Здравейте, колеги!
Понякога колата записва следната грешка:
Проверете за достоверност актуалните стойности на компонентите В19/7(датчик температура преди катализатора) и В19/9(датчик температура пред филтъра за твърди частици). Достоверност/Пресметната на температура на катализатора"
и съответно това светва Check Engine. Няма limp mode, колата върви нормално. Често се появява грешка свързана с тези компоненти, но не винаги светва Check Engine. Бях 1 път при варненското гуру на STAR и той доста внимателно прегледа стойностите на датчиците и всичко работеше и отчиташе както трябва. Неговият съвет бе да се провери внимателно двигателната инсталация (гофрето, дето върви покрай DPF-a и катализатора) и да се напръскат добре всички букси с контактен спрей. Като цяло съм склонен да вярвам на това, тъй като като се влезе през STAR в самата грешка повечето, особено тия дето светват Check Engine, нямат стойности на температурата от тия датчици, но пък има и грешки за тия компоненти дето имат стойности. Иначе казано явно понякога тия датчици не работят, което или е калпава връзка или дърт датчик, дето му е дошло времето. Та за калпава връзка, ще ги напръскам с контактен спрей, ама ми се струва, че няма да е толкова лесно.
Гледам схемата и не се ориентирам какво тр да поръчвам, ако ще ги сменям. Ясно че ми трябват 650 и 660, ама те имат по няколко варианта и за всеки ми излиза по нещо. Четох в чужди форуми, че 1вите OM646 с DPF са имали проблем с faulty датчик на 660 и след това го заменят с друга част. То хубаво, ама на тая позиция има 2 датчика и нз кой е моя. Може би ще тр да се свали и да се гледа номера на този, който е на колата.
Понеже DPF-a е свалян веднъж, за да бъде мит, то тогава датчика, който на него (650 мисля) не излезе поради прецакана резба. И тук идва друг проблем - аз ще реша да ги сменя, ама пустата му резба прецакана. Дайте акъл тоя датчик как може да излезе? С тия джунджурий (не им знам научното име) за скъсани болтове може би? Притеснявам се от опитите да се извади, да не се прецака тотално кожуха на DPF-a и крайния резултат да бъде нужда от премахване на DPF-a и да си имам 1-2 датчика в жабката
Благодаря на всички, които изчетоха тоз дълъг пост и споделиха акъл
Поздрави,
Митака