Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Работна температура- колко?Колеги къде трябва да бъде стрелката на индикатора за тенпературата?


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Kalema

Kalema

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик-
  • Автомобил:
    124 е 16в

Posted 29 June 2017 - 17:02

 Колеги, кажете сега: Питам за стрелката на индикатора на температурата на двигателя. Когато беше по- хладно стоеше малко над 80 градуса- на 8 часа. Днес с не много каране се покачи малко над чертата, която е почти хоризонтална- на около 10 часа. Това ли е нормалното състояние , или има проблем някакъв? Забелязах, че като пусна климатика, вместо да намалее температурата, тя се покачва. Така ли трябва да е?


  • 0

#2 Kalema

Kalema

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик-
  • Автомобил:
    124 е 16в

Posted 29 June 2017 - 19:46

Ето- там седи стрелката, че даже и малко над чертата . И не трябва ли като пусна климатика температурата да пада, защото имам едно Рено- като е включен климатикът, двигателят  загрява по- трудно.

Attached Files


  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 29 June 2017 - 19:48

Добре си. Не охлажда при климатик, понеже и той грее. Иначе нямаше да пуска перка и да има радиатор.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Posted 29 June 2017 - 23:02

Колега ако това е същата кола от предната ти тема с мотор М111 - 100 KW - 16 клапана то той е със силиконово виско и тази температура не ми се струва нормална. Съветвам да се изтества виското. Започни с теста с вестника - утре като я запалиш и оставиш да работи на място - като мине чертичката за 80 градуса - един милиметър над нея, която ти е 85-87 градуса - навий вестничето на руло и пробвай да спреш перката ... ако я спреш с лекота не е добре работата - виското ти е за смяна ... ако обаче вестника е стегнат на руло и перката го накъса и не можеш да я спреш - то тогава проблем със самото виско нямаш ... Направи този тест и пиши тук :beer


  • 0

#5 Kalema

Kalema

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик-
  • Автомобил:
    124 е 16в

Posted 30 June 2017 - 06:16

Бат Ламбо същата кола е. Направих пробата с вестника- перката върти здраво. Да взема да направя една промивка на системата с Меглио и вода?  как ти се вижда тая работа? А може ли и водната помпа нещо да прави номера? Или пък да има някъде запушване?


  • 0

#6 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Posted 30 June 2017 - 06:38

Измий си радиатора на някоя автомивка, като внимават да не повредят ламелите. Ако не си сменявал термостата, може да го смениш с някакъв качествен марков.


  • 1

#7 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Posted 30 June 2017 - 07:58

Точно както казваш ти и както те съветва колегата в предния пост следват - промивка, нов термостат, измиване на радиаторите ... ако ти се занимава да погледнеш какво е състоянието между водния радиатор и изпарителя на климатика - обикновено за толкова години между двата са се натрупали много листа, пръст и мизерия ... трябва да се "разделят" за момент един от друг и да се почисти и измие между тях ... Водната помпа можеш да я си провериш и нея ... ако сълзи, ако се върти тегаво на ръка, ако скърца и издава странни звуци, ако има луфт по остта си ... то е ясно че и идва времето и на нея ... :beer


  • 1

#8 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 30 June 2017 - 08:34

Със времето и самите радиатори започват да губят свойството си да охлаждат.

Направи каквото са казали колегите и ако пак е същото след промивката, сменяваш радиатора.


  • 0

#9 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Posted 30 June 2017 - 08:47

Всичко това, което съветваме колегата важи естествено ако датчика за температурата, уреда на таблото и кабела между тях са си в ред ... че на скоро на един приятел витото започна да "вдига" над 100 градуса и бяхме стигнали почти до гарнитура ... за малко да му смъкнем кратуната и решихме за едната проба да сложим друг температурен датчик и стрелката си заспа на 1 милиметър над чертичката за 80 градуса ... :beer


  • 0

#10 Kalema

Kalema

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик-
  • Автомобил:
    124 е 16в

Posted 30 June 2017 - 12:08

Благодаря, колеги. Значи като начало- ще измия радиатора и ще сменя термостата, както и ще почистя тук-там къде каквото има, пък после ще видим. а да попитам - къде се намира температурния датчик, та ако мога да го сменя и него?


  • 0

#11 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 30 June 2017 - 13:26

Когато колата е с пълно натоварване,вкл.климатик,в задръстване или на дълъг баир в горещините и не вдига такава температура че да светне червената лампа,значи проблем йок!
  • 0

#12 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Posted 30 June 2017 - 14:07



 къде се намира температурния датчик, та ако мога да го сменя и него?

 

2017-06-30_150459t2VXmZr.jpg


  • 0

#13 Kalema

Kalema

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик-
  • Автомобил:
    124 е 16в

Posted 30 June 2017 - 14:15

То си е страшна жега, пък и климатик пускам, е, не свети червената лампа, ама- профилактично, да питам , та да не стане някоя беля....

Благодаря, колега иванчо, тоя датчик е под пластмасовия капак на двигателя. Благодаря.

Ама първо- ще почна с промивката на радиатора и охладителната система. През зимата с Меглио си отпуших парното на реното за половин час. Толкова боклуци изхвърли тогава, че не ти е работа....Сипвам меглио, изчаквам половин час, след това маркуча от чешмата на шест - и така- 10 минути, ту едната страна, ту от другата...

Ще го направя този номер, ама сигурно в понеделник, когато го дават захлаждане, че сега вънка е 40

градуса....


  • 0

#14 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001

User's Awards

4
2
3
2
Garage View Garage

Posted 30 June 2017 - 16:15

Аз бих те посъветвал вместо мелио, да го промиеш със специална добавка за промиване на охл система, все пак за това е направена. Има различни материали, сплави и уплътнения, които не е ясно как реагират на химията.


  • 1

#15 Kalema

Kalema

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик-
  • Автомобил:
    124 е 16в

Posted 30 June 2017 - 21:19

Колеги, май е ясна работата. Одеве махнах термостата- карах към 30 километра  с включен климатик, стрелката седи 2-3 мм. над 80-те, но под следващата, ако изключа климатика стрелката е 1-2 мм. над 80-те. даже- на връщане- спусках по инерция- точно на 80 градуса. Каква маркаа  термостат, според вас, да взема?


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users