Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблеми с оборотите на празен ход


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Posted 30 April 2018 - 15:56

Здравейте, колеги!
Карам W202, C200, 136к.с., 94г. бензин и газ(инжекцион). От известно време имам проблеми с оборотите на празен ход. Сутрин на първо палене студен мотор пали от раз, но държи много ниски обороти на празен ход (500 и по-ниски),но устойчиви, не прекъсват цилиндри и не тресе мотора, и ако река да фирсирам леко и върна педала на газта гасне веднага. Ако тръгна веднага да карам между смяната на предавките оборотите много рязко падат и дори изгасва мотира в движение. Този проблем е много дразнещ, особено при маневриране сутрин при излизане от гаража, защото се налага да паля по 4-5 пъти. Този проблем съществува докато поработи 3-4 минутки. После се подобряват нещата - спира да гасне, но оборотите на празен ход не се увеличават осезаемо. Ако вече на загрял мотор е включен климатика (а той товари мотора) макар и загрял мотор пак изгасва често на поразен ход, сякаш ниските обороти не са достатъчни на преодолеят натоварването от климатика.
Инсталацията на мотора е сменена с нови кабели от пин до пин в куплузи и букси, сменени кабели на дросел, сменени няколко комплекта свещи, сменени няколко комплекта кабели на свещите(главата ме заболя от цени на кабелите).
Помагайте моля със съвети къде може да е проблема!!!
  • 0

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 30 April 2018 - 22:15

Провери си дебитомера, колега.

Най-добре вземи назаем оригинален, от кола в перфектно здраве.

 

Друг вариант е с диагностика да замериш живите му данни, но тук ти трябват референтни стойности.


  • 0

#3 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Posted 30 April 2018 - 23:57

Дебитомер нямам. На дуагнистиката нищо не излиза.
  • 0

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 01 May 2018 - 00:28

Или дросела е скапан,или смуче въздух от някъде.
Друг вариянт е газовата да прави проблем.За да си сигурен че не е от нея,трябва да я изключиш и да караш 20-30 км.на бензин.
Помисли непосредствено преди да започне да прави проблема,дали е правено и пипано нещо в коша.
  • 1

#5 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Posted 01 May 2018 - 13:08

Дросела, че не е стока сигурно не е, защото е на 20 и кусур години, но преди да сменя инсталацията в коша не правеше така. Държеше супер оборотите около 750 без да се колебаят и не гаснеше мотора. Ще проверя тръбичките и маркучите за вакуума обстойно, но и там ме съмнява да е причината, защото са сменяни всички. Газовата съм я изключвал тотално за около седмица и пак беше същата ситуация. Последно и единствено, което съм пипал по мотора е смяна на цялата инсталация с нова. Обучена дросел клапа всеки път за около 10 минути - цъка, щрака и жужи моторчето й вътре и пак са ниски обиротите на празен ход.
  • 0

#6 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Posted 01 May 2018 - 13:09

Може ли да е температурния датчик?
  • 0

#7 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 01 May 2018 - 13:17

Масово започнаха да се сменят тия инсталации за щяло и нещяло...не знам!
Гледай около инсталацията кое е разглобявано.Смукателния колектор пипан ли е?
Т.датчик се хваща от диагностика на студена кола.
  • 0

#8 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Posted 01 May 2018 - 19:26

Аз залагам на умрял дросел. Тоя проблем много трудно се хваща.
  • 0

#9 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Posted 01 May 2018 - 20:19

Сутрин като работи на ниските там обороти 500 об./мин. - като отвориш капачката за маслото - гасне ли? Нищо че си преокабелил дросела и моторната инсталация - замери си само моторчето за празния ход - в самия дросел - колегите ще кажат кои два кабела от буксата да просвириш с мултицета ... :beer


  • 0

#10 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Posted 02 May 2018 - 15:16

Инсталацията нямаше как да не я рециклирам основно, защото беше в трагично състояние. Напукана изолация и дори участъци без изолация. Как не се е запалила не знам. Нищо около инсталацията не е пипано, няма за какво. Всмукателния колектор не е пипан изобщо. Ако дросела е прецакан как да процедирам? Чувал съм, че нов е много скъп. Днес отварях капачката на маслото докато работи - не гасне. Не знам каква логика има, но го изпробвах. Мога да намеря кои пинове са за моторчето на дросела, но то е здраво. Чувам го като работи когато пусна дросела да се обучава. Май работата отива на скапан дросел. Дали ги ремонтират някъде?
  • 0

#11 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 02 May 2018 - 19:07

Преди не ги ремонтираха,сега не знам.Вътре едни ел.пътечки се изхабяват и колкото да се чисти дросела или да е здрава външната му инсталация,не работи коректно.
Не казвам че проблема е в това,но както обясняваш само това остана.
Между другото,отварял съм дросел от тоя тип и според мен няма причина къдърен електрончик да не може да подмени(възтанови) тия пътечки.
  • 0

#12 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 202 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Posted 02 May 2018 - 20:23

На буксата на дросела м/у пин
4 и 8 = 8-10 Ω ( това е за моторчето за празният ход )

1 и 7 = 2.3 - 3 kΩ, на затворено положение
1 и 7 = 1.5 - 2.2 kΩ, на напълно отворено положение
2 и 7 = 1.2 - 1.6 kΩ( това е за малката писта ), не трябва да се променят стойностите, когато подадеш газ.

5 и 6 = 620 Ω, при напълно затворен педал на газта ( ако дросела е разкачен върни ръчно до край, така, че да натисне ключето )


Edited by ivancho, 02 May 2018 - 20:27 .

  • 1

#13 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3,671 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
Garage View Garage

Posted 03 May 2018 - 00:23

Има човек от Несебър, който възстановява инсталациите и ремонтира дросел клапите....ако не се справиш може да се чуеш с него, ще измислите решение.


  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#14 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 03 May 2018 - 01:03

Вариантите са три.
1-ви вариант
Да считаме че ел.инсталацията е сменена както трябва.Проблема е в дросел клапата (кабел,стъпково моторче,платка с графитни писти)Всичко това с измерване или качествена диаагностика ще лъсне,но състоянието на кабела се вижда само като се отвори клапата.
2-ри вариант
Некачесвено подменена ел. инсталация или объркана.
3-ти вариант
Повреда в тази част от комутатора която е отговорна за управлението на дросел клапата.Причина са кабелите.
Един колега беше споделил за този вариант и го е разбрал чак като са му дали чисто нов дросел за проба.Сменил комутатора и всичко си заработило дори и със стария дросел.
  • 0

#15 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3,671 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
Garage View Garage

Posted 03 May 2018 - 01:11

2-ри вариант
Некачесвено подменена ел. инсталация или объркана.
 

 

По пътя на логиката, ако мислим логически, колата преди смяната на инсталацията не е имала никакви проблеми дори и с разпадащи се кабели.

След подмяната и проблемите започват.

Следователно проблема би трябвало да е в нея.

 

П.С А ти не си ли май човека който възстановява инсталациите и дроселите?


Edited by Gangsta Man, 03 May 2018 - 01:14 .

  • 0
Публикувано изображение

By Batev




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users