Колеги, кажете сега: Питам за стрелката на индикатора на температурата на двигателя. Когато беше по- хладно стоеше малко над 80 градуса- на 8 часа. Днес с не много каране се покачи малко над чертата, която е почти хоризонтална- на около 10 часа. Това ли е нормалното състояние , или има проблем някакъв? Забелязах, че като пусна климатика, вместо да намалее температурата, тя се покачва. Така ли трябва да е?
Работна температура- колко?Колеги къде трябва да бъде стрелката на индикатора за тенпературата?
Started by Kalema, 29 Jun 2017 - 17:02:47
31 replies to this topic
#1
Posted 29 June 2017 - 17:02
#2
Posted 29 June 2017 - 19:46
Ето- там седи стрелката, че даже и малко над чертата . И не трябва ли като пусна климатика температурата да пада, защото имам едно Рено- като е включен климатикът, двигателят загрява по- трудно.
Attached Files
#3
Posted 29 June 2017 - 19:48
Добре си. Не охлажда при климатик, понеже и той грее. Иначе нямаше да пуска перка и да има радиатор.
#4
Posted 29 June 2017 - 23:02
Колега ако това е същата кола от предната ти тема с мотор М111 - 100 KW - 16 клапана то той е със силиконово виско и тази температура не ми се струва нормална. Съветвам да се изтества виското. Започни с теста с вестника - утре като я запалиш и оставиш да работи на място - като мине чертичката за 80 градуса - един милиметър над нея, която ти е 85-87 градуса - навий вестничето на руло и пробвай да спреш перката ... ако я спреш с лекота не е добре работата - виското ти е за смяна ... ако обаче вестника е стегнат на руло и перката го накъса и не можеш да я спреш - то тогава проблем със самото виско нямаш ... Направи този тест и пиши тук
#5
Posted 30 June 2017 - 06:16
Бат Ламбо същата кола е. Направих пробата с вестника- перката върти здраво. Да взема да направя една промивка на системата с Меглио и вода? как ти се вижда тая работа? А може ли и водната помпа нещо да прави номера? Или пък да има някъде запушване?
#6
Posted 30 June 2017 - 06:38
Измий си радиатора на някоя автомивка, като внимават да не повредят ламелите. Ако не си сменявал термостата, може да го смениш с някакъв качествен марков.
#7
Posted 30 June 2017 - 07:58
Точно както казваш ти и както те съветва колегата в предния пост следват - промивка, нов термостат, измиване на радиаторите ... ако ти се занимава да погледнеш какво е състоянието между водния радиатор и изпарителя на климатика - обикновено за толкова години между двата са се натрупали много листа, пръст и мизерия ... трябва да се "разделят" за момент един от друг и да се почисти и измие между тях ... Водната помпа можеш да я си провериш и нея ... ако сълзи, ако се върти тегаво на ръка, ако скърца и издава странни звуци, ако има луфт по остта си ... то е ясно че и идва времето и на нея ...
#8
Posted 30 June 2017 - 08:34
Със времето и самите радиатори започват да губят свойството си да охлаждат.
Направи каквото са казали колегите и ако пак е същото след промивката, сменяваш радиатора.
#9
Posted 30 June 2017 - 08:47
Всичко това, което съветваме колегата важи естествено ако датчика за температурата, уреда на таблото и кабела между тях са си в ред ... че на скоро на един приятел витото започна да "вдига" над 100 градуса и бяхме стигнали почти до гарнитура ... за малко да му смъкнем кратуната и решихме за едната проба да сложим друг температурен датчик и стрелката си заспа на 1 милиметър над чертичката за 80 градуса ...
#10
Posted 30 June 2017 - 12:08
Благодаря, колеги. Значи като начало- ще измия радиатора и ще сменя термостата, както и ще почистя тук-там къде каквото има, пък после ще видим. а да попитам - къде се намира температурния датчик, та ако мога да го сменя и него?
#11
Posted 30 June 2017 - 13:26
Когато колата е с пълно натоварване,вкл.климатик,в задръстване или на дълъг баир в горещините и не вдига такава температура че да светне червената лампа,значи проблем йок!
#13
Posted 30 June 2017 - 14:15
То си е страшна жега, пък и климатик пускам, е, не свети червената лампа, ама- профилактично, да питам , та да не стане някоя беля....
Благодаря, колега иванчо, тоя датчик е под пластмасовия капак на двигателя. Благодаря.
Ама първо- ще почна с промивката на радиатора и охладителната система. През зимата с Меглио си отпуших парното на реното за половин час. Толкова боклуци изхвърли тогава, че не ти е работа....Сипвам меглио, изчаквам половин час, след това маркуча от чешмата на шест - и така- 10 минути, ту едната страна, ту от другата...
Ще го направя този номер, ама сигурно в понеделник, когато го дават захлаждане, че сега вънка е 40
градуса....
#14
Posted 30 June 2017 - 16:15
Аз бих те посъветвал вместо мелио, да го промиеш със специална добавка за промиване на охл система, все пак за това е направена. Има различни материали, сплави и уплътнения, които не е ясно как реагират на химията.
#15
Posted 30 June 2017 - 21:19
Колеги, май е ясна работата. Одеве махнах термостата- карах към 30 километра с включен климатик, стрелката седи 2-3 мм. над 80-те, но под следващата, ако изключа климатика стрелката е 1-2 мм. над 80-те. даже- на връщане- спусках по инерция- точно на 80 градуса. Каква маркаа термостат, според вас, да взема?
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users