Много са си задавали този въпрос, трябва ли ми OBD на газовия ми инжекцион или без OBD ще ми свърши работа. Много пъти везните клонят към по-евтиния вариант и не се взима впредвид препоръката на квалифициран газаджия.
Каква е разликата,какво може да стане и защо е толкова коментирани ГИ-тата с OBD, ще се опитам да ви обясня, понеже ми се струва че аудиторията не го разбира много и понякога се появяват заблуди.
Предполагам всеки е чувал за въпросните тримове които са дългосрочна и краткосрочна корекция, за който все пак му е още мъгла ще спомена накратко, но препоръчвам да прочете за по-точно формулирано обяснение.
Тримовете са показанията на ламбда сондата в проценти, като са в минус или плюс, съответно нужда от обедняване или нужда от обогатяване на сместа, като при излизане от прага на възможностите на моторния компютър ви светва чек енджин лампата за неизправност. Автомобилът при това положение има неточна горивна смес и се характеризира с понижена мощност и колеблива работа, когато се увеличи грешката и нарастне е възможно трудно запалване или дори невъзможно.
Защо споменавам това, защото в повечето случаи точно причинител на това е Газовият инжекцион или лошо подбраните компоненти към него или понякога и двете заедно. Интересното е че това не се случва веднага а се натрупва във времето и симптомите са налице след време от монтирането на ГИ а не веднага и оттам и трудното свързване и отправяне на рекламация към сервиза за газ.
Какво прави OBD-то на един ГИ? Стреми се да корегира сместа на газ съобразено с показанията на ламбда сондата а не спрямо горивната карта на бензин. За да ви го обясня по разбираемо ще ви кажа че при добра настройка без OBD линиите на картата при бензин и газ са една върху друга но при наличие на OBD не са и точната се явява втория вариант като при първия, ако имате чек енджин лампа тя ще светне.
Защо се получава така?
Поради разликата в двете горива и най вече запалването и където споменах в темата за аванса че по-голям аванс иска различна горивна смес. Интересното е че повечето ГИ на пазара имат OBD но то не върши много работа, и ще обясня защо.
Повечето компютри са конструирани да задоволят нуждите на непретенциозните клиенти които използват газта за икономия и не шофират автомобила си в много променлив стил или състезателен. OBD то което е заложено чете тримовете на празен ход и при натоварване, а друго всичко калкулира по дефолт, което всеки разбиращ знае че това е много неточно и понякога добавянето на компютър с OBD от нисък клас ви взима само парите без да върши друга работа освен наблюдателна.
Аз препоръчвам ако се прави нещо да е както трябва, или си взимате висок клас ГИ с OBD, или по-добре не си давайте парите и си вземете без.
Несъмнено предимствата са много големи на първото но много използват автомобила си както те казват ,,нали ме вози,, и не са претенциозни, но пиша защото тук аудиторията са с един от най-високите класове автомобили-Мерцедес и мисля че много желаят най-доброто за него и безпроблемна работа.
На всички които имат Чек Енджин лампа е задължително, а на другите препоръчително. Свидетел съм на изключване на тези лампи при монтаж на газ и връзване на емулатори при по-новите модели да не изписва на дисплея грешки. Все пак всеки сам преценява, аз се опитах да обясня за OBD то и ме извинете ако не съм успял трудно обяснявам, въпреки желанието ми.