Прилагам линк към статия за промените обсъждани за Данък МПС и качвам статия като пдф, ако се затрие линка:
https://money.bg/aut...-za-novite.html
За мен не е много ясно какво точно се цели с промяната и тя за съжаление отива на, повече пари събрани от данъци и то от хората с най-стари коли, респективно доходи. Цялата ни дискусия тук е хубава, доста гледни точки се представиха.
Аз смятам, че ще бъда ощетен, ако се приеме тази промяна, тъй като имам ретро автомобил, бих казал вече олдтаймер (29г.), който за възрастта си е в много добро състояние, поддържам го без компромиси и при последния ГТП ми казаха, колата е с показатели на газовете като на нов автомобил, а минавам не повече от 3000 км на година с него. Поради тази причина, инициирам да съберем информция и в последствие да изпратим писмо, от името на МБ Клуба, до НС или комисията, която разглежда тези законопректи, с предложение да се въведе вече законово понятието "ретро автомобил", който да се третира данъчно с преференции. Поради причините че, това е кола с висока (емоционална) стойност, понякога и финансова, които са обгрижвани от собствениците си, държани в сухи гаражи (нито на улицата или в двора, нито пък са "външно мазе") и вече съм чувал за случаи на поръчка на части за 10К и повече евро, за реставрация на даден автомобил. Но такъв автомобил да се третира с данъчна преференция, понеже това не е всекидневна кола, която в пълна степен използва и амортизира пътната инфраструктура. Ще помоля ако имаме тук колега с Юридическо образование и практика, да помогне, за по-добра обосновка и също така, който има информация, как се третират ретро колите в чужбина. В Германия знаем, има юридическа и административна рамка и там ретро автомобилте могат да се регистрират с Н на регистрационните номера, което води до някои облекчения, но същевременно и ограничения.