Само ще добавя още нещо - това не е някакво изолирано българско или балканско явление. От разговори с хора от повечето европейски клубове - почти всички споделят, че имат проблеми под различна форма с официалните сервизи - не са доволни от качеството, от частите, от работата, естествено и от цените. Английският клуб нямат забележки към качеството, но имат забележки към цените, единствените от които няма оплаквания са немските дистрибутори, които са стотици, но явно там и контролът е доста сериозен. Почти всички клубове търсят варианти да си карат колите (особено ако са в държави граничещи с Германия) на сервиз в Германия и пазаруват части по различни схеми от там.
Отделно Даймлер имат доста сериозен екип за реставрации на стари коли, най-вече довоенни модели, но включително и young timers (над 35 г.) Всички казват, че били много добри и разполагат с уникална техника, каквато няма никъде, но за съжаление дори Норвежците, Шведите и Белгийците твърдят че цените им са безумни и на практика почти никой не използва услугите им. Те имат две големи предимства имат почти неограничен достъп до архивите на Даймлер и могат да издават сертификати за автентичност (което при довоенните автомобили е много важно за цената), каквито почти никой друг няма...
Ще дам и още един пример - от 2014 г. Даймлер прекратиха производството на големи групи от резервни части за много от старите модели, за които законът не ги задължава да поддържат наличности. По-конкретно - спирачни дискове и накладки за 300SL. Но са продали лиценз на малки производители да ги правят. Да обаче - клубовете споделят, че не са доволни от качеството на новото производство. В резултат на това, на изложението Техно Класика в Ессен, един от немските клубове представяше, че също е купил лиценз и произвеждат дискове, накладки, притискателни и огледални нидскове за съединители, пакети за автоматици, гърнета, ауспуси, филтри (въздушни и маслени) и други части за някои ретро модели. И го правят от клубовете, за да могат да осигурят качеството, което търсят техните членове. Парадоксално е, че пазарът не отговаря, защото явно търсене има, но факт...