Съвет за масло на C350 S203 M272
Започната от vixbg, 29 ное 2017 - 19:13:38
106 мнения по тази тема
#1
Публикувано 29 ноември 2017 - 19:13
Здравейте.
Можете ли да ме насочите към марка масло за М272 двигателя? Последната година бях с репсол.
Не мога да дам мнение дали е ок или не.
Предлагат ми новото да е мотул.
Има ли начин да разбера, какво препоръчват бенц и кое масло отговаря на тяхната спецификация ? Има ли как да избегна менте ?
Колата се кара на газ. Това сигурно оказва също влияние.
Съжелявам ако темата се дублира или е обсъждана преди.
Благодаря !!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Можете ли да ме насочите към марка масло за М272 двигателя? Последната година бях с репсол.
Не мога да дам мнение дали е ок или не.
Предлагат ми новото да е мотул.
Има ли начин да разбера, какво препоръчват бенц и кое масло отговаря на тяхната спецификация ? Има ли как да избегна менте ?
Колата се кара на газ. Това сигурно оказва също влияние.
Съжелявам ако темата се дублира или е обсъждана преди.
Благодаря !!
Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Публикувано 29 ноември 2017 - 22:49
Не знам коя е спецификацията за твоя двигател, но като я намериш, тук може да проверяваш кои масла я покриват http://bevo.mercedes...p?language_id=1
#3
Публикувано 29 ноември 2017 - 23:05
229.3 229.5
Спокойно можеш да караш с Motul 8100 X-cess, щом си се ориентирал към тази марка.
#4
Публикувано 29 ноември 2017 - 23:08
Същия мотор карам със същия мотул, след много лутане и ровене на него се спрях.
#5
Публикувано 30 ноември 2017 - 09:25
Същия мотор, също на газ. До сега съм му навъртял 65к някъде. Сменям го на около 15к заради наличието на газова уредба. Първата смяна му беше с Mobil 1 New Life, беше добре и тиха колата, но имах малък дерт с пластмасовите капачки за картерните газове и масления сепаратор, съответно от там течеше по малко и му доливах на 10к около 300-400мл. После го смених с Shell Helix, но спецификация 229.51 (нищо, че пише за дизел, става и за бензиновите мотори, обратния вариант не е препоръчителен). Нямах ядове с него. Сега при последната смяна бях хвърлил около на Motul 8100 X-cess, но изпадна добра оферта от английския дилър за мерцедесово масло 229.5, но не зная какво точно е маслото вътре. Дали е Petronas или Shell, а може и друг някой да бутилира за Бенц вече. Не зная дали от студа, но сега като я запаля сутрин ми е една идея по-шумна, но предполагам е от него. Държа да уточня, че всички масла си ги поръчвам, или от един немски сайт за 17 евра доставката с DHL, или от въпросният английски дилър. Така се опитвам да минимизирам риска от попадане на някакви рециклажи и румънски или турски бъркочи.
#6
Публикувано 30 ноември 2017 - 09:40
Здравейте.
Можете ли да ме насочите към марка масло за М272 двигателя? Последната година бях с репсол.
Не мога да дам мнение дали е ок или не.
Предлагат ми новото да е мотул.
Има ли начин да разбера, какво препоръчват бенц и кое масло отговаря на тяхната спецификация ? Има ли как да избегна менте ?
Колата се кара на газ. Това сигурно оказва също влияние.
Съжелявам ако темата се дублира или е обсъждана преди.
Благодаря !!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Репсола не е много добро, но поне не е ментак. Като бях с него ми го гореше малко, сега съм с мерцедес оригинал от Германия и не го бара.
Гледай в немския амазон за оригинално масло, излизат добри оферти.
#7
Публикувано 30 ноември 2017 - 09:43
Toчно от един огромен немски сайт се наиграх преди години с фалшиво Mobil1.
Нямаше такива звуци от мотора на никакви километри от смяната... От тогава съм скептичен и карам всичките коли с масла по Мотул 8100, бензиновия Репсол, Бардал или Милърс.
Последното не може да е менте, понеже го купувах от производителя, с другите не съм имал проблеми никога.
Но аз не смея да слагам дизелово масло на бензинова.
Да, много марки казват, че няма проблем. БМВ и ВАГ са напълно безотговорни в препоръките си и казват "слагай смело", ама наблюденията ми твърдят обратното.
Затова, каквато и да е колата като марка, стига да е бензинова, маслото да покрива 229.3 или 229.5.
#8
Публикувано 30 ноември 2017 - 09:52
Много благодаря за отговорите. Като гледах коментарите се замислих при мен, какво съм наблюдавал - мотора работи мазно и тихо и зимата и лятото. Това, което е шантавото, е че и като я взех и сега като е време за ново масло, колата мрънка да проверя маслото на следващото спиране. Прави го от лятото. Проверявам - маслото е там и е ок. ( проверявах на студена кола, проверявах на работила и след това седяла мирно както пише в книгата на колата - маслото е там и е границите на пръчката. ) Долях едни 200-300 да дойде по-нагоре на пръчката та е почти до макса. Може ли да имам яд с сензор или пък маслена помпа ? Срещали ли сте такова нещо или просто тоя немец е научен да мрънка? Маслото е на не повече от 12-15к.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Този пост е редактиран от vixbg: 30 ноември 2017 - 09:55
#9
Публикувано 30 ноември 2017 - 11:01
Провери на колко километра ти е занулен километража.По принцип го зануляват на 15х. за смяна,ама има и една подробност.Имаш и брояч на дните.Колкото и да го зануляват,като минат 365 дни от смяната почва да мрънка че си за смяна.
И другия вариант ти остава,датчик за нивото на маслото.
Този пост е редактиран от nostradamus: 30 ноември 2017 - 11:01
#10
Публикувано 30 ноември 2017 - 19:05
Някой с мнение за маслата на Petronas ?
#11
Публикувано 30 ноември 2017 - 22:32
Toчно от един огромен немски сайт се наиграх преди години с фалшиво Mobil1.
Мерцедес маслото идва със сертификат. Трябва просто да гледаш от кой търговец го купуваш.
#12
Публикувано 30 ноември 2017 - 22:49
Mobil1 от Австрия при моя майстор. Гарантирано. 5w30 ако някой иска да сменя.
Поздрави
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Поздрави
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Once a year, go someplace you’ve never been before!
#13
Публикувано 30 ноември 2017 - 23:16
Така и така сме на тема масла да вкарам един допълнителен въпрос за моторедката М272. Що първоначално излиза с 0-40 а после сменят вискозитета на 5-40 при смяна на масло при дилъра ? Срешал съм и хора да пишат че дилъра и шибнал 5-30 (което е 229.51) Такава информация съм намирал из много хАмерички сайтове.
#14
Публикувано 30 ноември 2017 - 23:25
бензиново 0-40 е скъпо, това е основната причина.
т.е. дилъра трябва да влага по-скъпо масло за гаранционните обслужвания.
решават, че няма проблем и с 5-40. При положение, че тези мотори си минават по 300х.км. спокойно, какво да го мислят.
Може да има драма само в Скандинавия, Аляска (и евентуално Русия, но там не съм гледал пазарния дял).
5-40 бензиново е универсално и евтино.
5-30 принципно не трябва да се слага, понеже има много малко бензинови, с такъв вискозитет и са за специфични географски ширини.
Лирично отклонение: БМВ дават на всичко да се пляска 5-30. Не ги различават бензин/дизел, въпреки че много добре знаят, че няма нищо общо м/у маслата (през 90те правеха разлика ).
Просто го кръщават LL-03 например и давай...
Застраховат се като пишат в документацията, че разход от литър масло на 1000км. е в нормата (правилно, хиляда км).
Истината е, че с правилни масла, нито едно БМВ не ми е горяло масло на 10,000км.
Но съм допускал грешка да сложа някакъв бълвоч... и влизах в статистиката.
Подобно е и при МБ, особено при М272: ако не се кара в лютеницата, не трябва да гори никакво масло.
@hypopotuk, това масло за жалост е само за нафта.
#15
Публикувано 30 ноември 2017 - 23:30
М272 рано или късно стига лютеницата.... не човешко е да го караш до 2000 оборота спирам с оф топика
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни