На буксата на дросела м/у пин
4 и 8 = 8-10 Ω ( това е за моторчето за празният ход )
1 и 7 = 2.3 - 3 kΩ, на затворено положение
1 и 7 = 1.5 - 2.2 kΩ, на напълно отворено положение
2 и 7 = 1.2 - 1.6 kΩ( това е за малката писта ), не трябва да се променят стойностите, когато подадеш газ.
5 и 6 = 620 Ω, при напълно затворен педал на газта ( ако дросела е разкачен върни ръчно до край, така, че да натисне ключето )
Здравейте отново колеги!
Както ме посъветвахте и както обещах направих нови измервания между пиновете на буксата на дросела. Не писах веднага за резултатите, защото един познат с Ц180, (W202), 95г. обеща да намине и да измерим и неговите, та да ги съпоставим. Според Аutodata разлики в параметрите не трябва да има и показанията трябва да са абсолютно еднакви с тези на моя мерц. И така се оказа, като не броим разлики от няколко до десетина-петнайсет ома. Ето и резултатите:
4 и 8 = 146 Ом и се мени при движение на дросела и при почукване на дросела с юмрук. След всяко чукване с юмрук по дросела отчетената стойност показва все различно - 33 Ом; 48 Ом; 85 Ом; 55 Ом, но никога не влезе в рамките 8-10 Ом
1 и 7 = 2,69 кОм при затворен дросел
1 и 7 = 1,81 кОм при напълно отворен дросел
1 и 7 - плавно си покачва стойността до 4,16 кОм до средно отворен дросел и от там до пълно отваряне пада плавно до 1,81 кОм
2 и 7 = 1,48 кОм (За момент 1,51 кОм малко след започване на отваряне на дросела и малко преди пълно отваряне на дросела. През останалото време на движение на дросела постоянно играе между 1,36 и 1,48 кОм).
5 и 6 = 653 Ом
Освен това измерих и:
Датчика за температурата на всмукания въздух = 3380 Ом при температура 32 градуса на ръкава между въздушния филтър и дросела, където е монтиран въпросния датчик.
Датчик на охлаждаща течност, даващ информация на блока за управление (PMS) = 1008 Ом при температура на антифриза 41 градуса и след известно време = 1048 Ом при температура на антифриза 40 градуса.
Искам да уточня, че температурните измервания съм ги правил с мултицет и с термодвойка тип К и едва ли са супер точни, но и разлики от 1-2 градуса едва ли са от толкова голямо значение, но да имаме отправни точки за коментари. А то се вижда, че има нужда от коментари.
Датчик на коляновия вал = 901 Ом
На прима виста на мен фрапиращо впечатление ми прави получените стойности за пинове 4 и 8 на дросела(за моторчето за празният ход) и съпротивлението на температурния датчик на охлаждащата течност при 40 градуса на антифриза, което според Autodata трябва да е 1170 Ом.
Моля, очаквам вашите разсъждения и коментари! Може ли тези две разлики да са причина за ниските ниски обороти на празен ход?
Този пост е редактиран от siso70: 12 юни 2018 - 14:54