В тази тема бих искал да споделя своя опит с модифицирането на изпускателната система на W/S 211, e320.
Оригиналната изпускателна система се състои от самостоятелна тръба за всеки банк на мотора, с два последователни катализатора. Двете тръби се събират в общо средно гърне, което представлява двоен X- или Н-пайп, с перфорации и звукопоглъщащ матриал в общ корпус.
От средното гърне тръбите отиват към две средни гърнета. Според моите проучвания, крайните гърнета на Е320 и Е500 са идентични.
M112 (V6) e even-fire двигател, в който редът на палене редува двата банка, за разлика от М113(V8), където има застъпване на цилиндри от един и същи банк, изпускащи в един и същи колектор.
Тъй като исках да подчертая v-образния характер на мотора, реших да експериментирам със замяна на средното гърне с H-пайп, или преработването на генерацията в разделена, посредством отделни резонатори.