Проблеми с оборотите на празен ход
Започната от siso70, 30 апр 2018 - 15:56:11
48 мнения по тази тема
#1
Публикувано 30 април 2018 - 15:56
Здравейте, колеги!
Карам W202, C200, 136к.с., 94г. бензин и газ(инжекцион). От известно време имам проблеми с оборотите на празен ход. Сутрин на първо палене студен мотор пали от раз, но държи много ниски обороти на празен ход (500 и по-ниски),но устойчиви, не прекъсват цилиндри и не тресе мотора, и ако река да фирсирам леко и върна педала на газта гасне веднага. Ако тръгна веднага да карам между смяната на предавките оборотите много рязко падат и дори изгасва мотира в движение. Този проблем е много дразнещ, особено при маневриране сутрин при излизане от гаража, защото се налага да паля по 4-5 пъти. Този проблем съществува докато поработи 3-4 минутки. После се подобряват нещата - спира да гасне, но оборотите на празен ход не се увеличават осезаемо. Ако вече на загрял мотор е включен климатика (а той товари мотора) макар и загрял мотор пак изгасва често на поразен ход, сякаш ниските обороти не са достатъчни на преодолеят натоварването от климатика.
Инсталацията на мотора е сменена с нови кабели от пин до пин в куплузи и букси, сменени кабели на дросел, сменени няколко комплекта свещи, сменени няколко комплекта кабели на свещите(главата ме заболя от цени на кабелите).
Помагайте моля със съвети къде може да е проблема!!!
Карам W202, C200, 136к.с., 94г. бензин и газ(инжекцион). От известно време имам проблеми с оборотите на празен ход. Сутрин на първо палене студен мотор пали от раз, но държи много ниски обороти на празен ход (500 и по-ниски),но устойчиви, не прекъсват цилиндри и не тресе мотора, и ако река да фирсирам леко и върна педала на газта гасне веднага. Ако тръгна веднага да карам между смяната на предавките оборотите много рязко падат и дори изгасва мотира в движение. Този проблем е много дразнещ, особено при маневриране сутрин при излизане от гаража, защото се налага да паля по 4-5 пъти. Този проблем съществува докато поработи 3-4 минутки. После се подобряват нещата - спира да гасне, но оборотите на празен ход не се увеличават осезаемо. Ако вече на загрял мотор е включен климатика (а той товари мотора) макар и загрял мотор пак изгасва често на поразен ход, сякаш ниските обороти не са достатъчни на преодолеят натоварването от климатика.
Инсталацията на мотора е сменена с нови кабели от пин до пин в куплузи и букси, сменени кабели на дросел, сменени няколко комплекта свещи, сменени няколко комплекта кабели на свещите(главата ме заболя от цени на кабелите).
Помагайте моля със съвети къде може да е проблема!!!
#2
Публикувано 30 април 2018 - 22:15
Провери си дебитомера, колега.
Най-добре вземи назаем оригинален, от кола в перфектно здраве.
Друг вариант е с диагностика да замериш живите му данни, но тук ти трябват референтни стойности.
#3
Публикувано 30 април 2018 - 23:57
Дебитомер нямам. На дуагнистиката нищо не излиза.
#4
Публикувано 01 май 2018 - 00:28
Или дросела е скапан,или смуче въздух от някъде.
Друг вариянт е газовата да прави проблем.За да си сигурен че не е от нея,трябва да я изключиш и да караш 20-30 км.на бензин.
Помисли непосредствено преди да започне да прави проблема,дали е правено и пипано нещо в коша.
Друг вариянт е газовата да прави проблем.За да си сигурен че не е от нея,трябва да я изключиш и да караш 20-30 км.на бензин.
Помисли непосредствено преди да започне да прави проблема,дали е правено и пипано нещо в коша.
#5
Публикувано 01 май 2018 - 13:08
Дросела, че не е стока сигурно не е, защото е на 20 и кусур години, но преди да сменя инсталацията в коша не правеше така. Държеше супер оборотите около 750 без да се колебаят и не гаснеше мотора. Ще проверя тръбичките и маркучите за вакуума обстойно, но и там ме съмнява да е причината, защото са сменяни всички. Газовата съм я изключвал тотално за около седмица и пак беше същата ситуация. Последно и единствено, което съм пипал по мотора е смяна на цялата инсталация с нова. Обучена дросел клапа всеки път за около 10 минути - цъка, щрака и жужи моторчето й вътре и пак са ниски обиротите на празен ход.
#6
Публикувано 01 май 2018 - 13:09
Може ли да е температурния датчик?
#7
Публикувано 01 май 2018 - 13:17
Масово започнаха да се сменят тия инсталации за щяло и нещяло...не знам!
Гледай около инсталацията кое е разглобявано.Смукателния колектор пипан ли е?
Т.датчик се хваща от диагностика на студена кола.
Гледай около инсталацията кое е разглобявано.Смукателния колектор пипан ли е?
Т.датчик се хваща от диагностика на студена кола.
#8
Публикувано 01 май 2018 - 19:26
Аз залагам на умрял дросел. Тоя проблем много трудно се хваща.
#9
Публикувано 01 май 2018 - 20:19
Сутрин като работи на ниските там обороти 500 об./мин. - като отвориш капачката за маслото - гасне ли? Нищо че си преокабелил дросела и моторната инсталация - замери си само моторчето за празния ход - в самия дросел - колегите ще кажат кои два кабела от буксата да просвириш с мултицета ...
#10
Публикувано 02 май 2018 - 15:16
Инсталацията нямаше как да не я рециклирам основно, защото беше в трагично състояние. Напукана изолация и дори участъци без изолация. Как не се е запалила не знам. Нищо около инсталацията не е пипано, няма за какво. Всмукателния колектор не е пипан изобщо. Ако дросела е прецакан как да процедирам? Чувал съм, че нов е много скъп. Днес отварях капачката на маслото докато работи - не гасне. Не знам каква логика има, но го изпробвах. Мога да намеря кои пинове са за моторчето на дросела, но то е здраво. Чувам го като работи когато пусна дросела да се обучава. Май работата отива на скапан дросел. Дали ги ремонтират някъде?
#11
Публикувано 02 май 2018 - 19:07
Преди не ги ремонтираха,сега не знам.Вътре едни ел.пътечки се изхабяват и колкото да се чисти дросела или да е здрава външната му инсталация,не работи коректно.
Не казвам че проблема е в това,но както обясняваш само това остана.
Между другото,отварял съм дросел от тоя тип и според мен няма причина къдърен електрончик да не може да подмени(възтанови) тия пътечки.
Не казвам че проблема е в това,но както обясняваш само това остана.
Между другото,отварял съм дросел от тоя тип и според мен няма причина къдърен електрончик да не може да подмени(възтанови) тия пътечки.
#12
Публикувано 02 май 2018 - 20:23
На буксата на дросела м/у пин
4 и 8 = 8-10 Ω ( това е за моторчето за празният ход )
1 и 7 = 2.3 - 3 kΩ, на затворено положение
1 и 7 = 1.5 - 2.2 kΩ, на напълно отворено положение
2 и 7 = 1.2 - 1.6 kΩ( това е за малката писта ), не трябва да се променят стойностите, когато подадеш газ.
5 и 6 = 620 Ω, при напълно затворен педал на газта ( ако дросела е разкачен върни ръчно до край, така, че да натисне ключето )
Този пост е редактиран от ivancho: 02 май 2018 - 20:27
#13
Публикувано 03 май 2018 - 00:23
Има човек от Несебър, който възстановява инсталациите и ремонтира дросел клапите....ако не се справиш може да се чуеш с него, ще измислите решение.
By Batev
#14
Публикувано 03 май 2018 - 01:03
Вариантите са три.
1-ви вариант
Да считаме че ел.инсталацията е сменена както трябва.Проблема е в дросел клапата (кабел,стъпково моторче,платка с графитни писти)Всичко това с измерване или качествена диаагностика ще лъсне,но състоянието на кабела се вижда само като се отвори клапата.
2-ри вариант
Некачесвено подменена ел. инсталация или объркана.
3-ти вариант
Повреда в тази част от комутатора която е отговорна за управлението на дросел клапата.Причина са кабелите.
Един колега беше споделил за този вариант и го е разбрал чак като са му дали чисто нов дросел за проба.Сменил комутатора и всичко си заработило дори и със стария дросел.
1-ви вариант
Да считаме че ел.инсталацията е сменена както трябва.Проблема е в дросел клапата (кабел,стъпково моторче,платка с графитни писти)Всичко това с измерване или качествена диаагностика ще лъсне,но състоянието на кабела се вижда само като се отвори клапата.
2-ри вариант
Некачесвено подменена ел. инсталация или объркана.
3-ти вариант
Повреда в тази част от комутатора която е отговорна за управлението на дросел клапата.Причина са кабелите.
Един колега беше споделил за този вариант и го е разбрал чак като са му дали чисто нов дросел за проба.Сменил комутатора и всичко си заработило дори и със стария дросел.
#15
Публикувано 03 май 2018 - 01:11
2-ри вариант
Некачесвено подменена ел. инсталация или объркана.
По пътя на логиката, ако мислим логически, колата преди смяната на инсталацията не е имала никакви проблеми дори и с разпадащи се кабели.
След подмяната и проблемите започват.
Следователно проблема би трябвало да е в нея.
П.С А ти не си ли май човека който възстановява инсталациите и дроселите?
Този пост е редактиран от Gangsta Man: 03 май 2018 - 01:14
By Batev
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни