И моите са два комплекта джанти, но отдавна се отказах от смяна на улицата. Пък задължително им правя баланс всеки път.
Този пост е редактиран от drjivago: 16 септември 2020 - 14:26
Публикувано 16 септември 2020 - 14:25
Този пост е редактиран от drjivago: 16 септември 2020 - 14:26
Публикувано 16 септември 2020 - 16:53
На жена ми на колата не съм правил баланс от 6-7 години. Тази пролет на майтап ѝ завъртях летните на машина и бяха ОК.
Зимните вероятно не са толкова добре, но върви добре, не носи, не тресе и т.н.
На моите коли... обикновено не се задържат в мен над 3 години, не съм повтарял баланс без основателна причина.
Публикувано 16 септември 2020 - 17:13
... По-добре 16ки за зимата, гумата е по-висока...
... но и по-тясна. Тези два параметъра са обратно пропорционално свързани.
Контактната площ остава почти същата.
Най-осезаемото предимство на по-тясната гума е на пресен неутъпкан сняг,
т.е. при обилен снеговалеж на непочистени или планински пътища.
Тоест не правите баланс...
Ами... не правят.
... Пък задължително им правя баланс всеки път.
Винаги правя... и почти всеки път се оказва необходим. Дори и за малко.
Вторият комплект гуми на джанти е по-удобен за собственика и по-щадящ гумите,
но далеч не е по-икономичен от варианта с един комплект джанти.
Затова написах, че е въпрос на финансова преценка.
Публикувано 16 септември 2020 - 18:07
Много зависи и от начина на съхранение. Мнения много. Само от любопитство как ги държиш, една върху друга или изправени.На жена ми на колата не съм правил баланс от 6-7 години. Тази пролет на майтап ѝ завъртях летните на машина и бяха ОК.
Зимните вероятно не са толкова добре, но върви добре, не носи, не тресе и т.н.
На моите коли... обикновено не се задържат в мен над 3 години, не съм повтарял баланс без основателна причина.
Този пост е редактиран от drjivago: 16 септември 2020 - 18:09
Публикувано 16 септември 2020 - 23:36
Тоест не правите баланс. При една смяна може би не е проблем, ама ако се съберат три четири смени без баланс, Ок ли е?
Аз лично правя. Преди всяко "качване". Много странно последната зима точно на монтажа на зимните гуми 2 джанти (оригинални) се оказаха криви, въобще не ми е тресяла колата или да е имало вибрации. Карам по около 30-35к км на година, това предимно извънградско по магистрали. Кривите джанти бяха 1 предна (малко изкривена) и 1 задна (доста крива). Предположението ми е, че при баланса правен преди по-миналата зима в друг сервиз, са ми спестили някои факти....
Публикувано 17 септември 2020 - 09:50
По моему вторият комплект джанти с гуми освен, че пази гумите, пази и джантите от натрупване на чернилка от лепилото на тежестите. Това черното, лепилото де, придава много вехт вид на колелата. Понеже рядко попадам на гумаджии (колкото и реномирани да са), които се навиват да чистят старото лепило от тежести, се принудих да купя гумена шайба за почистване на лепило и така се справям сам с този дразнещ проблем...
Публикувано 17 септември 2020 - 10:22
Публикувано 17 септември 2020 - 17:26
Легнали, една върху друга, 2х2. Пуснал съм едни греди малко под тавана на гаража и там се събират 8 джанти с гумите, наредени по двойки.Много зависи и от начина на съхранение. Мнения много. Само от любопитство как ги държиш, една върху друга или изправени....
Публикувано 18 септември 2020 - 16:03
Много зависи и от начина на съхранение. Мнения много. Само от любопитство как ги държиш, една върху друга или изправени.
Иначе на жената аз минавам на всесезонни. Писна ми смяна. Но става въпрос за кола, която се кара само градско и тя рядко развива скорости над 50-70км/ч.
От 15 год. съм така на повечето коли, а последните 4 и на тази, с която ходим на ски и т.н. съм с комбиниран Клебер, не искам да чуя повече за смяна на гуми (за всеки случай имам комплект вериги в багажника, но никога не са слагани - освен за проба), за БГ-зимите не си заслужава при обичайна употреба
Този пост е редактиран от Momchil: 18 септември 2020 - 16:04
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни