Здравейте,
Темата е за автоматичните скоростни кутии 5G и 7G, които имат режимите Comfort и Standart, или Winter и Summer
Можем ли да потвърдим или опровергаем твърдението, че комфортният режим на скоростната кутия "C" или на по-старите с означение "W", значително увеличава триенето на отделните елементи в скоростната кутия като торк и пакети като се има предвид потеглянето от втора предавка.
По мое схващане ако се водим по логиката, потеглянето на по-висока предавка създава по-голямо натоварване както за двигателя така и за скоростите. Цялото напрежение от потеглянето на по висока предавка трябва да се разпредели по някои компоненти, но кои- Хидротрансформатора, пакетите в скоростната кутия, колянов вал, верига?
Срещам отговори на темата като " няма проблеми за скоростната кутия, щом има функцията значи няма проблем", и да и не.
Някой може ли да обясни как точно натоварването върху АСК ще е еднакво при потегляне от първа предавка и съответно и от втора предавка?
Надявам се това да стане една интересна и полезна тема като се има предвид, че във форума има доста начетени и запознати хора около автоматичните скоростни кутии.
Благодаря
Комфортния режим на скоростите износва ли по-бързо кутията?АСК 5g tronic C и S
Започната от dragoodb, 17 мар 2022 - 17:12:17
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 март 2022 - 17:12
#2
Публикувано 17 март 2022 - 20:14
Не знам каква е целата на това проучване освен ,че ще има различни мнения, разбира се...! За да се даде точен отговор на този въпрос, трябва да се направи проучване за хора, каращи само на W и хора каращи само на S . При това един и същ автомобил, по един и същ маршрут, по един и същ начин на каране , с еднаква скорост и пр....... + достатъчно дълго време / примерно 15 год /. И след това да се свали кутията и да се мери износването! Абсолютно загубена кауза.....!!!
#3
Публикувано 17 март 2022 - 20:41
На спортен режим,или летен се износва повече,защото има повече превключвания.
Другото не е вярно.Който разбере принципа на работа на АСК от изброените ще разбере защо.Това не е твърд съединител за да боксува ,да приплъзва и да има по-голямо триене.
Другото не е вярно.Който разбере принципа на работа на АСК от изброените ще разбере защо.Това не е твърд съединител за да боксува ,да приплъзва и да има по-голямо триене.
#4
Публикувано 17 март 2022 - 21:43
Аз пък си мисля, че комфорт износва повече фрикционните пакети, но пък пази повече ходовата част и мотора.
И обратното, спортният режим пази повече пакетите, но натоварва повече ходовата част.
От кодировките на мотора може да се направи да превключва доста директно и твърдо, но пък страда комфорта.
Карай както ти харесва.
#5
Публикувано 17 март 2022 - 23:20
Значи съм прав......яйцето или кокошката....а сега де!?!?
#6
Публикувано 18 март 2022 - 00:58
Значи съм прав......яйцето или кокошката....а сега де!?!?
Точно!
И като добавим факторите, че става дума за 20+ годишен автомобил, с незнаен брой собственици, различен начин на каране, различно педантична поддръжка, и различни периферни условия (като температури и брой на студен старт и продължителност на всяко каране), рзлични двигатели (като въртящ момент и крива) ....иди че изолирай въздействието на W срещу S режима.....
А ако ще имаме чисто хипотетична дискусия - ми то лесно - приказка да става. Пък ако успеем и да измерим въздействието - барем от Даймер ни забележат за по едно договорче за баш-инженер.
#7
Публикувано 18 март 2022 - 09:27
Искам първо да благодаря на daimler и subsonic те явно вникнаха и разбраха какъв е въпроса. Що се отнася до останалите ще го разясня по-просто.
Например, не се изисква 20 годишна експлотация на автомобил с ръчна кутия, с която дяа се стигне до заключение,че потеглянето от втора предавка значително съкращава живота на съединителя, не са необходими различни климатични условия, за да се стигне до заключението, че потеглянето от по-висока предавка съсипва съединителя.
Няма яйца и кокошки... въпросът е прост. Кой елемент по веригата обира натоварването от потеглянето на по-висока предавка?
daimler принципа на АСК мисля, че е ясен на повечето колеги. Това означава ли, че ако всеки път се потегля от 4-та предавка например няма да има проблем за скоростите понеже принципа на АСК не е на твърд съединител, за да боксува.
Темата е от любопитство, колата я карам в различен режим зависещ от условията, но пак казвам въпроса е друг
#8
Публикувано 18 март 2022 - 12:29
Ами то няма как да я застопориш на четвърта автоматичната кутия.Искам първо да благодаря на daimler и subsonic те явно вникнаха и разбраха какъв е въпроса. Що се отнася до останалите ще го разясня по-просто.
Например, не се изисква 20 годишна експлотация на автомобил с ръчна кутия, с която дяа се стигне до заключение,че потеглянето от втора предавка значително съкращава живота на съединителя, не са необходими различни климатични условия, за да се стигне до заключението, че потеглянето от по-висока предавка съсипва съединителя.
Няма яйца и кокошки... въпросът е прост. Кой елемент по веригата обира натоварването от потеглянето на по-висока предавка?
daimler принципа на АСК мисля, че е ясен на повечето колеги. Това означава ли, че ако всеки път се потегля от 4-та предавка например няма да има проблем за скоростите понеже принципа на АСК не е на твърд съединител, за да боксува.
Темата е от любопитство, колата я карам в различен режим зависещ от условията, но пак казвам въпроса е друг
Нали е автоматична и има мозък и електроника ,че сама за си избира предавката на която да потегля.?
Спорт,Агилити,който каквото иска и колкото му стиска
#9
Публикувано 18 март 2022 - 16:07
oh god, тръгването от четвърта беше образно казано, но както и да е.
#10
Публикувано 18 март 2022 - 17:33
oh god, тръгването от четвърта беше образно казано, но както и да е
То и кокошката и яйцето беше образно казано , ама веднага влязохте в образ.....!!!
#11
Публикувано 22 март 2022 - 09:34
Някой, който ремонтира АСК може да подскаже.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни