Здравейте, вчера климатика ме изненада неприятно. Предишният ден си работеше съвсем нормално, духаше студено. Днес го пуснах, както обикновено, работи 5-10 минути, но веч духа топло. Все едно фреона е свършил отведнъж, което няма как да стане. Съмнява ме, че може да е от ролката на компресора, не съм я сменял. Скоро имаше поройни дъждове в Пловдив и ремъка посвирваше. Сега вече не свири.
![Снимка](https://static.mbclub.bg/forums/uploads/profile/photo-thumb-42130.jpg?_r=1561635822)
Проблем с климатика на А170духа топло
Започната от hristov008, 26 юни 2019 - 18:49:27
4 мнения по тази тема
#1
Публикувано 26 юни 2019 - 18:49
#2
Публикувано 27 юни 2019 - 00:12
Здрасти, колега,
Ако трябва да съм честен, фреона да свърши отведнъж ИМА как да стане. Дето се вика, до преди малко всичко е било ок и я се е спукал маркуч, я радиатора и т.н. Та зависи колко голяма е дупката, дето се е отворила, тая пущина може да изфиряса за секунди. И като няма фреон, няма да ти пусне компресора, което значи, че усилието върхужремъка ще е по-малко, та може затова да не свири вече. Ама малко се отклоних. Ама може и да не е това. Причини да не работи климатика бол. Може самия компресор да е умрял (недай си боже), може някъде кабел да имаш прекъснат, пресостат прецакан и т.н.
Прост пример: Преди около седмица тръгваме да зареждаме на един приятел W203, понеже той мислеше че няма фреон. Е да, ама фреон колкото искаш, пък компресора не тръгва. Трябваше да я закачим на диагностика, където се видя че защитния пресостат дава невъзможни стойности и не разрешава пускане на системата. Поразровихме се и видяхме че има прекъснат кабел за пресостата и след възстановяването му, всичко заспа.
Моят съвет е да отидеш някъде, където правят климатици, да ти закачат едни манометри и ако има фреон, тогава диагностика, за да се види какво не му дава да работи.
Гледам, че си от Пловдив, ако беше в София можех да ти ударя едно рамо.
Изпратено от моят SNE-LX1 с помощта на Tapatalk
Ако трябва да съм честен, фреона да свърши отведнъж ИМА как да стане. Дето се вика, до преди малко всичко е било ок и я се е спукал маркуч, я радиатора и т.н. Та зависи колко голяма е дупката, дето се е отворила, тая пущина може да изфиряса за секунди. И като няма фреон, няма да ти пусне компресора, което значи, че усилието върхужремъка ще е по-малко, та може затова да не свири вече. Ама малко се отклоних. Ама може и да не е това. Причини да не работи климатика бол. Може самия компресор да е умрял (недай си боже), може някъде кабел да имаш прекъснат, пресостат прецакан и т.н.
Прост пример: Преди около седмица тръгваме да зареждаме на един приятел W203, понеже той мислеше че няма фреон. Е да, ама фреон колкото искаш, пък компресора не тръгва. Трябваше да я закачим на диагностика, където се видя че защитния пресостат дава невъзможни стойности и не разрешава пускане на системата. Поразровихме се и видяхме че има прекъснат кабел за пресостата и след възстановяването му, всичко заспа.
Моят съвет е да отидеш някъде, където правят климатици, да ти закачат едни манометри и ако има фреон, тогава диагностика, за да се види какво не му дава да работи.
Гледам, че си от Пловдив, ако беше в София можех да ти ударя едно рамо.
Изпратено от моят SNE-LX1 с помощта на Tapatalk
#3
Публикувано 27 юни 2019 - 13:43
Благодаря за помощта! Утре отивам да проверят има ли фреон.
#4
Публикувано 27 юни 2019 - 14:53
Перката за охлаждане.
#5
Публикувано 28 юни 2019 - 17:39
Оказа се, че има фреон. Допълниха само 170 грама. Компресорът не включва. В понеделник съм на друг майстор - за компресора.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни