Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Дизел от лукойл,омв,ромпетрол или еко?


  • Please log in to reply
146 мнения по тази тема

#91 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 22 март 2017 - 10:44

Лошо няма, търси му сметка, ама защо трябва да обръщаме темата за гориво в тема за политика и кой и дали си плаща данъците? :closed

 

В петък ще ходя до там да заредя, да видим.


Този пост е редактиран от vmvelev: 22 март 2017 - 10:44

  • 0

#92 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2017 - 11:14

В интернет форум, се пита защо дискутираме разни въпроси, че то тук му е мястото! А пък връзката между начините за внос, дистрибуция, продажба на горива и плащането на данъци, акцизи и мита върху това, има пряка връзка с качеството на продукта! 

Нека си спомним (тези от нас, които са карали коли тогава) през деветдесетте години, по време на юго-ембаргото, какви горива имаше у нас. Бензинова кола, гасиш двигателя с ключа, а пък колата продължава да работи на 1-2 цилиндъра или пък единсвеният тогава дизел пред блока ни, ситроен хм, който след средата на ноември и не каране от една седмица палеше с горене на вестници под резервоара и вуду магии!

Айде да си имаме уважението, все пак пишещите тук споделят мнение и опит!


  • 1

#93 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 22 март 2017 - 11:22

Лошо няма, търси му сметка, ама защо трябва да обръщаме темата за гориво в тема за политика и кой и дали си плаща данъците? :closed

 

В петък ще ходя до там да заредя, да видим.

 

Аз го зачекнах, защото това може да има отношение с качеството на горивото. Ако го меши и вкарва разни неща в него за да минава за мазут и да пести от акциз => сещаш се. Също според мен е важно откъде идва.


  • 0

#94 frxbg

frxbg

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 229 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E-klasse T-mod. (S210) E 270 CDI

Публикувано 22 март 2017 - 11:28

Ааа за политика никой не го е обръщал :D :) но тя сметката така или иначе е обвързана с качеството на горивата (според мен).

Оставяме Марешки да кажем, че той има друг канал за горива при който те са с по-ниски цени ще се чудим за тези около него които също свалиха цените. Ето таблица на цените от Сакса фюелс (от където зареждат повечето бензиностанции):
http://www.saksa-bg....wholesale-fuels
Като, я погледнем май се изяснява, че повечето караме параходи (то Мерцедес-а голяма кола :) ) с леко корабно гориво иначе математиката не ми излиза.
  • 0

#95 W163 2.7CDI

W163 2.7CDI

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 22 март 2017 - 12:28

Темата я започнах за да може всеки да сподели отзиви от горивото което налива където и да е...

...за това,че има схеми навсякъде го знаем всички...

...за всички останали догадки има X Files - сериал ...

...благодаря за споделените мнения,а също и на хората със свободно време :)  


  • 0

#96 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2017 - 13:35

Аз само едно не мога да разбера, както и част от хората тук. Добре, да приемем, че на Магарешки нещата не са му чисти (няма ДДС, акциз, и т.н., което мене не ме грее след като ми е по-евтин транспорта, но това е хептен друга тема), нито горивото му е чисто и има там еди колко си % сяра и мазут и сие, и че колите и там CDI-тата специално се развалят по неведоми пътища господни. Ей така, просто се развалят и веднага причината е нафтата от ВМ-а.... и още куп абстрактни понятия и теории ( като съм далеч от мисълта, че на Марешки му е чиста работата, защото на всеки е ясно, че не му е).

НО аджеба някой може ли да ми обясни КАК и ЗАЩО до откриването на ВМ-а в Люлин другите бензиностанции в квартала продаваха на 2.13 нафтата или там колкото беше, като приемаме че те са добрите (плащат ДДС, акциз, приемат плащания с карта, нямат сяра в нафтата и още какви ли не магарии), а след като отвори веднага на другия ден 2 от веригите смъкнаха цените с 5 ст. ( не ми казвайте, че е заради картата с отстъпки, защото картата си важи и при новите цени със същите отстъпки). Или те самите са почнали да зареждат от Марешки и да препродават, като смесват и с техните горива, или до преди отварянето на ВМ-а са продавали с допълнителен марж от 30-40 ст. ей така, дружно всички вериги (което е картел, както пише в дебелите книги по икономикс)...


  • 0

#97 W163 2.7CDI

W163 2.7CDI

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 22 март 2017 - 14:11

Няколко различни нафти опитвахме да замразим,но не можахме...стана ясно,че така или иначе няма да разберем по това дали някоя е хубава а друга не.От всичко дотук става ясно,че от всички бензиностанции има "пострадали"...въпроса тогава ми е каква добавчица да сипвам или да продължа да разчитам на Екто,Аеро и другите скъпи нафти на картелите?


  • 0

#98 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2017 - 16:09

Не е задължително да е картел, но е по-скоро олигополна конкуренция. Монополистичната конкуренция изисква лесно навлизане на пазара, а това определено не е така в случая с търговията на горива.
Намалят, поради елементарни пазарни принципи. Ако продават значително по-скъпо, няма да имат оборот. Ако намалят цените, скептичните/консервативни клиенти ще продължат да зареждат при тях.
При всички положения на конкурентните бензиностанции им е много неприятно да имат голям играч до тях, който работи на крайно ниски цени. Много е възможно, ако продължи по-дълъг период от време, да изчезнат част от близките бензиностанции на други вериги. Т.е. просто да затворят обектите си и да се фокусират над по-печеливши локации.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#99 W163 2.7CDI

W163 2.7CDI

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 22 март 2017 - 16:14

...това се превърна в урок по икономика...

 

...никой нищо за качеството на горивото,само за бизнес стратегии и чужди панички :D  


  • 0

#100 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 22 март 2017 - 18:44

Нафтата ми се струва съвсем приличба...изминати 80 км днес и разхода по борд е под 10... което е нормално, двигателя не е по-шумен, пали перфектно.... Определено засега съм ДОволен от нафтата на VM


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#101 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2017 - 19:28

За качеството ако не си химик с подвижна лаборатория, няма как да установиш какво е. Всичко което си говорим тук, е чисто субективно и какво е чувството на всеки като си кара колата. Имайки предвид още, че колите ни не са нови и работещи перфектно, а дърти кошове, на по стотици хиляди км, няма как да стигнем до ясно и конкретно заключение примерно Шел са супер, а лукойл лайно. Няма бензиностанция или верига вече, която да си позволи значително по-лошо качество на продуктите си, от конкурентна такава. Веднага ще направи впечатление, ще гръмнат социалните мрежи и всичко отива в канала. Както направих и по-рано такава аналогия, не сме в деветдесетте години, когато всеки втори бензинджия правеше шано и/или изнасяше горива контрабандно за Сърбия. Респективно и Марешки не може да си позволи да кривне от общото правило, защото тръгне ли мълвата, че горивата са му кофти, дори по един лв да ги нарави, ще му ги купуват само трактори беларус.

Затова се отпеснахме на теории, от къде и как го внася/дистрибутира, за да може това да ни доведе до някакъв друг, пак косвен извод. Статията, която кдл шерна от капитал е добра и дава светлина по проекта му. Което може да ни наведе на някои изводи. Първо концепцията му е low cost, да минимизира разходите и да печели от обема, като продава на значително по-ниски цени от кункурентните. Това би могло да стане на някой по-свободен пазар от нашия, както кдл е писал, тук имаме олигопол в лицето на лукойл, които контролират целия процес по производството, съхранение/складиране, дистрибуция и продажба на дребно, при оборот от 6 милиарда лв годишно, нищо чудно да гушкат по един за тях, НА ГОДИНА! Та на Марешки обратно, според мен не може да му излиза сметката с 3-4% марж или поне трябва да е втория най-голям играч на пазара, ако не е и първи. Вероятно имат дългосрочен план, със сериозна подкрепа от банка, защото не се отварят току-така бензиностанции струващи 5 милиона лв всяка. Или както Даймлера писа, че може да е партенка на вальо златев, нещо, което не е изключенно, просто не сме далновидни като златев, за да прозрем смисъла и целта. А ако е партенка на златев, не му трябва банка, то лукойл може да подкрепи къде 3-4 банки поне.

За качеството от статията става ясно че горивата са внос предимно от Молдова и Беларус, което означава петрол сорт Урал, внос от мадър Раша, който общо взето е най-нискокачествения петрол на планетата земя, с най-ниско енергийно съдържание и най-високо на други примеси като сяра и олово (май). За Молдова не знам каква рафинерия има, но на Беларус може би препродажбата на петрол и петролни продукти е едно от основните пера за приходи в бюджета им, Путин им ги дава значително по-евтинко, а те препродават. Тоест качеството му не би трябвало да е по-добро, а вероятно и по-лошо от средното за българския пазар.

 

Та извод от дългия ми пост, качеството вероятно е средното за пазара с едни към 10-12% по-ниски цени. Който иска да зарежда, който не вярва, да не ходи. Както всички знаем бензин/газ колите са по-непретенциозни към горивото, за разлика от дизела, но дори и нови комън рейл дизели, с директно впръскване и по две, три турбини работят и не се чупят. Аз лично ще заредя там газ и бензин, но за бензина няма да мога да събера впечатления, тъй като минавам 3-4 км на бензин колкото да загрее двигателя. Но за газта ще имам мнение още на втората бутилка, тъй като колата ми е капризна на газ и до момента работи най-добре с газ на Круиз, които внасят от Украйна/Беларус, тоест пак не би следвало да има значими отклонения.

А който иска качествен дизел, да ходи в Гърция да зарежда, там се внася петрол от Близкия изток и Северна Африка (Либия основно), който пък петрол е един от най-качествените. Цената му миналата седмица в гръцко беше 1,232 евро, на евтина бензиностанция или от Словения на запад все са по-качествени. В Сърбия горивата са по-зле отколокото у нас, в Румъния според мен е същото, в Хърватска и Унгария може би са малко по-добри от нас, но пак внасят съветски петрол. Тоест с лайна торта не можеш направи.


  • 2

#102 Flameff

Flameff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 81 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S211, E270, 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2017 - 19:35

Темата я започнах за да може всеки да сподели отзиви от горивото което налива където и да е...


Това и правихме, ама защо му трябваше на Марешки да отваря в София и да питам хубаво ли му е горивото :-), но определено стана добра и полезна дискусия :-)
  • 0

#103 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2017 - 19:42

Както и да го въртим, всичкото масово гориво в БГ е руско, т.е. едно и също. Има единствено надежда някаква скъпите горива да са от друг доставчик и съответно евентуално по-добри. От там започна темата и там ще приключи.
Подкрепям напълно горния дълъг пост на Еди :)
  • 0

#104 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2017 - 19:49

С един приятел сме спирали до шофьор на цистерна Еко, идваща от Гърция, с БГ номера и го питахме какво кара, та той ни обясни, че скъпите горива бензин 100 (не е 100 октана, а това е търговска марка, иначе си е 98) и авио дизел се внасят готови и смесени от Гърция. В ОМВ са ми казвали също, че най-скъпите бензин и дизел идват от Австрия, за Шел подобно, но можеш ли да им вярваш в днешно време, виж предизборните обещания...


  • 0

#105 W163 2.7CDI

W163 2.7CDI

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 22 март 2017 - 21:09

...е да хубава хубава цялостна дискусия стана :)  ....между другото мислих,че скъпите нафти тук ги мешат с техните си добавки...


  • 0




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни