Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

W208 Comand unitПроблем с демонтаж


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 03 October 2018 - 09:32

Колеги, имам проблем със свалянето на това нещо.

Има ли някаква особеност с демонтажа?

 

Имам пластините, които се ползват за целта но като ги вкарам в двата отвора имам усещането, че изобщо няма заключващ механизъм вътре.

Нито в левият отвор, нито в десният, влизат съвсем свободно и нищо не правят.

 

Иначе зная как се използват, не ми е за 1 път, свалих си панела на климатроника без проблем с тях.

Като се извади този панел имам достъп до горната част на команд  юнит-а.

Опитах се да го подбутна през отвора но не мърда.

Някакви идеи как да го извадя това чудо?

На какво се държи?


  • 0

879897.png


#2 asenov_m

asenov_m

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 99 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB S203 C270 CDI 2001г.

Posted 04 October 2018 - 08:33

Команда би трябвало да е захванат с винтчета. Зад махагоновата конзола са, като я свалиш ще ги видиш.

Изпратено от моят Lenovo YT3-X50M с помощта на Tapatalk
  • 0

m19269.gif


#3 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 04 October 2018 - 09:02

При W210 е така.

W208 няма махагонова рамка около този юнит.

Не виждам на какво друго може да се държи освен на тези странични щипки.

Другият вариант е да е фиксиран с болта М6 на гърба на устройството.

Под черната капачка на средата.

 

454342d1341589062-comand-2-0-2002-clk430

 

Обаче ако е така нямам идея как да стигна до него.

Направо не знам какво да го правя а не ми се свалят страничните капаци от към кратаката на шофьора и пасажера.


  • 0

879897.png


#4 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 04 October 2018 - 13:00

Тук Илийката може да помогне, само да види темата. :)


  • 0

#5 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 04 October 2018 - 13:22

Е аз не бързам особено, нищо не "гори".

То и колата се надявам да не се налага да ползвам много скоро - имаме си циганско лято ;)

 

Просто си взех още един команд, който чете дисковете с идеята да подменя моя.

Но засега - греда. Стои си на бюрото.

 

Не успях да намеря адекватна информация.

Казват, че се вади само с пластините само при W208.

Или при мен механизмите са дефектирали (и от двете страни на юнита) или е закрепен по различен начин.


  • 0

879897.png


#6 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 04 October 2018 - 17:04

Колата фабрично ли си е била с COMMAND или е добавен впоследствие? Питам, защото конзолата за COMMAND е различна от тази с обикновеното аудио 1DIN.

Ако е фабрично са само двата ключа. Ако не излиза, свали пепелника. Първо се маха махагона под скоростния лост (на щипки е и просто се дърпа нагоре). Под него трябва да има два винта и след това излиза целият пепелник. Опитай да го побутнеш ототзад. Можеш да опиташ да мушнеш тънка спица между COMMAND-а и рамката за да усетиш къде се крепи. Ако не е фабричен най-често ги "уплътняват" или ги лепят с двустранна лента или даже с лепило.

Със сигурност не се държи на винтове отпред, които да са скрити под рамката, защото рамката се сваля след махагона около климатика, който пък се сваля, след аудиото, където има 3 вертикални болта, които държат долния край на махагона.

Т.е. нормалната последователност на разглобяване може да започне или аудиото или от махагона на скоростите и минава в последователността:
1. Махагон скорости
2. Пепелник
3. Аудио
4. Панел климатик (ако е с бутоните)
5. Махагон около климатика (заедно с климатика ако е на врътки) и бутоните за аварийни мигачи и т.н.
6. Рамката около всички компоненти на централната конзола
7. Духалките на централната конзола

И накрая - съвет: не напъвай никой махагон. Чупят се много лесно. Само с пластмасов инструмент, никога с метален. Всички махагони освен този на скоростите са на болт(ове) и няма да слезе преди да е освободен.

Махагонът на скоростите при автоматиците е малко по-особен, първо се маха рамката около лоста и после големия. При ръчката всичко слиза накуп. Под топката има гайка, която се върти на 90° и се измъква заедно с маншона нагоре. Маншонът е на щипки и са много чупливи, по-добре да се свали заедно с махагона.

В чужбина съм и пиша от телефона. Та не мога да реагирам бързо. Но ако мога да помогна с нещо, питай.

Успех.
  • 4

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#7 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 04 October 2018 - 19:21

Здравей Илия.

По ред:

 

Команд юнита е фабричен.

С панела на климатроника, махагона около скоростите (автомат е) и пепелника няма проблеми.

Свалял съм ги многократно.

 

6 и 7 не знам с какво ще помогнат, защото те са над аудиото и не зная какво да търся под тях.

Като махна само панела на климатроника имам поглед към горната страна на команд-а но не мърда.

Над конзолата с пепелника няма абсолютно никакви крепежи, вижда се само рамката в която стои comand.

Ще опитам пак тези дни и ще пишa.

 

Иначе така изглежда:

 

CLK_C208_Interior.jpg


Edited by Esper, 04 October 2018 - 19:26 .

  • 0

879897.png


#8 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 05 October 2018 - 10:24

Намерих снимка на рамката, в която влиза comand от някакъв немски сайт и тема за допълнителното му поставяне.

Изглежда ето така:

 

c208_comand_09.jpg

c208_comand_16.jpg

 

Понеже е ретрофит, на долната снимка се вижда, че не е поставил механизма, кото се поставя от двете страни на юнита за заключване.

И който се отключва с двата ключа през отвотите на предният панел:

 

20181005111913-88e4ae76-me.jpg

 

Все повече се убеждавам, че след като comand e фабрино поставен би трябвало да се държи именно на този механизъм.

Само дето като вкарам ключовете не се усеща да правят нищо вътре.

Или и двата са дефектирали, или има някаква интервенция по закрепваенто, въпреки, че не личи такава.

Ще опитам да вкарам през отвора на климатроника, отгоре в ляво и дясно алуминиева лента, с която да опитам да освободя щипките.

Ако има такива.

 

Илия, по т.6: на какво се държи махагона там?

Щипки или да търся болтове някъде вътре?

Ако е лесно за демонтаж ще бъде по-удобно да опитам "утключване" през по-голям отвор!


  • 0

879897.png


#9 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3,671 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
Garage View Garage

Posted 05 October 2018 - 21:44

Колега трябва да си сигурен първо, че използваш правилните щипки.Ако не са правилните трудно ще се справиш.Болтове няма.

Миналата седмица и аз се борих 4 часа с един дин.Проблема беше една щипка беше изкривена и трябваше отдолу да бръкна да я премахна.

Ако използваш правилните щипки и не се получава, най вероятно има някаква българщина намесена в нещата.


  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#10 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 06 October 2018 - 06:47

Щипките са като на снимката, трябва да са правилни след като работят навсякъде, освен на това устройство.
Днес щи пробвам отново, с тях или някакви тънки пластини с които да освобождавам щипките.
Сега поне посъбрах информация - ще го изкопая този динозавър.
По един или друг начин!

Sent from my SGP511 using Tapatalk
  • 0

879897.png


#11 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 10 October 2018 - 17:15

Илия, по т.6: на какво се държи махагона там?
Щипки или да търся болтове някъде вътре?
Ако е лесно за демонтаж ще бъде по-удобно да опитам "утключване" през по-голям отвор!

Махагона на климатика се освобождава с три болта отдолу, но те се виждат след като извадиш аудиото.
Ако си с панел, а не с врътки, можеш да опиташ да извадиш панела (със същите ключета), но не мисля, че от там се вижда нещо надолу.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#12 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 10 October 2018 - 19:39

Признавам си, че за сега се отказвам.

Панела на климатроника го вадя без проблем а махаогона имах желанието да го сваля само заради невъзможното сваляне на аудио-то.

 

То самото работи... Общо-взето.

Не излиза диска без чужда помощ (пинцети).

Чете матрични дискове но не успява да чете изгорени такива.

Само заради горното се напъвам да го сменя.

Не защото възнамерявам концептуална промяна!

 

От друга страна чейнджъра си работи ОК а това мен ме устройва.

Та за момента го оставям така.

Сега зимата, като почна да ползвам колата може пък да се "разработи"!


  • 0

879897.png


#13 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 22 January 2019 - 21:35

Малко да вдигна темата с въпрос дали до края на седмицата някой не може да сподели комплект щипки за вадене на аудио-то?
За София питам.
Искам да направя последен опит да извадя този уред.
Намерих си един Dension gateway и вече е наложително да извадя аудиото за да го включа.
Възможно е пък щипките ми да не са ОК.
Срам не срам ако не извадя тази проклетия другата седмица ще закарам колата на Авител те да свършат това!
  • 0

879897.png


#14 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 22 January 2019 - 21:39

Ако дойдеш до Бизнес Парка мога да ти услужа с 1 комплект.


  • 0

#15 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 22 January 2019 - 22:01

Няма проблем, на място веднага ще проверя дали ще стане или не.
Остави тел на лично да се чуем утре.
Мерси!
  • 0

879897.png





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users