Подгрев на огледала
Started by Ivo Simeonov, 21 Feb 2018 - 15:52:44
29 replies to this topic
#1
Posted 21 February 2018 - 15:52
Здравейте.Днес установих, че не ми работи подгрева на огледалата.Замерих с мултицет дали самия подгрев е ок. Той е здрав,но замерих дали идва 12В, но ток нямаше по кабелите.Някой с някаква идея. Къде е бушона или какъв би бил проблема.
#2
Posted 21 February 2018 - 19:13
И на моята 203 не работи подгрева на огледалата.
Надявам се някой с опит да сподели, как се отстранява тоя проблем.
Изпратено от моят LG-H650 с помощта на Tapatalk
Надявам се някой с опит да сподели, как се отстранява тоя проблем.
Изпратено от моят LG-H650 с помощта на Tapatalk
#3
Posted 22 February 2018 - 00:19
В подгрева на огледалата има няколко "участника" и е трудно да се каже къде е точно проблема. Възможно е да са прекъснали проводниците в огледалата, но по принцип би трябвало да са засегнати и други функции. Отоплителя се включва при околна температура < от 15° и се изключва при околна температура > от 19° автоматично. Ако има липса на информация за температурата отоплителя се включва постоянно. Участие имат EZS, SAM-V, TSG -VL и TSG -VR. Или иначе казано - гълтача, предния сам-модул и електрониките на вратите. Тук комуникацията е по CAN-B мрежата. Отделно от това, участие имат датчика за външна температура и сигнал от генератора. Това важи за автомобили до 04.04г. След 04г. разликите в отоплението на огледалата са незначителни откъм управление с тази разлика, че вече се регулира подаваното напрежение към нагревателя от електрониката на съответната врата. Така че с мултицет трудно ще се измери нещо, още повече че електрониката не включва напрежение на изхода при липса на товар. Най-правилно в случая е да се направи диагностика на споменатите модули и зайчето ще изскочи много по-лесно отколкото с мултицет в ръка.
Мисля, че вариант с изключване куплунга на датчика за външна температура също може да помогне за начало, но няма да даде убедителен резултат ако проблема е на друго място. Може да става дума за кодировки в отделните блокове участващи в отоплението, смущения в CAN мрежата........
Edited by frizera, 22 February 2018 - 00:20 .
#4 Гост_zBnerOV6MJГост_
Posted 22 February 2018 - 02:19
Колегата фризер е написал много верни неща, но нека да допълня.
С диагностика много трудно ще се хване къде точно е проблема, тъй като дори и СТАРа ти изписва "Не работи подгрева". От там нататък сам се оправяш Има начин за мерене с мултицет, но е доста сложно и не го препоръчвам, особено имайки предвид, че едно огледало с подгрев по моргите е между 20 и 50 лв.
По въпроса как се отстранява проблема - пробваш с друго огледало, ако стане купуваш и край. Не мисля, че има по-лесен вариант.
Иначе може да се разглоби и да се почистят буксите и да се разгледа за някой скъсан кабел.
#5
Posted 22 February 2018 - 07:53
Мери се съпротивление на буксите за подгрева на самото стъкло и дали изобщо не е прекъснат реотана, най-честия причинител е проблем в самото стъкло/огледало, след това е прекълцан кабел ако са с ел. прибиране огледалата.
#6
Posted 22 February 2018 - 08:04
Реотана,не е прекъснал,защото съм го мерил.Възможно е да има прекъснал кабел,а огледалата не са с прибиране.Къде се намира тоя модул за тея огледала.Датчика за външна температура се намира долу в бронята,ако не ме лъже паметта.
Искате да ми кажете,че при закачено огледало към буксите за самия подгрев и вкл. контакт немогга да измеря дали има някакво напрежение.Защото до букстите 12В ток недостига,тоест няма изобщо.
#7
Posted 22 February 2018 - 08:48
Колега, има няколко причини да заработи и да не заработи подгрева, ако модула е записал грешка вероятно не подава ток за да не стане друга беля не да бичи постоянно 12волта на буксата и ако има нещо окъсено да се запали (същото е и с крушките, нали затова като имаш изгоряла крушка спира да подава ток докато не запалиш пак или не получи нужния товар).
Имал съм подобен случай на 211ката ми със същите стъкла са огледалата, стъклото има съпротивление ама реотана не нагряваше, сложих друго стъкло и всичко заработи, после като ги мерих бяха с различно съпротивление не си спомянм обаче стойностите.
#8
Posted 22 February 2018 - 09:19
" Реотана,не е прекъснал,защото съм го мерил.Възможно е да има прекъснал кабел,а огледалата не са с прибиране.Къде се намира тоя модул за тея огледала.Датчика за външна температура се намира долу в бронята,ако не ме лъже паметта.
Искате да ми кажете,че при закачено огледало към буксите за самия подгрев и вкл. контакт немогга да измеря дали има някакво напрежение.Защото до букстите 12В ток недостига,тоест няма изобщо"
Колега сподели колко ома измери огледалото. И моето едното не му работи подгрева- напрежение при мен ту имаше ту не явно като отчете, че не е в норми и си спира напрежението както казаха колегите. Иначе хванах 12V в някакъв момент ,а през останалото време беше доста по-ниско или го регулира или един вид е като сигнален само за отчитане какво има вързано. Сподели за съпротивлението колко е, за да може останалите като си търсят да могат да го проверят с мултицет дали е здраво. Иначе при мен и мигача ту работеше ту не и в един момент тотално се изгуби напрежението-възможно е и лош контакт да има на буксата. Този уикенд ще го свалям да огледам.
#9
Posted 22 February 2018 - 09:38
Не го меря за омове,а на прозвъняване (за прекъснала верига).Ако има нещо неработещо,то мултицета нямаше да прозвънява.
#10
Posted 22 February 2018 - 11:22
Значи пропускате следното. На самото стъкло освен реотан има и един термоелемент, който си сменя съпротивлението според околната температура. От там модула на вратата знае кога да изключи подгрева при достигане на определена температура. Модула на вратата очаква определено съпротивление и когато това съпротивление не е в норми не се включва подгрева.
#11
Posted 22 February 2018 - 12:53
Това съпротивление видимо ли е подменя ли се
#12
Posted 22 February 2018 - 13:35
Не е точно съпротивление а е термоелемент. Подменя се барабар със стъклото.
#13
Posted 22 February 2018 - 14:04
Така смъкнах всичко замерих на 200К ОМ и ми показа стойност 5,49 на двете огледала. Нямам прекъснат кабел всичко е ок,клемите не са окислени имат добър контакт и са стегнати.
#14
Posted 22 February 2018 - 14:52
Демек си измерил 5,49 кОм-а или 5,49 Ома ? Ако са здрави както казваш, би трябвало да е второто. Дай разяснения при каква температура си ги мерил (отвън или вкъщи) защото разликата може да е точно в сработването на термоелемнта. Предната ми кола тоя проблем го правих посред лято и да се установи дали е заминал термоелемента трябваше да го държа в хладилника стъклото преди да го меря..... Ако е 5,49 кило ома при студено когато би трябвало да работи подгрева най-вероятно тоя елемент е заминал.
#15
Posted 22 February 2018 - 15:04
Чак толкова с мултицета не съм на ти но го нагласих на 200 в опция омове и ми показа 5,49 дали е Омове или К омове нз. Измервах го навънка в това време.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users