Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Почистване на резервоара-съвет.


  • Please log in to reply
40 мнения по тази тема

#1 ivoboyy

ivoboyy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,300D

Публикувано 13 август 2017 - 19:38

Здравейте колеги.Имам нужда от малко помощ.Трябва да почистя резервоара на 124-та от боклуците и гнусотиите в хубавата ни нафта.Колата гасне в движение и трябва да почакам около 20 мин. и тогава пали.Като гасненето става винаги на баир.Направи го няколко пъти за 2 дни.Реших да сваля и сменя горивният филтър.Взех едно шише от мин. вода срязах го на половина и започнах да изсипвам нафтата от старият филтър.Нямам думи да опиша какво изпадна от него...гняс...кал...лига...ужас.Смених и малкият пластмасов филтър с мрежичката в него.Но останах толкова учуден че си помислих дали не съм забравил да сменя маслото.Погледнах лепенката на масларя и....изминати малко над 5000 км. Ужас като си помислих какво има в резервоара.Идеята ми е следната:  

 

1. Вдигам колата на 4 стойки.слагам леген и отвивам пробката и всичко в легена.

2. Завивам пробката отвивам цедката на сондата.Почиствам я хубаво и я завивам.

3. Наливам 10 литра бензин в резервоара и изчаквам да кажем 1-2 часа.

4. След това отвивам пробката и в друг съд източвам бензина и това което се е разтворило в него.

5. Подсушавам и завивам пробката.Наливам НОВА нафта и паля.

 

Това ми е идеята накратко,да си спестя хамалогията от свалянето на резервоара. Има ли някой колега който е правил гореописаната процедура?Какъв е бил ефекта?Приемам всякакви съвети без сваляне на резервоара.Благодаря предварително.


  • 0

#2 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 14 август 2017 - 13:03

Добра ти е идеята,защо първо не изкараш цедката от резервоара?Разива се с някакъв голям номер беше(36).Обикновенно там се затлачва с нещо като конци от нафтата.
  • 0

#3 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 14 август 2017 - 14:01

На теория звучи добре - на практика е малко по-трудничко ... Между диференциала и пода на колата има съвсем малко място и си е истински трън в зад*ика да се отвие самата цедка. Последната, която смъкнах беше така затлачена, че нямаше никава дупка, през която да минава гориво. Така и не намерих обяснение как се е движила колата. Тази на снимката не е моя, моята беше още по-зле ... :beer

72310d1252954102-pictures-old-clog-vs-ne


  • 1

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 14 август 2017 - 14:35

Няма нищо невъзможно.Факт е че става.Ако се мие резервоара без да се свали цедката,ефекта ще клони към нула.
  • 0

#5 ivoboyy

ivoboyy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,300D

Публикувано 14 август 2017 - 19:15

Благодаря за отговорите колеги.Измиването на цедката е ОСНОВНА част от плана.Намерих няколко клипа в ютуб-а и видях че е тегава работа.Идеята ми е ако има нещо друго за което не съм се сетил да пишете.Или ако някой го е правил по този начин да ли е имало ефект.Не ми се сваля резервоара... :cray


  • 0

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 14 август 2017 - 19:27

Намаш грижи.Ще стане.
  • 0

#7 ivoboyy

ivoboyy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,300D

Публикувано 14 август 2017 - 19:38

Благодаря.Просто обичам първо да попитам,да събера мнения и тогава да действам.


  • 1

#8 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 15 август 2017 - 09:00

Аз, за да махна цедката процедирам по следния начин: След като съм източил резервоара - отвивам маркуча от цедката (мисля че ключ 17 или 19 ще свърши работа). После си вземам си голям "камък" от камионската гидория (мисля че беше 46-ти номер), за да развия самата цедка. Както вече споменахме в повечето случаи няма достатъчно място между диференциала и пода на колата - след като пъхнем "камъка" върху цедката - няма как да пъхнем самата тресчотка под него и да го въртим ... В моя случай пъхам парче отрязан ге образен винкел точно пасващ на четириграма на "камъка" отдолу. Съответното парче стърчи надолу точно 1 см. ..  пъхам звездогаечен ключ в стърчащия винкел и си развивам и завивам цедката като пич... Виждам, че има хора, които са си изработили инструмент - малко дребно метално нещо - отгоре е четириграм, който влиза в камъка а отдолу е заварена гайка, която си въртим с нормален гаечен ключ ... Или пък още по-добре - купуваме един камък 46 за 10-12 лв. и отдолу прикапваме с CO-то една гайка да речем 19 и воала - имаме си инструмент, с който ще си спестим много време и нерви ... :beer
DSCN0200.jpg


  • 2

#9 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 15 август 2017 - 09:04

Много полезно :)


  • 0

#10 ivoboyy

ivoboyy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,300D

Публикувано 15 август 2017 - 11:25

Е това се казва наистина полезно-евалата колега.


  • 0

#11 msotiroff

msotiroff

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    w124 200D
    w210 E250 TurboDiesel
    ex: w124 E220
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 август 2017 - 12:43

Мие се добре и без да се сваля резервоара. Ако е седан с вертикален резервоар цедката се сваля с камък 46мм, ако е комби с хоризонтален се ползва шестограм 22мм или хендмейд като на снимката. На другите снимки е моята цедка преди и след почистването. Като сипеш бензина клати колата или надувай с маркуч/компресор. След това сипи поне 20л нафта, защото задължително ще остане бензин вътре и да не се чудиш защо мотора студен пали чакмак, а топъл трудно.
Може да стегнеш маркуча на входящата нафта, за да не изтече от там горивото и по-трудно да се обезвъздуши след това. Аз съм си направил стягички(на снимката), но може и с обикновени клещи-чирак.

Успех.

Прикачен файл  20170706_142450.jpg   104,66K   36 Брой свалянияПрикачен файл  20170706_135943.jpg   83,42K   29 Брой свалянияПрикачен файл  20170706_142358.jpg   99,49K   31 Брой свалянияПрикачен файл  20170702_221457.jpg   97,82K   28 Брой сваляния
  • 1
Mercedes-Benz E250td S210
Mercedes-Benz 200d W124
Ex: Mercedes-Benz E220 W124

#12 ivoboyy

ivoboyy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,300D

Публикувано 20 август 2017 - 08:12

Още благодарности за помоща.Само чакам заплатата и почвам.Ще кача и снимки.


  • 0

#13 ivoboyy

ivoboyy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,300D

Публикувано 28 август 2017 - 13:28

Ето и обещаните снимки,какво излезе от резервоара обаче не можах да снимам.Много се бях омазал,важното е че го свърших.Благодаря на всички писали втемата.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от ivoboyy: 28 август 2017 - 13:30

  • 3

#14 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 28 август 2017 - 17:55

Това са така наречените зелени водорасли ( бактерии )
Взимат се добавки за нафтата задължително, аз не пропускам резервоар.


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#15 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 28 август 2017 - 20:33

Това си е чист мазут.Лепкава гняз!Дано сега всичко да е шест!
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни