Здравейте
харесал съм една S500 w221 388 коня на задно от края на 2005 година. Превъртях навсякъде по форумите за поддръжка и постоянно попадам или на "това е кола за богати" , или на "здрава е, но поддръжката е скъпа".
Та... въпросът ми е конкретен :
Заплатата ми е около 4500 чисто на месец. Въпросният автомобил струва 22 000лв и е на 170 000км. Колата ще я взема на изплащане, понеже не обичам да давам пари на куп. Имам 10-15 хиляди спестени за "кофти" ситуации.
Мога ли да си я позволя или не?
P.S. Да, планирам да ѝ сложа газово - не защото ми е скъпо на бензин, а щото като можеш да плащаш 1, няма нужда да даваш 2
47 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 февруари 2018 - 18:55
#2
Публикувано 02 февруари 2018 - 22:07
Moжеш
Имам приятел в БГО Софтуер - същата заплата - същият модел
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#3
Публикувано 02 февруари 2018 - 22:19
С такава месечна заплата и да не можеш да прецениш дали ще ти е по джоба....
.... ората с по 1500лв. скачат на 164-ки/221-ци и после реват по форумите.
#4
Публикувано 02 февруари 2018 - 22:20
Ее, един накрая да дойде с умен, точен и подкрепен с условия въпрос. Всички идват и питат: Скъпа ли е за поддръжка WедиКойСиМодел? И някакси магически трябва да знаем дали и колко изкарва човека. За някой и Голф 3 е скъпа, за някой и S65 е по джоба. Та искрено се изкефих на така културно зададената тема.
Та по същество. W221 са много здрави автомобили ПРИ правилна и навременна поддръжка. За 22к лв ми е малко мътно за колко е била купена от Италия от джамбазина. Сигурно 8-9к евро. Та изхождайки от там съм сигурен, че W221 на 170 000 км за 22к лв няма. Просто няма. Разгледай малко чуждите автоборси и ще се убедиш за какво говоря.
М273 (това е вътрешният номер на двигателя) е много добър и здрав, но от средата на 2007г. Преди това страда от прекомерно износване на зъбните колела на валовете. Ремонтът е скъпичък, но не знам в България кой, как и дали ги прави.
Относно бюджета ти, при правилен избор на екземпляр няма да имаш проблеми с него. Ако пък си и мераклия човек и обичаш да четеш за коли, може много неща да си ги оправяш за почти без пари.
Остава само да пуснеш обявата да видим и ние. Успех.
Пс. За твоят послепис... ами и там ни се препокриват вижданията.
Та по същество. W221 са много здрави автомобили ПРИ правилна и навременна поддръжка. За 22к лв ми е малко мътно за колко е била купена от Италия от джамбазина. Сигурно 8-9к евро. Та изхождайки от там съм сигурен, че W221 на 170 000 км за 22к лв няма. Просто няма. Разгледай малко чуждите автоборси и ще се убедиш за какво говоря.
М273 (това е вътрешният номер на двигателя) е много добър и здрав, но от средата на 2007г. Преди това страда от прекомерно износване на зъбните колела на валовете. Ремонтът е скъпичък, но не знам в България кой, как и дали ги прави.
Относно бюджета ти, при правилен избор на екземпляр няма да имаш проблеми с него. Ако пък си и мераклия човек и обичаш да четеш за коли, може много неща да си ги оправяш за почти без пари.
Остава само да пуснеш обявата да видим и ние. Успех.
Пс. За твоят послепис... ами и там ни се препокриват вижданията.
Този пост е редактиран от ЦецоКолев: 02 февруари 2018 - 22:21
#5
Публикувано 02 февруари 2018 - 22:22
Колега, "заплатата ми е ХХХ" нищо не значи. Смятай си колко ти е разполагаемият доход на месец, след като си покриеш всичките разходи.
Ако спестяванията са ти общо 2-3 заплати, както пишеш, тази кола може да те събори. Освен, ако не си щастлив да караш 221ка и да ядеш хляб и майонеза до заплата.
Ако това ти е логиката "а щото като можеш да плащаш 1, няма нужда да даваш 2" ще почнеш да пестиш наред. Газовото си го планирал вече.
Във форума има колеги с по-сериозни доходи от посочените от теб и са с по-скромни автомобили.
#6
Публикувано 02 февруари 2018 - 22:37
Ако си стриктен към финансите си, ще се ръководиш от 10 процентното правило. Имаш свободни пари за харчене 100 хил и си купуваш кола за 10 хил. Или взимаш нова на лизинг при тази заплата.
2005-та на 170,000 км. Карана е от баба в малко немско селце. За хляб и до банката...
Sent from my SM-G900W8 using Tapatalk
2005-та на 170,000 км. Карана е от баба в малко немско селце. За хляб и до банката...
Sent from my SM-G900W8 using Tapatalk
Този пост е редактиран от hipopotyk: 02 февруари 2018 - 22:44
Once a year, go someplace you’ve never been before!
#7
Публикувано 02 февруари 2018 - 23:00
Колега,
аз пък мисля, че кеф цена няма, а при такива доходи е резонно да си вземеш кола в диапазона 20-30 К, с първоначална вноска 10 и за 5 да я обслужиш качествено, включително газова ( е може и малко повече да ти излезе).
След като взимаш такава заплата, съм сигурен, че не е даром и имаш напрежение, а то трябва да се сваля. W221 е много красива и безспорно качествена кола, така че хич не го мисли, просто намери правилния екземпляр, и както казаха колегите, след 2007ма.
Поздрави и успех и чакам да се похвалиш
#8
Публикувано 02 февруари 2018 - 23:50
Според мен ще се справиш с този доход, но зависи и колко са ти разходите. Ако имаш кредит, апартамент, жена или деца вече си зависи доста. За газта също съм съгласен, все пак това е кола на 10 години и не е първа младост, че да се притесняваш от факта, че зареждаш на специална колонка... (има и такива индивиди по наш'те земи). Хубава газова примерно Романо някъде около 1500-1700 при официалния им сервиз ще ти излезе. Това с качествени маркучи и карантия, вече при друг майстор може и по-ниско да отидеш, но зависи колко му вярваш на конкретния майстор...
С тези доходи за 7-8 месеца би я покрил изцяло (50% са ти разходите, а останалото го смятам за колата) + спестените ти. Вече задължително си задели поне 3000 за неотложен и непредвиден ремонт, ако колата е с някакъв скрит проблем. А колко км правиш на месец по-принцип? Питам, защото ако е малко, то в началото ще имаш време да посъбереш и някой лев за странична поддръжка по-натам. А ако й навърташ 100+ км на ден, тогава по бързо може да настъпи някой ремонт.
П.С. Този мотор е много приятен за работа и дори средно кадърен майстор може да го газира, важното е да намери място в коша, че там с този 8мак е малко тесничко... И да не стърчи като че ли е правено в час по-трудово.
Колега по-горе спомена, че М273 имали проблеми с балансиращия вал. Този демидж не беше ли само при малкия М272, докато този май беше без бал. вал заради 90те градуса. Или бъркам?
Този пост е редактиран от Klimfilt: 02 февруари 2018 - 23:52
#9
Публикувано 03 февруари 2018 - 10:52
Ако слушаш форумните мнения то никога няма да си купиш кола.
Ако ти не знаеш дали можеш да си я позволиш то ние откъде да знаем?
Купувай и карай, ако ли не я продаваш със загуба Х, преглъщаш и живота продължава.
#10
Публикувано 03 февруари 2018 - 11:28
Балансиращия вал е само при V6 M272. При V8 M273 вместо балансиращ вал има просто едно зъбно колело, което има същия проблем. На английски се нарича "idler gear".
#11
Публикувано 03 февруари 2018 - 17:03
Ако слушаш форумните мнения то никога няма да си купиш кола.
Ако ти не знаеш дали можеш да си я позволиш то ние откъде да знаем?
Купувай и карай, ако ли не я продаваш със загуба Х, преглъщаш и живота продължава
Не, че нещо, ама много му помогна
Ми пита човека, нали затова сме форум, да кажем мнение, а той ще си преценява и не съм съгласен, че форумите могат да откажат човек да си купи кола, напротив.
#12
Публикувано 03 февруари 2018 - 17:29
Да споделя и аз мнение. С подобен доход съм и карам един клас по-нисък мерцедес(w219). Колата не ми идва тежка за подръжка, но досега не съм имал сериозни проблеми с нея. Ако се случи това онова с мотор и скорости ще се поизпотя. Но пък от друга страна аз харча страшно много за други неща, така че... Много зависи как си разпределяш финансите и каква кошница ще избереш.
Иначе за този мотор доколкото знам газификацията е доста пипкава. Стария 500, който е 306 коня се газифицира по-лесно.
#13
Публикувано 03 февруари 2018 - 18:03
Няма нищо чак толкова скъпо в поддръжката на W221, ще се справиш, стига да купиш подходящ екземпляр а
не някоя разкована щайга.
За газ не знам, но пък във форума пише един човек mitkofitnes може да даде малко яснота за газифициране на М273.
Може да погледнеш и тази S-Klasse https://www.mobile.b...53&slink=5yhluu .
Ако е истинска не е за изпускане, трябва само да се провери дали двигателя е в списъка на тези с ронещите се зъбни колела. Ще му трябват и нови фарове че тези са за ляво движение май.
#14
Публикувано 03 февруари 2018 - 18:57
Здравейте,
благодаря за мненията!
обявата е следната: https://www.mobile.b...23&slink=60rz9g
Не съм семеен и нямам заеми. Както казах - имам заделени едни 10 хиляди, които са само за неочаквани ремонти.
Месечно мога да отделям по 1500лв (извън вноската по лизинга), което на годишна база мисля, че ми е предостатъчно, за да покрие разходите на колата.
Ако обаче ще говорим за суми над 30 хиляди, вече нещата отиват по-скоро към чисто нов автомобил.
Надявам се, че не мешам темите, но какво мислите за този автомобил: http://www.dasweltau...de-4matic-8138/
До колкото знам Dasweltauto досега не са имали издънка с непроверени автомобили.
Гледам го, понеже няколко човека тук имат мнение, че S500 e скъп за моите стандарти, но като се позамисли човек, някои ремонти на тази e320-ка могат да са доста по-солени.
Планираните ми километри са около 15-20 000 на година, почти изцяло извънградско.
Този пост е редактиран от pecabum: 03 февруари 2018 - 19:03
#15
Публикувано 03 февруари 2018 - 18:59
За тая Ес класа чак невероятно ми се струва.Много добре изглежда,трябва да се провери.Няма нищо чак толкова скъпо в поддръжката на W221, ще се справиш, стига да купиш подходящ екземпляр а
не някоя разкована щайга.
За газ не знам, но пък във форума пише един човек mitkofitnes може да даде малко яснота за газифициране на М273.
Може да погледнеш и тази S-Klasse https://www.mobile.b...53&slink=5yhluu .
Ако е истинска не е за изпускане, трябва само да се провери дали двигателя е в списъка на тези с ронещите се зъбни колела. Ще му трябват и нови фарове че тези са за ляво движение май.
Информацията ми за зъбните колела,е че всички до 2009 страдат и се проявява на около 200 000+ км.
Also tagged with one or more of these keywords: S500, W221
Модели →
S-класа →
Проблеми и ремонти →
W221 Video in Motion АктивацияКак да активираме вече поставен модул Започната от gmarinov30, 20 май 2019 W221 |
|
|||
Модели →
S-класа →
Общи теми за S-класа →
Бартер W204 за W221 заслужава ли си ?Започната от Gronunder, 22 фев 2019 w221, w204 |
|
|||
Модели →
S-класа →
Проблеми и ремонти →
Проблем с CD-Changer w220 S500Започната от solio , 13 дек 2017 CHANGER, CD, W220, S500, ПРОБЛЕМ |
|
|
||
Модели →
S-класа →
Общи теми за S-класа →
Нов в S-Klasse отборано не и за марката Започната от football_as, 26 дек 2013 w220, снимки, s500 |
|
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни