Лошо няма, търси му сметка, ама защо трябва да обръщаме темата за гориво в тема за политика и кой и дали си плаща данъците?
В петък ще ходя до там да заредя, да видим.
Този пост е редактиран от vmvelev: 22 март 2017 - 10:44
Публикувано 22 март 2017 - 10:44
Лошо няма, търси му сметка, ама защо трябва да обръщаме темата за гориво в тема за политика и кой и дали си плаща данъците?
В петък ще ходя до там да заредя, да видим.
Този пост е редактиран от vmvelev: 22 март 2017 - 10:44
Публикувано 22 март 2017 - 11:14
В интернет форум, се пита защо дискутираме разни въпроси, че то тук му е мястото! А пък връзката между начините за внос, дистрибуция, продажба на горива и плащането на данъци, акцизи и мита върху това, има пряка връзка с качеството на продукта!
Нека си спомним (тези от нас, които са карали коли тогава) през деветдесетте години, по време на юго-ембаргото, какви горива имаше у нас. Бензинова кола, гасиш двигателя с ключа, а пък колата продължава да работи на 1-2 цилиндъра или пък единсвеният тогава дизел пред блока ни, ситроен хм, който след средата на ноември и не каране от една седмица палеше с горене на вестници под резервоара и вуду магии!
Айде да си имаме уважението, все пак пишещите тук споделят мнение и опит!
Публикувано 22 март 2017 - 11:22
Лошо няма, търси му сметка, ама защо трябва да обръщаме темата за гориво в тема за политика и кой и дали си плаща данъците?
В петък ще ходя до там да заредя, да видим.
Аз го зачекнах, защото това може да има отношение с качеството на горивото. Ако го меши и вкарва разни неща в него за да минава за мазут и да пести от акциз => сещаш се. Също според мен е важно откъде идва.
Публикувано 22 март 2017 - 11:28
Публикувано 22 март 2017 - 12:28
Темата я започнах за да може всеки да сподели отзиви от горивото което налива където и да е...
...за това,че има схеми навсякъде го знаем всички...
...за всички останали догадки има X Files - сериал ...
...благодаря за споделените мнения,а също и на хората със свободно време
Публикувано 22 март 2017 - 13:35
Аз само едно не мога да разбера, както и част от хората тук. Добре, да приемем, че на Магарешки нещата не са му чисти (няма ДДС, акциз, и т.н., което мене не ме грее след като ми е по-евтин транспорта, но това е хептен друга тема), нито горивото му е чисто и има там еди колко си % сяра и мазут и сие, и че колите и там CDI-тата специално се развалят по неведоми пътища господни. Ей така, просто се развалят и веднага причината е нафтата от ВМ-а.... и още куп абстрактни понятия и теории ( като съм далеч от мисълта, че на Марешки му е чиста работата, защото на всеки е ясно, че не му е).
НО аджеба някой може ли да ми обясни КАК и ЗАЩО до откриването на ВМ-а в Люлин другите бензиностанции в квартала продаваха на 2.13 нафтата или там колкото беше, като приемаме че те са добрите (плащат ДДС, акциз, приемат плащания с карта, нямат сяра в нафтата и още какви ли не магарии), а след като отвори веднага на другия ден 2 от веригите смъкнаха цените с 5 ст. ( не ми казвайте, че е заради картата с отстъпки, защото картата си важи и при новите цени със същите отстъпки). Или те самите са почнали да зареждат от Марешки и да препродават, като смесват и с техните горива, или до преди отварянето на ВМ-а са продавали с допълнителен марж от 30-40 ст. ей така, дружно всички вериги (което е картел, както пише в дебелите книги по икономикс)...
Публикувано 22 март 2017 - 14:11
Няколко различни нафти опитвахме да замразим,но не можахме...стана ясно,че така или иначе няма да разберем по това дали някоя е хубава а друга не.От всичко дотук става ясно,че от всички бензиностанции има "пострадали"...въпроса тогава ми е каква добавчица да сипвам или да продължа да разчитам на Екто,Аеро и другите скъпи нафти на картелите?
Публикувано 22 март 2017 - 16:09
Публикувано 22 март 2017 - 16:14
...това се превърна в урок по икономика...
...никой нищо за качеството на горивото,само за бизнес стратегии и чужди панички
Публикувано 22 март 2017 - 18:44
Публикувано 22 март 2017 - 19:28
За качеството ако не си химик с подвижна лаборатория, няма как да установиш какво е. Всичко което си говорим тук, е чисто субективно и какво е чувството на всеки като си кара колата. Имайки предвид още, че колите ни не са нови и работещи перфектно, а дърти кошове, на по стотици хиляди км, няма как да стигнем до ясно и конкретно заключение примерно Шел са супер, а лукойл лайно. Няма бензиностанция или верига вече, която да си позволи значително по-лошо качество на продуктите си, от конкурентна такава. Веднага ще направи впечатление, ще гръмнат социалните мрежи и всичко отива в канала. Както направих и по-рано такава аналогия, не сме в деветдесетте години, когато всеки втори бензинджия правеше шано и/или изнасяше горива контрабандно за Сърбия. Респективно и Марешки не може да си позволи да кривне от общото правило, защото тръгне ли мълвата, че горивата са му кофти, дори по един лв да ги нарави, ще му ги купуват само трактори беларус.
Затова се отпеснахме на теории, от къде и как го внася/дистрибутира, за да може това да ни доведе до някакъв друг, пак косвен извод. Статията, която кдл шерна от капитал е добра и дава светлина по проекта му. Което може да ни наведе на някои изводи. Първо концепцията му е low cost, да минимизира разходите и да печели от обема, като продава на значително по-ниски цени от кункурентните. Това би могло да стане на някой по-свободен пазар от нашия, както кдл е писал, тук имаме олигопол в лицето на лукойл, които контролират целия процес по производството, съхранение/складиране, дистрибуция и продажба на дребно, при оборот от 6 милиарда лв годишно, нищо чудно да гушкат по един за тях, НА ГОДИНА! Та на Марешки обратно, според мен не може да му излиза сметката с 3-4% марж или поне трябва да е втория най-голям играч на пазара, ако не е и първи. Вероятно имат дългосрочен план, със сериозна подкрепа от банка, защото не се отварят току-така бензиностанции струващи 5 милиона лв всяка. Или както Даймлера писа, че може да е партенка на вальо златев, нещо, което не е изключенно, просто не сме далновидни като златев, за да прозрем смисъла и целта. А ако е партенка на златев, не му трябва банка, то лукойл може да подкрепи къде 3-4 банки поне.
За качеството от статията става ясно че горивата са внос предимно от Молдова и Беларус, което означава петрол сорт Урал, внос от мадър Раша, който общо взето е най-нискокачествения петрол на планетата земя, с най-ниско енергийно съдържание и най-високо на други примеси като сяра и олово (май). За Молдова не знам каква рафинерия има, но на Беларус може би препродажбата на петрол и петролни продукти е едно от основните пера за приходи в бюджета им, Путин им ги дава значително по-евтинко, а те препродават. Тоест качеството му не би трябвало да е по-добро, а вероятно и по-лошо от средното за българския пазар.
Та извод от дългия ми пост, качеството вероятно е средното за пазара с едни към 10-12% по-ниски цени. Който иска да зарежда, който не вярва, да не ходи. Както всички знаем бензин/газ колите са по-непретенциозни към горивото, за разлика от дизела, но дори и нови комън рейл дизели, с директно впръскване и по две, три турбини работят и не се чупят. Аз лично ще заредя там газ и бензин, но за бензина няма да мога да събера впечатления, тъй като минавам 3-4 км на бензин колкото да загрее двигателя. Но за газта ще имам мнение още на втората бутилка, тъй като колата ми е капризна на газ и до момента работи най-добре с газ на Круиз, които внасят от Украйна/Беларус, тоест пак не би следвало да има значими отклонения.
А който иска качествен дизел, да ходи в Гърция да зарежда, там се внася петрол от Близкия изток и Северна Африка (Либия основно), който пък петрол е един от най-качествените. Цената му миналата седмица в гръцко беше 1,232 евро, на евтина бензиностанция или от Словения на запад все са по-качествени. В Сърбия горивата са по-зле отколокото у нас, в Румъния според мен е същото, в Хърватска и Унгария може би са малко по-добри от нас, но пак внасят съветски петрол. Тоест с лайна торта не можеш направи.
Публикувано 22 март 2017 - 19:35
Темата я започнах за да може всеки да сподели отзиви от горивото което налива където и да е...
Публикувано 22 март 2017 - 19:42
Публикувано 22 март 2017 - 19:49
С един приятел сме спирали до шофьор на цистерна Еко, идваща от Гърция, с БГ номера и го питахме какво кара, та той ни обясни, че скъпите горива бензин 100 (не е 100 октана, а това е търговска марка, иначе си е 98) и авио дизел се внасят готови и смесени от Гърция. В ОМВ са ми казвали също, че най-скъпите бензин и дизел идват от Австрия, за Шел подобно, но можеш ли да им вярваш в днешно време, виж предизборните обещания...
Публикувано 22 март 2017 - 21:09
...е да хубава хубава цялостна дискусия стана ....между другото мислих,че скъпите нафти тук ги мешат с техните си добавки...
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни