Въпроси относно двигатели и модели при търсене на евентуален Мерцедес .
Started by ildivvy, 12 Jul 2020 - 18:16:04
127 replies to this topic
#106
Posted 20 January 2021 - 17:13
Точно и "баварките" са бъкани с проблеми.По този начин отговарям на въпроса защо във форума на БМВ има систематизирана информация за проблемите,а тук няма.
Ако тук не можеш да намериш инфо,в Бг.няма къде другаде да намериш.
Плюс това от кола до кола има голяма разлика.
През годините(да чукна на дърво)огромна част от уж "детските болести" по моделите на мен не са ми се случвали.
Много е важно огледа да се прави от човек който както каза колегата чатка от Мерцедес.Другото е късмет.
А мое лично мнение е че такива предпазливи хора като теб е добре да посетят директно дилърството.
Много е възможно бързо да се избият парите дадени там.
Ако тук не можеш да намериш инфо,в Бг.няма къде другаде да намериш.
Плюс това от кола до кола има голяма разлика.
През годините(да чукна на дърво)огромна част от уж "детските болести" по моделите на мен не са ми се случвали.
Много е важно огледа да се прави от човек който както каза колегата чатка от Мерцедес.Другото е късмет.
А мое лично мнение е че такива предпазливи хора като теб е добре да посетят директно дилърството.
Много е възможно бързо да се избият парите дадени там.
#107
Posted 20 January 2021 - 17:30
BMW са царе в планираното остаряване доста преди Мерц.
Тея елементи на полуразпад, в тези години ги няма при Мерц.
Може да наблюдаваш амортизационни проблеми, а не минирано поле.
Щом е от дилъра, значи няма да имат проблем и пловдивския дилър да я погледне.
Гледаш как вървят обслужванията докато е била сервизна, ако още тогава е подминал километража, ти е ясно.
Кво толкова има, кола е. БМВистите няма да те анатемосат, споко. А и да го направят, дреме ти
Единствено да разбера терзанията ти, ако имаш някоя друга BMW-лого татуировка или плакат над леглото... там вече е тежка диагноза
#108
Posted 20 January 2021 - 19:35
...
Иначе всичко е късмет. По принцип са сложни коли и това че моторът е здрав не значи че не би могло да си скъсаш нервите по периферията.
Дюзи се хващат със STAR. Проблеми с двигател не ми се вярва да имаш, но от друга страна, дюзи, турбо, дебитомер, всмукателен колектор (вихрови клапи),егр, дпф, отделни елементи по горивната уредба, датчици, съм на 99% сигурен че ще се обадят. В същото време нормалните неща по поддръжката си вървят, окачване, спирачки, отделно изкачат разни дреболии, на 203ката се чупи една пружинка на централното заключване, на 164ката клавиша на волана за скоростите обича да дава фира, на 221цата шибедаха болкира, просто отделни примери.
...
Имайки предвид 'проблеми с двигателя' визирах точно подобни неща, които всъщност са неговата периферия! То ако имаше проблеми с бутало-цилиндрова група изобщо за какво да говорим... Останалото (...В същото време нормалните неща по поддръжката си вървят, окачване, спирачки, отделно изкачат разни дреболии...) е ясно - кола е! След като я караш - ще я поддържаш! Тук нямам някакви 'чудения'! Все пак съм нормален човек...
Ex: BMW E36 318ti Compact 95'
#109
Posted 20 January 2021 - 19:41
Точно и "баварките" са бъкани с проблеми.По този начин отговарям на въпроса защо във форума на БМВ има систематизирана информация за проблемите,а тук няма.
Ако тук не можеш да намериш инфо,в Бг.няма къде другаде да намериш.
Плюс това от кола до кола има голяма разлика.
През годините(да чукна на дърво)огромна част от уж "детските болести" по моделите на мен не са ми се случвали.
Много е важно огледа да се прави от човек който както каза колегата чатка от Мерцедес.Другото е късмет.
А мое лично мнение е че такива предпазливи хора като теб е добре да посетят директно дилърството.
Много е възможно бързо да се избият парите дадени там.
Чак в официално дилърство за проверка на 13 годишна кола за няколко заплати не мисля да ходя! Най-много на място с някой и това е...Другото наистина е късмет! Не бих казал, че съм чак 'толкова предпазлив'! Всичко идва от това, че няма представа как стоят нещата с тези дизели! При конкуренцията мога да твърдя, че ако всичко е наред по двигателя, трудно ще излезе нещо супер изведнъж и за малко километри, ако не броим вихр.клапи, които е добре да се махнат профилактично. ЕГР се маха успешно, ДПФ е ясен, софтуерно се прави с лекота, което при МБ май не е било така.. Дюзите се рециклират и стендоват успешно и не скъпо (според мен), а и не се правят на всеки 10хил.км примерно. Дебитомер чат пат, но не и задължително и така...Ако турбото е здраво, не се разваля толкова лесно и бързо...
Ex: BMW E36 318ti Compact 95'
#110
Posted 20 January 2021 - 19:49
BMW са царе в планираното остаряване доста преди Мерц.
Тея елементи на полуразпад, в тези години ги няма при Мерц.
Може да наблюдаваш амортизационни проблеми, а не минирано поле.
Щом е от дилъра, значи няма да имат проблем и пловдивския дилър да я погледне.
Гледаш как вървят обслужванията докато е била сервизна, ако още тогава е подминал километража, ти е ясно.
Кво толкова има, кола е. БМВистите няма да те анатемосат, споко. А и да го направят, дреме ти
Единствено да разбера терзанията ти, ако имаш някоя друга BMW-лого татуировка или плакат над леглото... там вече е тежка диагноза
Колата е докарана от представителство в Италия и се намира в София! Пловдивски дилър..? Предвид ситуацията с по-актуалните модели БМВ втора ръка, във форума ни се забелязва едно леко 'отдръпване' към 'по-стари и златни' модели или към други марки...Затова не ме притеснява 'анатемосване', а и вече има доста хора там, които не притежават БМВ в момента... Татуировки нямам,та...диагнозата не ми е толкова тежка ! А и аз все още не съм взел нещо...
Така е - кола е! Одеве по едно време се чудех дори, дали да не скоча в 'тъмното' ей така, дори без 'четене' с диагностика, но ще е доста 'тъпо'...! Ще измисля нещо ! Дано поне дискусията да помогне на някой друг, който също се чуди с каква 'моторизация' МБ да си вземе, каквато е идеята!
Edited by ildivvy, 20 January 2021 - 19:49 .
Ex: BMW E36 318ti Compact 95'
#111
Posted 20 January 2021 - 20:59
Чак в официално дилърство за проверка на 13 годишна кола за няколко заплати не мисля да ходя! Най-много на място с някой и това е...Другото наистина е късмет! Не бих казал, че съм чак 'толкова предпазлив'! Всичко идва от това, че няма представа как стоят нещата с тези дизели! При конкуренцията мога да твърдя, че ако всичко е наред по двигателя, трудно ще излезе нещо супер изведнъж и за малко километри, ако не броим вихр.клапи, които е добре да се махнат профилактично. ЕГР се маха успешно, ДПФ е ясен, софтуерно се прави с лекота, което при МБ май не е било така.. Дюзите се рециклират и стендоват успешно и не скъпо (според мен), а и не се правят на всеки 10хил.км примерно. Дебитомер чат пат, но не и задължително и така...Ако турбото е здраво, не се разваля толкова лесно и бързо...
Няколко заплати?!?!?!
Ти ако получаваш 100лв.заплата на къде си тръгнал?
Шегичка естествено.
С проверката ти си преценяваш естествено.Ако има наистина история от италиянско представителство би могъл да провериш дали са имали такава кола при тях и каква и е историята.Ние тук ако сме джамбази,италиянците са измислили думата.
#112
Posted 20 January 2021 - 21:16
Имах предвид цената на колата, а не на проверката в 'дилърството' ! Но майтапа се получи, признавам !
Ex: BMW E36 318ti Compact 95'
#113
Posted 20 January 2021 - 22:48
Цена за цялостна проверка на w207 в СС - Пловдив към Април миналата година ~220 лв включваше преглед на ходова част, двигател, диагностика, проверка на история и т.н.
Иначе за София аз като си бях харесал w220 -то на платформа и до Петко в Витоша кар да я прегледа по спомен 70 лв мисля че ми струваше същото като в СС , но без проверка на историята, но ако сложа и цената на платформата от горубляне до там още 50-60 лв беше... та почти същото.
Edited by slavimaster, 20 January 2021 - 22:48 .
#114
Posted 21 January 2021 - 23:27
Имайки предвид 'проблеми с двигателя' визирах точно подобни неща, които всъщност са неговата периферия! То ако имаше проблеми с бутало-цилиндрова група изобщо за какво да говорим... Останалото (...В същото време нормалните неща по поддръжката си вървят, окачване, спирачки, отделно изкачат разни дреболии...) е ясно - кола е! След като я караш - ще я поддържаш! Тук нямам някакви 'чудения'! Все пак съм нормален човек...
Всички знаем за масларника на Ауди и бензиновия 8ак при по-новите Баварки, който чупи блок за добър ден, за това и доуточних.
Според мен при всеки дизел след 2005-6та година ще има драма с упоменатите агрегати, без значение от марката. Имаме 3 Бенца в семейството и наблюденията ми са че всеки е имал индивидуални проблеми.
На 221цата ни преди фейса S500 388 кс. уж често срещан проблем е зъбни колела на ангренажната верига, но е отварян и няма никакви проблеми, колата е на 250к км можебиедвалине.
И понеже всеки стар Бенц е каран различно, къде поддържан, къде по-малко, започвам да си мисля че всичко е индивидуално.
Е сега на 203-ката имах проблем с кекавото окачване, пружинката на центаралното, лентовия кабел на дисплея и втория термостат, от общите проблеми на 203-ките
На GLK-то имаше шум на лагер от предна главина, бая силен, но пък нямаше луфт, много странно и докато го открием бая си блъскахме главите.
Мисълта ми е че горе долу всеки се сблъсква с кажи речи индивидуални проблеми, за това и няма чак толкова систематизирана информация.
CLS би трябвало да има и на въздух и пружина, така че гледай и това. Общо взето с 211 320 цди са почти едни и същи автомобили, чети темите за Е класата, ше си обогатиш инфото.
Edited by Brozestian, 21 January 2021 - 23:37 .
#115
Posted 22 January 2021 - 10:19
Масларникът на Ауди да не е 2.0 TFSI, че бая време го карам вече, а масло не пипа
#116
Posted 22 January 2021 - 10:55
Мда както и 1.8 TFSI, но има значение годината, след 2012та проблемът е отстранен. Самите Ауди признават за проблема, но не абсолютно всички 2.0, 1.8 TFSIта преди 2012 са засегнати.
#117
Posted 22 January 2021 - 11:08
Снощи попрочетох доста из чуждите форуми за 320CDI-то и май общото впечатление е, че ОМ642 са по-проблемни от М57 и с по-скъпи съответни ремонти! Сега, цените са си цени! Кой както си намери и каквото си вложи за евентуалните ремонти.. Може би все пак е по-добре да се придържам към първоначалната си 'идея/решение' колата да е бензинова.
Ясно е, че с която и да е кола, от която и да е марка, ще има някакви проблеми във времето на ползване! Въпроса е те да са добре известни, лесни за откриване и познати на майсторите са отстраняване за 'нормални' пари. 'Нормални' е различно за всеки - това е ясно също!
Ex: BMW E36 318ti Compact 95'
#118
Posted 22 January 2021 - 11:10
Така е защото мотора е една разработка с различен обем - ЕА888. Там и маслената помпа била някакъв комплект, който правел проблем и бил труден/скъп за смяна...
П.П. За Ауди ставаше дума...
Edited by ildivvy, 22 January 2021 - 11:11 .
Ex: BMW E36 318ti Compact 95'
#119
Posted 22 January 2021 - 11:54
Комплексна материя е ЕА888, да не става малко "митове и легенди" работата.
Моята не гори масло, понеже са сменени гаранционно буталата в Ауди, преди около 100х.км. Там им е драмата, другото са приказки от 1001 нощ.
Доста универсален мотор е, слагат го дори и на Q7. Ако беше толкова лош, нямаше да си го причиняват.
2ро поколение е със засегнатите бутала, но като се ревизират, става доста солиден.
Това за маслената помпа, не ми е познато. Двата обтегача имат особеност и трябва да се подменят (колкото по-рано, по-добре).
Бях се загледал по N20B20 (328ix F30), но видях един мотор, добре поддържан (наистина) от нов на какво приличаше след 100х.км. ... и размислих, не искам да си го причинявам, иначе върви доста приятно. Това планирано остаряване, BMW прекаляват много сериозно.
Този мотор го правят и доста малко време... само 7г., на фона на 14те години на ЕА888. Всеки момент очаквам да пенсионират и наследника му: B48.
Ти си седнал да се притесняваш за 320cdi, където на 500х.км. тепърва му прокапва някоя гарнитурка...
М57 е супер (абе и той си иска неговото), ама в какво купе? F10 не е с него, Е60... по мое мнение е един доста гаден автомобил. Остават Х5: Е53 и Е70. Първата няма намиране, исках да купя една, но не се получи, момчето си я остави и си я кара.
Е70 е много пластмасова, но вече са с по-модерен ZF и стават по-приятни за каране.
#120
Posted 22 January 2021 - 12:07
Това, за 500хил.км ако е статистически близко и вярно за болшинството ОМ642, направо да отивам и да го капарирам утре този CLS ... Защото това, което 'разискваха' основно, не беше съвсем така! Обаче няма как да го знаем...
Ex: BMW E36 318ti Compact 95'
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users