Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Узаконяване на кола със сменен двигател

двигател смяна проект суап мотор узаконяване МПС

  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Rawzay

Rawzay

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    1990 W124 200e 5 степеннна механична
    1994 W124 бившо е250D и настоящо Е500

Posted 12 November 2017 - 04:29

Здравейте,

 

В тази тема ще споделя опита си с узаконяването на кола със сменен двигател. В моя случай смяната е от 2.5 дизел на 5.0 бензин. Ще се постарая да опиша стъпките в хронологичен ред, така както смятам, че ще е най-добре да се премине през процеса.

 

Може да има разминаване на моменти!

Защо да го правите, а не да си карате със старите талони и да плащате по-малките данъци и такси?
Защото ви трябва 1 път да не извадите късмет и може повече никога да не видите колата си, както и да отнесете солидна глоба.

 

Институции, през които трябва да минете:

  • ДАИ
  • Декра
  • КАТ

Документи, които ви трябват:

  • Голям талон на автомобила
  • Малък талон на автомобила
  • Голям талон на автомобила донор
  • Малък талон на автомобила донор(не е задължителен)
  • Всички документи за платени такси и данъци и на двата автомобила
  • Договор за покупко-продажба на двигателя. Състои се между собственика на автомобила донор и вас. Примери за съдържанието може да видите в интернет. Този договор няма нужда от нотариална заверка.
  • Фактура за покупка на двигателя, ако двигателя е закупен от морга. В този случай не ви трябва договор за покупко-продажба на двигателя, тъй като фактурата го замества.

Ако купувате двигателя от частно лице е важно колата донор да е бракувана.

 

След като сте събрали всички документи идва ред на самата процедура по узаконяването.

Първа стъпка:
Много силно препоръчително е преди да започнете с каквито и да е модификации по колата да помислите как ще режете в коша, ако има нужда.
Причината е, че ако ще режете около номера на рамата трябва преди това да отидете до КАТ и да минете пред комисия, която да документира автомобила ви преди интервенциите. Идеята е, да не ви се заядат, че рамата е пренабивана като се върнете отново, за да си вземете новите талони на финалната стъпка. Това е нещо, което аз не знаех и извадих късмет да мина пред комисията. Точната процедура не мога да я опиша, защото не минах по нея. Препоръчвам да се посъветвате с човек от КАТ на канала. Имайте предвид, че комисията се свиква в определен ден от седмицата. В моя случай беше в четвъртък.

Втора стъпка:
Правите смяната на мотора и всичко останало по колата.
За да ви е по-лесно да минете теста за хомологация(технотеста) ви препоръчвам да спазвате максимално следните неща:

  • Насадете двигател, който фабрично да се слага в купето ви по избор
  • Насадете двигател, който да е по-нов от този който ще махате. В моя случай 2.5 дизела беше 94 година, а 5.0 бензина е 97-ма
  • Сложете спирачки, които да отговарят на новата мощност и характеристики на автомобила
  • Сложете окачване, което да отговаря на новата мощност на автомобила
  • Ако трябва да преработвате кардана, опитайте се да го направите така, че да не си личи. Например, да няма следи от заваряване. На мен ми мрънкаха малко, че имам заварка на кардана, но минах между капките
  • Опитайте се да си вземете някакъв сертификат за всяка част, която не е закупена от производител. Например, къстъм пружини, кардани и т.н. Тук отново ми мрънкаха малко, че нямам сертификати за предните ми пружини и кардана, но минах

Ако колата ви е направена, така че да е безопасна, шансовете да не минете теста за хомологация са минимални. Препоръчвам да направите като мен и преди да отидете да ви направят теста се посъветвайте с човек от Декра как да подготвите колата си.

 

Трета стъпка:

След месеците кръв, пот, сълзи, псувни и скандали с половинката ви сте готови да преминете теста за хомологация. За целта отивате в Декра. Теста се извършва от експерт, който идва от Германия. В София денят за това е четвъртък. По спомен експерта идва или всяка седмица или на всеки две седмици.
Ако преминете теста успешно, ще ви издадат документи, които удостоверяват правотата на автомобила ви да се движи законно и безопасно по пътищата.
Теста варира в цената си според вида на измененията. В моя случай беше 460 лева.

 

Четвърта стъпка:
Взимате документите си от Декра и отивате в ДАИ. Там при "шефа" или упълномощено от него лице си подавате документите от Декра. В срок от 1 до 3 седмици ще ви ги обработят, след което ще си ги вземете обратно заедно с пълномощно от "шефа", че колата може да се пререгистрира.

 

Пета стъпка:

С всички документи изброени досега отивате в КАТ и се редите за смяна на талоните. Обяснявате на лелката за какво става дума, след което ще ви изпратят на канала. Там показвате всички документи, които ви поискат.

За да си спестите разкарване, изпълнете тази стъпка в ден, в който се свиква комисията от Първа стъпка. Всичко останало е стандартната процедура по прехвърляне на МПС.

 

Шеста стъпка:
Стискате плаци комисията да одобри колата ви. Пригответе се да обяснявате на дълго и широко и многократно какво сте правили по колата.

 

Седма стъпка:
Взимате си новите талони и раздавате газ до дупка  :drift 

П.П. Който не раздава газ, му взимат талоните и му свалят номерата!


  • 5





Also tagged with one or more of these keywords: двигател, смяна, проект, суап, мотор, узаконяване, МПС

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users