Към съдържанието

  •  

* * * * * 1 гласа

Смяна на стъпковото моторче на климатика при W209/W203


  • Please log in to reply
1 отговор на тази тема

#1 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 12 август 2017 - 22:50

Здравейте, колеги,

 

Наскоро ми се наложи да ремонтирам моторчето на W209, което ми създаваше проблеми, затова ще пусна една тема със снимки, обяснения и наръчници, които намерих онлайн.

ВАЖНО: Абсолютно идентични са моторчетата и клапите при C class W203 и CLK W209.

 

Симптоми: Чува се чукане по средата на таблото; Не иска да отвори/затвори клапата, която духа в краката.

 

1. Сваляме топката на скоростния лост като избутваме нагоре частта показана на снимките.

[attachment=40293:0.PNG]

 

2. Вдигаме нагоре цялото нещо, което ще открие пластмасово захващане. Трябва да се завърти обратно на часовниковата стрелка, за да се отвие.

[attachment=40294:1.PNG]

 

3. След като сте махнали топката на лоста, ще видите няколко болта за запалката. Отвийте ги (нямам снимка тук).

 

4. Премахвате запалката като я идървате. На метални щипки е - силно и внимателно се дърпа. Сега автомобилът трябва да изглежда така.

[attachment=40295:2.jpg]

 

5. Отваряме жабката и развиваме тези два болта. Трябва да се махне мокета там, който ги крие.

[attachment=40296:3.jpg]

 

6. Развиваме селектора(избирача) и всички прилежащи болтове.

[attachment=40297:4.jpg]

 

7. Развиваме черните болтове (оградения), а след това малко (половин оборот) развиваме и сивия. Той е просто захваща цялата конзола.

[attachment=40298:5.jpg]

 

8. Колата вече изглежда така

[attachment=40299:6.jpg]

 

9. Сега е времето да издърпате и модула за управление на климатика.

[attachment=40300:7.jpg]

 

10. На снимката горе се вижда как махаме и болтовете за радиото. Тук не съм сигурен как го направихме, но мисля, че открехнахме малко модула с управлението на екстрите и от там отвихме болтовете на радиото, за да го свалим цялото. Съжалявам, но нямам снимка и не се сещам.

 

11. За да се извади модула с управлението на екстрите е нужно да се отвори визитникът (важи за W209) и от там с пръст се натиска. Важното тук е, че този модул е с четири метални скоби, които се махат изклчително трудно.

[attachment=40301:8.jpg]

 

12. След като махнете всичко от централната конзола развийте всички болтове, които се виждат.

[attachment=40302:9.jpg]

 

13. Време е да залягаме. Махнете капачката отдясно на таблото. Там има болт (нямам снимка) - развийте го. След това трябва да махнем капака, който е под таблото на пасажерското място. Там са три болта - отвийте ги и махнете капака.

 

14. Махаме жабката. Отваряте капака. Там има 3 болта. Ако всичко е развито, трябва да се извади много лесно. Някои хора препоръчват да се махне първо капака - според мен няма никакъв смисъл, защото така или иначе се вади лесничко. Издърпайте я навън :)

 

15. Следва да развиваме лявата страна. Отдолу (в краката на шофьора) има 4 болта. Развийте ги.

[attachment=40303:10.PNG]

 

16. Отворете капака отляво. Там има болт, който също трябва да се развие.

[attachment=40304:11.PNG]

 

17. След това издърпайте ръчната и отвийте само болта, който е посочен със стрелката.

[attachment=40305:12.PNG]

 

18. Открехнете капака отдолу лекичко. Не напъвайте надолу, защото там са кабелчетата за OBDII буксата. Оставете го да виси.

 

19. Трябва да махнем и ключа за фаровете. За целта трябва да се натиснат скобите, които го държат и да се избута. СЪС СИЛА!

ВАЖНО: Ако сте със халогенни фарове, внимавайте при ваденето, за да не издърпате вакуум маркучетата. Те са на отделна врътка, която се сваля самостоятелно от целия ключ.

[attachment=40306:13.PNG][attachment=40307:14.PNG]

 

20. Отвиваме капачката на "гълтача" на ключа. Вкарваме отвертката, както е показано на снимката и с ръка удряме отгоре, за да го разхлабим. Отвъртаме обратно на часовниковата стрелка.

[attachment=40308:15.PNG]

 

21. Махаме таблото. Нямам снимки, но има един прекрасен клип, който може да видите.

 

22. От там развиваме 4те болта отгоре и 2та отдолу. Трябва да се залегне под таблото, за да се отвият и те.

 

23. След като всичко това е направено, трябва да махнем въздуховодите от двете страни. Десния се издърпва надясно, левият - наляво.

[attachment=40309:16.PNG]

 

П.С. тук вече бях доста изнервен и не съм правил много снимки, затова взимам всичките такива от други места..

24. След като всичко е разглобено по стъпките горе, това, което трябва да ремонтираме се намира зад една метална 2-3 см диаметър греда. Всяко моторче е захваното с 3 болта. 2 от които се развиват лесно. Третия... Отне ми около 45 минути само за да развия един болт, но всичко изисква търпение.

[attachment=40310:17.PNG]

 

25. Можете сами да видите и проблема в моето моторче :)

[attachment=40311:18.jpg][attachment=40312:19.jpg][attachment=40313:20.jpg]

 

26. Слагаме новото моторче без значение дали ще можете да зацепите клапите така, както са били. След това ще го оправим.

 

27. Сглобяваме всичко по обратния ред.

 

28. Връзваме СТАР и пускаме нормализация на клапите в C-AAC модула. И така всичко се оправя.

На теория не ми се вижда много сложно, но честно казано на нас (2ма човека) ни отне около 10 часа, правейки го за първи път.

Изключително много искам да благодаря на sami, който ми даде насоки за целия този ремонт.

 

Успех на всички, които се захванат с това!

 

[attachment=40314:21.jpg]


  • 5

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 август 2017 - 07:21

Жестока тема, човек!


  • 0

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни