Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Модификации по изпускателната системаS211, E320


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 November 2020 - 16:16

В тази тема бих искал да споделя своя опит с модифицирането на изпускателната система на W/S 211, e320.

 

Оригиналната изпускателна система се състои от самостоятелна тръба за всеки банк на мотора, с два последователни катализатора. Двете тръби се събират в общо средно гърне, което представлява двоен X- или Н-пайп, с перфорации и звукопоглъщащ матриал в общ корпус.

 

От средното гърне тръбите отиват към две средни гърнета. Според моите проучвания, крайните гърнета на Е320 и Е500 са идентични.

 

M112 (V6) e even-fire двигател, в който редът на палене редува двата банка, за разлика от М113(V8), където има застъпване на цилиндри от един и същи банк, изпускащи в един и същи колектор.

 

Тъй като исках да подчертая v-образния характер на мотора, реших да експериментирам със замяна на средното гърне с H-пайп, или преработването на генерацията в разделена, посредством отделни резонатори.

Attached Files


  • 5

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 November 2020 - 16:20

Ето тук можете да видите разрез на средното гърне.

Това специално е разрез на заглушител от Е55, но този на Е320 е подобен.

Attached Files


  • 4

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 November 2020 - 16:22

А етот ук може да видите, разрез на крайното гърне на Е320/Е500.

 

Представлява комбиниран заглушител, състоящ се от резонатор и разширителна камера.

Attached Files


  • 2

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 November 2020 - 16:34

Като първа стъпка, средното гърне беше заменено с H-пайп. Тук има снимки от процеса на изработка. Използвани са тръби инокс, Ф55мм за основните и Ф50 за прехвърлящата.

Attached Files


  • 3

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 November 2020 - 16:39

Тъй като тази модификация не доведе до желания резултат и се различаваше твърде малко от фабричното звучене, реших да прибягна до пълно разделяне на генерацията. За да не се променя много характеристичния импеданс, реших вместо прави тръби, да ползвам прави тръби с резонатори. Тъй като разстоянието между тръбите е малко и стандартни резонатори в корпус Ф90мм можеше да не се съберат един до друг, реших да ползвам резонатори 75мм.

Ползваните резонатори са Polmo 00.19. Това, което, не ме радва осбено е, че този резонатор е с бленда, но на пазара няма друг с тези размери 55/75/300.

Attached Files


  • 3

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 10 November 2020 - 17:54

Резултата задоволи ли те Стани?
Пробва ли как е само с прави тръби без резонатори?
  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 November 2020 - 18:19

На следващия етап съм замислил подмяна на карайните гърнета. Тъй като гърнетата от Е55 са по-редки от еднорог и цената им на старо гони колекционерски висоти, мисля да подходя по-практично.

Единият вариант е да поръчам два корпуса по мое задание. Заради специфичното място и начин на монтаж на корпусите (под ъгъл от почти 45 градуса) входът и изходът трябва да бъдат встрани от центъра и гледащи един срещу друг. Това поставя някои ограничения към проекта.

 

Другият вариант е да пробвам да модифицирам стоково гърне. За целта поръчах от Мегапартс две дизелови гърнета, 211 49 10 100 и 211 49 10 200. Защо дизелови - намират се по-лесно, обикновено са в по-добро състояние заради по-малкото конденз в отработените газове на дизела, а и тези изпаднаха на оферта. Общо струваха по-малко от 20 лв. Интересното е, че корпусите не са съвсем огледални. 211 49 10 100 има една издатина в повече и това ме озадачава. Възможно ли е Даймлер да ползват асиметрични гърнета на дизелите? Там от една обща тръба, тръгват две отделни.


  • 2

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 November 2020 - 18:21

Резултата задоволи ли те Стани?
Пробва ли как е само с прави тръби без резонатори?

Засега да :).

 

Пробвах и само с прави тръби. Колата не е по-шумна, върви повече в ниските, което е хубаво защото на Е320 Даймлер ползват много дълъг диф - 3.07.

Но малко май се затапва във високите.

 

Или просто не можах да изчакам да се самоадаптира колата.

Хубаво е след всяка промяна, да се покара известно време за да се адаптира електрониката.

 

За м113 тази модификация сигурно ще е трепач в звуково отношение.


  • 1

#9 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 10 November 2020 - 19:52

Акрапович пасти да яде :)
  • 1

#10 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
Garage View Garage

Posted 11 November 2020 - 10:05

Браво колега много интересен проект. Аз съм с М113 и задните гърнета са тгръгнали та ще ги изчакам да сдадат багажа и може да пробвам тази модификация.


Edited by slavimaster, 11 November 2020 - 10:07 .

  • 0

1110907.png


#11 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 11 November 2020 - 22:10

Евала, Стани ! :)
А за м113 може да пробваме моята за тест :D :D


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 12 November 2020 - 09:38

Имам и един H-пайп, който може да се ползва ;)

Attached Files


  • 0

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 16 November 2020 - 15:21

Току-що измерих нивото на шума на празен ход и при 4000 оборота.

Празен ход, вътре в автомобила - 44 дБА

Празен ход, на 50 см от бронята, 20 см от земята, по средата между двата ауспуха - 64 дБА (ISO-5130)

4000 оборота - 86 дБА

 

Мисля си, че може да се вдигне малко нивото на 4000 оборота :)

 

Имам нещо предвид, но ще пусна инфо като стане.


  • 1

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 19 November 2020 - 23:40

Ето едно видео от днес:

 

Крайните гърнета, които бях поръчал, вероятно ще се забавят. Имам две експериментални средни от предната кола, които могат да се ползват за крайни :).

 

Единственият проблем е, че въпреки еднаквите габарити, са абсолютно различни отвътре :).


  • 0

#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 05 December 2020 - 13:20

В петък ми се обадиха, че новите корпуси и резонатори са готови.

Надявам се в началото на седмицата да мога да ги взема и към края на седмицата, живот и здраве, да бъдат на колата.


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users