Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Мерцедес МЛ 320 224 к.с. - хубав автомобил - скъпа поддръжка - за мен ли е?


  • Please log in to reply
55 мнения по тази тема

#1 dodger

dodger

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ruse
  • Автомобил:
    Mercedes ML 320 ,224 hp, 4 Matic, Facelift, 2010 y.

Публикувано 24 февруари 2020 - 10:05

Здравейте, пускам темата с цел желаещите да си закупят такъв автомобил да видят реално как стои въпроса с поддръжката след като си го купят. Така ще преценят дали могат да си го позволят. Написаното по-долу е на база наблюденията ми на автомобилът, който притежавам. Тое е Мерцедес 320, 224 к.с., фейслифт, 2010 г. Разходите ми са заедно с труда. До сега са:

 

- Масло двигател и филтри на 15000 км или на година ги сменям - 570 лева;

- Масло скоростна кутия ,филтър, гарнитура, тръба към радиатор - на 125000 километра се сменят - 880 лева;

- Накладки, предни дискове, маркучи 2 броя - 840 лева;

- Подмяна на семеринги, лагер, гумени тампони на преден диференциал - 766,95 лева;

- Подмяна на всички уплътнения, семеринги и др. по дроселовите клапи - 218,65 лева;

- Ремонт теч от интерколер с колектори - 3000 лева;

- Задна възгушна възглавница - 700 лева;

- Предна въздушна възглавница - 1700 лева;

- Ключалка заден капак 640 лева;

- Заден САМ контролер - 2000 лева;

- Гумени уплътнения задни стопове - 170 лева;

- Предпазни кори при задни подкалници - 2 броя  - 805 лева;

- Крушка ксенон - 300 лева;

- Заден стоп - 1000 лева;

 

За 10 години общо по автомобила са дадени около 23980 лева за поддръжка и технически обслужвания.

 

Ще помоля да не спамим и да се караме, а да допълним ако нещо съм пропуснал или някоя от цените не е актуална.

С това ще помогнем на хора, решили да си купят такъв автомобил.

Но по принцип това са дежурните болести през които задължително преминава всеки мерцедес МЛ 320, 224 к.с.

Разходите са направени с течение на времето за 10 години. Не е задължително да са в същата последователност.

Дано да съм бил полезен.Като цяло Мерцедес МЛ 320, 224 к.с. е един много добър автомобил, вози много комфортно и се държи добре на пътя.


  • 3

#2 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 24 февруари 2020 - 11:08

Здравей, няма за какво да се караме,напротив писал си доста полезна информация. Вижда се, че това са болежките на w164. Къде си го обслужвал?
  • 0

#3 dodger

dodger

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ruse
  • Автомобил:
    Mercedes ML 320 ,224 hp, 4 Matic, Facelift, 2010 y.

Публикувано 24 февруари 2020 - 12:41

Основно ремонтите и поддръжката са правени в сервиз Мерцедес.

 

По горе съм пропуснал да добавя дюзи, свещи, реле за подгрев на свещите но не съм си запазил цените и

за това не съм ги писал.  Някой ако знае цени може да ги добави.


  • 0

#4 Linkestis

Linkestis

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 230 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London
  • Автомобил:
    CLS 320 CDI
    C 220 CDI

Публикувано 24 февруари 2020 - 22:50

Темата ти е перфектна,ама такива цени на някой от ремонтите ти ,няма дори тук в Англия.

 

Особено: предни дискове и задни 640 паунда в оторозирания сервиз на дилъра.

Масло двигател и филтър: 275 паунда

Масло скорости с филтър без букса е 300 паунда


Този пост е редактиран от Linkestis: 24 февруари 2020 - 22:53

  • 0

#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 25 февруари 2020 - 08:03

Темата ти е перфектна,ама такива цени на някой от ремонтите ти ,няма дори тук в Англия.
 
Особено: предни дискове и задни 640 паунда в оторозирания сервиз на дилъра.
Масло двигател и филтър: 275 паунда
Масло скорости с филтър без букса е 300 паунда

Не забравяй,че в Бг.има много неща които са по-скъпи от същите на Запад.
Например като...промишления ток,повечето храни,препарати,маркови и специализирани дрехи и пр.
  • 1

#6 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 391 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Honda Legend 3.7 VTEC

Публикувано 25 февруари 2020 - 12:41

Имам лични наблюдения за разлика в цените на много и различен вид продукти между България и Испания. На кратко, в нашата мила родина, хич не е евтино, обаче посочените цени от колегата - поне една голяма част от тях не отговарят на реалността. Това, че ти си платил толкова е едно. Това, колко струва е друго.
8л масло 5w30 закупено от официален вносител на Кастрол + филтър, ми струваха 165лв. Работата, която вкючва отвиване на пробката и съответно наливането на маслото беше таксувано с още 20лв.
Относно airmatic-a... Какво да коментираме, всеки първолак знае, че баща му си оправя възглавницата с пенсията на баба му.

Този пост е редактиран от az_be: 25 февруари 2020 - 12:48

  • 0

#7 dodger

dodger

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ruse
  • Автомобил:
    Mercedes ML 320 ,224 hp, 4 Matic, Facelift, 2010 y.

Публикувано 25 февруари 2020 - 13:29

Здравейте,

 

малко по-нагоре написах да няма спам или да се караме.

Цените посочени от мен са на ремонти в Мерцедес сервиз и си има фактури, които мога да покажа.

Ремонт направен в гараж и с менте части може и по-евтино да излезе. Всеки си преценява.

Аз показвам горе как е в марков сервиз на Мерцедес и с оригинални части.


  • 3

#8 BenzW164

BenzW164

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Е250 CGI Coupe 2010 W207

Публикувано 25 февруари 2020 - 15:21

Здравей,

 

Интересна тема. Аз карам ML 320 CDi 4matic 2007година. Сега ще ти покажа каква е разликата в цените като при мен нещата се сменят от мой майстор, а не в официален сервиз - просто за сравнение, защото повечето хора, който го закупуват сега най-вероятно няма да обслужват в Силвър Стар или поне аз така си мисля. Също така трябва да се вземе в предвид, че аз имам голяма отстъпка на частите.

 

-Масло 5w30 Mobil 9 литра,горивен филтър,маслен филтър, два въздушни филтри, филтър купе - 210 лв( със смяната на споменатите 290лв). Оригинални са всички.

 

-Масло автоматик оригинално Мерцедес 9литра,филтър и гарнитура, пистов ремък,ролки, шайба алтернатор - 500лв със смяната( маслото го взимам на 17лв/литъра.Всичко е оригинално и ново.

 

-Въздуховод на турбина + 2 дебитомера( единствените, които са втора ръкам , както и задният стоп) - 300лв( смяната беше направена заедно с маслото на автоматика и ремъка, така че влиза в тяхната цена).

 

-Стоп - 70 лв(втора ръка - като нов,оригинален и оборудван). Сменил съм го сам,защото се сменя много лесно.

 

-Задна въздушна възглавница( рециклирана във Вабонти) - 250лв.

 

Това е, което съм направил досега на колата за краткото време, в което я имам. Затова мисля, че много зависи от това къде искаш да обслужваш колата, дали си взимаш сам частите и дали имаш отстъпка за тях.

 

 

Засега колата е окей, след време ще се прави ревизия на турбината. Харесва ми темата, защото е информативна, но също така може да сравним цени - при кой колко излизат различните неща по колата.


Този пост е редактиран от BenzW164: 25 февруари 2020 - 15:32

  • 0

#9 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 25 февруари 2020 - 16:00

Добре дошъл, колега.

Всеки си изкарва парите и всеки си преценява за себе си, но за мен след гаранционен автомобил да ходи за всяко нещо в представителство... не е оправдано. И 90% от всички части, които си сложил "оригинални" мерцедес са си едни ребрандирани качествени марки. Никой не казва да слагаш китайски акита, но ксенон крушка за 300лв...
  • 1

#10 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 391 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Honda Legend 3.7 VTEC

Публикувано 25 февруари 2020 - 17:13

Ремонт направен в гараж и с менте части може и по-евтино да излезе. Всеки си преценява.
Аз показвам горе как е в марков сервиз на Мерцедес и с оригинални части.

Смени си името на темата: Обслужване на 10 годишен Бенц в официален сервиз.

Реално нито е скъпо, нито качеството е по х2 като сменяш В СС, съответно частите закупени извън СС не са "ментаци".
Половината чаркалаци ти идват от Вите-то и Монтюпе.

За да не съм офф:
Х2 крушки D1S 180лв

Прикачени файлове


  • 1

#11 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 515 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 25 февруари 2020 - 20:21

За 10 години общо по автомобила са дадени около 23980 лева за поддръжка и технически обслужвания.

Колега благодаря че сподели информацията.

 

Има нещо друго. Аз го смятам така:

 

1. колко съм купил колата

плюс

2. колко съм дал за ремонти

минус

3. колко и е остатъчната стойност към днешна дата (ако я продадеш на зор днес колко ще вземеш)

 

Резултата го деля на месеци (колко месеца съм ползвал колата) например 10 години са 120 месеца

 

Дай да видим ?


  • 1

сесшисе ?


#12 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 февруари 2020 - 20:36

Добре е да се има предвид, че посочените от автора цени не са давани вероятно 2019-2020 година, а пред последните 10 години от както има колата като нова. Едва ли ще седне да описва всичко с месеци и години, но е нормално дадени чаркове да са били в пъти по-скъпи преди 5-6-7 години. Така че посочените от него цени поне според мен са адекватни на база на това че колата е била на 4-5-6 години когато вероятно е започнал да ремонтира, а може и преди това.


  • 1

#13 dodger

dodger

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ruse
  • Автомобил:
    Mercedes ML 320 ,224 hp, 4 Matic, Facelift, 2010 y.

Публикувано 26 февруари 2020 - 08:46

Здравейте,

 

Може би колегата az_be e прав в смисъл, че аз тръгнах да давам цени от официален сервиз.  Добре ще е да се дадат и цени на ремонти с алтернативни части и в различен от Мерцедес сервиз.  Като цяло ми се иска собствениците на МЛ 320 ако има възможност да напишат тук всичко ремонтирано по автомобила откато са собственици на колата.  Така ще се добие цялостна картина приблизително какви пари трябва да има човека решил да си купи такъв автомобил отделно от парите за които се продава колата. И ще е добре да не ги лъжем, че ремонтите са много евтини и т.н. Да се опитаме реално да кажем нещата както са си. Тази тема я направих заради мой приятел, който не си направи сметката при покупката и още на първото счупване не можа да я отремонтира.


  • 3

#14 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 февруари 2020 - 11:28

Напълно съгласен съм с колегата Bewolf. Дори една част втора ръка цената много зависи от наличноста по моргите и дали е от 4 годишна кола примерно или 10 годишна. Пресен пример ми се случи с една нова част наскоро ,която излезна към 270лв оригинална с отстъпка. Същия артикул в ebay китайски от алибаба е примерно 60-70 лв. Всичко е много относително- преди 1 месец си взимах педал за газта втора ръка . Един ми иска 120лв , друг 40лв за едно и също нещо....Разлика от 3-4 пъти се среща , не е прецедент. Безспорна истина е, че цените в официалния сервиз са наистина скъпи спрямо аналогични афтърмаркет . Пример : оригинални тампони за друг автомобил :L-230, R-380, скорости-180 и EGR клапан-1000 . Афтърмаркет Lemforder : L-100, R-100, скорости тампон 30 , EGR клапан (същата марка като оригиналния) 400. Цените за закръглени , но порядъка е ясен. Друг е въпроса какво е качеството, дали си заслужава и дали скъпото в дългосрочен план не излиза по-евтино. Всеки сам си преценя, браво за темата на колегата- всеки му се иска да има хубава и скъпа кола ама не му се иска кога дойде ред да се дават парички да си платиш за удоволствието.


  • 0

#15 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 26 февруари 2020 - 12:04

10 годишен МЛ в официален сервиз с оригинални части - чисто самоубийство

 

Благодаря за темата , добре е да се знае !


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни


    Google (2)