Малко допълнение след близо 11 000 км , навъртяни досега. Колата се кара приблизително 45-50 % в града и 50-55% извън града. Обикновено е натоварена с 2-3 -ма човека, достатъчно багаж и детска количка.
Плюсове:
- удобни размери - колата е дълга 4,40 м и е доста маневрена, гумите се накланят навън при завой ( типично за марката) и се паркира лесно и удобно
- големи стъкла, много осветена,дори и без опционалния стъклен таван
- огромни огледала за обратно виждане, сложени са тези о предишните Ц/Е класа и са с голямо зрително покритие
- висок таван и много мсто в купето- аз съм висок 186 см , имам около 10 см над главата разстояние до тавана, седалката ми е в сравнително ниска позиция,но не и най-долната
- удобни преди седалки, стават за дълги пътувания, независимо,че нямат лумбална подпора, са доста добри, задържат по завоите добре тялото
- достаъчно място за краката на втория ред, дори и при сравнително изпъната назад шофьорска седалка
- лесен за въртене ( мек ) волан, който се втърдява при по-висока скорост
- сравнително твърдо ( за мен това е плюс ) возене ,което не е присъщо за по-големите модели, добро пътно поведение при бързи завои,леко потропване при уцепване на дупка ( мдам, тук също има дупки )
- много добро базово серийно оборудване - колата е в най-ниското ниво SE ,което се предлага тук , а именно - кожена тапицерия ( изкуствена кожа,но става), кожен мултифункционален волан, 7 въздушни възглавници, камера за задно виждане , Garmin навигация, DAB радио, електронна спирачка ( ръчна, държаща колата при потегляне на наклон също), халки за закрепяне на багаж в багажника, 16 инча лети джанти, система за следене на концентрацията на водача ( умора), система за следене ( радар) на предната кола с автоматична спирачка при рязко спиране на тези пред теб ( дано не ми се налага да я използвам,но често ме предупреждава в градски условия и писука предупредително,което е в помощ ако си се заблял някъде), климатроник ( еднозонов), 6 инчов ( мисля,че беше толкова) екран ,който отговаря за радио, навигация, климатик и всичко останало, 2x USB порта в жабката, сгъваеми масички за задните пътници,които са на гърба на предните седалки, LED дневни светлини, 6-степенна ръчна скоростна кутия, тъмен таван ( един от 50-те нюанса сиво,но е много практично,защото по-трудно се цапа), гуми 205/55-16, всички обичайни системи за сигурност като ABS/EBD/ESP и т.н., система за следене на налягането на гумите , система за самодиагностика и известяване при изгорели крушки, ниско ниво течности и всякакви подобни щуротии към бордовия компютър, двоен под на багажника, разделно падане на седалките 40/60 със отвор за ски, автоматични светлини,bluetooth
- учудващо голям багажник - 500 литра, с метална вложка на задната броня , за да предпазва боята при одиране, лесно събира детска количка Stokke v4 с 2 коша, 2 чанти към нея и още място остава
- добри материали по видимите части на таблото, вратите дори са с шита кожа,което е приятен елемент
- добре напасната ръчна скоростна кутия
- силни фарове
- като паднат седалките образуват равна повърхност
- цена като употребяван ( 1 година, под 10 000 мили) еднаква или близка с Голф и компания( Леон, Октавия , Версо, Ц-Макс, Голф Плюс- при положение, че вземете кола със същите екстри и доста по-евтина от аналогичната 2-ра серия на БМВ,което за мен остава загадка )
- разкошен двигател 2.1 литра със 134 коня,няма ги новите глупости с добавяне на течности, изключително икономичен - среден разход досега 5.1, със средна скорост 44 км/ч и 260 моточаса ( за 11 000 км ,както споменах в началото)
Някои минуси:
- конкурентите от този клас имат по-добра разделителна способност на екрана
- една идея бавна навигация с трудно боравене с въртящия се бутон
- гласовото командване е само за навигацията, не става за други функции в колата
- няма пълноразмерна резервна гума,дори патерица, има компресор с пяна,но пък вечеми се наложи да го използвам веднъж,няма нищо общо с евтините анемични компресорчета,които се продават,този пълни бодро и бързо,нищо,че изглежда нелепо малък
- няма преди фарове за мъгла,но гледам,че това е някаква дизайнерска приумица - няма ги в Ц/Е класите също, поне тук във Великобритания
- леко хлъзгав волан
- малко шумен двигател
- леко трудно откриване на местата за закрепяне на изофикс седалката на детето( не са изкарани отвън с пластмасови рамки и капачета, а трябва да ги търсиш в процепа между двете части на седалката)
- понякога има проскърцвания от таблото ( май оттам идват),но то качеството не беше ,както преди , а и тази кола е сглобявана в Южна Африка, а не в Германия, както ми се искаше
Като цяло,опитах се да бъда максимално обективен,надявам се да не съм ви отегчил. Отново бих я купил, прекрасна кола