Един колега си смени наскоро SBC-то точно с такова "рециклирано". Имахме леки притеснения, какво ще дойде, но в крайна сметка за мен, модула, който дойде беше абсолютно нов! Някъде на него или на кутията пак пишеше "refurbished", но външно всичко беше ново. Няма вариант стара част да изглежда по този начин. Та чудихме се с него каква е тая работа и единственото, което ни хрумна беше, че има вероятно някаква "заигравка" с екотаксите, които производителя плаща и след това се отразяват и на цената. Та вероятно на Bosch им излиза по-евтино да изкупят някакъв стар модул, да продадат нов и да го обявят за рециклиран. Така не плащат такса, като за това част, а имат само чиста, печалба за труда по "рециклирането".
![Photo](https://secure.gravatar.com/avatar/8906e6fd664bafe24eb13f77b32270d9?s=100&d=https%3A%2F%2Fstatic.mbclub.bg%2Fforums%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
Проблем с SBC, Mercedes E200/W211
Started by ETERNITY, 13 Jan 2017 - 13:07:31
31 replies to this topic
#16
Posted 19 January 2017 - 07:44
#17
Posted 19 January 2017 - 08:24
Не мисля, че има екотакса за производството на нови автомобилни части. По-скоро високата цена в БС/Даймлер ДЕ е резултат на ценообразуването - високи разходи по разработването на технологията трябва да се разпределят на малък брой модули. А и най-вероятно използват определени части от модулите, които получават - примерно електрониката. Съмнява ме себестойността на самите елементи да е някакви хиляди евра
![:)](https://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
#18
Posted 19 January 2017 - 08:49
Ако решиш да вземеш модула в кой сервиз смяташ да ти го монтират, защото процедурата не е проста?Така че цената си е 758. С ремонта ще е към 1 600 лв.
#19
Posted 19 January 2017 - 08:50
Един колега си смени наскоро SBC-то точно с такова "рециклирано". Имахме леки притеснения, какво ще дойде, но в крайна сметка за мен, модула, който дойде беше абсолютно нов! Някъде на него или на кутията пак пишеше "refurbished", но външно всичко беше ново. Няма вариант стара част да изглежда по този начин. Та чудихме се с него каква е тая работа и единственото, което ни хрумна беше, че има вероятно някаква "заигравка" с екотаксите, които производителя плаща и след това се отразяват и на цената. Та вероятно на Bosch им излиза по-евтино да изкупят някакъв стар модул, да продадат нов и да го обявят за рециклиран. Така не плащат такса, като за това част, а имат само чиста, печалба за труда по "рециклирането".
Аз пък съм чувал за хора които си плащат в Манаф Стар за нов модул и получават стар уж рециклиран...
#20
Posted 19 January 2017 - 09:10
Не знам кое точно изненадва и озадачава толкова, това не е нова практика и също не смятам да има общо с еко такси. Рециклирането в завод не е нищо ново, правят го много големи фирми като Bosch, Apple, TRW и множество други.
В конкретния случай на SBC-то не мисля че е голяма философия, подменят електромотора, сменят платката на управлението и няколко о-пръстена, мерят за прекомерно износване и сглобяват, като в процеса корпуса минава през някаква химична вана или третиране с препарат за да го получи клиента лъскав.
Ценообразуването и то не мисля че е твърде сложно, електрониката сигурно е на себестойност под 50-60 лева за брой, о-пръстените са стотинки, електромотора не надвишава и той 30 лева, помещение и такси (които вероятно така и така се плащат за рециклирането на помпи, дюзи или нещо друго), труд на човек който днес може да рециклира и 10 и 20 модула и на края се продава за 1400 лева.
#21
Posted 19 January 2017 - 10:06
Ако решиш да вземеш модула в кой сервиз смяташ да ти го монтират, защото процедурата не е проста?
Ползвам услугите на един сервиз в Горубляне, на който имам голямо доверие, там си карам колата и съм доволен. Там ми правиха и диагностиката.
#22
Posted 26 January 2017 - 00:10
Какво стана с SBCто?
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
#23
Posted 10 February 2017 - 17:19
Колеги, здравейте.
Ще пиша, разбира се, бях обещал. Но пътувах в чужбина 2 седмици, дори малко прекалих с благоразположението на сервиза, защото колата си стоеше там. Както и да е.
В крайна сметка поръчах онлайн този модул. 758 евро, върнах им старото SBC. В сервиза плати 140 лв за труд. Общо 1 622 лв. Това е равносметката. Спирачката работи чудесно, надявам се да няма нужда да се възползвам от гаранцията. Това е. Бая пари се изръсих, но не ми се рискуваше със спирачката.
#24
Posted 14 February 2017 - 10:44
Колеги, здравейте.
Ще пиша, разбира се, бях обещал. Но пътувах в чужбина 2 седмици, дори малко прекалих с благоразположението на сервиза, защото колата си стоеше там. Както и да е.
В крайна сметка поръчах онлайн този модул. 758 евро, върнах им старото SBC. В сервиза плати 140 лв за труд. Общо 1 622 лв. Това е равносметката. Спирачката работи чудесно, надявам се да няма нужда да се възползвам от гаранцията. Това е. Бая пари се изръсих, но не ми се рискуваше със спирачката.
Здрасти колега,
хубаво е че си решил проблема, останалото е въпрос на гледна точка, разгледай го по другата повърхност, доста пари си спестил... Ако трябваше да го купуваш от Балканстар или пък другия вариант да се занимаваш с тенекеджии щеше да е повече пари и разправии. За ремонт който се прави веднъж на 10 години е поносимо (160лв. на година), лошото е че се дават на куп.
Успех и много безгрижни километри.
#25
Posted 14 February 2017 - 14:58
Здрасти колега,
хубаво е че си решил проблема, останалото е въпрос на гледна точка, разгледай го по другата повърхност, доста пари си спестил... Ако трябваше да го купуваш от Балканстар или пък другия вариант да се занимаваш с тенекеджии щеше да е повече пари и разправии. За ремонт който се прави веднъж на 10 години е поносимо (160лв. на година), лошото е че се дават на куп.
Успех и много безгрижни километри.
Напълно си прав. И все пак, дано скоро да няма подобен харч, колата си е много стабилна като изключим това. Благодаря ти, приятно шофиране и на теб!
#26
Posted 14 February 2017 - 16:33
Добре е, че SBC започва да се намира и заводски рециклирано на все по-достъпна цена.
Пепи Гелев пак с голов пас.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Пепи Гелев пак с голов пас.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#27
Posted 24 June 2017 - 19:01
Здравейте на всички. Преди няколко дена си закупиш Мерцедес Е 320 CDI 2003 година и разбира се веднага с проблема. Светна ми тази лампа и непосредствено с нея повреда при EPS-са. На въпроса ми е какъв би могъл да е проблема и каква сума пари да си наглася, като максимум. Разбира се колата се нуждае от диагностика, но тя ще бъде направена на 23 Август в Мерцедес понеже това е най ранната възможна дата. На една от снимките се вижда, че SBC-то е сменяно или нещо е правено.
Благодаря
Проблема е че живея в Лондон и тук никой не се наема за смяна на частта а ме препращат в Мерцедес , а там къртят с цени.
Благодаря
Проблема е че живея в Лондон и тук никой не се наема за смяна на частта а ме препращат в Мерцедес , а там къртят с цени.
Attached Files
#28
Posted 24 June 2017 - 20:27
Ти защо веднага за ЕПЦ се хвана? Може да ти е паднал акумулатори и ЕСП да е изгубило позиция на волана. Хиляда работи може да са, но вероятно ще се окаже най-скъпото, щото си си купил кола дето не ти е по джоба без да я прегледаш и да проучиш калва и е поддръжката. Дано да не съм прав все пак. Чкай си диагностиката, щото по спомен за проблем с ЕПЦ беше друго съобщение.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Edited by mradulov, 24 June 2017 - 20:29 .
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#29
Posted 25 June 2017 - 00:02
ESP грешката може да е от много неща,светвала ми е за лошо затегнати накрайници. Системата дефектира при всеки проблем в сходимостта.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users