Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Датчик за температура изгорели газове DPFДиагностика? Как да го извадя?

B19/7 B19 B19/9 температура изгорели газове ДПФ DPF

  • Please log in to reply
1 отговор на тази тема

#1 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 септември 2020 - 08:55

Здравейте, колеги!

 

Понякога колата записва следната грешка:

 

Проверете за достоверност актуалните стойности на компонентите В19/7(датчик температура преди катализатора) и В19/9(датчик температура пред филтъра за твърди частици). Достоверност/Пресметната на температура на катализатора"

 

и съответно това светва Check Engine. Няма limp mode, колата върви нормално. Често се появява грешка свързана с тези компоненти, но не винаги светва Check Engine. Бях 1 път при варненското гуру на STAR и той доста внимателно прегледа стойностите на датчиците и всичко работеше и отчиташе както трябва. Неговият съвет бе да се провери внимателно двигателната инсталация (гофрето, дето върви покрай DPF-a и катализатора) и да се напръскат добре всички букси с контактен спрей. Като цяло съм склонен да вярвам на това, тъй като като се влезе през STAR в самата грешка повечето, особено тия дето светват Check Engine, нямат стойности на температурата от тия датчици, но пък има и грешки за тия компоненти дето имат стойности. Иначе казано явно понякога тия датчици не работят, което или е калпава връзка или дърт датчик, дето му е дошло времето. Та за калпава връзка, ще ги напръскам с контактен спрей, ама ми се струва, че няма да е толкова лесно.

 

Гледам схемата и не се ориентирам какво тр да поръчвам, ако ще ги сменям. Ясно че ми трябват 650 и 660, ама те имат по няколко варианта и за всеки ми излиза по нещо. Четох в чужди форуми, че 1вите OM646 с DPF са имали проблем с faulty датчик на 660 и след това го заменят с друга част. То хубаво, ама на тая позиция има 2 датчика и нз кой е моя. Може би ще тр да се свали и да се гледа номера на този, който е на колата.

 

Понеже DPF-a е свалян веднъж, за да бъде мит, то тогава датчика, който на него (650 мисля) не излезе поради прецакана резба. И тук идва друг проблем -  аз ще реша да ги сменя, ама пустата му резба прецакана. Дайте акъл тоя датчик как може да излезе? С тия джунджурий (не им знам научното име) за скъсани болтове може би?  Притеснявам се от опитите да се извади, да не се прецака тотално кожуха на DPF-a и крайния резултат да бъде нужда от премахване на DPF-a и да си имам 1-2 датчика в жабката :)

 

Благодаря на всички, които изчетоха тоз дълъг пост и споделиха акъл :)

 

Поздрави,

Митака 


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#2 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 825 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 09 септември 2020 - 13:00

Кажи му на гуруто, че този сензор се мери на съоротивление.

За развиването - махаш му буксата и навираш звезда, грееш, псуваш и въртиш. Като се размърда малко - спрей за ръжда. После му пускаш един метчик и си готов.


  • 3





Also tagged with one or more of these keywords: B19/7, B19, B19/9, температура изгорели газове, ДПФ, DPF

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни