Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Бензинови двигатели с директно впръскванеВъпроси, мнения и отзиви


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 Alexch

Alexch

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 19 януари 2022 - 19:10

Здравейте,

прочетох доста от информацията във форума и извън него относно първите бензинови мотори на Мерцедес с директно впръскване.

Интересувам се по конкретно от шестаците M272 DE35 и от M276 DE35. Въпросите ми са следните:

1. При тези мотори отстранен ли е вече проблема с зъбното колело на балансиращия вал?

2. Имат ли характерните проблеми с харч на масло (като при ауди TFSI) и запушени дюзи (като при N53 на БМВ)?

3. Веригата задно разположена ли е и кога се налага смяната й? Водната помпа електрическа ли е и прави ли проблеми? За какво друго трябва да се внимава при покупка?

4. От по-малките M272 E25 и Е30 има ли модификация с директно впръскване?

5. Само с бензин от 98 нагоре трябва да се карат? (ясно, че газ не става)

6. При кои модели с тези мотори се вгражда проблемният SBC модул?

6. Кой модел с бензинов мотор ще препоръчате като най-безпроблемен (дори да е по-лаком за гориво и по-скъп за поддръжка) измежду W204, W212 и C219 фейслифт?

 

Зная, че за някои от въпросите има отговори в други теми, но мисля, че ще е хубаво да съберем всичко полезно за тези двигатели в една тема.

Предварително благодаря на включилите се!


  • 0

#2 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 21 януари 2022 - 17:51

Става газ ама е скъпо :)

Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
  • 0

#3 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 467 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 22 януари 2022 - 16:45

Сори за офтопика, но първия бензинов с директно впръскване на Мерцедес е 1954 година, двигател M198.

Благодаря


  • 2

сесшисе ?


#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 24 януари 2022 - 15:56

Ранните М272 имат проблем с износването на ангренажите, по-късните, между които са и тези с директно впръскване би трябвало да са ОК.

 

Всичко автомобили (W211 преди фейслифт) с SBC са с М112 и М113, т.е. поколението преди М272, М273. Мисля, че няма автомобил с М272 и с SBC.

 

На 204 и 212 няма СБЦ.

 

Минималното изискване за гориво е RON95, ако сипваш 98 няма да навреди.


  • 0

#5 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 24 януари 2022 - 16:36

Има W211 с М272 и SBC: това са 280 и 350 преди фейса.
Например: https://mobile.bg/11633444536709451
https://mobile.bg/11633948155991251
https://mobile.bg/11641639879793702
  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 януари 2022 - 19:42

1. Да, проверява се за сигурност след някой номер, ако имаш съмнения, но вече са минали достатъчно години и км. и ако не е подменено, няма да е в движение wink.png
2. Не горят масло, ако са добре. Аз съм с TFSI от "проблемното поколение" с гаранционно-сменени бутала и също нямам разход на масло до 10х.км.
3. предна верига, но няма значение. Стигнеш ли до подмяна на верига на този мотор, по-добре да го извадиш.
4. Мисля че всички М272 са си нормални. Тези V6 с директното впръскване се водят M276. Нямам наблюдения над тях.
5. М272 си върви като пич на нормален 95. Аз имам предпочитания към V-power 95, но темата не е за това.
6. 211ка Е-класа и CLS от 2003-2006. т.е. пре-фейсовите. Според Wikipedia също и SLR, Maybach + SL от 2001 до 2011.
7. Аз харесвам фейсови 204ки с много екстри. 219ката е една от най-красивите коли от тези години, но и тя, и 212ката са ми прекалено големи като коли. Предвид цените на фейсовите 204ки с екстри измежду 3те, бих си взел 219ка, просто защото е красива.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 Alexch

Alexch

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 25 януари 2022 - 22:23

1. Да, проверява се за сигурност след някой номер, ако имаш съмнения, но вече са минали достатъчно години и км. и ако не е подменено, няма да е в движение....
4. Мисля че всички М272 са си нормални. Тези V6 с директното впръскване се водят M276. Нямам наблюдения над тях.....
7. Аз харесвам фейсови 204ки с много екстри. 219ката е една от най-красивите коли от тези години, но и тя, и 212ката са ми прекалено големи като коли. Предвид цените на фейсовите 204ки с екстри измежду 3те, бих си взел 219ка, просто защото е красива.

