Да пораздвижа темата с оглед на високите цени на бензина и изминали 3г от посления пост. Аз съм с 2014 GL450 (x166) и се заинтересувах от възможностите за газифициране. Видях, че Prins Direct LiquiMax (DLM) предлагат 6 и 8 цилиндрови ГИ течна фаза за директно впръскване, но за съжаление GL-a не фигурира в списъка им! До колкото разбирам се използват бензиновите инжектори за впръскване на газта или поне така пише тук. Та въпросът ми е- някой знае ли дали към днешна дата това е възможно и който го прави?
![Снимка](https://static.mbclub.bg/forums/uploads/profile/photo-thumb-3951.jpg?_r=1622217164)
Газов инжекцион на двигатели с директно впръскване
Започната от mitkofitnes, 24 юни 2019 - 08:53:30
36 мнения по тази тема
#16
Публикувано 04 август 2022 - 08:32
#17
Публикувано 04 август 2022 - 08:54
Относно използването на бензинови инжектори/помпа- ICOM JTG HP пише, че ги използват! Интересно е, че след 2011 не виждам някакво развитие (или поне така им пише на сайта). За неразбиращите като мен остава въпроса- защо тогава не се прави за 6 и 8 цилиндриви, а само за 4 цилиндрови ДВГ?
Този пост е редактиран от karataccc: 04 август 2022 - 08:57
#18
Публикувано 04 август 2022 - 09:28
Защото се следи пазара и се разработват системи които ще се монтират масово.На семинар сме задавали този въпрос и колко и обидно да звучи Бг не им е голям пазар а интереса към такива коли идва точно от тук.В Румъния където им е голям пазар(беше и Украина всъщност) се монтира масово на 4ц автомобили околу 3 до 5 годишни,всеки месец излизат нови и нови но сякаш Mercedes и BMW са на последно мястоОтносно използването на бензинови инжектори/помпа- ICOM JTG HP пише, че ги използват! Интересно е, че след 2011 не виждам някакво развитие (или поне така им пише на сайта). За неразбиращите като мен остава въпроса- защо тогава не се прави за 6 и 8 цилиндриви, а само за 4 цилиндрови ДВГ?
![](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji57.png)
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
#19
Публикувано 04 август 2022 - 10:12
Защото се следи пазара и се разработват системи които ще се монтират масово.На семинар сме задавали този въпрос и колко и обидно да звучи Бг не им е голям пазар а интереса към такива коли идва точно от тук.В Румъния където им е голям пазар(беше и Украина всъщност) се монтира масово на 4ц автомобили околу 3 до 5 годишни,всеки месец излизат нови и нови но сякаш Mercedes и BMW са на последно място
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
А относно системата Prins Direct LiquiMax (DLM) , удачна ли е ? Или и при тях помпата гори след 30-40 000 км. заради "хубавата" ни газ.
#20
Публикувано 04 август 2022 - 14:11
Сега се загледах във всички големи мотори (6 и 8 цилиндрови), които са листнати в каталога на Prins. Като гледам всички те са атмосферни (naturally aspirated), докато M278 е с две турбини. Това ли е вероятната причина за "не става"-нето?
#21
Публикувано 05 август 2022 - 11:11
Проблем доколкото знам е емулацията и алгоритъма на пиезо инжекторите
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
#22
Публикувано 11 август 2022 - 13:10
Времената на пръскане на инжекторите за директно впръскване са от друг порядък - може би 1-2 мс.
Освен всичко има по няколко впръсквания на работен такт, едно подготвително, едно основно (примерно 15 градуса преди ГМТ), и може да има и едно допълнително.
Този пост е редактиран от Subsonic: 11 август 2022 - 13:11
#23
Публикувано 12 август 2022 - 12:18
Явно ще си почакаме ако въобще го дочакаме момента, в който ще има ГИ за 8цил. ДВГ (директно впръскване).
#24
Публикувано 12 август 2022 - 12:49
Има течна фаза на Prins
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
#25
Публикувано 12 август 2022 - 21:20
Prins са готини уредби, старата ми кола беше с Prins VSI-1, и отделен емулатор за инжекторите.
Само че цените им са малко по-дебели..
