Колега, не мога да ти дам точен отговор, понеже се отказах да го правя.
Преди години и аз исках да слагам по-големи спирачни апарати на 203ка. (оригинални от 320 да се монтират на 200 компресор).
Преди да сменяш каквото и да е, ти препоръчвам да сравниш спирачния път на двата модела 100-0 км/ч - твоя и на този чиито апарати смяташ да слагаш.
По-доброто спиране идва от по-голямата площ на триене между накладка и диск, а повечето бутала основно предават налягането по-добре. т.е. дори теоретично да намериш същия по размер апарат, но четирибутален, ефектът в спирането ще е минимален (ако не и нулев), понеже спирачната ти помпа ще продължава да си прави същото налягане, което ще се разпределя върху същата площ накладка върху диск.
Т.е за да имаш ефект с новите апарати ще ти трябват по-големи дискове, като сменяш дискове задължително сменяш и накладки, а за намаляването на загубите от налягане при раздуването на стоковите маркучи е добре да сложиш и метални спирачни маркучи + спирачна течност (евентуално по-големи джанти с гуми, друга резервна гума). При апарати втора ръка ще е добре и да им ревизираш уплътненията (съмнявам се да скочиш на чисто нови или на цялостен кит на Брембо например).
Смятали ти се колко е всичко това?
Дори и да имаш перфектно и евтино изпълнение остават два фактора:
- с 270 цди пистови изпълнения няма да ти се получат, за да вземаш предвид сериозно brake fading
- критична система от колата ти ще е с променени показатели, комбинация от компоненти, които не са тествани заедно и интервенция от БГ майстор
Не те отказвам, просто споделям моите мисли отпреди време. Ще се радвам, ако реализираш проекта си да качиш снимки, детайлно описание, както и резултати.
Поздрави.