Както каза колегата hipopotyk, с малката поправка че "малкия" на име мотор е 231к.с. а "големия" е 265к.с. V-образния 6 цилиндров дизел е ОМ642, а 300, 320 и 350 са търговските му имена, има малка разлика в конете, турбината при 350 е лагерна с допълнително охлаждане.
Този двигател се предлага само със 7 степенната автоматична скоростна кутия и в много редки случаи при някои модели има ръчни скорости.
Преди 2009-2010 коли с по-голям пробег страдат от теч в гарнитурата на масления охладител (аз лично го смених превантивно), след това просто се използва по-хубава гарнитура, разпознаваема и в по разликата в цвета.
Досадното при това обслужване е че се разглабя всичко отгоре във V-то като се подменят и гарнитурите на всмукателни колектори, турбо и тн, но пък това дава възможност да се почистят всмукателните колектори от сажди.
Няма да сгрешиш ако си вземеш V6 CDI Бенц, разликата в динамиката, вибрациите и шум в сравнение OM647 (270cdi) е осезаема.
Едит: От майстори знам че някои коли с този мотор дори на малък пробег имат проблем с теч/омасляване от лявата глава, вижда се от задната страна на мотора към скоростите. Хубаво е при огледа когато се качи на подемник това да се погледне. Не е непоправимо, свързано е със дозатягане на болтовете на главата, но е излишна и допълнителна разправия.
Edited by gelevp, 12 May 2017 - 12:56 .