Има логика. Явно не е рентабилно.
Коя марка части да закупя?
Started by EseAmor, 20 Sep 2020 - 08:11:26
28 replies to this topic
#16
Posted 22 September 2020 - 21:02
#17
Posted 25 September 2020 - 18:46
Колеги, частите от първия сайт няма да пристигнат, защото се оказа, че ги нямало налични, затова вчера поръчах от другаде и днес сутринта ми се обадиха, за да потвърдя поръчката. Утре ги очаквам и ще се заема със смяната им. В последния момент реших да се насоча към ролка INA, вместо Ruville и демпфер FEBI, вместо Ruville, а термостат Behr нямали, затова го замених с Wahler, въпреки че не ми се искаше. Имам въпрос към вас - знае ли някой с какъв въртящ момент трябва да се затегне ролката? Днес доста търсих, но имах доста работа и не открих нищо.
#18
Posted 26 September 2020 - 17:40
И ролката и болтовете на амортисьорчето са по 25Nm. Не мога да прикачвам файлове по някаква причина, но номера на WIS документа е AR13.25-P-3210A. Намерих и за други ролки:
AR13.21-P-3460A - паразитна ролка 30Nm
AR13.21-P-3200A - обтегач за компресор 25Nm
AR09.50-P-4786A - компресор 17Nm
#19
Posted 26 September 2020 - 22:02
Супер! Вчера се убих да търся, но намерих WIS само за M112 и M113. Вкъщи нямам динамометричен ключ, а нямам търпение да ги сменя... Явно ще трябва да чакам до понеделник. Честно казано, 25 nM ми се виждат доста малко. Утре ще си сменя само термостата. Някъде дали има качено цялото ръководство за М111?
Edited by EseAmor, 26 September 2020 - 22:11 .
#20
Posted 27 September 2020 - 16:40
Колеги, днес монтирах новите части и ми останаха ремъците, които ще сменя тази седмица. Ролката и амортисьорчето ги затегнах без динамометричен ключ, защото нямах търпение, но и не съм сигурен дали има смисъл да ги разглобявам и да ги затягам пак, когато взема такъв ключ от работа. Резултата от смяната на термостата може да се види на прикаченото изображение.
Attached Files
#21
Posted 07 October 2020 - 18:15
Колеги, отново имам едно питане, ако разбира се не е прекалено нахално. Преди време бях споделил това клипче, във връзка с едно неприятно "цъкане" отляво пред двигателя, което на клипчето се чува добре след 15-тата секунда. Надявах се да е свързано с някой от ремъците, но както и предполагах, не се оказа от тях, защото вече са сменени. Преди малко обаче ми просветна една теория и ще помоля някой по-разбиращ да разясни дали има вероятност да съм прав. Преди час и половина спрях пред гаража и понеже беше валял кратък порой, видях че локвата до предната лява гума на колата се е оцветила в различни цветове, от което останах доста шокиран. Предполагам, че това са бензинови петна, но бързо искам да поясня, че няма нито миризма, нито теч на бензин. Прибрах колата в гаража и след около час я извадих на спокойствие, за да я огледам, като не вали. Запалих я, кляках отпред, отзад, отстрани, но теч просто не се вижда, няма и никаква миризма. Преместих колата в една широка локва, оставих я там за около минута и след като я преместих назад, в локвата отново се бяха появили такива петна. И ето тук мога да кажа каква е теорията ми. На мен това "цъкане" все повече започва да ми прилича на гарнитура на изпускателен колектор и ако приемем, че това наистина е така, възможно ли е и петната в локвата да са точно поради тази причина?
Attached Files
Edited by EseAmor, 07 October 2020 - 18:16 .
#22
Posted 08 October 2020 - 12:02
Въпроса е масло или антифриз?
Теорията ти е възможна.Защо не провериш?Примерно със сапунена пяна..?
А,би трябвало и да пуши около колектора.Син неон също върши работа.
Теорията ти е възможна.Защо не провериш?Примерно със сапунена пяна..?
А,би трябвало и да пуши около колектора.Син неон също върши работа.
#23
Posted 08 October 2020 - 16:43
Днес имам нова теория и даже ми изглежда по-реалистична. Преди време споменах, че датчика за маслото сълзи и понеже все още не съм го сменил, мисля че може би е това, защото по кората се събират маслени капки, които пък се отмиват, когато завали и излизат през дупките на кората. Антифриза го проверявам често, защото сменях термостата и не е мръднал. Вече съм почти сигурен, че това е масло, както каза daimler1. А на daimler1 съм му много благодарен, защото винаги се опитва да помогне, когато имам някакъв въпрос. Ако някога се случи така, че имам възможност да почерпя, задължително ще го направя. Е, втората теория май изглежда по-правдоподобна, нали?
Edited by EseAmor, 08 October 2020 - 16:45 .
#24
Posted 08 October 2020 - 17:26
Правдоподобна е.Дори маслото не е задължително да е само от датчика.
Принципно по порестия материал на кората се събира много масло с годините което трудно се отмива.
Принципно по порестия материал на кората се събира много масло с годините което трудно се отмива.
#25
Posted 08 October 2020 - 18:38
Разибрам. А какъв тест се прави със сапунената пяна, който спомена по-горе? Между другото, около колектора не съм видял пушеци. Иначе, готов съм веднага да отстраня проблема с гарнитурата на колектора, ако разбира се се окаже, че наистина е за смяна. Само ме притесняват тези шпилки, че вероятно не са развивани с години, а може и никога...
#26
Posted 08 October 2020 - 20:47
Ама това сам трябва да си го установиш.
От гарнитура или втулка(леща)трябва да се чува отчетливо пукане и да се виждам дим.
За колектора говоря.
От гарнитура или втулка(леща)трябва да се чува отчетливо пукане и да се виждам дим.
За колектора говоря.
#27
Posted 09 October 2020 - 17:22
Няма пушек, само звука, който е на клипчето, на около 15 секунда. А мога ли да попитам дали има разлика между двата типа капачки, защото днес си закупих нова, но малко се различаваше от старата, а уж е със същия OEM номер - 1245000406.
Стара
Нова
На тази, с която купих колата, уплътнението беше започнало да се къса и купих друга, която изглеждаше по същия начин, но с нея маркучите постоянно бяха много меки и даже веднъж горния беше направил вакуум, когато колата изстина, а на другия ден видях, че липсва около 10-12 милиметра антифриз, предполагам защото не е държала налягане. Ето защо днес си купих нова, която изглежда като тази на втората снимка и е малко по-различна. Вдигнах капака и мигновено усетих разлика. Когато стиснах маркучите, те бяха по-твърди, но не на камък, а дотолкова, че да не мога да им допирам стените една в друга. Новата се монтира малко по-трудно от предишните, от които имам 3 броя. И двете капачки са на 1,4 бара, просто има лека разлика в дизайна им, затова питам дали мога спокойно да си карам с новата - Febi? Както един колега каза - аз съм автомобилен хипохондрик.
Edited by EseAmor, 09 October 2020 - 17:35 .
#28
Posted 10 October 2020 - 01:59
Дизайна е малко важен.Чудесна е капачката щом отваря на нужното налягане и отговаря по номер.
#29
Posted 10 October 2020 - 10:32
Да, и двете са на 1,4 бара, просто ме притесняваше, че е малко по-различна и реших, че може да не работи коректно, понеже старите бяха от първия тип, но явно няма причина за тези притеснения. Благодаря много още веднъж! Запазвам си правото да питам пак, като се чудя нещо.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users