Мачкаййй!!! Темата се следи с подобаващ интерес
П.П. - Арсо да вземе и той да пусне тема де
w124 Coupe - m119 5.0 - Single Turbo - Drift CarВтора тема за 124-ката ми че старата е прекалено дълга
Started by siriospepi, 22 Apr 2017 - 22:14:06
63 replies to this topic
#16
Posted 28 April 2017 - 16:02
M112.940 inside
#17
Posted 30 April 2017 - 00:32
Колеги да отбележа още малко прогрес по колата.
Това което смятам че ще е интересно за всички е как ще бъде разположена генерацията ми. Ето снимки за да не влизам в брутални пояснения:
18216005_10209358564737916_1078556449_o.jpg 292.13K 11 downloads
Монтирана в коша:
18209442_10209358563817893_202980094_o.jpg 198.46K 11 downloads
18209536_10209358563217878_1492594438_o.jpg 181.03K 11 downloads
Реших да сложа гърне защото всяка кола която правя, било то за клиент или за мен бива запалена без генерация, и извода до който стигнах че голият необработен звук на двигателя винаги има едно трещене и тракане което изчезва с наличието на един прoходен резoнатор какъвто съм монтирал. Чисто информативно: изпускателната система е на 89мм. Това което се вижда и може да не хареса на всички е че съм изкормил топлата част на турбото и за нея съм заварил изхода за уейстгейта. Да това не е готино, но ми беше адски лесно да е така, а и да не забравяме че чисто теоретично по-добро място и ъгал за отвеждане на газовете през уейста няма. Но като цяло просто ми беше лесно да го направя и да експериментирам с заварка на чугун за неръждавейка. Ето 2 снимчици:
18175297_10209334865665454_2015688935_o.jpg 165.32K 10 downloads
18159434_10209334865545451_883240107_o.jpg 115.74K 9 downloads
И снимка на ъп-пайповете:
18175314_10209334863985412_297979467_o.jpg 201.69K 8 downloads
Десният (този от пасажерската страна) е с такава извивка за да мога да си сменям масления филтър без да демонтирам турбото с всичко прилежащо. Факт е че се пада малко близо до казанчето за антифриза, но на разстояние от 3 см. и навъртяно с 3 пласта термолента би трябвало да предотврати бъдещи проблеми. Като цяло ми остават доста дреболийки : да наредя ЕГТ датчика, ламбда сондата. Най-важното : да вържа уесйстгейта към генерацията защото мразя коли със скриимър пайпове... нече ги мразя, просто не ми е харесвал звука им с този бонус.
Ииии най-накрая успях да навържа цялото завиване. Като цяло ъгъла който постигнах е доста сериозен, акермана е изключително малък (пилоти които зачитам като такива ми препоръчаха да си оставя малък акерман). И както се вижда на клипа поради големия макар и намален надлъжен наклон, съм принуден да карам с голям отрицателен напречен за да компенсирам лягането на гумата в крайно положение. Клипа:
Загледайте в крайно дясно положение колко е легнала гумата когато е завила под ъгъл около 70-75 градуса, и снимка колко е легнала гумата преди промените ми с напречния наклон с ъгъл на гумата около 45-50 градуса:
13305092_10201583965838149_4789141723183470046_o.jpg 79.31K 9 downloads
За който гледа като теле: вече водещата ми гума по време на дрифт ще има много по-голямо контактно петно.
Най-много ме притеснява дебелината на кормилната щанга, но веднага щом изкарам колата на тестове ще разберем тънки ли са или не ....
Продължавам напред колеги... за жалост имам още бая работа и дреболии които да изчистя .... няма да хвана първият кръг на дрифт шампионата тази година, по други причини няма да мога да присъствам и на втория... Та ако имам късмет ще имам някаква сериозна изява чак Август или Септември.
Edited by siriospepi, 30 April 2017 - 00:42 .
#18
Posted 30 April 2017 - 10:26
Много промениха правилата откакто дрифта е вече в БФАС. В сайта им е качен целият правилник за шампионата. И няма нищо общо с това, което беше преди. Направили са схема на Rollcage-а (предпазната клетка в колата), която трябва да бъде направена, така, както са го описали. Правилата за гумите и екипировката са си същите. Другите неща, които са променени са:
1. В купето на колата да няма дупки и следи от ръжди.
