Газов инжекцион на двигатели с директно впръскване
Started by mitkofitnes, 24 Jun 2019 - 08:53:30
36 replies to this topic
#1
Posted 24 June 2019 - 08:53
Колеги,дойде ред да ви запозная обстойно или поне да опитам понеже не съм някой гуру,как седи въпроса с газифицирането на автомобили с директно впръскване на бензина.Става дума не само за Мерцедес нищо че това е форума за тази марка,всеки имащ бензинов автомобил би следвало да има интерес.Тези дни имаше семинар на тази тема и чаках точно някои разяснения за да мога да дам по-пълно инфо.Като за начало искам да подчертая че за първи път се вгражда от Мерцедес 1955г директното впръскване а Мицубиши 2000г започват в наши дни.Начина на впръскване е различен при всеки двигател и това затруднява много газовите компании като всяка хваща определени групи да разработва.Повечето са за 4 цилиндрови мотори и не случайно понеже тенденцията е към даунсайзинг и всички нови автомобили са 4 или макс 6 цилиндрови.От групата на Мерцедес за нетърпеливите ще кажа че се газифицира само мотора М271 при всички купета на които се монтира,за другите марки няма да описвам има списък който при нужда мога да публикувам.Основното затруднение е от впръскването на гориво от инжекторите които на бензин работят с много малки времена от порядъка на 0,4-0,8мс като на всичкото и отгоре имат довпръскване като това може да са от 1 до 4-5 броя на цикъл.Положението още се усложнява от това че имаме и вариране в дебита на гориво посредством помпа за високо налягане която ту намаля ту го увеличава според нуждите на мотора до околу 250бара може и повече.За коли с пиезо инжектори още няма решение(БМВ),но ни увериха че се работи по въпроса и до година ще се реши.Относно така коментирания разход на бензин който всички ги вълнува,при работа на газ зависи от много неща като Газова система на първо място и от модел двигател,някои просто не позволяват намаляне толкова много,и накрая но не на последно място стила на шофиране.Като цяло ако се намали много бензина може да окаже неблагоприятно влияние върху бензиновите инжектори или да запише в бензиновия контролер аномалии които да принудят да влезе в сервизен режим.Та разхода може да бъде сведен до минимум 0,8л на 100км като в проценти това е от 10 до 30 при мерцедес е 10-15.Понеже аз съм фен на марката и попитах дали ще разработват 6 и 8 цилиндровите (272 и 273 ) като ми отговориха че до 1 година няма да стане.Наблягат на новите автомобили с категория Евро 6Д която вече имат и бензиновите автомобили нещо като DPF при дизелите и се нарича GPF.Тук семинара бе на една определена компания за газови системи но бе толкова детайлна информацията че може да се използва при всички,аз присъствах и на други два преди месец и имам база за сравнение.Общо взето се напредва в тази сфера и газовите системи получават Евро 6 стандарт,никак не са захвърлени разработките и ще се налагат още повече автомобилите на бензин-газ които за монента са много по-икономична алтернатива на дизеловите такива.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Posted 24 June 2019 - 09:07
От прочетеното разбрах ,че едновременно ще гори и бензин и газ нали така? Тогава идва логичният въпрос за реалната икономия от газта ,като сложим и цената на газовата уредба (ако може да ни кажеш примерна цена) ,за да може да се пресметне реално за колко време трябва да се "избие" газовата и кога реално ще започнеш да икономисваш? Както знаеш ,аз не съм от любителите на газта ,но наистина ми стана интересно за колко време и километри ще спестиш от монтажа на такава газова при мотор с директно впръскване и също така дали тези нови уредби са толкова прецизни ,че да не дават грешки и да побъркват колата?
NO PAIN - NO GAIN!
#3
Posted 24 June 2019 - 09:19
Прецизни са и не дават грешки,гори 10-15% бензин зависещ от стила на шофиране както писах по-горе да кажем 1литър,и цената е към 1800лв.Икономия има ако я караш ако ти е парадна или за уикенда не.По принцип вече почти всички японски ги слагаме да горят и бензин на определени обороти и времена при мултипоинт инжекцион като това предпазва от последващи ремонти на главата.Всъщност има доста фиатове над 200-300хил със заводска газова които са директнинжекшън и нямат проблеми с инжектори и тем подобни.Аз не зарибявам никой да си слага газ просто имаше напоследък много въпроси относно такива мотори за газифициране.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Posted 24 June 2019 - 11:42
Благодаря за отговора ,аз не съм казал ,че зарибяваш или си правиш реклама ,а че ми е интересна темата и затова питам.
Поздрави!
NO PAIN - NO GAIN!
#5
Posted 24 June 2019 - 12:28
Страхотна тема. Благодаря за инфото.
#6
Posted 24 June 2019 - 13:50
А коя е фирмата доставчик на инсталацията?