Не знам с по-новите как е, но VSI-1 бачкаше само с дюзи на Keihin, бяха 300 лева бройката (не помня цвят, мисля че бяха оранжеви), колата беше БМВ Е46 2000, 150 коня 6 цилиндъра. Не е с директно, ама все пак от Prins съм много доволен.
Изобщо не се усещаше как прехвърля на газ, и си вървеше добре.
Новият собственик я е карал да му я “настройват” - в момента мени обороти и тресе, гасне в движение, свети чека…. Не знам какво са пипали - налягането играе между 2.4 и 3.2 бара. И не се влияе при опит за регулиране от изпарителя.
За директно впръскване съм говорил с БРЦ Пловдив, те работят и с Prins - според тях най-доброто за директно е Prins.
Но на съседа А8-цата никой не се навива да я прави - двигателят бил JBV (или нещо подобно), и никой не се навива
Само че цените им са малко по-дебели..
Не знам с по-новите как е, но VSI-1 бачкаше само с дюзи на Keihin, бяха 300 лева бройката (не помня цвят, мисля че бяха оранжеви), колата беше БМВ Е46 2000, 150 коня 6 цилиндъра. Не е с директно, ама все пак от Prins съм много доволен.
Изобщо не се усещаше как прехвърля на газ, и си вървеше добре.
Новият собственик я е карал да му я “настройват” - в момента мени обороти и тресе, гасне в движение, свети чека…. Не знам какво са пипали - налягането играе между 2.4 и 3.2 бара. И не се влияе при опит за регулиране от изпарителя.
За директно впръскване съм говорил с БРЦ Пловдив, те работят и с Prins - според тях най-доброто за директно е Prins.
Но на съседа А8-цата никой не се навива да я прави - двигателят бил JBV (или нещо подобно), и никой не се навива
![:)](https://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
#26
Публикувано 12 август 2022 - 23:30
На това БМВ, дето няма живи набори, една дюза - 300 кинта, абе ти нещо в час по математика не си ли ходил. Изрежи го тоя принц, сложи една нормална газова, тя е за икономия, не е за гъзария.
Този пост е редактиран от prokopi69: 12 август 2022 - 23:31
#27
Публикувано 13 август 2022 - 11:27
Не съм много съгласен с комегата dkmi123 но всеки си има мнение ![](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji6.png)
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
![](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji6.png)
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
#28
Публикувано 13 август 2022 - 17:50
На това БМВ, дето няма живи набори, една дюза - 300 кинта, абе ти нещо в час по математика не си ли ходил. Изрежи го тоя принц, сложи една нормална газова, тя е за икономия, не е за гъзария.
Колата отдавна не е моя, а и така си я купих
Предния собственик се е оръсил, не аз.
Цената на дюзите я разбрах като се наложи да ги сменям.. и вместо смяна ги рециклирах.
#29
Публикувано 13 август 2022 - 17:55
Не съм много съгласен с комегата dkmi123 но всеки си има мнение
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
Prins-а си има доста кахъри, вярно е Ама аз поне бях доволен.
Иначе, далечната вече 2018-а като я взех правеше проблеми, и така и не намерих тогава кой в Пловдив да я погледне, та се наложи да си я оправям сам.
Сега на CLS-а съм с BRC, само че той не е с директно.
Така и не намерих читав CGI, иначе на такъв се бях спрял...
#30
Публикувано 13 август 2022 - 20:09
Е BRC нямат единични инжектори и не могат да ги сложат близо до бензиновите а всеки знае защо трябва да са близо.Не се заяждам ама критерия за доволни не си ти понеже не си само ти, целта е от 100човека 100 да са дпволни. Преди години така собственик на МБ се хвали от Ланди и после сцдругата му кола бра ядове и разбра за какво му говоря.Ако бяха добри бих ги ползвал не робувам на марка но са доста назад, за Принс не искам да говоря имат и мн добри неща и много прехвалени но ми харесват че копират добрите неща и напредват.В течната фаза са вложили всички разработки но това е като с електричките с неясно бъдеще, всъщност на взички вече ни се изясняват много неща но щом си доволен безаварийно пожелавам
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни