Разглабяне на врата на 124-ка
Започната от mad_butcher, 11 мар 2006 - 18:02:04
40 мнения по тази тема
#16
Публикувано 15 март 2006 - 11:11
ААААХХХХХ
ето кой не чете темите
по-нагоре е описано - сваля се капачето (с тънка отвертка) и после развиваш и т.н.
ето кой не чете темите
по-нагоре е описано - сваля се капачето (с тънка отвертка) и после развиваш и т.н.
#17
Публикувано 15 март 2006 - 13:24
Мда то е описано и то два пъти най подробноДобре де,а ръкохватките с които дърпаш за да затвориш вратата как ще се свалят?
#18
Публикувано 15 март 2006 - 18:49
Стоп!Това го четох!Но не става въпрос за него,за "бравичката"за отваряне а за РЪКОХВАТКАТА,С КОЯТО ДЪРПАШ КЪМ СЕБЕ СИ ВРАТАТА КОГАТО Я ЗАТВАРЯШ
#19
Публикувано 16 март 2006 - 08:55
Добре,ще изчакам!Проблема ми е с оптегача на вратата/задна лява/запънал се е нещо и не позволява да се отваря докрай вратата и трудно се влиза в колата.споко :-)Стоп!Това го четох!Но не става въпрос за него,за "бравичката"за отваряне а за РЪКОХВАТКАТА,С КОЯТО ДЪРПАШ КЪМ СЕБЕ СИ ВРАТАТА КОГАТО Я ЗАТВАРЯШ
като почнеш да сваляш, и ще видиш.
Това, за което питаш, не се сваля - то е част от кората. Закрепено е само с един винт в най-предната и най-горната си част.
Чакай да се стопли малко времето
#20
Публикувано 16 март 2006 - 10:15
И аз го имах този проблем. Обтегача(ограничителя) представлява една стоманена тръбичка, диаметър окло 12 мм, в която има 2 сачми и пружина(пружината раздалечава сачмите и тръбичката е завалцована в 2-та си края). Около тази тръбичка е нахлузена една халка,която е част от шината,която се вижда при отворена врата и в другия си край е захваната шарнирно(подвижно)за колонката. И цялата тази работа(тръбичка+шина)се движи в един стоманен профил (П-образен с бордове по 2-та си надлъжни края), като има раздутини за 2-те положения на отворена врата. Профила е захванат към вратата посредством 3 болта М6х10 с глави 10мм.2 са от към колонката и един под кората.
Проблема е следния: развалила се е завалцовката на тръбичката и едната сачма е изхвръкнала и е паднала в долната раздутина на профила за положение крайно отворена врата и пречи на тръбичката да стигне до там. Сачмата не може да излезе от профила, защото той има борд.
Решението: разглобяваш този механизъм, изхвърляш 2-те съчми и пружинката и сглобяваш механизма без тях-аз направих така и сега всичко е ОК!
Алтернативен вариант е да си купиш работещ механизъм.
ВСЯКАКВИ ОПИТИ ЗА РЕМОНТ на вече повреден механизъм най-вероятно ще се овенчаят с неуспех,защото най-честата причина за тази повреда е леко усукване на шината с пръстена и нарушената завалцовка. И аз уж го ремонтирах, но пак изпадна и го оставих без 3-те карантиики. Недостатък е че когато колата е под наклон, вратата се притваря сама, освен когато колата не е с муцуната надолу B)
Проблема е следния: развалила се е завалцовката на тръбичката и едната сачма е изхвръкнала и е паднала в долната раздутина на профила за положение крайно отворена врата и пречи на тръбичката да стигне до там. Сачмата не може да излезе от профила, защото той има борд.
Решението: разглобяваш този механизъм, изхвърляш 2-те съчми и пружинката и сглобяваш механизма без тях-аз направих така и сега всичко е ОК!
Алтернативен вариант е да си купиш работещ механизъм.
ВСЯКАКВИ ОПИТИ ЗА РЕМОНТ на вече повреден механизъм най-вероятно ще се овенчаят с неуспех,защото най-честата причина за тази повреда е леко усукване на шината с пръстена и нарушената завалцовка. И аз уж го ремонтирах, но пак изпадна и го оставих без 3-те карантиики. Недостатък е че когато колата е под наклон, вратата се притваря сама, освен когато колата не е с муцуната надолу B)
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#21
Публикувано 16 март 2006 - 11:18
Ами на мене в Ивайджет ми взеха 34 май B)
но поне трябва да е оригинален
мойто мнение е че не подлежи на ремонт B)
но поне трябва да е оригинален
мойто мнение е че не подлежи на ремонт B)
#22
Публикувано 16 март 2006 - 13:23
Точно така.В първия момент се отваряше със скърцане а в един момент се запъна като магаре на мост в крайно отворено положение и я мъчих докато с ключето не поразвих малко та някак си се затвори и от тогава пък не се отваря докрай.Благодаря за съветите!Като се затопли ще я почвам с оправянето/смяната/.не си губи времето с ремонт на това нещо.
Пустия ограничител е направен с някакъв ресурс и като му се изчерпи ресурса , става , както при тебе, или, пък оставаш с отворена врата и няма затваряне.
Ако е стигнал дотук, просто го смени. Цената на не оригинален е около 20 лева - просто не си заслужава да го мислиш.
КАто дойде време да го сменяш, пиши, да ти споделя някои тънкости.
И да не забравиш да си носиш ключе 10 под ръка - ако заклини в отворено положение - това ти е спасението.
Успех
#23
Публикувано 16 март 2006 - 16:20
Яуууу това маи е дефекта на Мерцедес и аз се борих с моята врата.Както всички казват ремонта е напълно безмислен.Или правиш като Дески или смяна.Моя два пъти го свалях и накрая направих както Дески е описал сачмите вън и готово
#24
Публикувано 16 март 2006 - 16:46
да ама без сачми нямаш двете степени на отваряне
#25
Публикувано 16 март 2006 - 16:57
А за тези, които още го нямат този проблем, да вземат да пръснат малко гресчица, вътре във фиксатора доколкото може, и да си забравят за него.И аз го имах този проблем....
Вие какво искате - 15-20 години вода, кал, сол, прахоляк, без смазка, без поддръжка, и да бачка като нов?
Като стана дума за смазка - за такива места, които са изложени на вода и мръсотия, има едина грес, която всеки трябва да има. Това е Plastilube на Loctite. Греста е в спрей, като се пръсне се пени, шупва и прониква на всякъде. Устойчива е на отмиване с вода, не полепва прахоляк и боклуци и е устойчива е от -45°C до 180 °C, не се втечнява от висока температура (става и за спирачки) и тнт.
Plastilube Datasheet
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#26
Публикувано 19 март 2006 - 01:00
Не беше зле да кажеш къде може да се намери тази грес.
Аз лично искам да си купя. Харесвам такива спрейчета.
Аз лично искам да си купя. Харесвам такива спрейчета.
СГОВОРНА ДРУЖИНА, ПЛАНИНА ПОВДИГА.
#27
Публикувано 20 март 2006 - 13:04
Не съм казал къде се продава, защото не знам. Аз я купувам от Германия. Но със сигурност я има и в България. У нас има много продукти на Loctite и Henkel. Може някой колега да каже, ако знае. Който търси, намира.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#28
Публикувано 16 ноември 2006 - 23:12
Голям майтап тва със вратата!!! И на мен ми се е случвало!!!Неще да се затваря и много ме изнерви.Направо щях да я чупа , щото ме базикаха нещо по тоя повод и нещо се смяха на Мерцедеса че вратите били по-бъгави от на Москвич!!!Няма да го забравя тва!!! :
W 123 300 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
#29
Публикувано 17 ноември 2006 - 17:31
Определено сигурно и новите ще "клекнат" след време.На 123 също е болна тема.Задните ми врати са перфектни просто.Отварят се на 2 положения,като ги затваряш ще ти счупят ръцете.Много як механизъм е.Наподобява една планка с ролки които се притискат от няколко пластини приличащи на мини ресьори на ЗИЛ.На предните ми врати самата стойка на вратата където се захващат "ресьорчетата" е спукана,а на шофьорската-явно бая зор е видяла,щом дори не се усеща дори леко претракване при отваряне...Яуууу това маи е дефекта на Мерцедес и аз се борих с моята врата.Както всички казват ремонта е напълно безмислен.Или правиш като Дески или смяна.Моя два пъти го свалях и накрая направих както Дески е описал сачмите вън и готово
#30
Публикувано 17 ноември 2006 - 17:37
Мисля, че на 123 и 126 задните обтегачи са еднакви за предните не зная :Dn:
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни