Нови данъци МПС-от 2019?За стари коли, по-големи
Started by SAMURAIJACK, 08 Oct 2018 - 20:55:01
249 replies to this topic
#76
Posted 12 October 2018 - 10:30
Таблицата на Капитал е много интересна.
Нека разгледаме 2 конкретни примера:
Форд Ескорт, винаги живял в провинцията и хранил тамошната съответна хазна. За щастие на Столична Община и местната буржоа, е прекарал много малко време, съсипвайки столичната инфраструктура. Все пак временната адресна регистрация не е предпоставка за смяна на номера.
Фордът е 65kw, >20г, Евро няма никакво.
Сегашната ми кола, 155kW, <10г, Евро5.
65kw*1.62 (>20yrs)*1.1 (без Евро)*1.4 = 162лв.
в най-добрия случай: 65*0.54*1.1*1.3 = 50лв.
155kw*4.8 (5-10yrs)*1.5 (Eur5)*0.8 = 893лв
в най-добрия случай = 155*1.6*1.5*0.6 = 223лв.
За Форда: в най-лошият случай ще се дължат 162лв. данък, в най-добрия 50лв.
В момента ѝ е 25лв. (облекчението за катализатор е 50%, тя си има)...
За сегашната: в най-лошия случай 893лв, в най-добрия 223лв (в момента е 360лв.)
Така като ги гледам нещата, май нищо няма да се промени.
Местната власт няма да посмее да вдигне ударно данъка на дъртите коли, следователно много хора просто ще продължат да си ги карат.
Вероятно няма да има и сериозна разлика при останалите, или поне ударна такава.
Сега, относно поста с "Бай-Гошо" и рожденното му право.
Лесно е да се подхлъзне човек и да почне да генерализира. Тук навлизаме в Конституцията на РБ.
За щастие живеем в 2018г., България е член на ЕС и едни мътни години вече са в миналото, въпреки че призраците им обикалят с пълна сила.
Сега Бай Гошо (образно) има наистина право и възможност да притежава собствено имущество (не само на приказки), като придобиването му е относително лесно, но притежанието на нещо идва с отговорности, особено когато засяга околните. Без значение дали става въпрос за кола, мотор, имот, къща, апартамент, офис и т.н.
Самото притежание на имущество може да е самоцел на определени индивиди в обществото, но върви с отговорности: данък най-малкото.
Отделно си мисля, че е редно когато човек притежава МПС, да осигури съхранението му. Бай Гошо (образно) може да има претенции към място, ако е негова собственост: платено паркомяст в имот, запазено паркомясто, съгласувано с местната община, гараж и т.н.
Когато Бай Гошо (образно) притежава и двор, и гараж, но вътре държи дървата, бурканите, останалите му плочки от ремонта и старите радиатори (образно), не може да има претенции за спирането си по улицата. Т.е. ще спира, където намери.
И няма значение от къде е Бай Гошо (образно), както и съседите му от къде са.
Тук навлизаме и в неспособността на местната община да се справи с неправилно паркиралите автомобили (или нежеланието ѝ), но нещата са навързани.
Въобще не говорим за дискриминация по някакви фактори: можеш да си позволиш нещо, придобиваш го, съобразяваш се с отговорностите, които следват и животът продължава.
Това е без оглед дали си образован, необразован, от Ямбол, Петърч, Требич, Мухово, Комарево, Бургас, Кукорево, Марково Тепе, Слатина или Бяла Слатина (всички примери са произволни и не целят да засегнат никой), без оглед доходите ти и амбициите ти. Държавата е сляпа за тези фактори.
Ако някой е живял в Лондон или Ню Йорк, замислял ли се е защо броят на автомобили на глава на населението е по-малък, спрямо останалата част от страната и лошо ли е непременно...
#77
Posted 12 October 2018 - 11:40
Малко ми се струва, че сравняваш ябълки и круши. Фордът е 87кс, твоята кола е 207кс. Струва ми се по-коректно да се сравняват коли, които попадат в еднаква категория за мощност, но различни откъм години - все пак идеята на данъчните промени не е по-мощните коли да са с по-нисък данък, а по-новите
#78
Posted 12 October 2018 - 11:46
При мен има драма с регистрацията в КАТ, там са отбелязали, че колата е евро 3, а имам документ на немски, че е евро 4. Също и в дата картата пише, че е евро 4...помня, че дилърите издаваха сертификат май...или бъркам? Някой има ли информация какво се прави в този случай?
#79
Posted 12 October 2018 - 11:48
Таблицата на Капитал е много интересна.Нека разгледаме 2 конкретни примера:Форд Ескорт, винаги живял в провинцията и хранил тамошната съответна хазна. За щастие на Столична Община и местната буржоа, е прекарал много малко време, съсипвайки столичната инфраструктура. Все пак временната адресна регистрация не е предпоставка за смяна на номера.Фордът е 65kw, >20г, Евро няма никакво.Сегашната ми кола, 155kW, <10г, Евро5.65kw*1.62 (>20yrs)*1.1 (без Евро)*1.4 = 162лв.в най-добрия случай: 65*0.54*1.1*1.3 = 50лв.155kw*4.8 (5-10yrs)*1.5 (Eur5)*0.8 = 893лвв най-добрия случай = 155*1.6*1.5*0.6 = 223лв.За Форда: в най-лошият случай ще се дължат 162лв. данък, в най-добрия 50лв.В момента ѝ е 25лв. (облекчението за катализатор е 50%, тя си има)...За сегашната: в най-лошия случай 893лв, в най-добрия 223лв (в момента е 360лв.)Така като ги гледам нещата, май нищо няма да се промени.Местната власт няма да посмее да вдигне ударно данъка на дъртите коли, следователно много хора просто ще продължат да си ги карат.Вероятно няма да има и сериозна разлика при останалите, или поне ударна такава.Сега, относно поста с "Бай-Гошо" и рожденното му право.Лесно е да се подхлъзне човек и да почне да генерализира. Тук навлизаме в Конституцията на РБ.За щастие живеем в 2018г., България е член на ЕС и едни мътни години вече са в миналото, въпреки че призраците им обикалят с пълна сила.Сега Бай Гошо (образно) има наистина право и възможност да притежава собствено имущество (не само на приказки), като придобиването му е относително лесно, но притежанието на нещо идва с отговорности, особено когато засяга околните. Без значение дали става въпрос за кола, мотор, имот, къща, апартамент, офис и т.н.Самото притежание на имущество може да е самоцел на определени индивиди в обществото, но върви с отговорности: данък най-малкото.Отделно си мисля, че е редно когато човек притежава МПС, да осигури съхранението му. Бай Гошо (образно) може да има претенции към място, ако е негова собственост: платено паркомяст в имот, запазено паркомясто, съгласувано с местната община, гараж и т.н.Когато Бай Гошо (образно) притежава и двор, и гараж, но вътре държи дървата, бурканите, останалите му плочки от ремонта и старите радиатори (образно), не може да има претенции за спирането си по улицата. Т.е. ще спира, където намери.И няма значение от къде е Бай Гошо (образно), както и съседите му от къде са.Тук навлизаме и в неспособността на местната община да се справи с неправилно паркиралите автомобили (или нежеланието ѝ), но нещата са навързани.Въобще не говорим за дискриминация по някакви фактори: можеш да си позволиш нещо, придобиваш го, съобразяваш се с отговорностите, които следват и животът продължава.Това е без оглед дали си образован, необразован, от Ямбол, Петърч, Требич, Мухово, Комарево, Бургас, Кукорево, Марково Тепе, Слатина или Бяла Слатина (всички примери са произволни и не целят да засегнат никой), без оглед доходите ти и амбициите ти. Държавата е сляпа за тези фактори.Ако някой е живял в Лондон или Ню Йорк, замислял ли се е защо броят на автомобили на глава на населението е по-малък, спрямо останалата част от страната и лошо ли е непременно...
ОФТОПИК:
Това второто не беше ли голф, сега откъде се появи този форд Ти си като автокъща
Edited by vonko1988, 12 October 2018 - 11:49 .
#80
Posted 12 October 2018 - 12:18
Аз съм имал 12 коли през годините.
Само Фордът, докато е бил мой документално, е бил с "провинциална" регистрация и все още си е.
Идеята е, че баща ми не иска да го дава за скрап, понеже не му струва нищо, освен една гражданска. Не го държи на улицата, има си собствен паркинг в частен имот, но въпреки всичко не съм съгласен да се затрупваме със скрап. Затова го използвам за пример.
Гарантирано, ако рязко му стане скъпо, ще го разкара.
Това е и част от тезата ми. Има много коли, които собствениците им държат, просто щото не им струват нищо. Да мъкнат нещо с тях (1-2 пъти годишно), което е безпредметно. В много случаи тези коли спят на улицата и представляват "външни мазета". Фордът не е, но мога да наснимам много такива, при всяка разходка в произволен град, в произволен квартал/улица.
Голфът го купих за него и му е основната кола. Съответно за заинтригуваните, данъците му се плащат вече съответната община.
Малко ми се струва, че сравняваш ябълки и круши. Фордът е 87кс, твоята кола е 207кс. Струва ми се по-коректно да се сравняват коли, които попадат в еднаква категория за мощност, но различни откъм години - все пак идеята на данъчните промени не е по-мощните коли да са с по-нисък данък, а по-новите
Това е друга теза, която ти разглеждаш, не съм я развивал с детайли. Съгласен съм, че нови, мощни коли, но покриващи висок евро-стандарт би следвало да имат по-нисък данък от стари, мощни коли, но с по-нисък евро-стандарт. Предвид плаващите коефициенти, може да се окаже че е по-евтино в община А да караш нисък евро стандарт за мощна кола, вместо нова с висок стандарт и също толкова мощна, но... ще видим
Моята теза от началото на темата е, че има шанс да се променят неоправдано ниските данъци на автомобилния скрап, стига да е до 100к.с. и да е излизал от завода с катализатор.
#81
Posted 12 October 2018 - 12:26
При мен има драма с регистрацията в КАТ, там са отбелязали, че колата е евро 3, а имам документ на немски, че е евро 4. Също и в дата картата пише, че е евро 4...помня, че дилърите издаваха сертификат май...или бъркам? Някой има ли информация какво се прави в този случай?
Една приятелка отиде да ѝ сменят талона поради документална грешка от страна на КАТ.
Взе си необходимото от дилъра, като официални документи и отиде с тях в КАТ.
Отне ѝ няколко часа, без смяна на номера. Просто издадоха нови талони.
#82
Posted 12 October 2018 - 12:44
Тука вече си прав. Със правата ръка за ръка вървят и задължения към тях. Но ако въпросния чичо Гошо си плаща данъците за 20-годишния Голф и го спира където намери (не говорим за забранени места - това е друга бира), с какво е по-различен от мене и тебе?
А ако притежанието и употребата на личен автомобил и едва ли не телефон през 2018г. е облага (такова е било положението до преди 30-ина години), то тогава нека последния изгаси лампите и прибере знамето, както се казва.
Още повече, че всичко това е казано от човек, възползвайки се от най-голямата облага (пак визирам ония старите времена, щото тогава това е било практически невъзможно), да упражни правото си на избор къде да отиде да живее и да се развива. Нямам нищо против. Имал си желанието и възможността - направил си го. Ама нещо не ми се връзва. Предполагам никой не те е заставил да се преместиш в големия, пренаселен, задръстен с коли и мръсотия град ( да, такъв е), а сам си го решил. Като образован човек, най-вероятно предварително си се запознал с тия особености, а сега мрънкаш че било пренаселено и мръсно и не ти е готино. Еми като си упражнил ПРАВОТО си на избор, смятам че е редно да го направиш и с останалите, направили същото.
Имаше и някаво изказване че ще се радваш да има тесла за по-старичките коли, щото нямало да ги има по пътищата и щяло да ти е по-лесно придвижването. Тва малко мк звучи като Гацо Бацов, дето викаше: "Аз съм ши*ания водещ и искам само супер готино отношение към мен". Ако перифразирам твоето, би било: Аз съм тоя с 10 годишния Мерцедес и не искам никакви коли около мен. Ми не си прав, честно!
Нямам нищо против теб, нито към когото и да било, ама твоите възгледи за мене са меко казано супер егоцентрични и саможиви, както казват старите хора.
В заключение ще ти кажа, че нито ти, нито аз, нито който и да било сме нещо повече от "Чичо Гошо" строителя, че да му забраняваме да си кара колата.
Изпратено от моят SM-A520F с помощта на Tapatalk
Не ама да! Всички са равни, само защото са се родили и правата, облагите и задълженията са им едни и същи, без значение просяк или милионер (по същата тая конституция). Друг е въпроса на двата типа колко се спазват (въпросните сенки от миналото). А оттам нататък, кой кара 20-годишна бракма, или Мерцедес в почти тийнейджърска възраст е въпрос на уменията, финансовите възможности и не на последно място личен избор.И не не може всички да са равни и на всеки да са гарантирани някакви облаги само защото е жив. Всеки човек има различни умения и възможности, затова и финансовите възможности са различни. Тези с многото пари, при които отиват парите...ами направили са си го хората по един или друг начин. Вместо да завиждаме бачкаме за да постигнем целите си.
А ако притежанието и употребата на личен автомобил и едва ли не телефон през 2018г. е облага (такова е било положението до преди 30-ина години), то тогава нека последния изгаси лампите и прибере знамето, както се казва.
Още повече, че всичко това е казано от човек, възползвайки се от най-голямата облага (пак визирам ония старите времена, щото тогава това е било практически невъзможно), да упражни правото си на избор къде да отиде да живее и да се развива. Нямам нищо против. Имал си желанието и възможността - направил си го. Ама нещо не ми се връзва. Предполагам никой не те е заставил да се преместиш в големия, пренаселен, задръстен с коли и мръсотия град ( да, такъв е), а сам си го решил. Като образован човек, най-вероятно предварително си се запознал с тия особености, а сега мрънкаш че било пренаселено и мръсно и не ти е готино. Еми като си упражнил ПРАВОТО си на избор, смятам че е редно да го направиш и с останалите, направили същото.
Имаше и някаво изказване че ще се радваш да има тесла за по-старичките коли, щото нямало да ги има по пътищата и щяло да ти е по-лесно придвижването. Тва малко мк звучи като Гацо Бацов, дето викаше: "Аз съм ши*ания водещ и искам само супер готино отношение към мен". Ако перифразирам твоето, би било: Аз съм тоя с 10 годишния Мерцедес и не искам никакви коли около мен. Ми не си прав, честно!
Нямам нищо против теб, нито към когото и да било, ама твоите възгледи за мене са меко казано супер егоцентрични и саможиви, както казват старите хора.
В заключение ще ти кажа, че нито ти, нито аз, нито който и да било сме нещо повече от "Чичо Гошо" строителя, че да му забраняваме да си кара колата.
Изпратено от моят SM-A520F с помощта на Tapatalk
Edited by asenov_m, 12 October 2018 - 12:48 .
#83
Posted 12 October 2018 - 12:51
Тука вече си прав. Със правата ръка за ръка вървят и задължения към тях. Но ако въпросния чичо Гошо си плаща данъците за 20-годишния Голф и го спира където намери (не говорим за забранени места - това е друга бира), с какво е по-различен от мене и тебе?
Не ама да! Всички са равни, само защото са се родили и правата, облагите и задълженията са им едни и същи, без значение просяк или милионер (по същата тая конституция). Друг е въпроса на двата типа колко се спазват (въпросните сенки от миналото). А оттам нататък, кой кара 20-годишна бракма, или Мерцедес в почти тийнейджърска възраст е въпрос на уменията, финансовите възможности и не на последно място личен избор.
А ако притежанието и употребата на личен автомобил и едва ли не телефон през 2018г. е облага (такова е било положението до преди 30-ина години), то тогава нека последния изгаси лампите и прибере знамето, както се казва.
Още повече, че всичко това е казано от човек, възползвайки се от най-голямата облага (пак визирам ония старите времена, щото тогава това е било практически невъзможно), да упражни правото си на избор къде да отиде да живее и да се развива. Нямам нищо против. Имал си желанието и възможността - направил си го. Ама нещо не ми се връзва. Предполагам никой не те е заставил да се преместиш в големия, пренаселен, задръстен с коли и мръсотия град ( да, такъв е), а сам си го решил. Като образован човек, най-вероятно предварително си се запознал с тия особености, а сега мрънкаш че било пренаселено и мръсно и не ти е готино. Еми като си упражнил ПРАВОТО си на избор, смятам че е редно да го направиш и с останалите, направили същото.
Имаше и някаво изказване че ще се радваш да има тесла за по-старичките коли, щото нямало да ги има по пътищата и щяло да ти е по-лесно придвижването. Тва малко мк звучи като Гацо Бацов, дето викаше: "Аз съм ши*ания водещ и искам само супер готино отношение към мен". Ако перифразирам твоето, би било: Аз съм тоя с 10 годишния Мерцедес и не искам никакви коли около мен. Ми не си прав, честно!
Нямам нищо против теб, нито към когото и да било, ама твоите възгледи за мене са меко казано супер егоцентрични и саможиви, както казват старите хора.
В заключение ще ти кажа, че нито ти, нито аз, нито който и да било сме нвщл повече от "Чичо Гошо" строителя, че да му забраняваме да си кара колата.
Изпратено от моят SM-A520F с помощта на Tapatalk
Тесла очевидно трябва да има по някакъв признак. Логичния признак е да се започне с най-старите и замърсяващи коли. Или да се започне с чисто новите според теб?
Колите са прекалено много и трябва да се намалят. Tова не го определям аз, а реалността. Точно за общото благо. Ако не можеш да си позволиш да караш автомобил, никой не ти е виновен, на мен също, просто не притежаваш и не караш такъв. Не се умира. Автомобила не е жизненоважно право. Има градски транспорт, има колела, моторчета и какви ли не нови неща мислят.
Тези моторизираните тротинетки много ме кефят, ако намеря някаква до 5кг и да се сгъва достатъчно мога да си взема да джигитствам с нея, поне Ушев копче не може да ми каже там засега
Edited by vonko1988, 12 October 2018 - 12:53 .
#84
Posted 12 October 2018 - 16:43
Аз пък мислех,че за автомобилите Тесла говоритеТесла очевидно трябва да има по някакъв признак. Логичния признак е да се започне с най-старите и замърсяващи коли. Или да се започне с чисто новите според теб?
Колите са прекалено много и трябва да се намалят. Tова не го определям аз, а реалността. Точно за общото благо. Ако не можеш да си позволиш да караш автомобил, никой не ти е виновен, на мен също, просто не притежаваш и не караш такъв. Не се умира. Автомобила не е жизненоважно право. Има градски транспорт, има колела, моторчета и какви ли не нови неща мислят.
Тези моторизираните тротинетки много ме кефят, ако намеря някаква до 5кг и да се сгъва достатъчно мога да си взема да джигитствам с нея, поне Ушев копче не може да ми каже там засега
Хайде да изчакаме какво ще сътворят и тогава вече на улицата трябва да се излезе.
#85
Posted 12 October 2018 - 19:57
При мен има драма с регистрацията в КАТ, там са отбелязали, че колата е евро 3, а имам документ на немски, че е евро 4. Също и в дата картата пише, че е евро 4...помня, че дилърите издаваха сертификат май...или бъркам? Някой има ли информация какво се прави в този случай?
Бро какъв е документа, че колата е Евро 4?
При всички положения ще трябва да минеш КАТ и смяна на талоните.
И да питаш дали тази информация при смяна на талоните, ще изпратят в данъчното, за да може като отидеш да си платиш данъка, да не кажат, че данъка ти е едиколко си лева щото си евро 3 а пък на талони да си евро 4 и пак да стане дъндания.
By Batev
#86
Posted 13 October 2018 - 02:16
Колите са прекалено много и трябва да се намалят.
Нека се намалят колите в софия, защото хората на село нямат проблеми.
Човек на село може да има десет коли и всички до една да си ги вкарва в двора, на частния имот.
Защо него ще го третирате по начина по който третирате пренаселената с коли София ?
В цивилизования свят ако една кола нощува в даден квартал на улицата, трябва да има стикер на стъклото с емблемата на квартала, стикерите се продават ежегодно в общината. Колите които нямат стикер се глобяват.
Ако сте на гости в квартала, трябва да се обадите в полицията и да уведомите, важи за ден до два, не повече.
Edited by Bogi, 13 October 2018 - 02:19 .
сесшисе ?
#87
Posted 13 October 2018 - 06:35
Не зная защо продължава да се дъвче тая тема,ама да ти кажа това което аз съм виждал по села и малки градчета.Нека се намалят колите в софия, защото хората на село нямат проблеми.
Човек на село може да има десет коли и всички до една да си ги вкарва в двора, на частния имот.
Защо него ще го третирате по начина по който третирате пренаселената с коли София ?
В цивилизования свят ако една кола нощува в даден квартал на улицата, трябва да има стикер на стъклото с емблемата на квартала, стикерите се продават ежегодно в общината. Колите които нямат стикер се глобяват.
Ако сте на гости в квартала, трябва да се обадите в полицията и да уведомите, важи за ден до два, не повече.
Там единствено гражданите които са си купили имот си вкарват колите в дворовете и са определили масто за това.
На всички постоянно живеещи селяни колите им са буквално разхвърлени по улиците,спират както искат и където искат и на мен като човек свикнал на ред и дисциплина ми прави впечатление.
В същото време дворовете им изобщо нямат предвидена широка врата за вкарване на автомобил и са пълни с кочини и всякакви селскост.бараки и бягащи патки и кокошки.
Ако е имало към къщата гараж,то той задължително е пълен или с натурии или с дърва за огрев.
За част от "цивилизования" свят е така,но не знаех че за едно гости трябва да се обадиш в полицията.Мислех,че ако си оставиш дълго време паркирана колата,будните граждани оведомяват органите.
Edited by daimler1, 13 October 2018 - 06:38 .
#88
Posted 13 October 2018 - 15:49
Добре забрави за селото, но виж следния сценарии:
Софиянец си има къща гараж за две коли долу. Винаги като се прибере си вкарва колите в гаража. Неговите коли не са на улицата.
Кажи сега ? Честно ли ще бъде мярката с увеличаването на данъците спрямо него ? От гледна точка на намаляването на колите в София.
Затова общините трябва да си продават стикери, и да си обикаля човек постоянно да гледа. Който не му се плаща за гараж под наем, да плаща за стикер. Това е справедливото решение.
Погледни ми джама
Attached Files
Edited by Bogi, 13 October 2018 - 15:57 .
сесшисе ?
#89
Posted 15 October 2018 - 18:30
Днес ми обявиха цена от 84 лева за този документ и 5 работни дни за изготвянето му.Една приятелка отиде да ѝ сменят талона поради документална грешка от страна на КАТ.
Взе си необходимото от дилъра, като официални документи и отиде с тях в КАТ.
Отне ѝ няколко часа, без смяна на номера. Просто издадоха нови талони.
Оригинални масла и дюзи на Мерцедес http://olx.bg/ads/user/107p/, Диагностика.
#90
Posted 15 October 2018 - 22:08
Днес ми обявиха цена от 84 лева за този документ и 5 работни дни за изготвянето му.
Къде това? Силвър стар?
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users