2. Написали са колата колко да е шумна даже
3. Задължителен техно тест на колата и преглед на шофьора.
4. Ще обръщат голямо внимание на екипировката, седалките, предпазните колани към тях и тези на пасажера, ако ще возиш такъв. Задължително трябва караш с каска, независимо дали е състезание или тренировка.
Това е само за да участваш.
По повод оценяването, до колкото четох накратко, ще си е същото.
С приятелчета си имаме отбор и участваме от няколко години и при нас също започна сериозна работа и подготовка. Нови седалки, колани, волан, кърпене на купето, окачване, обмисляме как ще направим въпросната генерация заради правилата за шума и така нататък.
Страхотна работа си свършил до момента и продължавай все така. Определено те чака още много. Но не бързай, все пак това изисква време, нерви, финанси и разбира се много тестове на всяко монтирано нещо. Следя напредъка ти с интерес! Няколко пъти съм те виждал на Drift Day-чета в Сапарева баня и Враца и колата вървеше идеално. С новия ъпгрейд съм убеден, че ще е още по-добре. В Сапарева баня бях казал на нашия пилот да направите един battle, но така и не остана време.
Поздрави и продължавай все така. Чакам да те видя на пистата, че ми писна да гледам само баварци, друго си е да гледаш и Мечоци
1. В купето на колата да няма дупки и следи от ръжди.
2. Написали са колата колко да е шумна даже
3. Задължителен техно тест на колата и преглед на шофьора.
4. Ще обръщат голямо внимание на екипировката, седалките, предпазните колани към тях и тези на пасажера, ако ще возиш такъв. Задължително трябва караш с каска, независимо дали е състезание или тренировка.
Това е само за да участваш.
По повод оценяването, до колкото четох накратко, ще си е същото.
С приятелчета си имаме отбор и участваме от няколко години и при нас също започна сериозна работа и подготовка. Нови седалки, колани, волан, кърпене на купето, окачване, обмисляме как ще направим въпросната генерация заради правилата за шума и така нататък.
Страхотна работа си свършил до момента и продължавай все така. Определено те чака още много. Но не бързай, все пак това изисква време, нерви, финанси и разбира се много тестове на всяко монтирано нещо. Следя напредъка ти с интерес! Няколко пъти съм те виждал на Drift Day-чета в Сапарева баня и Враца и колата вървеше идеално. С новия ъпгрейд съм убеден, че ще е още по-добре. В Сапарева баня бях казал на нашия пилот да направите един battle, но така и не остана време.
Поздрави и продължавай все така. Чакам да те видя на пистата, че ми писна да гледам само баварци, друго си е да гледаш и Мечоци
#19
Posted 30 April 2017 - 20:00
Много промениха правилата откакто дрифта е вече в БФАС. В сайта им е качен целият правилник за шампионата. И няма нищо общо с това, което беше преди. Направили са схема на Rollcage-а (предпазната клетка в колата), която трябва да бъде направена, така, както са го описали. Правилата за гумите и екипировката са си същите. Другите неща, които са променени са:
1. В купето на колата да няма дупки и следи от ръжди.
2. Написали са колата колко да е шумна даже
3. Задължителен техно тест на колата и преглед на шофьора.
4. Ще обръщат голямо внимание на екипировката, седалките, предпазните колани към тях и тези на пасажера, ако ще возиш такъв. Задължително трябва караш с каска, независимо дали е състезание или тренировка.
Това е само за да участваш.
По повод оценяването, до колкото четох накратко, ще си е същото.
С приятелчета си имаме отбор и участваме от няколко години и при нас също започна сериозна работа и подготовка. Нови седалки, колани, волан, кърпене на купето, окачване, обмисляме как ще направим въпросната генерация заради правилата за шума и така нататък.
Страхотна работа си свършил до момента и продължавай все така. Определено те чака още много. Но не бързай, все пак това изисква време, нерви, финанси и разбира се много тестове на всяко монтирано нещо. Следя напредъка ти с интерес! Няколко пъти съм те виждал на Drift Day-чета в Сапарева баня и Враца и колата вървеше идеално. С новия ъпгрейд съм убеден, че ще е още по-добре. В Сапарева баня бях казал на нашия пилот да направите един battle, но така и не остана време.
Поздрави и продължавай все така. Чакам да те видя на пистата, че ми писна да гледам само баварци, друго си е да гледаш и Мечоци
За промените знам бая... Като цяло напоследък бая се запознах с хора от дрифт федерацията... На някои от тях съм правил разни неща по колите, с други се познавам от каранията. С таз годишния технически (Мартин Горанов) се запознах и като цяло се разбираме добре .... все пак специално дойде до сервиза за да ми погледне колата и да ми каже да си изрежа клетката и да си купя нови седалки. Хареса компромисното ми завиване но така или иначе ми е*а мамурката с клетката. Това което ми хареса е че макар и с много познати и хора които ми дължат ослуги по 1 или друг начин, компромис нямаше. Това е нещо което много ме зарадва защото макар и да ме изкара от първите кръгове, ме доведе до мисълта че шуро-баджанащината постепенно се изтръгва като начин на разсъждение.
#20
Posted 21 May 2017 - 21:38
Да добавя малко сурови дани за М113 и М119.
M113 5.0 максимален въртящия момент 460N-m започва на 2700 оборота до 4250 конски сили 306 при 5600 оборота
М119 5.0 максимален въртящия момент 479N-m на 3900 оборота конски сили 326 при 5700 оборота
#21
Posted 27 June 2017 - 20:47
Айде дойде време и за големия ЪП на темата. Най-накрая подкарах колата, тествах завиването и я настоихме на дино. Като цяло завиването което сътворих има огормен потенцял за голям ъгъл, но поради огромния надлъжен наклон нещата са поограничени т.к. чисто геометрично карам с огромни компромиси. Относно завиването обещавам тая зима да направя нови бомебта отгоре и да докарам геометрията на колата както трябва да бъде. Графиката и малко пояснения след нея :
19466717_1585487548130695_7308741140986112943_o.jpg 102.58K 6 downloads
Резултата не е задоволяващ, но не и неочакван : имаме 710НМ при очаквани 3600 оборота, и 420 КС при 4750 оборота на ГУМИТЕ. Според диното това са около 820-830НМ и 505 КС от мотора. В никакъв случай цифрите не ме разочароват, лично за мен са повече от перфектни... Проблема идва в това, че пика на КС ми е 1000 оборота под пика на мотора в атмосферен вариант. Тази аномалия идва от 2 неща : едната е, че колата надува пиково на около 0,65 бар-а в началото, след което си сваля налягането постепенно до 0,45 бар-а в критика. Съответно аз имам огромен пад на НМ с прогресия на оборотите. Другият пропуск ми е изпускателните колектори които "сделах" за 1 ден т.к. нямах време и място. Реших тази задача да оставя за следващата зима когато правя бомбетата, съответно ми се отвори повече място около мотора.
Та засега замразявам нещата в този вид ... Колата вече е без прозорци, с орязани ламарини, стъклопластови калници и броня... Има какво още да се прави по нея с цел олекотяване, но всичко по реда си... Не се оплаквам защото колата върви по много зъл начин т.к. масово колите които правя съм свикнал да ги чакам да влязат в бууст за да тръгнат, а наличието на 5 литра със степен на сгъстяване 10:1 запазва силата на мотора когато не е в бууст, а както и да го въртим това са си чисти 520 НМ и 330 коня които извади миналия път в атмосферния си вариант на диното... Та като цяло поведението на колата е сякаш иска да се самоунищожи
Продължавам напред и благодаря на всеки, който ме подкрепя. Този уикенд (1-2-ри Юли) съм на състезанието по дрифт в Габрово, стискам си палци колата да не се самоунищожи защото не съм карал от половин година и вярвайте ми ще и пръсна гъзюгата от мачкане ако ми позволи
#22
Posted 27 June 2017 - 21:30
Супер. Дано издържи уикенда. А какво се случва около 4500 оборота, че кривата пак тръгва нагоре и после пак спада.
#23
Posted 27 June 2017 - 22:00
Често колите с Ванус имат такава графика, при самото изключване на вануса графиката леко дръпва нагоре, което значи че би било по-добре ако Вануса се изключи малко по-рано. Все пак мотора и в атмосферния му варянт имаше този профил на графиката, като изключиммомента от 5000 нататък в който в момента имам пад на КС а преди това беше след 5600. Просто сега нещата са мултиплицирани
#24
Posted 27 June 2017 - 22:57
Ако направиш нормална генерация няма ли да се измести този спад по-нагоре в оборотите заради бекпрешъра?
#25
Posted 28 June 2017 - 06:09
Да коригираш бууст кривата с вдигане на бекпрешъра след турбото, сиреч по-затапена генерация е грешен подход в живота... Тва няма как да си го позволя психически.
Както съм написал : понеже в момента колекторите ми са по-прости от амеба,с малък диаметър рънове. В резултат има голямо налягане на газовете между мотора и турбото. Аз съм с гейтове с пружини на 0.7 и спада на бууста става поради покачването на налягането в колекторите, което подпомага избутването на пружините на гейтовете (с два съм вече). Та единственото правилно решение е да се направят изпускатели които НЕ тапят мотора във високите, съответно да се получи крива на бууста която да не плава с повече от 0.1 бар-а, и тогава вече да се сложи бууст контролер с който кривата да се коригира както искам. Работата на една гемерация в турбо система е да отиде в кофата. А бекпрешъра след турбото е враг на НМ с който мисля да не се срещам. Образно казано да коригираш бууста с друг вид генерация е все едно да мацаш повече кит върху ръждивия панел с цел по-късно да падне... Просто не се прави така
Както съм написал : понеже в момента колекторите ми са по-прости от амеба,с малък диаметър рънове. В резултат има голямо налягане на газовете между мотора и турбото. Аз съм с гейтове с пружини на 0.7 и спада на бууста става поради покачването на налягането в колекторите, което подпомага избутването на пружините на гейтовете (с два съм вече). Та единственото правилно решение е да се направят изпускатели които НЕ тапят мотора във високите, съответно да се получи крива на бууста която да не плава с повече от 0.1 бар-а, и тогава вече да се сложи бууст контролер с който кривата да се коригира както искам. Работата на една гемерация в турбо система е да отиде в кофата. А бекпрешъра след турбото е враг на НМ с който мисля да не се срещам. Образно казано да коригираш бууста с друг вид генерация е все едно да мацаш повече кит върху ръждивия панел с цел по-късно да падне... Просто не се прави така
Edited by siriospepi, 28 June 2017 - 06:10 .
#26
Posted 06 July 2017 - 22:06
Колеги сорка че чак сега пиша но тея дни нямах много време. На състезанието мина добре като се вземе в предвид че изкарах колата на пътя в Петък 2 часа преди да тръгна към пистата.
Това се случи защото имах проблем с кардана а имено гумените карета... Явно с новия резултат от 420 коня и 710нм на гуми нешата вече не носят. Ето снимка на едно от гумените карета:
FB_IMG_1499370616581.jpg 91.24K 7 downloads
Тва стана буквално за две подавания на газта до доло на четвърта... Пробвахме да го монтираме на обратно за да товрим плътната му част а не тази с дупките и работата беше същатата...
Бързо минах на следвашия варянт по здравина а именно алуминиево каре с полиуретанови тампони:
received_10211205022815093.jpeg 126.03K 6 downloads
Тая хава издържа малко повече.... Изкара диното и още 15 ръна и полиуретана стана на трътка... Бях принуден да мина на камионджииския варянт а именно фланците да бъдат хванати един за друг и да добавя второ чупещо се каре на кардана:
received_1398999430215505.jpeg 232.78K 6 downloads
За щастие тая концепция успя, качих кардана и отидох така на състезнаие без да съм тренирал с колата. Интересно е че нищо друго не се строши а кардана бачкаше безупречно, всякъкви биенета изчезнаха и проблем с гумените ларета вече нямам ... Хахахха
Относно резултатите от състезанието: в моя клас се квлаифицирах осми от 20тина на квлаификациите, но т.к. не си бях карал колата и липсата на опит в батълите загубих на първия ми батъл и не стигнах далеч в пирамидата от състезатели. Ето кличе на квалификационния ми рън :
Той ми се получи добре, но липсата на опит и практика ме приключиха рано. В следваш пост тея дни ще кача клипчета от батъла с малко пояснения кое как се случи. А до тогава ето малко снимки от ивента:
FB_IMG_1499368236010.jpg 110.69K 5 downloads
FB_IMG_1499368240773.jpg 88.67K 5 downloads
FB_IMG_1499368227426.jpg 137.47K 5 downloads
received_671132263078180.jpeg 70.74K 5 downloads
received_671132796411460.jpeg 133.43K 7 downloads
На следващия ивент обещавам ще съм с нови бомбета, повече завиване и по-малко камбър.
received_671128336411906.jpeg 53.85K 8 downloads
Това се случи защото имах проблем с кардана а имено гумените карета... Явно с новия резултат от 420 коня и 710нм на гуми нешата вече не носят. Ето снимка на едно от гумените карета:
FB_IMG_1499370616581.jpg 91.24K 7 downloads
Тва стана буквално за две подавания на газта до доло на четвърта... Пробвахме да го монтираме на обратно за да товрим плътната му част а не тази с дупките и работата беше същатата...
Бързо минах на следвашия варянт по здравина а именно алуминиево каре с полиуретанови тампони:
received_10211205022815093.jpeg 126.03K 6 downloads
Тая хава издържа малко повече.... Изкара диното и още 15 ръна и полиуретана стана на трътка... Бях принуден да мина на камионджииския варянт а именно фланците да бъдат хванати един за друг и да добавя второ чупещо се каре на кардана:
received_1398999430215505.jpeg 232.78K 6 downloads
За щастие тая концепция успя, качих кардана и отидох така на състезнаие без да съм тренирал с колата. Интересно е че нищо друго не се строши а кардана бачкаше безупречно, всякъкви биенета изчезнаха и проблем с гумените ларета вече нямам ... Хахахха
Относно резултатите от състезанието: в моя клас се квлаифицирах осми от 20тина на квлаификациите, но т.к. не си бях карал колата и липсата на опит в батълите загубих на първия ми батъл и не стигнах далеч в пирамидата от състезатели. Ето кличе на квалификационния ми рън :
Той ми се получи добре, но липсата на опит и практика ме приключиха рано. В следваш пост тея дни ще кача клипчета от батъла с малко пояснения кое как се случи. А до тогава ето малко снимки от ивента:
FB_IMG_1499368236010.jpg 110.69K 5 downloads
FB_IMG_1499368240773.jpg 88.67K 5 downloads
FB_IMG_1499368227426.jpg 137.47K 5 downloads
received_671132263078180.jpeg 70.74K 5 downloads
received_671132796411460.jpeg 133.43K 7 downloads
На следващия ивент обещавам ще съм с нови бомбета, повече завиване и по-малко камбър.
received_671128336411906.jpeg 53.85K 8 downloads
Edited by siriospepi, 06 July 2017 - 22:08 .
#27
Posted 07 July 2017 - 05:39
Браво Пепи,не се коси дрифта иска каране и практика,което ще се получи като гледам скоро.
Ще ми е интересно да развиеш по-подробно в процеса на правене предното окачване,защото и аз мисля зимата да срежа и направя на ново предницата на 190-та.
#28
Posted 07 July 2017 - 19:52
Красота.. продължение тая година няма ли да има
#29
Posted 08 July 2017 - 06:44
Относно окачването ще покажа повече като си направя новите бомбета тоя месец.
Иначе естествено че ще има продължение тая година... Следващия кръг от дрифт шампионата е началото на Септември
Иначе естествено че ще има продължение тая година... Следващия кръг от дрифт шампионата е началото на Септември
#30
Posted 09 August 2017 - 11:21
Както обещах колеги: нови бомбета, повече завиване, по-малко камбър и надежди за по-добро представяне....
IMG_20170809_114732.jpg 182.55K 10 downloads
IMG_20170809_111018.jpg 110.79K 8 downloads
IMG_20170809_095237.jpg 126.11K 8 downloads
IMG_20170809_095324.jpg 129.34K 8 downloads
Следващото състезание е след месец (8-ми и 9-ти Септември в Сливен). Ще гледам до тогава да направя поне две тренировки, и ако всичко е ок смятам да натисна и да се клсирам по-високо на този кръг от шампионата.
IMG_20170809_114732.jpg 182.55K 10 downloads
IMG_20170809_111018.jpg 110.79K 8 downloads
IMG_20170809_095237.jpg 126.11K 8 downloads
IMG_20170809_095324.jpg 129.34K 8 downloads
Следващото състезание е след месец (8-ми и 9-ти Септември в Сливен). Ще гледам до тогава да направя поне две тренировки, и ако всичко е ок смятам да натисна и да се клсирам по-високо на този кръг от шампионата.
Edited by siriospepi, 09 August 2017 - 11:23 .
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users