#7
Posted 24 June 2019 - 14:06
КМЕ
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#8
Posted 24 June 2019 - 15:45
Доскоро бях негативно настроен към така наречената Течна фаза, защото имам близък който от години кара Лексус с такава система, и имаше дълги периоди, в които имаше драми с газовата - най често умираше помпата за високо налягане в бутилката, или се задъстваше системата от графита... много хубвао. ама ако работи....
Има един неуспорим плюс, директното впръскване на течната газ - изпарението е еднотермичен процес, което ще рече, че охлаждаме цилиндъра и по този начин обогатяваме сместта с кислород. При бензина ситуацията е подобна, течно впрусканото гориво се изпарява, охлажда и запалва, но не охлажда колкото газ-та.
Напоследък се зачетох за тези системи и ми изкочиха някой въпроси в главата.
При впръскване на течна газова фаза в цилидъра, не ни е нужен изпарител и по важното подгряването му. От тук изхочдат и моите идеи/въпроси?
1. Не е ли възможно един двигател да работи само на течна фаза? Тогава няма да се съобразяваме с ниското октаново число на бензина и двигателя ще може да се сгъсти повече - същото количество гориво, но повече мощност.
2. Може ли само с други дюзи да се реши проблема и да работи автомобила само на газ.
3. Можем ли да впръскваме течен метан. така или иначе в бутилката е с достаъчно голямо налягане.
П.П. Адмирации за темата
#9
Posted 24 June 2019 - 21:12
1. Възможно е. Производители като италианската ICOM предлагат система за двигатели с директрно впръскване която включва нови дюзи, които могат да работят с пропан-бутан и с бензин.
2. Точка 1
3. Метана за съжаление не е втечнен. Той само е компресиран.
#10
Posted 13 July 2019 - 08:36
Ще се включа в темата, тъй като и аз проявявам интерес към темата, и също да споделя впечатления -
1/ Големия проблем при газовите е все още скоростта на инжекторите, и също скоростта на компютъра... При газовите у-би комп. система трябва да се изработи с такива качествата и спецификацията като на заводския компютър, а това е скъпо и трудно начинание.
Това е ако обсъждаме системите до 4 поколение. При течната фаза, има опцията да ползваш директно компа но се появяват другите проблеми.
Най-накрая седи проблема с температурата на изходящите газове, катализатора, и изпускателната система - дългосрочно няма да изкарат зададения им живот, а ще трябва да ги смените.
Когато заводски започнат да правят двигатели и цели "архитектури" само за газ, тогава ще решат и реалните проблеми. До момента всичко е "газифициране". Всяка кола може да се газифицира, за да се направи правилно обаче сумата е крайно неразумна, поради това все още се "разработват" подобни системи.
И накрая за да има смисъл за Вас - трябва да си я карате по 25-30К на година и тогава смисъл има, но ако сте до 15к - никакъв.
В рамките на 2-3 години когато ще има много добри и достъпни газови уредби - аз мисля да съм на електричка и да забравя за тази пародия : ) Мойте 5ст.
#11
Posted 14 July 2019 - 13:09
Всеки има мнение и сам си решава какво и как но съм длъжен да те поправя за някои неща които си написал.Като цяло KME Sky Direct ползват същите компоненти в компютъра си като на BMW и са достатъчно прецизни и бързи,също така и инжектори има които работят стабилно на 1.1 мс наистина различно от това което монтира всеки втори газаджия но не са скъпи както си мислите,20-30% над турските боклуци но повечето се борят само за печалба и газифицират като на поточна линия.Както и да е,твърдиш че има повишена температура на испускателната система,ми то всички нови турбо автомобили са така настроени на бедни смеси пък и генерацията не е вечна но не мисля че газта ги разваля,виж лошите смеси от недобре настроена такава да.Другото което е че точно това измества дизеловите автомобили и от икономия и откъм вредни емисии.В повечето големи градове в чужбина забраниха дизел под ево6 и бензин4 да се движи.Всеки автомобил с газовжинжекцион се категоризира като ево4.Колкото до електричките доста ще почакаш,няма да са 2-3 г все пак все още не може да се измисли нещо с голямо КПД за съхранение на тока иначе съм съгласен че това е бъдещето двигатели на ток но не и батериите.Дано не те обиждам нещо но това е реалната равносметка до момента иначе преди година и аз бях замислен по този въпрос и разсъждавах като теб.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#12
Posted 14 July 2019 - 13:28
Aко модерните компютри на КМЕ са със същата производителност като ECU-то на BMW E90 от 2005 напр. (което е трудно за валидиране), то комуникацията м/у двете ли е причината за забавянето? И как може да се преодолее? Няма универсална шина за четене на engine management системите.
Ако е CAN, то още преди години с единичните впръсквания, CAN шината беше бавна.
К-линията дори не знам дали се ползва още (сигурно има нови модели със стари технологии в тях при производителите).
BMW конкретно при F30 са с D-Can и вече използват LAN контролери, като цялата кола е разделена на логични кръгове (clusters), напр. PT-CAN (PowerTrain-CAN), както преди, не е нова концепция, но вече е доста по-бързо. Комуникацията в самия клъстър е с около Мегабит/сек. Тя е безполезна без да мине през централния гейтуей. Значи в такъв случай трябва да се закачи към ZGW (въпросния централен Гейтуей).
Възможно ли е какъвто и да е универсален газов компютър на дадена марка (напр. КМЕ) да получи веднъж информацията по гейтуея на БМВ, да я обработва и да я връща достатъчно бързо, без колата да почне да работи в крайни толеранси и (близо до) авариен режим?
И то говорим за много впръсквания на такт, не единично както при не-директния инжекцион.
Визирам БМВ, понеже наскоро се рових за диаграми и детайли по управлението на модулите. Също се и спомена в темата.
Постът е от чисто любопитство, знаеш че ти се радвам много, че споделяш и си професионален ентусиаст в сферата.
Как би изглеждало закачането на един комп в F30 N20 напр (4цил. турбо, директно впръскване)
#13
Posted 15 July 2019 - 08:17
По принцип правилно разсъждаваш но ако се замислиш още повече там се и крие отговора във въпроса ти.Имат сертификат на офицялната си страница и имат и TUV като си признавам че май всичко се произвежда извън Полша т.е. най-вероятно Китай както направиха всички големи производители вече на авточасти,но това поражда съмнения само откъм издръжливост.Принципно ОБД комуникацията не се използва за настройки както много хора си мислят точно поради същите съображения дето си изложил-бавна комуникация но ако да кажем намалиш по някакъв начин горивото бензина става въпрос дали трИмовете ще сигнализират достатъчно бързо на бензиновото ЕКУ да си направи корекция според мен ще светне чека.Така че ако се направи прецизна настройка ОБДто се ползва ако при някаква промяна ненадейна да регистрира и да се опита да работи в синхрон с ЕКУто на автомобила.Новите с директен инжекцион след като се намали горивото и се пусне газ нормално да регистрира това ЕКУто и затова се задава при работа на газ да ги стопира тези паления на Чека и др.но не всичко системата пак си работи и си чеква неизправности.Общо взето е доста сложно но важното е че става безпроблемно и без последвали усложнения и повреди заради интервенцията.По принцип някои хора не приемат новостите и са против газта и твърдят че разваля мотора,докато проучеят че грешат други избиха не само газовата а и автомобилите си.Ти виждам че си отворен и се интересуваш затова се опитвам и да обясня което ми е малко трудно защото прескачам от едно на друго а материята е много за стане ясно на 100%.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#14
Posted 17 July 2019 - 19:34
Всеки има мнение и сам си решава какво и как но съм длъжен да те поправя за някои неща които си написал.Като цяло KME Sky Direct ползват същите компоненти в компютъра си като на BMW и са достатъчно прецизни и бързи,също така и инжектори има които работят стабилно на 1.1 мс наистина различно от това което монтира всеки втори газаджия но не са скъпи както си мислите,20-30% над турските боклуци но повечето се борят само за печалба и газифицират като на поточна линия.Както и да е,твърдиш че има повишена температура на испускателната система,ми то всички нови турбо автомобили са така настроени на бедни смеси пък и генерацията не е вечна но не мисля че газта ги разваля,виж лошите смеси от недобре настроена такава да.Другото което е че точно това измества дизеловите автомобили и от икономия и откъм вредни емисии.В повечето големи градове в чужбина забраниха дизел под ево6 и бензин4 да се движи.Всеки автомобил с газовжинжекцион се категоризира като ево4.Колкото до електричките доста ще почакаш,няма да са 2-3 г все пак все още не може да се измисли нещо с голямо КПД за съхранение на тока иначе съм съгласен че това е бъдещето двигатели на ток но не и батериите.Дано не те обиждам нещо но това е реалната равносметка до момента иначе преди година и аз бях замислен по този въпрос и разсъждавах като теб.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Съгласен съм с теб, и уважавам мнението ти но /а и тука не спорим/ - проблема е че ти визираш доста специфични неща:
* Майстора да си разбира от работата
* Да се подберат правилните компоненти...
До тук изключи 80% от уредбите слагани в България.
Аз лично нямам впечатления от КМЕ - но със сигурност ще обърна внимание...
Сега да задам въпрос или по-скоро насочващ такъв - да кажем двигателя М276 , може ли да го газифицираме като запазим Евро 6 емисиите, и запазим динамиката почти без сериозна промяна, не искам да сменям дюзи на 100К км, и да ми светят лампички по колата.... По моита скромна информация - не твърдя че е така, но няма такива газови дюзи/компютър че да успеят да правят няколко впръсквания навреме ,така както иска бензиновия комп...
#15
Posted 18 July 2019 - 09:31
По принцип газовите не правят довпръсквания като бензиновите а го пресмятат като едно цяло.Ако имаш едно впръскване и 2-3 довпръсквания го засича и пресмята така че да работи на газ с едно време непроменящо по никакъв начин бензиновите.Така че опасенията са ти напразни.Но има друг проблем,6 цилиндривия още няма подръжка на газова система,всички са 4 цилиндъра обясних защо така правят по-нагоре.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users