Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Въпрос относно технически преглед.


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 14 July 2021 - 17:27

Здравейте

 

Имам чисто хипотетичен въпрос, отговорът на който ме интересува сериозно. :D Датата за технически преглед все още е доста далеч, но какво би се случило ако колата ми няма катализатор, как се процедира в такава ситуация, според новите ЗАКОНИ? Автомобила има газова уредба и работи перфектно и на газ, и на бензин. Ще имам ли проблеми да мина технически преглед?

 

Благодаря!


  • 0

#2 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,027 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
Garage View Garage

Posted 14 July 2021 - 23:49

карам кола на 30 години без катализатор бензин/газ и никой не е повдигал въпроса досега по време на на преглед :)

по скоро мрънкат че държи високи обороти на свободен ход и им умирисва на газ целия пункт :)


  • 0

#3 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
Garage View Garage

Posted 15 July 2021 - 08:11

Не съм сигурен дали съгласно новите правила за ГТП от 01.07 не принизяваха кола без  катализатор до новата 1-ва категория, независимо дали преди си имал евро 4-5 и тн. Доста объркано стана с новите правила, вече 2ра седмица гледам какъв хаос докараха тези изменения. Отделно вече водещи са отделените емисии, а не евро категорията на колата. Ако си с газ мерят 2 пъти, един на бензин и един на газ... Естествено това не се отразява върху данъка ти.... (как така ще ти намалят данък...)


  • 1

#4 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
Garage View Garage

Posted 15 July 2021 - 08:25

карам кола на 30 години без катализатор бензин/газ и никой не е повдигал въпроса досега по време на на преглед :)

по скоро мрънкат че държи високи обороти на свободен ход и им умирисва на газ целия пункт :)

Ако идеш в истински пункт, ще те върнат :) Имах Голф 4, 1.6бензин/газ, който е по същия начин...Но в пункт на СБА ме бяха върнали. Имам близък приятел, който е собственик на пункт за ГТП,та съм правил замерване при него както тр да бъде на книга и не излизат газовете. Има 1 тест, дето на 2000 оборота газовете тр да паднат на 0... при мен се качват, понеже катализатора отдавна е на сол :) Извън пунктовете на СБА - всичко е зелено и прекрасно :)

 

По темата с екостикерите, то https://www.sba.bg/s...te-eko-stikeri- Като цяло при дизел с DPF/без DPF почти все там, ако е премахнат кадърно. Там мерят димност, за която нормата е супер висока. Според новата наредба моята C-класа (W203, OM646, 150к.с. напълно изправен DPF) влиза в Екокатегория 2, което означава, че от 2023 мога да имам ограничения за влизане в идеалния и широк център на София.  Чета тия дни из ФБ, че хора с като моята C-класа, ама права тръба, изкормен DPF минават преглед и пак Eko-2, каквото бих бил и аз с 100% изправна екосистема :)

 

При газ/бензин замерването се прави на бензин... без значение дали в талонът е вписано газ/бензин или само бензин... Което е простотия, но това е друга тема. 

 

Цялата работа с тия еко-стикери е да дадем едни пари на "нашите тигри"... Нищо няма да се промени, прах в очите... в  най-лошия случай ще вдигнат с 10-20лв данъка на "най-цапащите".


Edited by Mitakat, 15 July 2021 - 08:26 .

  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#5 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
Garage View Garage

Posted 15 July 2021 - 12:58

Тези дни минах на служебната кола и лепнаха новия стикер а преди месец на една от мойте минавах ходя си при познати на едно също място и 2 те коли са с газ разликата беше едиствено в цената от 35 на 45 е станал прегледа и , че замерват на двете горива празен ход на бензин после 2500 на бензин и по същия начин на газ после. А и времето преди се минаваше за 15-20 мин сега към 40 отнема.

 

Говорихме си там докато вървеше прегледа и викат идва Vw Up с заводски метан и вика на метан неможа да покрие изискванията. :)


  • 0

1110907.png


#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 15 July 2021 - 14:41

Много дилъри злоупторебяват със "заводските" газови уредби. Преди време #кода със заводска газ означаваше, че на местно ниво дилърът слага газова БРЦ в местен сервиз и минава като "заводска" газова. По същата схема май бяха и разните грейт-уоли и т.н.

 

Другият вариант е тази заводска газова отдавна да е изчерпала ресурса и да има нужда от подмяна или калибрация на компоненти.


  • 1

#7 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 15 July 2021 - 15:34

Информация от преди няколко дни:

Ако в талона на колата има записана ЕВРО категория и измерванията не я покрият - не се минава прегледа. Ако измерванията я покриват се действа по таблиците от наредбата - в прикачените картинки... Ако в талона не пише евро категория се взимат параметрите за ЕКО1 и се мери по тях - ако и те не се покриват - пак не се минава преглед. Така, че за колегата с отрязаните катализатори - ако имаш ЕВРО категория в талона най-вероятно няма да минеш на преглед. Не се гледа дали физически катализаторите са на колата или ги няма, но ако ги няма със сигурност няма да покриеш нормите. Ако нямаш категория - печелиш - ще си цапаш на воля с ЕКО1....

 

За съжаление таблицата за дизелите е супер сгрешена, защото както се вижда ЕВРО 3 са я писали до 2002ра, но категорията я има доста след това.  В тоя случай се действа пак по таблиците т.е. ЕВРО3 се приема за преди 2002-ра. Примера е от въпросното минаване на преглед преди няколко дни:

 

Ланча дизел 2004-та с вписана в талона ЕВРО 3 категория, която на измерванията покрива нормата за ЕКО 4 от таблиците, директно е получила стикер ЕКО 1...

 

Малоумие - но тука е така....

Attached Files


  • 3

#8 aspet

aspet

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 118 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor, 2000
    S500 W220, 2003

Posted 15 July 2021 - 15:36

Минах преди два дни CLK-то. Нямам представа дали го е тествал на газ или на бензин, но нямаше проблеми. Дадоха категорията съгласно Евро 2. За газта единствено казаха, че на десет години трябва да се смени бутилката. Проблема е, поне аз не знам, обявен ли точния обхват на "центъра" и как ще се обявят замърсяванията и съответно забраната за влизане. Или ще разбираме по честитките :)

Изпратено от моят MI 8 Pro с помощта на Tapatalk
  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 15 July 2021 - 15:48

Те според мен половината газ-анализатори са извън строя, досега масово на мереха

 

На първата 124-ка, без катализатор, 2.3 бензин/газ, на бензин бяха измерили CO-0.3%, HC-98ppm, жалко че не си пазя измерването. Втората беше с афтърмаркет катализатор, но така и не ми даваха протоколи.

 

За новите стикери явно водеща ще е годината и евро-категорията по талон. Т. е. дори да покриеш по-висока, няма да ти я дадат. Пак се действа на принципа, тояга до откат.

 

Друго, което ми прави впечатление е, че се гледа само CO при бензините и димност при дизелите. Нищо не се споменава за NOx, а той също е опасен парников газ и предизвиква смог и респираторни заболявания. Нищо няма и за PM10 и PM 2.5 (ФПЧ 10 и 2.5 микрона) - причинители на респираторни, сърдечно-съдови заболявания и тумори.

 

CO и димност са критерии от Евро 1, но с нива от другите евро-категории.


  • 0

#10 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 15 July 2021 - 17:10

Аз така или иначе нямам категория в талона, просто се надявам да не ми създават проблеми, заради това, че липсва катализатор. :)


  • 0

#11 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
Garage View Garage

Posted 16 July 2021 - 09:27

И не на последно място, интересно ми е как в София ще се случи въпросното контролиране за влизане в широк център и т.н. ? Те ще са на всеки километър или ? Хората, които живеят в идеалния център, но колата им е ЕКО 1 да речем, какво става? Поредното мижи, да те лажем...


  • 0

#12 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
Garage View Garage

Posted 16 July 2021 - 09:34

Друго, което ми прави впечатление е, че се гледа само CO при бензините и димност при дизелите. Нищо не се споменава за NOx, а той също е опасен парников газ и предизвиква смог и респираторни заболявания. Нищо няма и за PM10 и PM 2.5 (ФПЧ 10 и 2.5 микрона) - причинители на респираторни, сърдечно-съдови заболявания и тумори.

 

CO и димност са критерии от Евро 1, но с нива от другите евро-категории.

Понеже за да мериш NОx или PM10/2.5 трябват други уреди, които са скъпи... Та да хвърлим малко прах в очите на ЕС,че спазваме задълженията по "Зелената сделка".... То меренето на димност при дизелите само по себе си е е глупост.. Един приятел беше запалил (буквално) DPF-a на неговата 204ka, та после димността му излизаше 0,01 при норма 1.5 :) 

 

Целият зор е да имаме стикери... от които нз каква е ползвата при положение, че имаме Евро-категория в талона. Да проверяват автомобила дали си отговаря на Евро-категорията, мамка му... :) Но пък за да проверят дали отговаря на Евро4, то тр да мерят NOx.. 

 

A бе важното е да сме живи и здрави :)


  • 2

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#13 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 16 July 2021 - 17:44

И не на последно място, интересно ми е как в София ще се случи въпросното контролиране за влизане в широк център и т.н. ? Те ще са на всеки километър или ? Хората, които живеят в идеалния център, но колата им е ЕКО 1 да речем, какво става? Поредното мижи, да те лажем...

Никой няма за цел да те спира - напротив - точно това е целта - да влезнеш. Щракват те с камерата, че си влязал с ЕКО1 в ден в който е обявено за забранено влизането на автомобили с категория по-ниска от ЕКО4 и си получаваш фотографията с фиша с глобата и надпис - ЧЕСТИТО - ПЕЧЕЛИТЕ!


  • 1

#14 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 16 July 2021 - 19:59

И не на последно място, интересно ми е как в София ще се случи въпросното контролиране за влизане в широк център и т.н. ? Те ще са на всеки километър или ? Хората, които живеят в идеалния център, но колата им е ЕКО 1 да речем, какво става? Поредното мижи, да те лажем...

Поне от две години са поставени камери на отделни стълбове. Новички, така да усвоим едни милиони...
  • 0

#15 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 10 August 2021 - 20:40

Информация от преди няколко дни:

Ако в талона на колата има записана ЕВРО категория и измерванията не я покрият - не се минава прегледа. Ако измерванията я покриват се действа по таблиците от наредбата - в прикачените картинки... Ако в талона не пише евро категория се взимат параметрите за ЕКО1 и се мери по тях - ако и те не се покриват - пак не се минава преглед. Така, че за колегата с отрязаните катализатори - ако имаш ЕВРО категория в талона най-вероятно няма да минеш на преглед. Не се гледа дали физически катализаторите са на колата или ги няма, но ако ги няма със сигурност няма да покриеш нормите. Ако нямаш категория - печелиш - ще си цапаш на воля с ЕКО1....

Пиша с малко закъснение, но помислих доста, и след като прочетох някои неща, останах с малко по-различно впечатление, макар да ми се иска нещата да са точно така, както ти казваш. :)

 

Чл. 37а. (Нов – ДВ, бр. 80 от 2020 г., в сила от 12.07.2021 г.) (1) Моторните превозни  средства  от  категории  М1  и  N1  се  определят  в  пет  екологични  групи  във  връзка  със  степента  на  отрицателното  им  въздействие  върху  околната  среда  и  качеството  на  атмосферния въздух, в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата  на  първата  им  регистрация,  ако  няма  екологична  категория  (EURO),  и  съдържанието  на  въглероден  оксид  (СО)  в  отработилите  газове  на  МПС  с  двигатели  с  принудително  възпламеняване  на  работната  смес  или  стойността  на  коефициента  на  поглъщане  на  светлината (димност) за МПС с двигатели със самозапалване чрез сгъстяване на работната  смес,  установени  чрез  измерване  по  чл.  31,  ал.  8  в  контролно-технически  пункт,  както  следва:    1. за МПС с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес:

 

От това, което виждам тук, ми изглежда така, сякаш се има предвид, че ако колата няма вписана EURO категория, тя ще бъде третирана според датата на първа регистрация. Моята няма категория, но първата регистрация е 1999 година... Това как да го тълкуваме, след като е в годините между 1998 и 2009, но пък няма категория и от тази гледна точка, влиза в най-ниската група? Би било доста парадоксално се търсят нормите на EURO III, предвид факта, че плащам данък за кола, която няма вписана категория. Разбира се, може да има двусмислие, просто аз гледам най-лошия вариант на нещата. Дано не съм прав. :)


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users