 

Благодаря за всички отговори!

kdl, доколкото проверих М272 DE35 от 2006г. насам са вече с директно впръскване. Вярно ли е обаче, че при каране на къси разстояния се запушват дюзите и че проблемът с балансиращия вал пак се среща макар и по-рядко? Четох много мнения, че при М272 колкото и нов да е, трябва да си готов за ремонти.

И на мен най-много ми харесва 219ката. При нея нормалното окачване идентично ли е с това на 211ката (частите заменяеми ли са)?

Автоматикът 7G разбрах, че е здрав в сравнение с DSGто на Ауди, особено ако са се сетили да му сменят маслото. За какво друго е добре да се гледа?


  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 януари 2022 - 13:08

Прав си, сега проверих. На мен ми е напълно непозната CGI версията на този мотор и нямам наблюдения.

И двете ми (не-Мерцедес коли) са с директно впръскване и съм сменял помпите за високо налягане и инжекторите. Инжекторите им са евтини, на Аудито помпата е евтина много, на Мини-то направо си е скъпа. 

Помня че при БМВ имаше някакви пиезо инжектори на бензиновите, които бяха неприятно скъпи. Вероятно и тук е така, изглеждат сходни. Но ги сменяш веднъж.

 

Запушват се всички директно впръскване от работни часове и кофти гориво. Късите разстояния не мисля, че ги трогват. Всички малки градски коли, при всички марки, от години са директно впръскване.

 

Имах нормалното 272 в друг модел и по мотора не съм пипнал абсолютно нищо. Беше прекрасен.

Според мен голяма част от митовете и легендите идват от някакви тарикатчета, които са си накупили Е и S-класи на по милион километра и после бучат. Ако мога да намеря фейсова с не-директно впръскване, най-добре. 

Колите са все по-сложни, а ползвателите им все по-малко способни да осмислят системите в един автомобил... в резултат има писане и четене на глупости по фейсбук и форумите.

 

7г-то си е здраво, не го мисли. Дори и дилърите на МБ допускат грешки и сипват маслото на 7г+ в нормалното 7г. обаче. Така че, да ти е мирна главата като я вземеш, ще трябва да си обслужиш автомата. Нищо революционно няма в кутията. На практика си е домашно сглобен торк автомат, който просто работи. Кутията е бавна, в сравнение със всички ZF от 6hp насам. С DSG/S-Tronic просто няма база за сравнение. Изключение са AMG, където е съвсем друго поведението.

 

Понася повече торк отколкото 272 мотора може да даде, така че й няма нищо.

 

Продължаваш да сравняваш с DSG на Ауди, което води до допълнителни митове и легенди. Аз не знам надлъжна кутия на Ауди да е сгънала.  

Но... знам за доста сгънали Мерцови 722.9 кутии, които са за смяна на торкове, основно на SUV-ове. Та... истината е някъде там. 

Чувал съм и за някоя друга 8hp ZF с проблеми, но... предвид че това е може би най-смисления автомат на пазара... какво от това... Нямаше я 2006та година, когато Мерц слагат 722.9 в CLS-a.

 

Окачването е същото.

 

Единственото, което трябва да се гледа е колата да е автентична и да е малко амортизирана. Кошници на пазара със сигурност са много, гледай да не си купиш такава.

Реалната цена на тези автомобили е тази в mobile.de / autoscout24. Teзи тук, за да са евтини, са минали през нещо. Или са въртени, или са имали удар. По-добре да са имали удар wink.png

 

Можеш да търсиш и 280 версията, която е М272 3.0 и не е директно впръскване

https://www.autoscou...ldtsrc=listPage

https://www.autoscou...ldtsrc=listPage


  • 2

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни