Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблем с SBC, Mercedes E200/W211


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#16 nvg

nvg

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320

Posted 19 January 2017 - 07:44

Един колега си смени наскоро SBC-то точно с такова "рециклирано". Имахме леки притеснения, какво ще дойде, но в крайна сметка за мен, модула, който дойде беше абсолютно нов! Някъде на него или на кутията пак пишеше "refurbished", но външно всичко беше ново. Няма вариант стара част да изглежда по този начин. Та чудихме се с него каква е тая работа и единственото, което ни хрумна беше, че има вероятно някаква "заигравка" с екотаксите, които производителя плаща и след това се отразяват и на цената. Та вероятно на Bosch им излиза по-евтино да изкупят някакъв стар модул, да продадат нов и да го обявят за рециклиран. Така не плащат такса, като за това част, а имат само чиста, печалба за труда по "рециклирането".


  • 0

#17 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Posted 19 January 2017 - 08:24

Не мисля, че има екотакса за производството на нови автомобилни части. По-скоро високата цена в БС/Даймлер ДЕ е резултат на ценообразуването - високи разходи по разработването на технологията трябва да се разпределят на малък брой модули. А и най-вероятно използват определени части от модулите, които получават - примерно електрониката. Съмнява ме себестойността на самите елементи да е някакви хиляди евра :)
  • 0

#18 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 19 January 2017 - 08:49

Така че цената си е 758. С ремонта ще е към 1 600 лв.

Ако решиш да вземеш модула в кой сервиз смяташ да ти го монтират, защото процедурата не е проста?
  • 0

#19 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,717 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Posted 19 January 2017 - 08:50

Един колега си смени наскоро SBC-то точно с такова "рециклирано". Имахме леки притеснения, какво ще дойде, но в крайна сметка за мен, модула, който дойде беше абсолютно нов! Някъде на него или на кутията пак пишеше "refurbished", но външно всичко беше ново. Няма вариант стара част да изглежда по този начин. Та чудихме се с него каква е тая работа и единственото, което ни хрумна беше, че има вероятно някаква "заигравка" с екотаксите, които производителя плаща и след това се отразяват и на цената. Та вероятно на Bosch им излиза по-евтино да изкупят някакъв стар модул, да продадат нов и да го обявят за рециклиран. Така не плащат такса, като за това част, а имат само чиста, печалба за труда по "рециклирането".

 

Аз пък съм чувал за хора които си плащат в Манаф Стар за нов модул и получават стар уж рециклиран...


  • 0

#20 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

User's Awards

12
7
5

Posted 19 January 2017 - 09:10

Не знам кое точно изненадва и озадачава толкова, това не е нова практика и също не смятам да има общо с еко такси. Рециклирането в завод не е нищо ново, правят го много големи фирми като Bosch, Apple, TRW и множество други.

 

В конкретния случай на SBC-то не мисля че е голяма философия, подменят електромотора, сменят платката на управлението и няколко о-пръстена, мерят за прекомерно износване и сглобяват, като в процеса корпуса минава през някаква химична вана или третиране с препарат за да го получи клиента лъскав.

 

Ценообразуването и то не мисля че е твърде сложно, електрониката сигурно е на себестойност под 50-60 лева за брой, о-пръстените са стотинки, електромотора не надвишава и той 30 лева, помещение и такси (които вероятно така и така се плащат за рециклирането на помпи, дюзи или нещо друго), труд на човек който днес може да рециклира и 10 и 20 модула и на края се продава за 1400 лева.


  • 0


#21 ETERNITY

ETERNITY

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes E200, W211

Posted 19 January 2017 - 10:06

Ако решиш да вземеш модула в кой сервиз смяташ да ти го монтират, защото процедурата не е проста?

 

Ползвам услугите на един сервиз в Горубляне, на който имам голямо доверие, там си карам колата и съм доволен. Там ми правиха и диагностиката.


  • 0

#22 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,717 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Posted 26 January 2017 - 00:10

Какво стана с SBCто?

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
  • 0

#23 ETERNITY

ETERNITY

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes E200, W211

Posted 10 February 2017 - 17:19

Колеги, здравейте.

 

Ще пиша, разбира се, бях обещал. Но пътувах в чужбина 2 седмици, дори малко прекалих с благоразположението на сервиза, защото колата си стоеше там. Както и да е.

 

В крайна сметка поръчах онлайн този модул. 758 евро, върнах им старото SBC. В сервиза плати 140 лв за труд. Общо 1 622 лв. Това е равносметката. Спирачката работи чудесно, надявам се да няма нужда да се възползвам от гаранцията. Това е. Бая пари се изръсих, но не ми се рискуваше със спирачката.


  • 1

#24 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

User's Awards

12
7
5

Posted 14 February 2017 - 10:44

Колеги, здравейте.

 

Ще пиша, разбира се, бях обещал. Но пътувах в чужбина 2 седмици, дори малко прекалих с благоразположението на сервиза, защото колата си стоеше там. Както и да е.

 

В крайна сметка поръчах онлайн този модул. 758 евро, върнах им старото SBC. В сервиза плати 140 лв за труд. Общо 1 622 лв. Това е равносметката. Спирачката работи чудесно, надявам се да няма нужда да се възползвам от гаранцията. Това е. Бая пари се изръсих, но не ми се рискуваше със спирачката.

 

Здрасти колега,

 

хубаво е че си решил проблема, останалото е въпрос на гледна точка, разгледай го по другата повърхност, доста пари си спестил... Ако трябваше да го купуваш от Балканстар или пък другия вариант да се занимаваш с тенекеджии щеше да е повече пари и разправии. За ремонт който се прави веднъж на 10 години е поносимо (160лв. на година), лошото е че се дават на куп.

 

Успех и много безгрижни километри.


  • 0


#25 ETERNITY

ETERNITY

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes E200, W211

Posted 14 February 2017 - 14:58

Здрасти колега,

 

хубаво е че си решил проблема, останалото е въпрос на гледна точка, разгледай го по другата повърхност, доста пари си спестил... Ако трябваше да го купуваш от Балканстар или пък другия вариант да се занимаваш с тенекеджии щеше да е повече пари и разправии. За ремонт който се прави веднъж на 10 години е поносимо (160лв. на година), лошото е че се дават на куп.

 

Успех и много безгрижни километри.

 

Напълно си прав. И все пак, дано скоро да няма подобен харч, колата си е много стабилна като изключим това. Благодаря ти, приятно шофиране и на теб!


  • 0

#26 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 14 February 2017 - 16:33

Добре е, че SBC започва да се намира и заводски рециклирано на все по-достъпна цена.
Пепи Гелев пак с голов пас.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#27 Martin-830

Martin-830

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Posts:
  • Град:London

Posted 24 June 2017 - 19:01

Здравейте на всички. Преди няколко дена си закупиш Мерцедес Е 320 CDI 2003 година и разбира се веднага с проблема. Светна ми тази лампа и непосредствено с нея повреда при EPS-са. На въпроса ми е какъв би могъл да е проблема и каква сума пари да си наглася, като максимум. Разбира се колата се нуждае от диагностика, но тя ще бъде направена на 23 Август в Мерцедес понеже това е най ранната възможна дата. На една от снимките се вижда, че SBC-то е сменяно или нещо е правено.
Благодаря
Проблема е че живея в Лондон и тук никой не се наема за смяна на частта а ме препращат в Мерцедес , а там къртят с цени.

Attached Files


  • 0

#28 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 24 June 2017 - 20:27

Ти защо веднага за ЕПЦ се хвана? Може да ти е паднал акумулатори и ЕСП да е изгубило позиция на волана. Хиляда работи може да са, но вероятно ще се окаже най-скъпото, щото си си купил кола дето не ти е по джоба без да я прегледаш и да проучиш калва и е поддръжката. Дано да не съм прав все пак. Чкай си диагностиката, щото по спомен за проблем с ЕПЦ беше друго съобщение.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Edited by mradulov, 24 June 2017 - 20:29 .

  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#29 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,717 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Posted 25 June 2017 - 00:02

ESP грешката може да е от много неща,светвала ми е за лошо затегнати накрайници. Системата дефектира при всеки проблем в сходимостта.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#30 Linkestis

Linkestis

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 238 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:London
  • Автомобил:
    CLS 320 CDI
    C 220 CDI

Posted 25 June 2017 - 01:25

Martin-830 

от българин ли я купи?


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users