Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблеми с оборотите на празен ход


  • Please log in to reply
48 мнения по тази тема

#31 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 30 май 2018 - 07:56

Правилно се сещаш за центровката.
Гърменето в ауспуха е признак за неправилна горивна смес,по-точно прекалено богата.
Напълно е възможно дросела да не коригира достатъчно въздушната струя и това да е причината.
Общо взето дросела и МАП-а правят смесообразуването на колата.


Добреее!
В този ред на мисли и разсъждения можем ли да кажем, че вероятното скапване на дросела води до по-богата гиривна смес, от където мотора се дави и оборотите му на празен ход падат, съответно и се получават гърмежи в ауспуха поради неизгоряла горивна смес, която доизгаря в ауспуха?
  • 0

#32 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 30 май 2018 - 08:16

Добреее!
В този ред на мисли и разсъждения можем ли да кажем, че вероятното скапване на дросела води до по-богата гиривна смес, от където мотора се дави и оборотите му на празен ход падат, съответно и се получават гърмежи в ауспуха поради неизгоряла горивна смес, която доизгаря в ауспуха?

Да,това имах предвид и аз.
  • 0

#33 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 30 май 2018 - 09:17

Значи от дискусията до този момент и при положение, че теч на вакуум нямам, остава бедата да е в дросела. Сега вариянтите са три:
1. Да потърся работещ дросел или рециклиран за проба.
2. Да купя втора ръка дросел, да си го преокабеля и да видя дали ще има ефект.
3. Да се свържа с колегата Калоян от Несебър за ремонт на моя дросел.

Сещам се веднага да навия малко жилото на педала на газта, за да отворя малко дросела и да се обедни горивната смес. Но това може да ме излъже май, защото ключето на дросела ше цъкне и ще каже на блока за управление(PMS), че двигателя не е на празен ход.
Хайде колега daimler1, знам че си спец!!! :) Провокирам те! А и другите кадърни и знаещи тук. Нека да поумуваме повечко преди да започна да рина пари.
  • 0

#34 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 30 май 2018 - 14:51

Замери ли моторчето за празния ход вътре в дросела, че не ми се чете назад в темата. Имам един дросел с който колата ми се държи по същия начин като твоята и на него направо си му е изгоряло стъпковото моторче. Мисля че дросела ти е с малката букса - да речем 8 пина ... два от тях са ти за стъпковото моторче (кои два - нека колегите да кажат) ... между тях двата най-малкото трябва да има проходимост ако намотката му е здрава ... Започни от там - замери моторчето :beer


  • 0

#35 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 30 май 2018 - 20:42

Замери ли моторчето за празния ход вътре в дросела букса с 8 пина ... два от тях са ти за стъпковото моторче (кои два - нека колегите да кажат) ... между тях двата най-малкото трябва да има проходимост ако намотката му е здрава ... Започни от там - замери моторчето :beer

 

Пламене, то хубаво да замери, но ние само си пишем а колегата иска някой друг да му свърши работата.
Преди един месец, в пост 12 съм му написал, какви трябва да са стойностите на дросела. Проверката е за 5 минути ( вади буксата и мери с мултицета ), от тогава мина вече един месец, а той още не знае дали дросела му е добре или не, та даже иска и друг да купува, без да е проверил този, който има.


  • 1

#36 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 31 май 2018 - 02:34

Замери ли моторчето за празния ход вътре в дросела, че не ми се чете назад в темата. Имам един дросел с който колата ми се държи по същия начин като твоята и на него направо си му е изгоряло стъпковото моторче. Мисля че дросела ти е с малката букса - да речем 8 пина ... два от тях са ти за стъпковото моторче (кои два - нека колегите да кажат) ... между тях двата най-малкото трябва да има проходимост ако намотката му е здрава ... Започни от там - замери моторчето :beer


Моторчето го мерих преди 2 месеца като преокабелих дросела. Имаше проводимост. Иначе нямаше изобщо да сложа този дросел. А и сега работи. Чувам го като жужи и движи клапата, когато се обучава след разкачане на акумулатора. Не помня каква стойност ми показа, но е изправно според мен.
  • 0

#37 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 31 май 2018 - 02:59

Пламене, то хубаво да замери, но ние само си пишем а колегата иска някой друг да му свърши работата.
Преди един месец, в пост 12 съм му написал, какви трябва да са стойностите на дросела. Проверката е за 5 минути ( вади буксата и мери с мултицета ), от тогава мина вече един месец, а той още не знае дали дросела му е добре или не, та даже иска и друг да купува, без да е проверил този, който има.


Стойностите между пиновете на дросела също бяха приблизително същите, имайки впредвид толерансите, които сте посочили. Ако тогава се съмнявах в дросела щях да пиша тук, че търся здрав дросел. А и колата беше супер след преокабеляването на цялата инсталация и дросела. Проблемите с ниските обороти на празен ход започнаха след доста каране след преокабеляването. Няма да си позволя да ви правя на маймуни тук, при положение, че търся помощ.
  • 0

#38 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 31 май 2018 - 07:06

Ами, както Пламен написа, провери отново стойностите на моторчето за празен ход ( и на малката писта ).
Провери датчика за температурата на входящият въздух и датчика за температурата на антифриза ( не този с едната букса, който дава инфо на таблото, а другият, който дава инфо на компа ). И работата на ламбда сондата.


  • 0

#39 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 31 май 2018 - 10:28

Ами, както Пламен написа, провери отново стойностите на моторчето за празен ход ( и на малката писта ).
Провери датчика за температурата на входящият въздух и датчика за температурата на антифриза ( не този с едната букса, който дава инфо на таблото, а другият, който дава инфо на компа ). И работата на ламбда сондата.


ОК!
През уйкенда се хващам пак за мултицета, к'во да правя!? То не може иначе!!!
  • 0

#40 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 12 юни 2018 - 14:48

На буксата на дросела м/у пин
4 и 8 = 8-10 Ω ( това е за моторчето за празният ход )

1 и 7 = 2.3 - 3 kΩ, на затворено положение
1 и 7 = 1.5 - 2.2 kΩ, на напълно отворено положение
2 и 7 = 1.2 - 1.6 kΩ( това е за малката писта ), не трябва да се променят стойностите, когато подадеш газ.

5 и 6 = 620 Ω, при напълно затворен педал на газта ( ако дросела е разкачен върни ръчно до край, така, че да натисне ключето )

 

Здравейте отново колеги!

Както ме посъветвахте и както обещах направих нови измервания между пиновете на буксата на дросела. Не писах веднага за резултатите, защото един познат с Ц180, (W202), 95г. обеща да намине и да измерим и неговите, та да ги съпоставим. Според Аutodata разлики в параметрите не трябва да има и показанията трябва да са абсолютно еднакви с тези на моя мерц. И така се оказа, като не броим разлики от няколко до десетина-петнайсет ома. Ето и резултатите:

 

4 и 8 = 146 Ом  и се мени при движение на дросела и при почукване на дросела с юмрук. След всяко чукване с юмрук по дросела отчетената стойност показва все различно - 33 Ом; 48 Ом; 85 Ом; 55 Ом, но никога не влезе в рамките 8-10 Ом

1 и 7 = 2,69 кОм при затворен дросел

1 и 7 = 1,81 кОм при напълно отворен дросел

1 и 7 - плавно си покачва стойността до 4,16 кОм до средно отворен дросел и от там до пълно отваряне пада плавно до 1,81 кОм

2 и 7 = 1,48 кОм (За момент 1,51 кОм малко след започване на отваряне на дросела и малко преди пълно отваряне на дросела. През останалото време на движение на дросела постоянно играе между 1,36 и 1,48 кОм).

5 и 6 = 653 Ом

 

Освен това измерих и:

Датчика за температурата на всмукания въздух = 3380 Ом при температура 32 градуса на ръкава между въздушния филтър и дросела, където е монтиран въпросния датчик.

Датчик на охлаждаща течност, даващ информация на блока за управление (PMS) = 1008 Ом при температура на антифриза 41 градуса и след известно време = 1048 Ом при температура на антифриза 40 градуса.

Искам да уточня, че температурните измервания съм ги правил с мултицет и с термодвойка тип К и едва ли са супер точни, но и разлики от 1-2 градуса едва ли са от толкова голямо значение, но да имаме отправни точки за коментари. А то се вижда, че има нужда от коментари.

Датчик на коляновия вал = 901 Ом

 

На прима виста на мен фрапиращо впечатление ми прави получените стойности за пинове 4 и 8 на дросела(за моторчето за празният ход) и съпротивлението на температурния датчик на охлаждащата течност при 40 градуса на антифриза, което според Autodata трябва да е 1170 Ом.

Моля, очаквам вашите разсъждения и коментари! Може ли тези две разлики да са причина за ниските ниски обороти на празен ход?


Този пост е редактиран от siso70: 12 юни 2018 - 14:54

  • 0

#41 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 12 юни 2018 - 15:05

Разбира се че може.Температурния датчик е маловажен за работата на моторчето за празен ход според мен.Не може да влияе на работата му толкова.Това не значи че не трябва да се смени,а и не е цифра мисля.
  • 0

#42 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 12 юни 2018 - 18:25

Разбира се че може.Температурния датчик е маловажен за работата на моторчето за празен ход според мен.Не може да влияе на работата му толкова.Това не значи че не трябва да се смени,а и не е цифра мисля.

 

Аз не мисля, че е маловажен колега daimler1, дори напротив, много е важен, защото благодарение на него, на датчика за температурата на всмукания въздух и на МАП сензора, блока за управление на мотора (PMS) преценява колко богата горивна смес да направи, като каже на стъпковото моторче за празен ход колко да отвори клапата на дросела и на дюзите колко гориво да пръснат към цилиндрите, като определя времеотварянето им. Голямата въпросителна в момента за мен е дали разлика от 122 Ом в показанието на съпротивлението на датчика за температурата на охл. течност е толкова решаваща и това голямо отклонение в съпротивлението на веригата на стъпковото моторче е признак, че дросела е за боклука?


  • 0

#43 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 12 юни 2018 - 19:05

Ами като е важен,да дойда да ти го сменя?
Ти май си преиначаваш написаното.
Всеки един компонент в колата е много важен,ама се хващам на бас,че със смяната на този датчик няма да се оправи проблема,а ще се оправи с поправка(ако е възможна) или ново ст.моторче(дросел).Твой избор.
  • 0

#44 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 12 юни 2018 - 19:39

Кое преиначавам? Нищо не преиначавам. Меря, споделям, чакам за съвет, коментираме. И аз вече се хващам на два баса, че дросела е скапан. С тоя марш от 40 Ома за градус чак и никой не ги отчита за промяна някакви си три градуса.

Ееми сагата дросел стартира днес с обиколка по моргите в Русе. Няма никъде. За сега на камък. Някой ако има нещо в предвид може да пише тук.


  • 0

#45 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 юни 2018 - 20:05

За втори път ще напиша във темата че колегата Калоян. рециклира дросели, стъпкови моторчета всичко.Има заводските параметри на дроселите и ще ти го върне така както излиза от завода.


  • 0
Публикувано изображение

By Batev




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни