Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Модификации по изпускателната системаS211, E320


  • Please log in to reply
51 мнения по тази тема

#31 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 януари 2021 - 18:09

Всеки има хоби (поне едно), за което не жали време и средства :)

Моето са изпускателните системи.


  • 0

#32 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 05 януари 2021 - 19:29

Тогава ти пожелавам успех!

Новите каруци имат активно погасявана на шума - със звук издаван с подходящо подбрана честота и т.н.
Щом ти е хоби и ти се занимава, може в тази посока да направиш нещо.
  • 0

#33 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 януари 2021 - 23:19

Някои пускат и фалшив звук през аудиосистемата вътре в колата, но ние не сме БМВ :)

Знам, че някои дизели на Ауди имат високоговорител в едното гърне за да звучат повече като бензинов v8.

Иначе c63s (W205) е с три клапи за различните режими - една на H-пайпа и две на всяко от крайните гърнета.

https://blog.mercede...edes-amg-c63-s/

Това с клапите май е най-доброто решение да имаш хем тиха кола за семейни пътувания, хем от време на време да си надуеш главата :)


  • 0

#34 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 05 януари 2021 - 23:42

Имах предвид намаляване на шума чрез друг шум. Не за увеличаване. В купето се пуска генериран шум, който неутрализира шума от мотора, гумите, вятъра.

Ауди ползват челното стъкло като говорител, за спортно звучене...

Доста модели ползват три клапи - ес класа, четериврато GT...

И не е само за надуване на главата.
Играят си с клапите за повишаване на въртящия момент в ниските, разход на горива, по плавни криви...

Ямаха ползва от преди 40 години нещо подобно (EXUP).

Този пост е редактиран от prokopi69: 05 януари 2021 - 23:43

  • 3

#35 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 януари 2021 - 12:51

Да, с "дълга" и разделена генерация има повече сила в ниските. С X- или Н-пайп е по-силна във високите.

 

На мен ми падна и разходът като беше разделена генерацията.

 

Вълновата теория си работи и при изгорелите газове, просто температурата и скоростта на звука са по-високи. А честотите и амплитудата се променят с оборотите и натоварването.

 

Между другото, със спортните гърнета си мислех по едно време да сложа Хелмхолцов резонатор(поглътител) в купето, настроен на 90 Hz. Не е активно гасене, пасивно, но не исках да жертвам пространство. Хелмхолцовият резонатор е като събуфер, но без говорител, и си иска обем.


  • 0

#36 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W211 E500

Публикувано 07 януари 2021 - 13:05

Въпрос към колегата Subsonic : Извинявам се предварително, че ти ползвам темата, но виждам, че има хора с познания. Интересно ми е дали при премахването на средното гърне и замяната му с Н-pipe или прави тръби, ще може да се получи малко по-"осем цилиндров" звук тъй като в момента колата е почти безшумна. Автомобилът е w211 E500 с М113 мотор, като са премахнати задните 2 катализатора и заменени с тръби. Не ми се иска да пипам задните гърнета, тъй като се возих в същата кола с премахнати задни гърнета и в купето се чуваше страшно много. Не търся много силен звук, тъй като ползвам колата предимно за семейни пътувания, но определено ми се иска да е една идея по-сериозна като звук. Още веджнъж се извинявам ако не съм си задал въпроса на правилното място.  :beer 


  • 0

#37 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 07 януари 2021 - 16:25

Да, на М113 ако средното гърне се замени с прави тръби или Н-пайп ще звучи доста добре. То общо взето и на М112 това е оптималния мод.


  • 0

#38 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 07 юли 2021 - 13:09

Почти половин година не съм писал, а има за какво да се похваля.

 

Реших да не правя отстъпки за качеството на материала и поръчах средни, задни гърнета и H-pipe от неръждавейка. Сега цялата система е от инокс, както си е и сток.

 

Стана поетапно, като първо поръчах резонатори 90мм.

 

Хареса ми качеството на изработка и след няколко седмици поръчах и крайните, по индивидуален проект, а няколко седмици по-късно и кросовера.

 

Ето няколко снимки, а после ще пусна и видеа.

 

Прикачен файл  5d23a27d187532cfc95587d423d4cabd.0.jpg   164,02K   10 Брой сваляния Прикачен файл  384ab26c6cbd25e53a2f11e983a328dd.0.jpg   118,49K   9 Брой сваляния

 

Прикачен файл  DSC_3247.JPG   94,55K   10 Брой сваляния Прикачен файл  DSC_3250.JPG   101,53K   9 Брой сваляния

Прикачени файлове


  • 2

#39 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 07 юли 2021 - 13:38

Ето и две видеа - едното е заснето с телефон и микрофонът малко клипва на най-шумните моменти. Другото е ускорение 0-100, заснето с професионална техника благодарение на колегата Росен Колев.

 


  • 1

#40 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2021 - 20:34

Браво!!!!!
Изглежда и звучи страхотно!

 

 с умиление си спомням за моето CLK. липсва ми големия V6. не е имало тОнел, в който да не дауншифтна и да си отворя прозорците :)

 

пак БРАВО!


  • 0

#41 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2021 - 21:35

Сериозно добре звучи, психо! :)
И на мен ми липсва CLK-то с v6. Прекрасна кола.
  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#42 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W211 E500

Публикувано 08 юли 2021 - 06:40

Звучи супер добре колата, евала за мерака. Чак ме хваща яд как така и не се наканих да направя н-пайп на моята :D

Sent from my M2007J20CG using Tapatalk
  • 0

#43 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 08 юли 2021 - 13:51

Стани, на живо звука е доста по-добър! Още веднъж поздравления :)
  • 0

#44 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 юли 2021 - 16:07

Благодаря, радвам се за добрите думи.

 

Познавайки се добре, ще има още промени, живот и здраве :)


  • 0

#45 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 16 юни 2022 - 15:40

Промени имаше, не съм писал отдавна.

 

Есента пуснах версия 3.1 на задните гърнета, т.е. малка доработка на горните гърнета. Заварихме отоворите в едната камера, така че стана изцяло глуха камера с хелмхолц.

 

https://www.youtube....bed/35nuKsv5mss

 

За опита поръчах и четвърта версия на задните гърнета - те са съвсем друг вид, двойна разширителна камера с  полупрозрачна резистивна преграда

 

https://www.youtube....bed/VAlAdGIhDOQ

 

Четвъртата версия е по-близо до сток модел и е малко по-цивилизована.

 

И на двете клипчета колата е с H-пайп и резонатори в средната секция.


Този пост е редактиран от Subsonic: 16 юни 2022 - 15:44

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни