Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Охлаждаща течност


  • Please log in to reply
42 мнения по тази тема

#31 vbogoev

vbogoev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 300 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E350 CDi
    W211 Е320 CDi - открадната
    W201 190E

Публикувано 14 февруари 2019 - 22:28

Нормално е. При настъпване двигателят ти може да вдигне и доста по-висока температура от 90, но можеш да я видиш само с OBD четец.

А при дълго спускане особено зимата, стрелката на температурата пада бързо и видимо.

 

Ако всичко е наред с термостата и другите компоненти в системата за охлаждане не мисля, че трябва да мърда стрелката, поне не осезаемо. Миналата година зимата на -15 пътувах по магистралата, колата беше достигнала работна температура и на 1 спускане ми падна температурата дори под 80 градуса. Усъмних се в термостата и го смених, тази година на същата магистрала на -20 стрелката не мръдна. Според мен не е нормално да пада, а и човека казва, че не я настъпва, а не че я е пуснал по наклона на самотек... :)


Този пост е редактиран от vbogoev: 14 февруари 2019 - 22:28

  • 0

#32 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 февруари 2019 - 06:41

Ето как работи термостата , веднъж загряла до работна темепратура не би следвало да се охлажда прекалено . Дори при спускане , въпреки че моята практика показва друго . Дължа го на това ,че не внасяме качествени части в България . И ,ако има възможност поставяйте термостати на Behr или Vernet .


  • 1

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#33 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 15 февруари 2019 - 08:48

Със сигурност температурата се променя доста при различни режими. При изкачване в жегата, при спускане с ППХ зимата няма как да не е така. На съвременните автомобили в софтуера на таблото има заложен алгоритъм който държи стрелката на 90 градуса, независимо че температурата шава от примерно 85 до 95 градуса. Може и по широки да са границите. Това е именно с цел да не разсъждава много много драйвера. С какъвто и да е ОБД тестер се вижда това.
  • 3

#34 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 15 февруари 2019 - 08:52

При мен на Фикуса стрелката отива на 90*С още като температурата е към 45*С :D


  • 0

#35 phones3

phones3

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C S204

Публикувано 15 февруари 2019 - 10:10

Tоест до някъде е нормално това, че температурата се мени, но не съвсем. В града стрелката си стой на 80 градуса. При слеващото влизане в бокса ще сменя термостата. Просто ми беше интересно дали и при други бензинови Цетки , стрелката играе от 80 до 90.


Този пост е редактиран от phones3: 15 февруари 2019 - 10:12

  • 0

#36 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 15 февруари 2019 - 18:46

Tоест до някъде е нормално това, че температурата се мени, но не съвсем. В града стрелката си стой на 80 градуса. При слеващото влизане в бокса ще сменя термостата. Просто ми беше интересно дали и при други бензинови Цетки , стрелката играе от 80 до 90.

 

Колега, развален термостат държи температура много под 80 градуса, и я държи постоянно. На 203ката ми бяха около 60 градуса по табло зимата и парното почти го нямаше.


  • 0

#37 Vesko_871

Vesko_871

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:asenovgrad

Публикувано 21 ноември 2019 - 10:04

Здравейте.Преди седмица закупих w204 face 220 cdi 2013, след покупката светна лампата за доливане на охлаждащата течност, долях към 200гр. след 200км някъде пак светна и пак долях 200гр. смених капачката, но и от нея не е.Няма видим теч, колата е италианка.Може ли някой да даде съвет, ако се е сблъсквал с този проблем?


  • 0

#38 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 23 ноември 2019 - 00:48

Течаща водна помпа...
  • 0

#39 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Публикувано 09 декември 2019 - 17:50

При мен има аналогичен случай, светна въпросната индикация, долях, онзи ден карах повечко по магистралата и на другата сутрин светна. После изгасна. Тази сутрин запалих без да има индикация, впоследствие светна...никъде няма течове, нито около помпата, нито по маркучи. Единствено забелязвам, че капачката съска дори и 2-3 часа след гасене, а около разширителния съд има от синьо-зелената течност.

Колата загрява нормално, поддържа си температура на работа, духа си топло...понякога чувам движението на водата при пускане на парното и общо-взето това са всички наблюдения. Добавям, че маслото си е бистро и чисто.

Някакви идеи?


  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#40 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Публикувано 10 декември 2019 - 07:04

А маркучите твърди ли са? Щом "съска" 2-3 часа след гасене, вероятно надува в охладителната система.......


  • 0

#41 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Публикувано 10 декември 2019 - 11:05

Основният маркуч от радиатора към двигателя е мек при изстиващ двигател. Като я запаля и достигне работна температура става много топъл и леко се втвърдява, но не е проблем да го стиснеш и да се докоснат пръстите на ръката, с която стискаш. Мисля си, че ако имам проблем с надуването не би следвало да мога да стисна маркуча при загрял двигател...


  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#42 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 10 декември 2019 - 14:55

Охладителната система трябва да е херметична и да работи под налягане, и не е като на Жигулите едно време - тоест това с меките и твърдите маркучи не е съвсем така.

 

Не случайно на капачката пише 120 или 140, това е налягането в KPa, при което отваря клапана в капачката. Няма как маркуч да е мек на 1.2 бара.

 

Целта да се държи системата под налягане е да завира по-трудно течноста - водата завира на 100 градуса, антифризът на 120, а антифризът под налягане - на 140 градуса. Модерните, и не толкова модерните, двигатели работят нарочно на по-висока Т, за по-добра термална ефективност.

 

Съскането в капачкта вероятно се дължи на износване на уплътненията - смени капачката и виж дали ще продължи да губи антифриз.


  • 2

#43 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Публикувано 11 декември 2019 - 09:44

Днес сутринта проверих преди тръгване ситуацията. Достатъчно количество течност, сух съд...след 4-5км и почти достигната температура на работа, маркучите бяха много топли, но не особено твърди и вече имаше изхвърлена (малко) течност от капачката. Поръчвам една на Феби и наобяд ще видим какво ще се случи като я сменя и покарам малко.


  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни