Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Избор между Mercedes C Klasse w204 или Citroen C5 II (X7)Кое да послушам - сърцето или разума?


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 Simonsays

Simonsays

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Posts:
  • Град:Sofia

Posted 29 March 2019 - 23:45

Привет колеги,

 

Не карам Мерцедес, но от скоро съм хвърлил око на w204 генерацията на C Klasse, защото колата ми допада много, като дизайн. Лошото, е че изискванията ми колата да е автомат, да е седан (комбито на w204 не ме радва) и да има поне 150 кончета под капака ме ограничават и желания от мен фейслифт изглежда прекалено скъп. От друга страна, осъзнах, че за доста по-малко пари мога да си взема по-нов автомобил от същия клас със едно уникално предимство - хидроактивно окачване.

 

И както се досещате, тук идва голямата дилема - Benz C Klasse w204 или Citroen C5 II (води се X7, като обозначение. Да, тук всеки ще каже "скачай на мерца", но не мога да се реша на 100%, защото виждам някой странности и липса на логика в цените на двата модела. Ето каква е дилемата ми:

 

Мерцедеса (w204):

  • С няколко хиляди по-скъпа от C5-цата при сходни характеристики
  • Все пак, за около 14к може да се намери 320 cdi с навигация, но колата обаче ще е по-стара (2008-ма)
  • Предполага, се че е насилвана/карана по-здраво и вероятно е по-амортизирана
  • Фейслифта идва много скъп за търсения автомат с над 150 коня двигател (цените почват от 20 и няколко хиляди лева)

Ситроена (C5 II):

 

  • За малко повече (около 16-17к) има фейслифтови C5-ци от 2011-2012-та даже
  • Двигателите, които се предлагат с тези параметри (автомат, седан, над 150 коня) са 2.2 HDi и 3.0 HDi, като и двата са над 200 коня
  • Колата е по-нова, с повече нови глезотии и хидроактивно окачване, а и в повечето случаи е и по-мощна
  • Ситроена и е по-евтин за поддържане

Общо взето се чудя дали да заложа на трите лъча, но с компромис за един по-стар автомобил (вероятно и с по-малко екстри, комфорт и мощност) или да заложа на по-логичното, което е по-евтино за поддръжка, по-ново и с уникален комфорт.

 

Отворен съм към отзиви и препоръки, особено ако има някой с впечатления от конкретните два автомобила, не само на тема Мерцедес срещу Ситроен - ясно, е че Бенца е друга бира.


  • 0

#2 st16me

st16me

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 640 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кюстендил

Posted 30 March 2019 - 07:49

Предполагам подобна тема и в Ситроен форума? :hailandkill


  • 0

#3 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 30 March 2019 - 14:40

Ако не си решил какво искаш те съветвам да изтичаш в рено или тойота и един чисто нов автомобил на лизинг... ще дадеш 10-12 първоначално и няма да усещаш вноските. А вноските ще се отплащат с нисък разход, и никакви ремонти ( все пак е в гаранция )


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#4 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 30 March 2019 - 19:33

Колега, а защо просто не намериш начин и да покараш двата автомобила? Смятам, че отговорът ще дойде от само себе си.

Най-малкото ще си изясниш кое повече те влече - чудесният автомат или легендарното окачване.

 

Това "Ситроена и е по-евтин за поддържане" на база на какво го реши? Сравнява ли цени на спирачни дискове; накладки; носачи; смяна на масла, антифриз и спирачна течност, на въздушни, горивни филтри; замяна на горивни и водни помпи? Ако ги имаш пусни цените за Ситроена - ще е интресно и за колегите.


  • 0

#5 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Posted 30 March 2019 - 23:23

Ако не си решил какво искаш те съветвам да изтичаш в рено или тойота и един чисто нов автомобил на лизинг... ще дадеш 10-12 първоначално и няма да усещаш вноските. А вноските ще се отплащат с нисък разход, и никакви ремонти ( все пак е в гаранция )
Sent from my iPhone using Tapatalk


Не мога да се съглася. Човека има един бюджет от 15-17 хил. лв, а ти му предлагаш кола за 35-40к. Отделно дори и сегашната му кола да гори 20л/100км, трябва да кара по много километри за да избие вноската с икономията. А и Реното и тойотата нямат комфорта на Ситроена и Бенца.
  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 30 March 2019 - 23:44

Ако трябва да съм честен, си мисля че Citroen-а далеч не е лош избор.

Има чудесна стойка, доста красива задница и съм убеден, на база краткотрайното ми возене в такива, че е доста комфортна кола.

Ако имаше и по-малко предница пред предните гуми, щеше да е с прекрасни пропорции.

Това обаче си е една лудост, която дразни мен, но за теб може да няма значение.

 

Има една огромна заблуда, че премиум марките имат скъпа поддръжка.

По моите скромни наблюдения, поддръжката на прекасна C3-ка на една приятелка, беше убийствено скъпа, на фона на премиум германките.

Това е при положение, че автомобилът се поддържа на ниво, а не просто да пали и върви някак си. 

 

Малко като off-topic, но от години наблюдавам странни отклонения от нормалното шофиране, при водачите на Peugeot и Citroen високите им модели. :) 


  • 2

Audi_A4_avatar.gif


#7 ///sasho

///sasho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 742 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK W208 200 KOMPRESSOR 192 PS

Posted 30 March 2019 - 23:51

Още със задаването на темата си си отговорил , че твоята кола е ситроена.
Просто си описал ситроена с предимства, а мерцедеса с недоверие. Ситроена май е по добрия избор за теб.
  • 1

#8 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
Garage View Garage

Posted 01 April 2019 - 11:23

Подобна дилема имах и аз в средата на м.г., но гледах бензин.

 

Основната причина да взема Мерц беше състоянието (10х на kdl).

Минус на французойката е, по мое мнение, огромния и грозен преден надвес, а на С-клас, че 2/3 от строителните работници идват от Перник с подобни грохнали и димящи гробници... за щастие все още W204 им е скъпа :(


Edited by Momchil, 01 April 2019 - 11:29 .

  • 2

#9 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001

User's Awards

4
2
3
2
Garage View Garage

Posted 01 April 2019 - 12:52

Сравнението не е съвсем коректно, защото Ц-класата е при компактните автомобили, а ситроен Ц5 е в средния клас. Мерцедес с този модел, като основен конкурент се прицелва в БМВ 3-та серия и поради тази причина има по-твърда возия и по-директно и динамично управление. Ситроен Ц5 трябва да се сравнява с Е класа.

 

По темата, W204 е един от най-здравите, ако не най-здравия от модерните моделни поколения на мерцедес, поддръжката му не би трябвало да е нещо непоносимо, естствено ако не е екземпляр с навъртян километраж над 400 000. Возията на Ц5 е добра, возил съм се, но като цяло за мен това е кола кошник. Ако аз бях на твое място и при тази дилема избера ситроена, след 3-4 месеца употреба щях да съм го намразил и разкарал. Евтин, и твърде пласмасов интериор, всичко трака, по френски разхвърляно и не-ергономично, явно са търсели някаква оригиналност с това, ама не са я намерили. Екстериора смятам е отживелица вече, докато Мерце си изглежда актуално и ще продължава да е така. Според мен, Мерцедес Ц-класа е по-добрият избор.


  • 4

#10 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Posted 01 April 2019 - 16:22

Да наблегнем на две неща:

 

1. Щом не си убеден, че Мерцедес е твоята кола - може би наистина не е твоята марка. Тук визирам десетки неща, но нито едно свързано със сляпо фенство и пристрастност. Още по-малко фукане.

 

2. Малко несериозно може да прозвучи, но за мен усещането в комбинация със звука, които се долавят при отварянето-затварянето на вратата е много показателно, както и усещането докато седиш до нея отвътре.

 

Няма вариант, в който Ситроена да има по-хубав интериор, централна конзола, цялостен комфорт на усещане и при докосване.

Това с комби-вариантът също е предубеденост. Въпрос на вкус, поглед и визия, потребност. Възможност за поглед от друг ъгъл и очи дори. Това е субективно вече и до човек.

 

И, да - това са различни класове коли.

Някакси, ако се напъне човек мисловно и се замисли как може кола от по-висок клас със заредени на макс екстри и фейслифт, да е на сходна цена с модел от преди фейслифта и по-нисък клас...много може да си бъде полезен сам на себе си. Приказките с маркетинга и емблемата, която продава...нали..., нека им отдадем нужното значение, но дотам. Пак не стига.

 

Чисто нова кола на лизинг на мен ми изглежда малко несериозно - с цялото уважение към колегата.

 

Купи си Ситроена :) Помисли за Мазда 6. ;)


Edited by Antoni_, 01 April 2019 - 16:33 .

  • 1

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#11 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1,953 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 01 April 2019 - 19:51

c5 2 и w204 са в един сегмент - клас D.
w204 преди фейслифта е с много пластмасово и грозно табло. лично мнение:

autowp.ru_mercedes-benz_c300_sports_pack

на ситроена не бих казал че е най доброто, малко има вид на космически кораб

2012-citroen-c5-1315199-7568206.jpg

при обслужване на 320cdi и 3.0hdi не мисля че има особена разлика в цената. и двата двигателя са добри. стига да не мислиш за 2.7hdi или за 2.2 cdi, там вече има много особености


  • 1

#12 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 01 April 2019 - 20:23

Аз мислех, че най-грозния волан е на 222, ама тоя сутиен ме уби...ужасен волан, иначе останалата част на интериора не е зле. За да не е мнението ми спам, ще кажа че според мен с 204ката ще имаш по-малко ядове и по-малко ремонти, тя е корава кола, както повечето Мерцедеси.


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#13 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Posted 02 April 2019 - 10:11

Интересен подбор на сравнителни снимки. Едната тип обява за продаване, щракната с телефон - другата от някоя фирмена брошура.

 

Я, да хвърлим още един поглед на тия грозни Мерцедеси. Няма да се обръща внимание, че моделът е няколко години по-рано от фейслифтовия Ситроен.

Attached Files


Edited by Antoni_, 02 April 2019 - 10:17 .

  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#14 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 02 April 2019 - 10:38

Така като гледам колегата не е влизал откакто е пуснал темата. Дано ги чете мненията без да се логва във форума. Иначе като човек който е карал и двата модела мога да кажа, че съм с 2 ръце за 204ката.

Ситроена беше с пневматично окачване и возеше комфортно на неравноси. Но имаше едно гадно лашкане и имах чувството, че ще получа морска болест.

Спортния режим с втвърдяване на окачването помагаше донякъде, но пак беше твърде меко за моите предпочитания.

Автомата беше адекватен обаче 163 коня от 2.0HDI на това купе му идваха малко.

 

Съвсем различно е при 204ката. Материалите са по-приятни на пипане. 220CDI има напълно адекватна мощност за купето. Авантгардовото окачване е достатъчно меко и достатъчно твърдо за ежедневна употреба. Сравнявам с БМВ 3та серия Е90 където окачването е като на картинг. Автомата при 220CDI  е 5г и не е най-адекватната кутия.

 

При 3.0 моторите имам наблюдения само за Мерцедеса. Там динамика и разход са супер за това купе. Предполагам, че и при Ситроена динамиката е подобрена но пак има разлика от едни 50Нм въртящ момент спрямо Мерцедеса.


  • 1

#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 02 April 2019 - 21:10

Две думи и от мен - Мерцедес обикновено залага на класическия дизайн.

 

Не оставяй обаче това да те заблуди, че колата е по-ниско технологична. Даже напротив.

 

Опциите, екстрите, електрониката са едно 5-10 години преди конкуренцията ( в днешно време, с това бързо развитие на новите модели, може да говорим за едва 2-3 години при най-новите модели).

 

За пример - една "пиклива" Ц-класа w202 от 95-та предлага същите опции като Пежо 407 от 2005-та. Има и някои скрити екстри.

 

Ситроен просто са "Пежо" с претенции - нямат нищо общо с новаторството на Ситроен от 60-те и 70-те.

 

Между другото, това е и благословията, и проклятието, което праща "Ситроен" в бездната и в крайна сметка стават собственост на държавната фирма "Пежо".

 

Французите обикновено правят малко измъчени концепции - огромно купе, малък мотор. Версиите с нормален мотор за купето са редки и малко като бройки. Немският еквивалент е "Голф". Няма друга немска кола с толква малки мотори за размера на купето. Това донякъде е компенсирано с кутия с по-къси предавки, но истината лъсва, рано или късно.


  • 1




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users