Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на lockup соленоид на 722.6


  • Please log in to reply
85 мнения по тази тема

#1 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 03 август 2017 - 12:39

Мисля другия месец като дойде време да сменям маслото на двигателя, да отворя и кутията, за да сменя lockup соленоида. Кутията има типичните признаци за проблемен соленоид - като е студена първите няколко смени са с придърпване и не може да си "уцели" оборотите, т.е. варират между 1600-1800-2000. Всичко изчезва щом вдигне няколко градуса над околната температура - лятото почти не се усеща като проблем, но зимата беше доста неприятно. Мисля да сменя и буксата, така и така ще я отварям. Има ли смисъл да сменям нещо друго превантивно по платката или мозъка ? Гледах един кит на Sonnax за смяна на клапаните в мозъка, които се износват с времето - http://www.sonnax.co...alve-sleeve-kitТрябва да се разровя дали въобще го има в Европа, но в САЩ е около $50. Има ли смисъл? Колата е на 193к км и доколкото знам нищо не е правено по кутията освен да се сменя маслото.

 

Ще го правим всичко с един приятел, с който си работим по колите, но не сме механици. Някакви съвети? Четох, че трябва да се внимава много да не се счупи буксата като се сваля. Нещо друго? Колко литра масло да поръчам - нямам желание да се мъча да я източвам повече от това, което ще изтече само, понеже маслото е сменяно в Джемини преди 10хил км. Кое 236.14 масло е най-изгодно - Febi BIlstein? Другите неща (соленоид, букса, филтър, уплътнение) най-вероятно ще ги поръчвам от Германия или UK, така че може и маслото да взема оттам. 


Този пост е редактиран от bronc: 03 август 2017 - 12:39

  • 0

#2 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 03 август 2017 - 13:17

Мисля другия месец като дойде време да сменям маслото на двигателя, да отворя и кутията, за да сменя lockup соленоида. Кутията има типичните признаци за проблемен соленоид - като е студена първите няколко смени са с придърпване и не може да си "уцели" оборотите, т.е. варират между 1600-1800-2000. Всичко изчезва щом вдигне няколко градуса над околната температура - лятото почти не се усеща като проблем, но зимата беше доста неприятно. Мисля да сменя и буксата, така и така ще я отварям. Има ли смисъл да сменям нещо друго превантивно по платката или мозъка ? Гледах един кит на Sonnax за смяна на клапаните в мозъка, които се износват с времето - http://www.sonnax.co...alve-sleeve-kitТрябва да се разровя дали въобще го има в Европа, но в САЩ е около $50. Има ли смисъл? Колата е на 193к км и доколкото знам нищо не е правено по кутията освен да се сменя маслото.

Ще го правим всичко с един приятел, с който си работим по колите, но не сме механици. Някакви съвети? Четох, че трябва да се внимава много да не се счупи буксата като се сваля. Нещо друго? Колко литра масло да поръчам - нямам желание да се мъча да я източвам повече от това, което ще изтече само, понеже маслото е сменяно в Джемини преди 10хил км. Кое 236.14 масло е най-изгодно - Febi BIlstein? Другите неща (соленоид, букса, филтър, уплътнение) най-вероятно ще ги поръчвам от Германия или UK, така че може и маслото да взема оттам.

От манимпекс всичко + букса ( оригинал е с пилнат номер )


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#3 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 август 2017 - 14:09

За масло ти препоръчвам FUCHS ATF4134. 6-7 литра мисля че ще са ти напълно достатъчни. Повече едва ли ще източиш.


  • 0

#4 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 03 август 2017 - 14:29

Не са ли 3-4 литра в картера и филтъра, още горе-долу толкова в торка и останалите по тръбите и охладителя? Т.е. по мои сметки би трябвало да ми стигнат 4 литра, понеже няма да източвам торка, а и моя май не може 'ръчно'.


Този пост е редактиран от bronc: 03 август 2017 - 14:30

  • 0

#5 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 03 август 2017 - 14:50

Не са ли 3-4 литра в картера и филтъра, още горе-долу толкова в торка и останалите по тръбите и охладителя? Т.е. по мои сметки би трябвало да ми стигнат 4 литра, понеже няма да източвам торка, а и моя май не може 'ръчно'.

 

Смяната има смисъл и може да промени много нещата ако проблемите са при кола на под 300к, ако колата е над 300к то тогава проблема е соленоид, плюс износени легла на клапаните на клапанното тяло "a.к.а. Мозъка". Смяната не е много сложна и ако така и така ще се сменя масло, а имаш проблеми не вреди да се направи. Сами правилно те насочи за маслото, в турбината има грубо литър, в масления охладител пак толкова та 6 литра би трябвало да ти стигнат (просто уговори да върнеш това което остане). Аз също те съветвам да сложиш Fuchs 4134 - мб спецификация 236.14. Има и не лоши добавки, но там вече е въпрос на мнение и вкус.


  • 0


#6 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 03 август 2017 - 14:56

ОК, ще търся Fuchs и ще взема повече. Някакви идеи от къде биха били ОК да им върна неизползваното масло? 

 

 

 

Смяната има смисъл и може да промени много нещата ако проблемите са при кола на под 300к, ако колата е над 300к то тогава проблема е соленоид, плюс износени легла на клапаните на клапанното тяло "a.к.а. Мозъка". Смяната не е много сложна и ако така и така ще се сменя масло, а имаш проблеми не вреди да се направи

 

Това за ремонтния комплект на Sonnax ли за клапаните в мозъка ли? Проблеми с кутията нямам - единствено това със смените като е студена, което е от соленоида.


Този пост е редактиран от bronc: 03 август 2017 - 14:58

  • 0

#7 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 03 август 2017 - 15:06

ОК, ще търся Fuchs и ще взема повече. Някакви идеи от къде биха били ОК да им върна неизползваното масло? 

 

 

 

 

Това за ремонтния комплект на Sonnax ли за клапаните в мозъка ли? Проблеми с кутията нямам - единствено това със смените като е студена, което е от соленоида.

 

В аутоплюс съм връщал но ме познават и съм доплащал за друга част после, зависи кога ще го правиш, може и по-малко да се вземе и да се докупи, ако искаш и отстъпката ми може да се уговорим да позлваш. Майстор ми беше рециклирал на 211ката мозъка, разликата беше брутална, все едно съм чипнал пустата кола и изчезнаха всичките паразитни шумове които не се махнаха с нов торк, нов соленоид, рециклиране на кутия и няколко смени на масло.


  • 0


#8 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 август 2017 - 16:39

Наскоро взех туба 20 литра Fucsh 4134 в немския ибей и си е делнахме с колега. Излезе ни по около 13лв литъра с доставката, което мисля е доста добре на фона на 26лв в България. Останаха ми около 2 литра, но понеже ще сменям скоро платката, не мога да помогна с масло.


  • 0

#9 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 03 август 2017 - 17:24

ОК, ще търся Fuchs и ще взема повече. Някакви идеи от къде биха били ОК да им върна неизползваното масло? 

 

 

Тех-ко приемат обратно неупотребявана стока в рамките на седмица. За 722.6 преди 5 години имаха масло точно на Феби по спецификация 236.14.

Колега, много хубаво обмисли, дали искаш да пипате буксата.


  • 0

#10 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 03 август 2017 - 18:45

Тех-ко приемат обратно неупотребявана стока в рамките на седмица. За 722.6 преди 5 години имаха масло точно на Феби по спецификация 236.14.
Колега, много хубаво обмисли, дали искаш да пипате буксата.

Феби е перфектното масло за случая, Няма начин да свали платката без да отвие буксата.


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#11 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 03 август 2017 - 19:46

Феби е перфектното масло за случая, Няма начин да свали платката без да отвие буксата.


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg

 

Правилно. Не съобразих. :)

Сега си спомням, че когато сменяхме на моята кутия маслото, новата букса не пасна. Та майсторът сложи старата с ново уплътнение.


  • 0

#12 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 август 2017 - 08:22

Колега като смениш маслото пиши колко си успял да подмениш само през картера. При мен беше около 3,5л , но може би ако се изтича цяла вечер да стигне и повече, въпреки че се съмнявам да мине 4л.


  • 0

#13 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 04 август 2017 - 08:31

Колега като смениш маслото пиши колко си успял да подмениш само през картера. При мен беше около 3,5л , но може би ако се изтича цяла вечер да стигне и повече, въпреки че се съмнявам да мине 4л.

 

Колега доста малко сте успели да смените, а и колегата ще сваля и мозъка, със сигурност ще източи повече масло.

 

Предвид че си сменил толкова малко, аз лично бих го освежил пак след 30-тина хил. километра.


Този пост е редактиран от gelevp: 04 август 2017 - 08:31

  • 1


#14 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 04 август 2017 - 08:35

Ами от това, което чета по UK/US форумите на повечето места изкарват около 3.5-4 литра при източване от картера и смяна на филтъра. Евентуално зад 'мозъка' да има още литър, въпреки че той би трябвало да си изтече като сваля филтъра. Ще се запася с някой литър повече за всеки случай, а пък после ще връщам, че каналът до който е в Лозен и снабдяването с масло в почивен ден ще е тегаво :)


Този пост е редактиран от bronc: 04 август 2017 - 08:36

  • 0

#15 hax0r

hax0r

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Tech
  • Автомобил:
    204.222

Публикувано 05 август 2017 - 03:40

3.5-4л се вадят без точене. Моя майстор вади всичко и от хидротрансформатора. Процедурата е проста, с изключение на последната стъпка:
1. Развива се пробката и се изчаква да се източи;
2. Сваля се внимателно капака, като първо се развива повече отзад, за да тръгне от там маслото;
3. Свалят се целия капак и филтъра;
4. Изчаква се да се източи всичко;
5. С конусовиден, пластмасов накрайник се надува на 0.5-1 атмосфери през дупката на филтъра, за да се източи хидротрансформатора;
6. Последната стъпка се повтаря 4-5 пъти, като се внимава да не се прекалява с надуването, защото маслото излиза под налягане и се пулвелизира. Личния ми съвет е, да се прави с маска(такава и за очите);
7. Почистват се капака на картера и магнитите с чист памучен парцал;
8. Сменя се уплътнението на капака и се намазва отгоре с малко грес, за да се намали вероятността от протичане;
9. Сглобява се всичко в обратен ред;
10. Налива се внимателно масло, до протичане от пробката;
11. Колата се пали и се раздвижват скоростите, за да качи масло в хидротрансформатора;
12. Долива се до протичане от пробката.

Цялата процедура е валидна както за 5G-Tronic, така и за 7G-Tronic. Разликата е, че при 7цата няма щека и маслото се налива със специален щуцер, на мястото на пробката и на принципа на скачените съдове(с много търпение).

Майстора се намира близо до Пловдив. Препоръчвам го. Цена за труд - 50-80лв.

За да не правя реклама - контакти на Л.С.


Sent from my LG-H850 using Tapatalk

Този пост е редактиран от hax0r: 05 август 2017 - 03:42

  • 1

На теория няма разлика между теория и практика, но на практика има  :happy 





3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни