Чукане в М 112 двигател
Започната от Bewolf, 11 фев 2018 - 20:46:38
78 мнения по тази тема
#31
Публикувано 25 юни 2019 - 06:48
При мен е тихо и да, след 2500 почва да се чува по-отчетливо мотора. Да не вие някоя ролка?
#32
Публикувано 25 юни 2019 - 07:30
Ремъчната ролка на коляновия вал се забелязва, че леко играе. Казаха ми, че не била толкова зле и може да се кара още така...Някой дали е сменял тази ролка до сега? Обясниха ми, че се разглобявала цялата предница
#33
Публикувано 25 юни 2019 - 12:26
Аз съм сменявал тази ролка, на М112 в W210 и на М113 в W220.
Не отнема повече от час заедно с доставката на ролката до работилницата на майстора.
Стига майстора да разполага снужният инструмент или да пригоди някой от свойте,
и е достатъчно сръчен разбирасе.
Стой далеч от тези майстори които искат да ти разглобят цялата предница за нищо.
Ролката се сменява след развиването на една голяма и тънка гайка с подходящ ключ.
#34
Публикувано 25 юни 2019 - 16:04
Да, и аз видях, че е един болт, който си върви даже с ролката. Обясниха ми, че се натяга много 300-400нютона и нямало как да стане на ръка, трябвало с гайковерт, защото няма как да се зацепи двигателя да не превърта. А за да влезне гайковерт, трябва радиаторите да се махнат. Дали може да препоръчате майстор в София за извършването на този ремонт?
#35
Публикувано 25 юни 2019 - 16:48
Смени майстора... отиди при някой, който е отделил 150лв за инструмент.
#36
Публикувано 25 юни 2019 - 22:00
Какъв е този инструмент? Аз ще си го взема и ще си я сменя.
#37
Публикувано 25 юни 2019 - 22:59
Не си спомням но май не беш нищо особено, някакъв обикновен ключ, по голям размер и
по марков че другите се кривят и чупят но без него ремонта продължава дълго време и
по трудния начин.
Не бих си позволил да злословя за майстора ти, не го познавам. Може пък да му е неудобно
да ти вземе 20-30 лева за 20-30 минути работа и затова да казва че трябвало да разглобява цялата предница на колата.
Няма да е лошо за всеки случай да му принтираш или да покажеш схемата от къде минава ремъка,
има я в книжата на колата.
Във Силвър стар цената на труда е 60 лв на час, не вярвам според техните ставки операцията да отнема
повече от час, час и нещо.
#38
Публикувано 25 юни 2019 - 23:14
Да не е този ключ?
Прикачени файлове
#39
Публикувано 26 юни 2019 - 05:51
Не, не е този комплект. Ключа е вложка 27 от "гедорията", а стопирането на коляновия вал се осъществява посредством инструмент, който контрира маховика. Развива се болта на ремъчната шайба с помощта на твърдо рамо и удължител с дължина около 1,6 метра ( зависи кой с каква тръба разполага....) и вероятно помощ от още един човек. След смяната се стяга на 200Nm и 90 градуса, като градусите се изпълняват в няколко стъпки, тъй като няма достатъчно място да се направят наведнъж. Най удобно е ремонта да се извърши на подемник. Болта се сменя задължително, а освен това препоръчително е да се смени и семеринга.
#40
Публикувано 26 юни 2019 - 08:19
Благодаря за разяснението. Няма да давам да ми разглобяват предницата. Като казвате с инструмент се стопира вала, да разбирам ли, че вала си има нещо като засек и посредством ключ или друг подходящ инструмент може да се държи да не превърта?
Този пост е редактиран от Малкия: 26 юни 2019 - 08:22
#41
Публикувано 26 юни 2019 - 09:44
Инструмента се слага на зъбния венец, там където върти стартера. Най често се сваля стартера и се слага на неговото място. Някои коли/мотори позволяват да се сложи на мястото на капачка която е от другата страна на стартера, трябва да се види при твоя случай.
#42
Публикувано 26 юни 2019 - 10:16
По принцип инструмента по WIS е с три зъба и се държи директно демпфера, но на мен ми е неудобен. За това използвам ето това: https://www.rmeurope...40-MFG1229.aspx
#43
Публикувано 26 юни 2019 - 10:53
А балансиращия вал ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#44
Публикувано 26 юни 2019 - 11:12
Ъъъъ, какво за него?
#45
Публикувано 26 юни 2019 - 11:57
Лека-полека темата се превръща в кой е по по най, автомонтьор-супер-разбирач (цитирам Азис).
Прокопи, вместо да пишеш врели-некипели по форумоугодно ще е направиш ремонта на Малкия и
да не го оставяш в лапите на самозвани майстори. Може пък с. Бъта да не му е чак толкова далечна дестинация.
Обозначаваш се като (бранд ню) форумния баш майстор, не се притеснявай да демонстрираш и умения на живо.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни