Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

w124 Coupe - m119 5.0 - Single Turbo - Drift CarВтора тема за 124-ката ми че старата е прекалено дълга


  • Please log in to reply
63 мнения по тази тема

#16 IvoR1

IvoR1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 434 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Bitches, Benzes, Bikes & Bball
  • Автомобил:
    '99 w208 CLK320
    '89 190E 2.0 8v - бялата смърт
    '92 190E 3.0 12v - черната перла << ех
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 април 2017 - 16:02

Мачкаййй!!! Темата се следи с подобаващ интерес :)

П.П. - Арсо да вземе и той да пусне тема де :)


  • 0

M112.940 inside

 

 


#17 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 30 април 2017 - 00:32

Колеги да отбележа още малко прогрес по колата. 
Това което смятам че ще е интересно за всички е как ще бъде разположена генерацията ми. Ето снимки за да не влизам в брутални пояснения:

 

Прикачен файл  18216005_10209358564737916_1078556449_o.jpg   292,13K   11 Брой сваляния

 

Монтирана в коша:

 

Прикачен файл  18209442_10209358563817893_202980094_o.jpg   198,46K   11 Брой сваляния

 

Прикачен файл  18209536_10209358563217878_1492594438_o.jpg   181,03K   11 Брой сваляния

 

Реших да сложа гърне защото всяка кола която правя, било то за клиент или за мен бива запалена без генерация, и извода до който стигнах че голият необработен звук на двигателя винаги има едно трещене и тракане което изчезва с наличието на един прoходен резoнатор какъвто съм монтирал. Чисто информативно: изпускателната система е на 89мм. Това което се вижда и може да не хареса на всички е че съм изкормил топлата част на турбото и за нея съм заварил изхода за уейстгейта. Да това не е готино, но ми беше адски лесно да е така, а и да не забравяме че чисто теоретично по-добро място и ъгал за отвеждане на газовете през уейста няма. Но като цяло просто ми беше лесно да го направя и да експериментирам с заварка на чугун за неръждавейка. Ето 2 снимчици:

 

Прикачен файл  18175297_10209334865665454_2015688935_o.jpg   165,32K   10 Брой сваляния

 

Прикачен файл  18159434_10209334865545451_883240107_o.jpg   115,74K   9 Брой сваляния

 

И  снимка на ъп-пайповете:

 

Прикачен файл  18175314_10209334863985412_297979467_o.jpg   201,69K   8 Брой сваляния

 

Десният (този от пасажерската страна) е с такава извивка за да мога да си сменям масления филтър без да демонтирам турбото с всичко прилежащо. Факт е че се пада малко близо до казанчето за антифриза, но на разстояние от 3 см. и навъртяно с 3 пласта термолента би трябвало да предотврати бъдещи проблеми. Като цяло ми остават доста дреболийки : да наредя ЕГТ датчика, ламбда сондата. Най-важното : да вържа уесйстгейта към генерацията защото мразя коли със скриимър пайпове... нече ги мразя, просто не ми е харесвал звука им с този бонус.

Ииии най-накрая успях да навържа цялото завиване. Като цяло ъгъла който постигнах е доста сериозен, акермана е изключително малък (пилоти които зачитам като такива ми препоръчаха да си оставя малък акерман). И както се вижда на клипа поради големия макар и намален надлъжен наклон, съм принуден да карам с голям отрицателен напречен за да компенсирам лягането на гумата в крайно положение. Клипа:

 

 

Загледайте в крайно дясно положение колко е легнала гумата когато е завила под ъгъл около 70-75 градуса, и снимка колко е легнала гумата преди промените ми с напречния наклон с ъгъл на гумата около 45-50 градуса:

 

Прикачен файл  13305092_10201583965838149_4789141723183470046_o.jpg   79,31K   9 Брой сваляния

 

За който гледа като теле: вече водещата ми гума по време на дрифт ще има много по-голямо контактно петно. 

Най-много ме притеснява дебелината на кормилната щанга, но веднага щом изкарам колата на тестове ще разберем тънки ли са или не ....

Продължавам напред колеги... за жалост имам още бая работа и дреболии които да изчистя .... няма да хвана първият кръг на дрифт шампионата тази година, по други причини няма да мога да присъствам и на втория... Та ако имам късмет ще имам някаква сериозна изява чак Август или Септември.


Този пост е редактиран от siriospepi: 30 април 2017 - 00:42

  • 1

#18 M.Daniels

M.Daniels

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 176 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S202 C180 97г. Sold
    W210 E320 4-Matic 00г.

Публикувано 30 април 2017 - 10:26

Много промениха правилата откакто дрифта е вече в БФАС. В сайта им е качен целият правилник за шампионата. И няма нищо общо с това, което беше преди. Направили са схема на Rollcage-а (предпазната клетка в колата), която трябва да бъде направена, така, както са го описали. Правилата за гумите и екипировката са си същите. Другите неща, които са променени са:
1. В купето на колата да няма дупки и следи от ръжди.
2. Написали са колата колко да е шумна даже
3. Задължителен техно тест на колата и преглед на шофьора.
4. Ще обръщат голямо внимание на екипировката, седалките, предпазните колани към тях и тези на пасажера, ако ще возиш такъв. Задължително трябва караш с каска, независимо дали е състезание или тренировка.

Това е само за да участваш.
По повод оценяването, до колкото четох накратко, ще си е същото.

С приятелчета си имаме отбор и участваме от няколко години и при нас също започна сериозна работа и подготовка. Нови седалки, колани, волан, кърпене на купето, окачване, обмисляме как ще направим въпросната генерация заради правилата за шума и така нататък.

Страхотна работа си свършил до момента и продължавай все така. Определено те чака още много. Но не бързай, все пак това изисква време, нерви, финанси и разбира се много тестове на всяко монтирано нещо. Следя напредъка ти с интерес! Няколко пъти съм те виждал на Drift Day-чета в Сапарева баня и Враца и колата вървеше идеално. С новия ъпгрейд съм убеден, че ще е още по-добре. В Сапарева баня бях казал на нашия пилот да направите един battle, но така и не остана време.

Поздрави и продължавай все така. Чакам да те видя на пистата, че ми писна да гледам само баварци, друго си е да гледаш и Мечоци :)
  • 1

tumblr_n0ums8AsMJ1rnxn7co1_250.gif


#19 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 30 април 2017 - 20:00

Много промениха правилата откакто дрифта е вече в БФАС. В сайта им е качен целият правилник за шампионата. И няма нищо общо с това, което беше преди. Направили са схема на Rollcage-а (предпазната клетка в колата), която трябва да бъде направена, така, както са го описали. Правилата за гумите и екипировката са си същите. Другите неща, които са променени са:
1. В купето на колата да няма дупки и следи от ръжди.
2. Написали са колата колко да е шумна даже
3. Задължителен техно тест на колата и преглед на шофьора.
4. Ще обръщат голямо внимание на екипировката, седалките, предпазните колани към тях и тези на пасажера, ако ще возиш такъв. Задължително трябва караш с каска, независимо дали е състезание или тренировка.

Това е само за да участваш.
По повод оценяването, до колкото четох накратко, ще си е същото.

С приятелчета си имаме отбор и участваме от няколко години и при нас също започна сериозна работа и подготовка. Нови седалки, колани, волан, кърпене на купето, окачване, обмисляме как ще направим въпросната генерация заради правилата за шума и така нататък.

Страхотна работа си свършил до момента и продължавай все така. Определено те чака още много. Но не бързай, все пак това изисква време, нерви, финанси и разбира се много тестове на всяко монтирано нещо. Следя напредъка ти с интерес! Няколко пъти съм те виждал на Drift Day-чета в Сапарева баня и Враца и колата вървеше идеално. С новия ъпгрейд съм убеден, че ще е още по-добре. В Сапарева баня бях казал на нашия пилот да направите един battle, но така и не остана време.

Поздрави и продължавай все така. Чакам да те видя на пистата, че ми писна да гледам само баварци, друго си е да гледаш и Мечоци :)

 

За промените знам бая... Като цяло напоследък бая се запознах с хора от дрифт федерацията... На някои от тях съм правил разни неща по колите, с други се познавам от каранията. С таз годишния технически (Мартин Горанов) се запознах и като цяло се разбираме добре .... все пак специално дойде до сервиза за да ми погледне колата и да ми каже да си изрежа клетката и да си купя нови седалки. Хареса компромисното ми завиване но така или иначе ми е*а мамурката с клетката. Това което ми хареса е че макар и с много познати и хора които ми дължат ослуги по 1 или друг начин, компромис нямаше. Това е нещо което много ме зарадва защото макар и да ме изкара от първите кръгове, ме доведе до мисълта че шуро-баджанащината постепенно се изтръгва като начин на разсъждение.

:beer  :beer  :beer


  • 2

#20 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Публикувано 21 май 2017 - 21:38

Да добавя малко сурови дани за М113 и М119.

M113 5.0 максимален въртящия момент 460N-m  започва на 2700 оборота до 4250 конски сили 306 при 5600 оборота

М119 5.0 максимален въртящия момент 479N-m  на 3900 оборота конски сили 326 при 5700 оборота


  • 0

#21 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 27 юни 2017 - 20:47

Айде дойде време и за големия ЪП на темата. Най-накрая подкарах колата, тествах завиването и я настоихме на дино. Като цяло завиването което сътворих има огормен потенцял за голям ъгъл, но поради огромния надлъжен наклон нещата са поограничени т.к. чисто геометрично карам с огромни компромиси. Относно завиването обещавам тая зима да направя нови бомебта отгоре и да докарам геометрията на колата както трябва да бъде. Графиката и малко пояснения след нея : 

Прикачен файл  19466717_1585487548130695_7308741140986112943_o.jpg   102,58K   6 Брой сваляния

 

Резултата не е задоволяващ, но не и неочакван : имаме 710НМ при очаквани 3600 оборота, и 420 КС при 4750 оборота на ГУМИТЕ. Според диното това са около 820-830НМ и 505 КС от мотора. В никакъв случай цифрите не ме разочароват, лично за мен са повече от перфектни... Проблема идва в това, че пика на КС ми е 1000 оборота под пика на мотора в атмосферен вариант. Тази аномалия идва от 2 неща : едната е, че колата надува пиково на около 0,65 бар-а в началото, след което си сваля налягането постепенно до 0,45 бар-а в критика. Съответно аз имам огромен пад на НМ с прогресия на оборотите. Другият пропуск ми е изпускателните колектори които "сделах" за 1 ден т.к. нямах време и място. Реших тази задача да оставя за следващата зима когато правя бомбетата, съответно ми се отвори повече място около мотора.

Та засега замразявам нещата в този вид ... Колата вече е без прозорци, с орязани ламарини, стъклопластови калници и броня... Има какво още да се прави по нея с цел олекотяване, но всичко по реда си... Не се оплаквам защото колата върви по много зъл начин т.к. масово колите които правя съм свикнал да ги чакам да влязат в бууст за да тръгнат, а наличието на 5 литра със степен на сгъстяване 10:1 запазва силата на мотора когато не е в бууст, а както и да го въртим това са си чисти 520 НМ и 330 коня които извади миналия път в атмосферния си вариант на диното... Та като цяло поведението на колата е сякаш иска да се самоунищожи :D

Продължавам напред и благодаря на всеки, който ме подкрепя. Този уикенд (1-2-ри Юли) съм на състезанието по дрифт в Габрово, стискам си палци колата да не се самоунищожи защото не съм карал от половин година и вярвайте ми ще и пръсна гъзюгата от мачкане ако ми позволи :D
 


  • 3

#22 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юни 2017 - 21:30

Супер. Дано издържи уикенда. А какво се случва около 4500 оборота, че кривата пак тръгва нагоре и после пак спада.


  • 0

#23 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 27 юни 2017 - 22:00

Често колите с Ванус имат такава графика, при самото изключване на вануса графиката леко дръпва нагоре, което значи че би било по-добре ако Вануса се изключи малко по-рано. Все пак мотора и в атмосферния му варянт имаше този профил на графиката, като изключиммомента от 5000 нататък в който в момента имам пад на КС а преди това беше след 5600. Просто сега нещата са мултиплицирани :)


  • 0

#24 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юни 2017 - 22:57

Ако направиш нормална генерация няма ли да се измести този спад по-нагоре в оборотите заради бекпрешъра?


  • 0

#25 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 28 юни 2017 - 06:09

Да коригираш бууст кривата с вдигане на бекпрешъра след турбото, сиреч по-затапена генерация е грешен подход в живота... Тва няма как да си го позволя психически.
Както съм написал : понеже в момента колекторите ми са по-прости от амеба,с малък диаметър рънове. В резултат има голямо налягане на газовете между мотора и турбото. Аз съм с гейтове с пружини на 0.7 и спада на бууста става поради покачването на налягането в колекторите, което подпомага избутването на пружините на гейтовете (с два съм вече). Та единственото правилно решение е да се направят изпускатели които НЕ тапят мотора във високите, съответно да се получи крива на бууста която да не плава с повече от 0.1 бар-а, и тогава вече да се сложи бууст контролер с който кривата да се коригира както искам. Работата на една гемерация в турбо система е да отиде в кофата. А бекпрешъра след турбото е враг на НМ с който мисля да не се срещам. Образно казано да коригираш бууста с друг вид генерация е все едно да мацаш повече кит върху ръждивия панел с цел по-късно да падне... Просто не се прави така :D

Този пост е редактиран от siriospepi: 28 юни 2017 - 06:10

  • 3

#26 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 06 юли 2017 - 22:06

Колеги сорка че чак сега пиша но тея дни нямах много време. На състезанието мина добре като се вземе в предвид че изкарах колата на пътя в Петък 2 часа преди да тръгна към пистата.
Това се случи защото имах проблем с кардана а имено гумените карета... Явно с новия резултат от 420 коня и 710нм на гуми нешата вече не носят. Ето снимка на едно от гумените карета:
Прикачен файл  FB_IMG_1499370616581.jpg   91,24K   7 Брой сваляния
Тва стана буквално за две подавания на газта до доло на четвърта... Пробвахме да го монтираме на обратно за да товрим плътната му част а не тази с дупките и работата беше същатата...
Бързо минах на следвашия варянт по здравина а именно алуминиево каре с полиуретанови тампони:

Прикачен файл  received_10211205022815093.jpeg   126,03K   6 Брой сваляния

Тая хава издържа малко повече.... Изкара диното и още 15 ръна и полиуретана стана на трътка... Бях принуден да мина на камионджииския варянт а именно фланците да бъдат хванати един за друг и да добавя второ чупещо се каре на кардана:
Прикачен файл  received_1398999430215505.jpeg   232,78K   6 Брой сваляния
За щастие тая концепция успя, качих кардана и отидох така на състезнаие без да съм тренирал с колата. Интересно е че нищо друго не се строши а кардана бачкаше безупречно, всякъкви биенета изчезнаха и проблем с гумените ларета вече нямам ... Хахахха
Относно резултатите от състезанието: в моя клас се квлаифицирах осми от 20тина на квлаификациите, но т.к. не си бях карал колата и липсата на опит в батълите загубих на първия ми батъл и не стигнах далеч в пирамидата от състезатели. Ето кличе на квалификационния ми рън :



Той ми се получи добре, но липсата на опит и практика ме приключиха рано. В следваш пост тея дни ще кача клипчета от батъла с малко пояснения кое как се случи. А до тогава ето малко снимки от ивента:
Прикачен файл  FB_IMG_1499368236010.jpg   110,69K   5 Брой сваляния
Прикачен файл  FB_IMG_1499368240773.jpg   88,67K   5 Брой сваляния
Прикачен файл  FB_IMG_1499368227426.jpg   137,47K   5 Брой сваляния
Прикачен файл  received_671132263078180.jpeg   70,74K   5 Брой сваляния
Прикачен файл  received_671132796411460.jpeg   133,43K   7 Брой сваляния
На следващия ивент обещавам ще съм с нови бомбета, повече завиване и по-малко камбър.

Прикачен файл  received_671128336411906.jpeg   53,85K   8 Брой сваляния

Този пост е редактиран от siriospepi: 06 юли 2017 - 22:08

  • 4

#27 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 07 юли 2017 - 05:39

Браво Пепи,не се коси дрифта иска каране и практика,което ще се получи като гледам скоро.

   Ще ми е интересно да развиеш по-подробно в процеса на правене  предното окачване,защото и аз мисля зимата да срежа и направя на ново предницата на 190-та.


  • 0

#28 puFi_mIx

puFi_mIx

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 303 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz
    w202 250td sold..
    w211 280cdi sold - в мобилето го има ама не ви трябва...
    Mazda 6 GH 2.0 diesel.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2017 - 19:52

Красота..  продължение тая година няма ли да има :D


  • 0

#29 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 08 юли 2017 - 06:44

Относно окачването ще покажа повече като си направя новите бомбета тоя месец.
Иначе естествено че ще има продължение тая година... Следващия кръг от дрифт шампионата е началото на Септември
  • 0

#30 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 09 август 2017 - 11:21

Както обещах колеги: нови бомбета, повече завиване, по-малко камбър и надежди за по-добро представяне....
Прикачен файл  IMG_20170809_114732.jpg   182,55K   10 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170809_111018.jpg   110,79K   8 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170809_095237.jpg   126,11K   8 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170809_095324.jpg   129,34K   8 Брой сваляния

Следващото състезание е след месец (8-ми и 9-ти Септември в Сливен). Ще гледам до тогава да направя поне две тренировки, и ако всичко е ок смятам да натисна и да се клсирам по-високо на този кръг от шампионата.

Този пост е редактиран от siriospepi: 09 август 2017 - 11:23

  • 6




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни