Здравейте,
малко разяснения да внеса и да направя темата малко по-полезна.
Така:
1. Когато се счупи кардана бях на магистралата, след което се обадих на автоасистанс компанията, която според полицата е длъжна да ме репатрира до 1-вия сервиз за да се установи проблема. Тя го направи, но тъй като репатрака дойде с 3 часа закъснение вече беше късно за този ден и остана за следващия.
2. Конкретно за "Армеец" се оказва, че ако ремонта на колата трае над 5 дни, автоасистанс компанията е длъжна да организира репатрация на автомобила и пътниците до града на местоживеене. На мен в сервиза ми казаха, че могат да я оправят за следващия ден и автоасистанс компанията ме отряза за репатрация.
3. На следващия ден след като смениха кардана ме извикаха да ми покажат как е спескана тръбата за охлаждане на АСК и ми казаха, че тази тръба я нямат налична и се чака 3 до 5 дни. Обясних им, че ако са ми били казали още вчера, че ще отнеме толкова време са щели да ме репатрират без да се ремонтира нищо. Признаха, че не са го видяли това и се свързаха с автоасистанс компанията да им каже за пропуска.
4. От там автоасистанс-а е длъжен да ми намери хотел, в който да отседна и да задейства процедура по репатрация, както и стана.
5. Вчера в 8 ми казаха, че до 3 часа ще потеглим и в 12 часа тръгнахме към България с репатрака и 13 часа по-късно се прибрах, без да съм давал и 1 лев за самата репатрация.
Това, което може да извадите всички като поука(и което аз извадих) е следното:
1. Запознайте се с правата, които придобивате, като закъсате в чужбина, като си правите каско. Аз знаех, че имам такива опции и ги използвах без да плащам нищо допълнително.
2. Дори сервиза да ви каже, че може да го направи за 1-2-3 дена, опитайте се да им обясните(ако не искате да ремонтирате колата в момента), че ако им кажат на застрахователите, че ще отнеме над 5 дена или колкото ви е по договор, ще може да се приберете и на спокойствие да си я ремонтирате колата. Аз го бях пропуснал това и на следващия ден, като ми казаха, че този път за да се оправи напълно трябва да чакам 5 дена им обясних, че ако ми го бяха казали вчера, нямаше изобщо да я ремонтирам, те ми отговориха, че е можело да се договорим да им кажат, че и след 1 месец ще е готова. Така че, комуникирайте със сервиза в който ви закарат всички варианти, изглежда хората проявяват разбиране.
3. Следете да не ви прецакат от асистанса и им звънете непрекъснато, защото според мен те се опитват да ви откажат по всякакъв начин да не се възползвате от техните услуги, но ако сте упорити нямат много голям избор. Като разбрах, че няма да може да се ремонтира колата изцяло им се обадих и им го съобщих и поисках да ми намерят хотел, в който да отседна докато организират репатрирането. Чаках ги цял ден общо взето, но след няколко разговора ми бяха намерили хотел. На следващия ден отново след няколко разговора, щяха пак да ме настаняват в хотел, но в последния момент ми се обадиха и казаха, че са намерили репатрак от румънска страна, който още същия ден ще ни прибере и така...
В заключение: Има полза от автоасистанс в чужбина, стига да сте настоятелни, ще направят това, за което сте платили.
И огромни благодарности на sport и Д. Пеев, които откликнаха веднага, след като писах във форума.
P.S.
Наистина много неприятна случка.Няма непоправими неща.Лошо е че е на път и то в чужбина.
Без да развалям темата на колегата Васко и да е "след дъжд-качулка",но ми са интересни няколко въпроса:
Васко колата обслужвана ли е?Когато си я карал преди "случката" имала ли е някакви симптоми?
Питам защото от доста отдавна карам автомобили и бусове и "Те" винаги са ми подсказвали със симптоми и поведение,че нещо не е наред много преди да "сдадат багажа".
Писал съм в няколко теми за проблема ми с предния кардан на моята 4matic и разрешаване то му.
Все още не знам дали е релевантно, но от известно време като тръгна да ускорявам към 100 до 140-150 започваше да притриса, като се усещаше доста и в педала. Ходих в сервиза и казаха, че е от тампона на АСК и двигателя. Сега не съм я карал все още на такава скорост с новия кардан за да потвърдя, че все още го има това тресене. Това бе единствената индикация, за някакъв проблем. 1 седмица преди да замина бях сменил маслото с филтри и колата гледам да я обслужвам възможно най-коректно за да не стават такива инциденти като сегашния. Не знам дали е могло да се хване преждевременно този проблем, което най-много ме притеснява, ако е могло - защо не е хванат.
Edited by vbogoev, 28 July 2017 - 15:08 .