Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Нов генерален представител на Мерцедес в България


  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#31 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 04 April 2017 - 09:44

Официалните сервизи предлагат гаранция, която кварталният майстор не. Ако нещо не ви харесва свързвате се с кораба майка и си търсите правата. Принципно това е пътя иначе, че в нашата страна са се случвали и се случват всякакви измами няма спор.

Това, което по-често се прави е по-скоро свърхдиагностициране на гаранционни коли. Смяна на компоненти, които не са за смяна. После си търсят парите за труда и части от производителя. Но това не ощетява крайният клиент, освен от времето му. Не знам дали важи за всички части или за всички марки, но точно заради това някои производители искат да им се прати сменената част за изследвания.

Edited by drjivago, 04 April 2017 - 10:01 .

  • 0

#32 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 04 April 2017 - 10:28

Абе заеби кораба майка. Кое и как ще докажеш? Може би нещо може, но повечето неща ги разбираш след време и случайно. Имам познат от квартала, който работеше в БС и продаваше оригинално масло за без пари. Разправяше, че при смяна той лично не сменял цялото масло ч, а някаква част. А хвани го, докажи го и се свържи с кораба майка. Миналия месец си взехме от Мото Пфое един служебен Рейнджър със сума нанесени щети от тенекиджии и т.н. Например отрязан с резачки сноп кабели под таблото и десетки неща не работят. След като си го открихме ние, спорихме с тях дали са го направили те, се съгласиха, че може би на някого му е било по-лесно да извади таблото като отреже кабелите (за смяна на еърбега) и после е забравил да ги възстанови. Ама кой е тоя някой, как ще ми реже кабелите и т.н. Ето за тоя вид анонимност говоря, там работи Сульо и Пульо и се изявява на моята кола. Най-малкото като видиш, че колата я предават с волан на една страна и ти се отщява да ги виждаш.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#33 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 04 April 2017 - 11:29

Само ще добавя още нещо - това не е някакво изолирано българско или балканско явление. От разговори с хора от повечето европейски клубове - почти всички споделят, че имат проблеми под различна форма с официалните сервизи - не са доволни от качеството, от частите, от работата, естествено и от цените. Английският клуб нямат забележки към качеството, но имат забележки към цените, единствените от които няма оплаквания са немските дистрибутори, които са стотици, но явно там и контролът е доста сериозен. Почти всички клубове търсят варианти да си карат колите (особено ако са в държави граничещи с Германия) на сервиз в Германия и пазаруват части по различни схеми от там.

 

Отделно Даймлер имат доста сериозен екип за реставрации на стари коли, най-вече довоенни модели, но включително и young timers (над 35 г.) Всички казват, че били много добри и разполагат с уникална техника, каквато няма никъде, но за съжаление дори Норвежците, Шведите и Белгийците твърдят че цените им са безумни и на практика почти никой не използва услугите им. Те имат две големи предимства имат почти неограничен достъп до архивите на Даймлер и могат да издават сертификати за автентичност (което при довоенните автомобили е много важно за цената), каквито почти никой друг няма...

 

Ще дам и още един пример - от 2014 г. Даймлер прекратиха производството на големи групи от резервни части за много от старите модели, за които законът не ги задължава да поддържат наличности. По-конкретно - спирачни дискове и накладки за 300SL. Но са продали лиценз на малки производители да ги правят. Да обаче - клубовете споделят, че не са доволни от качеството на новото производство. В резултат на това, на изложението Техно Класика в Ессен, един от немските клубове представяше, че също е купил лиценз и произвеждат дискове, накладки, притискателни и огледални нидскове за съединители, пакети за автоматици, гърнета, ауспуси, филтри (въздушни и маслени) и други части за някои ретро модели. И го правят от клубовете, за да могат да осигурят качеството, което търсят техните членове. Парадоксално е, че пазарът не отговаря, защото явно търсене има, но факт...


  • 3

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#34 hipopotyk

hipopotyk

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 847 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    2012 C350 CDI 3.0
    2010 C63AMG 6.3V8
    2008 VW Touareg 6.0 W12
    2007 ML63 AMG 6.2 V8
    2003 Z4 Roadster 3.0si
    2000 Ford Mustang 5.4

Posted 08 April 2017 - 08:51

Проблема е точно в доверието при големите сервизи. Бил съм в такива във Германия, Канада и Щатите. И в трите сервиза, които ползвах имаше навсякъде вътре из халето камери. А клиентите и на трите места могат да си вземат кафе и да седнат пред огромното остъклено хале и да гледат какво се случва вътре. Виждаш как вадят частите от кутиите и за всяко нещо което открият идват да ти съобщят и да те питат дали искаш да се направи. Във единия сервиз даже имаше телевизор, на който виждаш на живо диагностиката ти докато бъркат в компютъра. А за измама не само изхвърчаш от сервиза, но губиш и лиценза за майстор.....а дано да ги стигнем някога такива сервизи.
  • 2
Once a year, go someplace you’ve never been before!

#35 Flameff

Flameff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 81 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S211, E270, 2005
Garage View Garage

Posted 08 April 2017 - 10:49

Официалните сервизи предлагат гаранция, която кварталният майстор не. Ако нещо не ви харесва свързвате се с кораба майка и си търсите правата.


Има много сервизи, които предлагат гаранция. Моят майстор например дава по 6 месеца или 10к км, което се случи първо. В началото на миналата година правих ревизия на предните спирачни апарати, защото се чуваше едно неприятно пукане при натискане на спирачката. 7-8 месеца по-късно и след около 15к км единият апарат започна да шуми отново. Закарах я при майстора и той отстрани проблема гаранционно без да давам 1 лев. Бях доста приятно изненадан...

Така че както няколко пъти всички споменахме по-горе доверието е най-важно. Като отидеш да сменяш масло да си спокоен, че е сменено цялото, а не да е долято литър ново и 6 литра у лево, нищо че си платил за 7.

Свързването с кораба майка, дори да ти реши проблемите ще коства доста време и нерви, които никой не включва в сметката и не възстановява. Отделно винаги ще имаш съмнение следващият път когато/ако закараш колата пак в този сервиз, дали някоя дребна душа няма да търси реванш, съответно да ти направи беля, която няма да хванеш веднага.
  • 0

#36 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 08 April 2017 - 11:07

.....а дано да ги стигнем някога такива сервизи.

 

Ще ги стигнем, нали на там сме тръгнали, само че първо, цени от 40-60-80 лева за час работа не трябва да ни притесняват и второ за всяка дадена от нас стотинка трябва да изискваме подобаващо отношение и добре свършена работа, също и удовлетворителни обяснения какво и защо точно се случва.


  • 2

#37 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Posted 20 April 2017 - 11:29

Ако в момента ми трябва някоя част, кого да търся? Сайтът на Балканстар го няма, а Силвър Старс още не съществуват физически май. Има ли работещ сервиз?


  • 0

#38 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 20 April 2017 - 11:34

Ако в момента ми трябва някоя част, кого да търся? Сайтът на Балканстар го няма, а Силвър Старс още не съществуват физически май. Има ли работещ сервиз?

Ivayjet :)


  • 0

#39 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Posted 20 April 2017 - 22:35

Ако в момента ми трябва някоя част, кого да търся?Има ли работещ сервиз?

 

То,това е най-голямата простотия.Трябваше БС да изпълнява ролята си на представител на Мерцедес за България,докато Силвър Стар си построй шоурумите и сервизите,за да могат клиентите да имат към кого да се обърнат.А сега,докато всичко това стане и почне да работи адекватно ще е пълен хаос и загуба за Мерцедес.


  • 0

#40 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Posted 20 April 2017 - 23:30

Хм, а някой звънна ли им на Силвър Стар/Балкан Стар да попита, или всички си говорим на изуст? :)


  • 0

#41 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 21 April 2017 - 04:56

Аз мисля, че Силвър Стар са купили някаква част от БС (какво и колко не знам), поне така четох. Тия дни се обаждах в магазина за нещо и разговора започна:
- Добър ден, с магазина на БС ли говоря?
-Да, всъщност вече сме Силвър Стар.
Същите телефони (същите сгради), същите хора, леко ми напомни за "Нов бардак със стари к...."

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Bokouser, 21 April 2017 - 05:02 .

  • 0

#42 vasvvv

vasvvv

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124
    W124
    W202
    W203
    W204

Posted 21 April 2017 - 06:25

В момента имам кола(СПРИНТЕР) там и мога да кажа,че персоналът е същия само фирмата е друга.Освен това вкарват всички автомобили наново в новата система. Приемчикът при когото ходя  ми каза ,че очакват положителни промени.От него знам ,че се е готвело да ги купи собственика на пежо, но се е разминало(според него по-добре).Също така каза ,че фирмата която ги е купила била доста сериозна.


  • 0

#43 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Posted 21 April 2017 - 06:40

Тоест в крайна сметка си имаме работещ сервиз и дилър, нали така?

Не чакаме никой да си построи нещата.


  • 0

#44 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 21 April 2017 - 06:51

Просто явно собственика е нов, ако оставят мениджмънта на средно ниво същия кой знае какви промени не очаквайте.


  • 0

#45 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Posted 21 April 2017 - 07:42

Ясно.. и на мен ми се стори странно, че някой тепърва ще инвестира в сгради и т.н. Дано да си променят ценовата политика за части и качеството на работа. За второто определено ще са нужни промени в персонала както каза и Bokouser.

Sent from my XT1562 using Tapatalk
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users