За какво е тогава това модулиране на напрежението, съобразяване с външната температура като условие за включване/ изключване и т.н. при условие, че има вграден термо шалтер?! Къде е смисъла? Щом има изискване <15° значи няма опасност да прегрее....
Подгрев на огледала
Started by Ivo Simeonov, 21 Feb 2018 - 15:52:44
29 replies to this topic
#16
Posted 22 February 2018 - 19:41
#17 Гост_zBnerOV6MJГост_
Posted 23 February 2018 - 00:35
Освен ако датчика предаде на модула, че е -88 градуса. Тогава ще прегрее
#18
Posted 23 February 2018 - 09:24
Днес замерих чисто ново огледало обаче за Тойота корола 2004 2008 просто дойде за клиент и реших да направя съпоставка. И измерването в Омове показа 17,6 и явно е възможно да са ми проблемни огледалата.Някой който му работят огледалата да сподели при положение омове на мултицета при 200 какво му дава като стойности.Така може да се разбере дали огледалата са ок или не.
Edited by Ivo Simeonov, 23 February 2018 - 09:26 .
#19
Posted 23 February 2018 - 09:50
Щом ти е в омове е здрав нагревателя-има всякви уредчета и с автоматичен обхват и обикновенни важното е да разбереш в крайна сметка колко си измерил. Моето разваленото беше много кило-оми да не и мега-оми. Здравото не съм го мерил колко е . Отделно термоелемента си е за защита явно нацяло да изключи, докато модулацията служи за регулиране на мощността- при -10 да кажем работи на макс ,а при 10 градуса на 50% да кажем. Другия момент е за плавно нагряване може би, ако мощноста на нагревателя е голяма това стъкло за секунди от -20 да го изпече на макс. Има си явно заложен алгоритъм. Стъклото знаете е чувствително към рязка смяна на температурата както и различните материали имат различни свивания и разширения в зависимост от температурата. На тойотата най-вероятно няма модулация ,затова е 2-3 пъти по-слабичко нагревателчето. Направили са го ненужно сложно според мен германците,ама те си знаят
#20
Posted 23 February 2018 - 11:15
Добре де, направете друго, пуснете 12волта от акумулатор или преобразувател и вижте дали самото стъкло/огледало му работи подгрева.
След 10-15 секунди нагревателя вече трябва да се усеща, ако до 20-30 секунди няма нищо значи има нещо прецакано.
Ако не работи дясното, а лявото е наред, може да ги размените за проба, все пак леко с ваденето на буксите защото на тези огледала са залепени много специфично със силикон и може от самото разкачане да го прецакаш.
#21
Posted 28 December 2023 - 15:17
колеги при 12 градуса външна температура съпротивлението на единия реотан е 50 ома, а на другия 230-240 ома, та сутрин ако има скреж или вали, определено и двете огледала не работят, някой с работещ подгрев знае ли какво трябва да е съпротивлението на двете пинчета на стъклото? рових из WIS но освен принцип на работа на системата, не намерих такива данни
#22
Posted 28 December 2023 - 18:11
Скреж при 12 градуса ? УаУ
Пипни огледалото с ръка и ще разбереш дали грее, когато външната температура е под 5-6 градуса и двигателя работи повече от 2 минути. Ако и тогава не топлят: пусни подгрева на задното стъкло и ще тръгнат и те
#23
Posted 28 December 2023 - 19:00
При 12 градуса това са им съпротивленията, иначе сняг и лед имаше преди две седмици и не се включиха, та ръчно ги чистих, пробвах и с включване на задния прозорец, но само той си размразява. Зачетох се из английските форуми и тъй като доколкото разбрах огледалата на 203 и 211 са еднакви, или поне стъклото с подгрева, там няколко човека писаха че около 10 ома имат при работещ нагревател, тия дни ще взима нови стъкла, и ще видя заслужава си риска от 30 лв, тъй като в дъжд е доста полезна функциика
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#24
Posted 28 December 2023 - 21:54
Не мисля, че има смисъл да взимаш нови огледала( стъкла ) преди да си ги просвирил. Откачи захранващите кабели от огледалото и тогава просвири самият реотан. Да не се окаже , че всичко си е здраво там.
#25
Posted 28 December 2023 - 22:13
Ами така ги мерих при свалени двете обувки, кабелите от инсталацията изглеждат добре, без прокъсано или други видими проблеми, тях не съм ги прозвънявал до вратата, но предполагам са добре, огледалата нямат функция за прибиране
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Edited by andon0v, 28 December 2023 - 22:14 .
#26
Posted 15 January 2024 - 10:24
Така, след закупуването на нови автърмаркет стъкла с нагреватели на марката BLIC и съответно замерването им - и двата нагревателя имат съпротивление от 12 ома, което звучи логично, пристъпих към смяната на моите стъкла (напомням, че едното беше над 50 ома, другото над 200 ома), видях се малко в зор, защото автърмаркета пасваха прекалено точно дето се вика... и с доста нагласяне успях да вкарам пружинката където ляга в огледалото, но в крайна сметка след 1 час псувни работата стана . Днес беше -3 сутринра и огледалата най-накрая успяха да си свършат работата, без да се налага да ги чистя ръчно . На който в бъдеще ще му се наложи подобна интервенция, бих го посъветвал да потърси оригинални, но замерени предварително (трудно се намират, защото хората предпочитат да си продадат комплект цялото огледало). И, да, предполагам, че от 10 до 20 ома някъде ако са нагревателите ще работят ок, моят който беше 50 ома след 30-40 минути шофиране евентуално успяваше да стопи една средна капка дъжд
#27
Posted 19 January 2024 - 16:05
Аз имам проблем с дясно огледало на CLS-a. На изводите на подгрева имам 12 волта, даже открих, че пордължава да подава напрежение 1-2 мин. след изваждане на ключа.
На огледалото обаче съпротивлението е 2-3 ома. Интересното е, че пробвах с още 1 стъкло, тъй като имам резервно огледало, и пак не работи.
Съответно записва и грешка в Door Control Module-a. Явно по някаква причина и двете са окъсили и ще с еналожили да си купя и ново стъкло
#28
Posted 19 January 2024 - 18:28
Измери напрежението докато са закачени кабелите към огледалото
#29
Posted 19 January 2024 - 18:44
Възможно ли е W203 facelift от Германия да няма подгрев на огледалата?
#30
Posted 19 January 2024 - 18:46
Не взимай мнението ми за гарант, но не мисля че има 203ка без такава екстра, мисля че идва като базова опция, но все пак проверката е много лесна, просто стъклото може да го нагласите максимално надолу и ляво и горе в дясно ще видите дали има кабели вързани към нагревателчето
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users