Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

LPG или алтернативното гориво "Тежка Тема"Системи и тяхното приложение


  • Please log in to reply
17 мнения по тази тема

#16 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 22 май 2007 - 20:11

Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение
  • 0

#17 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 23 юни 2007 - 10:06

На колко кубика какъв редуктор с колко кW е най-добре да се монтира?
Подборът на редуктор е една от най-важните стъпки при монтирането на газова система. Ако разгледаме например Opel Vectra 1.6 с обем 1598 куб.ст.с мощност 90 к.с., то подборът се извършва по следния начин: тъй като автомобилът е с инжекторно впръскване, то тогава трябва да се постави електрически редуктор, на 90 к.с. разделено на коефициент 1.36 се получава 66 kW, т.е. редукторът, който трябва да се използва, е около тази стойност. Най-малкият редуктор е 70 кW. Разликата от няколко кW се предвижда, тъй като процесите на регулиране и динамика са инерционни.

При по-малък редуктор автомобилът няма да има необходимата мощност, а при по-голям редуктор ще се увеличи разходът.

При автомобилите с турбо и компресорно нагнетяване трябва да се използват редуктори с мощност, отговаряща на параметрите при натоварване на двигателя, а така също и съответният тип (редуктор за турбо автомобил).
• Газови уредби с отделен инжекцион (помпа в бутилката).
Газовата уредба за работа с течна газ копира точно алгоритъма на работа на стандартната инжекционна горивна система. Помпа, монтирана в бутилката на газта, поддържа константно налягане на газта на входа на регулатора на налягане, който захранва допълнително монтираните инжектори на смукателните тръби на двигателя. Системата използува сигналите и командите на контролния газов компютър на автомобила
• Устройството на кои видове изпарители са за предпочитане за дадени автомобили? :
Изпарителят представлява вид редуктор, който редуцира налягането от бутилката (10-12 аtm), преминаващо през газовия клапан, като го намалява между 1 и 0,6 аtm. Изпарява газта, която постъпва в течна фаза и подава към смесителя вече готова за смесване с въздуха газова фаза.
По принцип на работа редуктор-изпарителите могат да се класифицират в няколко раздела:

А) според типа на управление
- вакуумни - използва се вакуумът на двигателя, който се взема от смукателните колектори. Той задейства вакуумната мембрана на редуктора, а тя от своя страна задейства лостова система с клапанче, което започва да пропуска газ от входа на редуктора (до този момент навътре към редуктора не може да постъпи газ)
- електрически - принципът им на действие е аналогичен на вакуумните, но лостово-клапанната система за пропускане на газ е заменена с електромагнитен клапан.

Б) според начина на редукция -
3-степенни; 2-степенни и 1-степенни
При три и двустепенните редуктори принципите и приложенията са еднакви с тази разлика, че при 3 степенните редуктори има една допълнителна мембрана, която извършва междинна редукция между високата и ниската степен на налягане( смята се, че процесът на редукция е по-плавен и редукторът има "по-меки" характеристики).

И при двата вида има мембрана ниско налягане, наречна работна мембрана, която дозира газта в различните режими на работа според аспирацията на мотора.

Подобни са и при двата вида мембрани I-ва степен( мембраните за високо налягане), които се използват за първоначално редуциране на налягането.

При едностепенните редуктори налягането се редуцира еднократно(подобно на вентила на бутилката за битова газ) без да има работна мембрана. Регулирането се извършва от следващи допълнителни, най-често, електронни устройства.Тези редуктори се прилагат при най-новите системи газови инжекциони, където след това газта постъпва в специални дозиращи електронни устройства.

Може да се направи още една класификация и по захранвана мощност на редуктора.Тук стойностите тръгват от 70кW и завършват около 180 kW

Над тези мощности се препоръчва да се монтират два редуктора. Има също и редуктори за турбо автомобили с баланс на налягането и т.н. Съответно може да се направи разделение на редуктори за пропан-бутан и за метан. Когато редукторът е за метан, тогава задължително има още една редуцираща степен-редуцира от 180- 200 аtm до 10 atm, колкото е на пропан бутан и оттам нататък редукторът е абсолютно идентичен на този на пропан-бутан.

Като устройство е много трудно да се опишат всички видове и затова препоръчваме да разгледате книгата на доц. А. Димитров за газовите редуктори, където е дадено подробно устройството на всеки един модел.

Редукторът се подгрява от охладителната система на автомобила, за да може да се изпари газта. При едни редуктори охлаждащата течност е разделена от газта с мембрана, а при други е разделена с метална преграда. При евентуален пробив на водната мембрана може да се получи издуване на газ в охладителната система. При редукторите, които са с отделена водна камера и с метална преграда, такъв риск не съществува.

Най-важното е да бъде подбран редукторът правилно като мощност, а също така, купувайки го, да бъде нов и с гаранция.
• По какъв критерий да подберем газова уредба за нашия автомобил?
Ще дадем няколко съвета за подбор на автомобилна газова уредба:

1. Никога първият ви критерий за избор не трябва да бъде ниската цена. При такъв избор винаги се оправдава максимата, че евтиното винаги излиза по-скъпо. Най-ниската цена е низ от компромиси - евтина и некачествена марка газова уредба, спестени консумативи, или предпазни и защитни устройства, нискоквалифициран персонал.
2. Гаранцията, която се дава е също важна, но тук не бива да се залита към търговските трикове от 2, 3 или повече години. Това е гаранция, която се дава само за монтажа, а не на вложените части. Друг тип гаранция е определеният пробег. Всички италиански производители дават 1 година гаранция, без значение на пробега, и това е най-коректният тип гаранция без условности и лъжливи удължавания.
3. Изборът на редуктор и превключвател газ/бензин в зависимост на типа на автомобила: карбураторен - с вакуумен или електрически редуктор и съответния ключ - за електрическия редуктор, ключът трябва да има вградено реле време; инжекторен автомобил (без значение моноинжекторен или многоточков инжекцион), където редукторът задължително трябва да е електрически , а ключът е желателно да бъде с автоматично превключване от бензин на газ.
4. Никога не предпочитайте уредба със стара бутилка. Макар и с идеален външен вид, бутилката старее отвътре, а не отвън. Така че бутилката е добре да е нова или максимум на 2-3 години.
5. Искайте устройството ви за пълнене да бъде изведено отвън.
6. Обръщайте се към по-големи сервизи, които имат по-добра техническа база - те винаги имат по-богат опит и по-големи възможности за отстраняване на евентуално възникнал дефект.
7. За по-новите автомобили (след '96-'97 год.) трябва да се монтира най-доброто - например газов инжекцион или ламбда контрол система от последно поколение управляваща система, тъй като при новите модели възникват много проблеми и аномалии с класическия вариант газова уредба.

Каква марка газова уредба да се предпочете- трудно е да се определи, тъй като всяка марка си има своите предимства, но основните и най-големи производители на газови уредби са: Lo-gas, BRC , Emmegas, REG.

  • 0

#18 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 26 юли 2007 - 18:53

ГЪРМЕЖИ или Детонации
Най-често се получават при проблеми по запалителната у-ба r.r (дефектирали кабели,свещи,палец или дисрибуторна капачка),горепосочени е добре,да проверяват и подменят на време.
При престой на автомобила без за е припалван,имайте готовност,че доста ще се узорите докато го запалите и възможността за детонации е много голяма.
Другата основна причина е обедняването на сместа в следствие на напукани маркучи и ли на "легена под инжекциона"от където смуче въздух под клапата на дебитомера и от това се получават "гърмежите".

Препоръки:

Избягвайте да миете двигателя,освен ако не е много наложително,ако сме пак сте го сторили то свалете и подсушете дистрибуторната капачка и палеца.
Ако след "гърмеж автомобила ви загасне не се панирайте не е фатално превключете на бензин и се опитайте да запалите с газ до ламарината.Ако запали поддържайте високи обороти над 1500 об/м в противен случай мотора загасва.
След като сте намерили подходящо място за паркинг или сте се довлекли до вкъщи може към отстраняване на проблема.
Това което можете да направите и сами/препоръчително/ е,да свалите моторчето за празния ход да го накиснете в буркан газ за горене за 24 ч.
После му впръскате контакт спрей вътре.При монтажът огледайте добре маркучите, който го свързват посредством една бяла втулка с Инжекцията от едната страна и колекторите от другата.Те не трябва, да са скъсани и напукани и, ако са ги подменете. Това ще вие от голяма полза при евентуален "Гърмеж"ще сте подготвени как да поставите на мястото му изплютия маркуч и втулка от към ИНЖЕКЦИЯТА
Възможно е дори да се наложи сваляна на инжекциона за почиствале и основен преглед на "легена" гуменото уплатнение за пукнатини и дали прилепя плътно за инжекцията.
Не се притеснявайте свялянето на инжекциона не е сложна операция,можете и сами да се справите.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни