Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Съвет за масло на C350 S203 M272


  • Please log in to reply
106 мнения по тази тема

#1 vixbg

vixbg

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C350 (S203) Sport Edition

Публикувано 29 ноември 2017 - 19:13

Здравейте.

Можете ли да ме насочите към марка масло за М272 двигателя? Последната година бях с репсол.
Не мога да дам мнение дали е ок или не.
Предлагат ми новото да е мотул.
Има ли начин да разбера, какво препоръчват бенц и кое масло отговаря на тяхната спецификация ? Има ли как да избегна менте ?
Колата се кара на газ. Това сигурно оказва също влияние.
Съжелявам ако темата се дублира или е обсъждана преди.

Благодаря !!


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#2 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 29 ноември 2017 - 22:49

Не знам коя е спецификацията за твоя двигател, но като я намериш, тук може да проверяваш кои масла я покриват http://bevo.mercedes...p?language_id=1
  • 1

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 ноември 2017 - 23:05

229.3 229.5

Спокойно можеш да караш с Motul 8100 X-cess, щом си се ориентирал към тази марка. 


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#4 asensiobg

asensiobg

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 61 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София/Кюстендил
  • Автомобил:
    W211 Е 350 4matic

Публикувано 29 ноември 2017 - 23:08

Същия мотор карам със същия мотул, след много лутане и ровене на него се спрях. 


  • 1

#5 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 ноември 2017 - 09:25

Същия мотор, също на газ. До сега съм му навъртял 65к някъде. Сменям го на около 15к заради наличието на газова уредба. Първата смяна му беше с Mobil 1 New Life, беше добре и тиха колата, но имах малък дерт с пластмасовите капачки за картерните газове и масления сепаратор, съответно от там течеше по малко и му доливах на 10к  около 300-400мл. После го смених с Shell Helix, но спецификация 229.51 (нищо, че пише за дизел, става и за бензиновите мотори, обратния вариант не е препоръчителен). Нямах ядове с него. Сега при последната смяна бях хвърлил около на Motul 8100 X-cess, но изпадна добра оферта от английския дилър за мерцедесово масло 229.5, но не зная какво точно е маслото вътре. Дали е Petronas или Shell, а може и друг някой да бутилира за Бенц вече. Не зная дали от студа, но сега като я запаля сутрин ми е една идея по-шумна, но предполагам е от него. Държа да уточня, че всички масла си ги поръчвам, или от един немски сайт за 17 евра доставката с DHL, или от въпросният английски дилър. Така се опитвам да минимизирам риска от попадане на някакви рециклажи и румънски или турски бъркочи.


  • 1

#6 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 30 ноември 2017 - 09:40

Здравейте.

Можете ли да ме насочите към марка масло за М272 двигателя? Последната година бях с репсол.
Не мога да дам мнение дали е ок или не.
Предлагат ми новото да е мотул.
Има ли начин да разбера, какво препоръчват бенц и кое масло отговаря на тяхната спецификация ? Има ли как да избегна менте ?
Колата се кара на газ. Това сигурно оказва също влияние.
Съжелявам ако темата се дублира или е обсъждана преди.

Благодаря !!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Репсола не е много добро, но поне не е ментак. Като бях с него ми го гореше малко, сега съм с мерцедес оригинал от Германия и не го бара.

 

Гледай в немския амазон за оригинално масло, излизат добри оферти.


  • 1

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 ноември 2017 - 09:43

Toчно от един огромен немски сайт се наиграх преди години с фалшиво Mobil1. 

Нямаше такива звуци от мотора на никакви километри от смяната... От тогава съм скептичен и карам всичките коли с масла по Мотул 8100, бензиновия Репсол, Бардал или Милърс.

Последното не може да е менте, понеже го купувах от производителя, с другите не съм имал проблеми никога.

Но аз не смея да слагам дизелово масло на бензинова.

Да, много марки казват, че няма проблем. БМВ и ВАГ са напълно безотговорни в препоръките си и казват "слагай смело", ама наблюденията ми твърдят обратното.

Затова, каквато и да е колата като марка, стига да е бензинова, маслото да покрива 229.3 или 229.5.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#8 vixbg

vixbg

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C350 (S203) Sport Edition

Публикувано 30 ноември 2017 - 09:52

Много благодаря за отговорите. Като гледах коментарите се замислих при мен, какво съм наблюдавал - мотора работи мазно и тихо и зимата и лятото. Това, което е шантавото, е че и като я взех и сега като е време за ново масло, колата мрънка да проверя маслото на следващото спиране. Прави го от лятото. Проверявам - маслото е там и е ок. ( проверявах на студена кола, проверявах на работила и след това седяла мирно както пише в книгата на колата - маслото е там и е границите на пръчката. ) Долях едни 200-300 да дойде по-нагоре на пръчката та е почти до макса. Може ли да имам яд с сензор или пък маслена помпа ? Срещали ли сте такова нещо или просто тоя немец е научен да мрънка? Маслото е на не повече от 12-15к.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Този пост е редактиран от vixbg: 30 ноември 2017 - 09:55

  • 0

#9 nostradamus

nostradamus

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Публикувано 30 ноември 2017 - 11:01

Провери на колко километра ти е занулен километража.По принцип го зануляват на 15х. за смяна,ама има и една подробност.Имаш и брояч на дните.Колкото и да го зануляват,като минат 365 дни от смяната почва да мрънка че си за смяна.

И другия вариант ти остава,датчик за нивото на маслото.


Този пост е редактиран от nostradamus: 30 ноември 2017 - 11:01

  • 1

#10 Goche

Goche

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 48 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Севлиево
  • Автомобил:
    W202 C180 - ех
    W219 CLS500

Публикувано 30 ноември 2017 - 19:05

Някой с мнение за маслата на Petronas ?


  • 0

#11 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 30 ноември 2017 - 22:32

Toчно от един огромен немски сайт се наиграх преди години с фалшиво Mobil1. 

 

 

Мерцедес маслото идва със сертификат. Трябва просто да гледаш от кой търговец го купуваш.


  • 1

#12 hipopotyk

hipopotyk

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 847 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    2012 C350 CDI 3.0
    2010 C63AMG 6.3V8
    2008 VW Touareg 6.0 W12
    2007 ML63 AMG 6.2 V8
    2003 Z4 Roadster 3.0si
    2000 Ford Mustang 5.4

Публикувано 30 ноември 2017 - 22:49

Mobil1 от Австрия при моя майстор. Гарантирано. 5w30 ако някой иска да сменя.

Поздрави

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  • 0
Once a year, go someplace you’ve never been before!

#13 asensiobg

asensiobg

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 61 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София/Кюстендил
  • Автомобил:
    W211 Е 350 4matic

Публикувано 30 ноември 2017 - 23:16

Така и така сме на тема масла да вкарам един допълнителен въпрос за моторедката М272. Що първоначално излиза с 0-40 а после сменят вискозитета на 5-40 при смяна на масло при дилъра ?  Срешал съм и хора да пишат че дилъра и шибнал 5-30 (което е 229.51) Такава информация съм намирал из много хАмерички сайтове. 


  • 0

#14 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 ноември 2017 - 23:25

бензиново 0-40 е скъпо, това е основната причина.

т.е. дилъра трябва да влага по-скъпо масло за гаранционните обслужвания.

решават, че няма проблем и с 5-40. При положение, че тези мотори си минават по 300х.км. спокойно, какво да го мислят.

Може да има драма само в Скандинавия, Аляска (и евентуално Русия, но там не съм гледал пазарния дял).

 

5-40 бензиново е универсално и евтино.

5-30 принципно не трябва да се слага, понеже има много малко бензинови, с такъв вискозитет и са за специфични географски ширини.

 

Лирично отклонение: БМВ дават на всичко да се пляска 5-30. Не ги различават бензин/дизел, въпреки че много добре знаят, че няма нищо общо м/у маслата (през 90те правеха разлика ;)).

Просто го кръщават LL-03 например и давай...

Застраховат се като пишат в документацията, че разход от литър масло на 1000км. е в нормата (правилно, хиляда км).

Истината е, че с правилни масла, нито едно БМВ не ми е горяло масло на 10,000км.

Но съм допускал грешка да сложа някакъв бълвоч... и влизах в статистиката.

Подобно е и при МБ, особено при М272: ако не се кара в лютеницата, не трябва да гори никакво масло.

 

@hypopotuk, това масло за жалост е само за нафта. :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#15 asensiobg

asensiobg

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 61 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София/Кюстендил
  • Автомобил:
    W211 Е 350 4matic

Публикувано 30 ноември 2017 - 23:30

М272 рано или късно стига лютеницата.... не човешко е да го караш до 2000 оборота   :flag   спирам с оф топика  :unsure


  • 1




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни