Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка неволя със 7g tronic след... смяна на радиатор :)


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2022 - 17:09

Стана малка беля след смяна на радиатор, или за какво да внимавате, за да не берете моите ядове:

 

Протече ми радиатора, и естествено - реших да го сменя. Въпреки, че не течеше много, такива неща ме дразнят.

Купих си чистак нов Nissens, и се захванах със смяната, която по принцип не е нещо кой знае какво - сменял съм радиатори и на БМВ, и на Мерцедеси няколко...

Само че едно недоглеждане до какво води:

 

Първо, единия маркуч, който е за маслото на скоростите (този от долната страна) беше яко запекъл в стария радиатор, та се извади с много зор.

Другия маркуч, горе който е - излезе много лесно.

 

Следва: слагане на новия радиатор, нареждане на всичко и накрая - маркучите.

Всички уж щракнаха както си трябва, щракването се чу доста отчетливо, и тук беше грешката ми:

Единия от маркучите за скоростите влезе прекалено лесно, ама си викам "ми то щото е нов радиатора". 

Пълня с антифриз, паля... чакам колата за загрее, да се обезвъздуши системата, гася и поглеждам - съвсем малко накапало масълце под тези маркучи за скоростите...

Избърсах, и сложих едно чисто ново бяло парцалче отдолу на кората - викам си ако капе, ще го видя от къде капе.

Тръгнах да карам, и по едно време колата взе да се изфорсира сама, да "придърпва". След малко - пак. След още малко - пак...

Спрях и... след мен - диря от масло :)

 

Като отворих капака - ужас.... точно тоя маркуч, който влезе лесно се беше измъкнал, и всичкото мсало (предполагам) на скоростите е изтекло.

Карал съм близо 200 метра без капка масло.... или да е останало макс 2-3 литра.

/добре, че не успях да строша кутията, даже пича в силвър стар се учуди, че изобщо мога да вкюча на N и да бутам колата, само ми казаха да не я паля докато не се налее масло :)/.

 
Какво се оказа:

На радиатора има навита една бронзова гайка с накрайник, в който се вкарва маркуча, и там се защраква със скобата.

Отгоре върху тази гайка - набита една пластмасова облицовка, която като я свалих ми стана ясно какво се е случило:

Явно при набиване на пластмасата са смачкали единия от каналите, в който виза скобата, с която се защраква маркуча... и той се е държал само на едната си страна, и то съвсем леко, и за това е изскочил :)

Шибана работа, тоя накрайник е направен от някакъв много мек бронз - мачка се дори като го натиснеш с ръка...

Поправимо е - просто трябва да се направи нов накрайник на струг, но направо ще сменям радиатор с нов оригинален. И вече такива "афтърмаркет" - не.

 

Цялата беля сега ще ми коства малко над 2500 в силвър стар, та... идеята на този пост е да споделя за какво да внимавате, ако някой тръгне да си сменя радиатор.

И как от едно дребно недоглеждане - може да стане не много дребна беля :)

 

 


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2022 - 19:39

Т.е. за един смачкан накрайник ще дадеш 2500?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2022 - 21:03

Т.е. за един смачкан накрайник ще дадеш 2500?

 

Не точно....

Изхвърли почти всичкото масло на скоростите - което означава пълно обслужване, просто да налея масло без смяна на филтри и т.н. няма смисъл.

Отделно - новите маркучи от кутията до радиатора (и двата си бяха протекли така или иначе), плюс смяна на радиатора. Този, който съм сложил сега ще си го взема, и ще го пусна в ОЛХ за 150-200 лева и толкоз.

Който го купи да си му прави нови накрайници.... всеки що годе добър стругар ще се справи. 

 

/за тия двата маркуча (А2112702527 и A211270627) малко се престараха, ама както и да е... аз си проверявам цените тук: https://originalteile.mercedes-benz.de- някои неща са почти 1:1 в България, някои - са доста по-скъпи при нас...

Пример: радиатор от 400 евра тук е малко над 1000 лева, и това за CLS 2004-а година/

 

Иначе от силвър стар си купувам доста части за саморемонти - от там до сега не са ставали издънки както с тоя дефектен радиатор... дето го взех уж да спестя някой лев, то стана друго, ама и аз съм си за е_ане, че не гледам внимателно.

 

И, до някъде стана по-добре че се случи така - единия от маркучите на скоростите беше толкова прогнил, че не е било далече времето, когато щеше да се скъса по време на движение някъде.


  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2022 - 23:10

E, това е друга тема вече. 
Малко кофти като прочете човек за прогнил маркуч, ама машини са. Дали са си своето по обработените зимни пътища... няма спасение от корозията.

 

Иначе да, пазаруването на части от БГ, само след проверка какви пари са навън :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2022 - 08:11

E, това е друга тема вече. 
Малко кофти като прочете човек за прогнил маркуч, ама машини са. Дали са си своето по обработените зимни пътища... няма спасение от корозията.

 

Иначе да, пазаруването на части от БГ, само след проверка какви пари са навън smile.png

Ами, 18 годишен таралясник.... хората в Силвърстар тъкмо са ми писали мейл, че ще се опитат да го направят с моя си радиатор, да ми спестят малко пари.... ама честно казано предпочитам да го сменят.

Много кофти ситуация, ама пак добре, че не изскочи тоя маркуч като съм някъде далече :)

 

Иначе за частите - има голяма разлика само при някои. Например, повечето са само с ДДС.

А немците до България не доставят...

Тези тръбички за скоростите обаче са доооооста "по-дебели" тук.


  • 0

#6 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2022 - 10:37

Ядох го почти същия съвсем на скоро. За мой още по-голям късмет.. колата я бях дал на приятел да си свърши работа.


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#7 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 30 март 2022 - 11:24

Имах подобен случай на W211 320бензин, по същият начин ми изтече маслото, на 200м от сервиза.

Майстора си пое ремонта и си призна вината че не е стегнал маркуча.

При мен мина с обслужване на скоростите: масло, филтър... под 300лв излезе, по-спомен, ако не греша.


  • 0

#8 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2022 - 13:22

Ами, случват се бели от недоглеждане понякога.
В моя случай е заради дефектен радиатор, ама пак аз не съм догледал.
Добре, че не е изключила на цяло кутията, щото имало шанс да не може да се сложи на N :) и щеше да ми трябва “паяк”…
При мен излиза дебело, защото искам да сменя всичко. И без това скоростите бяха за обслужване, радиатора за смяна, тръбите прогнили… да ги правят и да не се занимавам повече.
  • 0

#9 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2022 - 13:32

Един приятел наскоро си взе C класа дизел, от автоджамбазин “много доверен човек, няма да ме излъже”. Скоростите придърпват и тропат яко, колата се форсира, мени обороти… тоя кара и се ядосва… викам дай да проверим маслото - отвиваме пробката - няма никой… като свалихме картера излезе не повече от 2-3 литра масло - нямам никаква идея как е вървяла изобщо… пича бая време си я кара без масло, и не успя да я счупи. Здрави кутии са :)
После като и наляхме масло /филтър не се сменя, щото нямало смисъл, цитат/ - си бачкаше идеално.

Имах подобен случай на W211 320бензин, по същият начин ми изтече маслото, на 200м от сервиза.
Майстора си пое ремонта и си призна вината че не е стегнал маркуча.
При мен мина с обслужване на скоростите: масло, филтър... под 300лв излезе, по-спомен, ако не греша.


  • 0

#10 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 30 март 2022 - 14:49

Имам и друг случай със сегашният ми Е350 CDI, W212. Маслото сменено във Франция, обаче сложен кит за 7G+ и колата отчита грешки, скоростите не работят правилно.
Смених маслото и правилният кит и всичко 6+
  • 0

#11 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2022 - 15:13

Не знам, ама по-дъртите мерцедеси са по-здрави :)
Като гледам в сервиза на СС кво става, и че могат да ме вземат чак след 10 дена…. Не е като да са без работа…

Имам и друг случай със сегашният ми Е350 CDI, W212. Маслото сменено във Франция, обаче сложен кит за 7G+ и колата отчита грешки, скоростите не работят правилно.
Смених маслото и правилният кит и всичко 6+


  • 0

#12 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 31 март 2022 - 16:51

Маркучите са по 150 лв по спомен


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#13 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 април 2022 - 16:36

Маркучите са по 150 лв по спомен



Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

350 излизат двата в Германия.

Тук са 350 + ДДС + смяната общо 750.


Този пост е редактиран от dkmi123: 02 април 2022 - 16:46

  • 0

#14 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 април 2022 - 11:36

Утре си взимам таратайката.... всичко е ОК :)


  • 0

#15 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 април 2022 - 21:17

Да похваля хората в Силвърстар - свършили са перфектна работа, няма и следа от кочината, която им закарах - всичко е почистено и оправено перфектно!
Отделно, тъй като колата беше седяла десетина дни след повредата - беше цялата в прах, измита е отвън и отвътре.

Автомата работи много по-добре дори от преди аварията - въпреки, че беше обслужен преди 6000км на малките предавки имаше притропване и придърпване - вече го няма! Изобщо не се усеща как сменя скоростите!

Закарах им кочина на платформа, взех си кола в перфектен вид и състояние.

Препоръчвам с две ръце!
Знаеш за какво си даваш парите.
Както и - две години гаранция на частите и ремонта!!!
  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни