Никой не споменава за металообработката, логистичния кошмар (или шедьовър) при поддоставчиците на отделните елементи на една традиционна кола, енергийното потребление на всеки поддоставчик.
Сякаш... една кола се е материализирала от нищото на първото си зареждане за нафтичка. Е да, ако гледаме така, вероятно само от горивото за 10г. ще изравни с емисиите за производството на една ел.кола.
Никой никъде не твърди, че дизелът се материализира с първото сипване. Като човек работил в тежката промишленост и по специално цпу и роботика, мога да ти кажа че за гигантите логистичен кошмар на "отделните елементи на традиционна кола" абсолютно не съществува. Имам предвид например БМВ, Ролс Ройс или пък Деу, с които сме работили.
Никой не казва и как се прави батерията на тая електронна кола, какъв е процеса? За кобалта също никой не каза, как е на изчерпване ли е? Мъск не искаше ли да е първия добиващ кобалт в космоса? Защо ли?
И друго.... след като е толкова по-проста, защо една Тесла струва колкото една еС класа? Не ми казвайте че не са масови, ако поживееш в Норвегия това понятие "не са масови" ще изчезне.
Друг въпрос..... Колко е живота на тая гениална батерия? Ще може ли да си купя Тесла на 7 години?! Не, това е реторичен въпрос разбира се.
И още .... дали температурните амплитуди от 20 градуса не и' влиаят на пробега. Който пробег е не особено коректен.
Пак казвам.... ясно е че са бъдещето, но за мен това не е правилната посока. Трябваше да работят по водорода. Много по-енергиен е и много по-достъпен. Обаче няма кеш там, това е проблема