Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с компресор на CLK 200K W208


  • Please log in to reply
19 мнения по тази тема

#1 dando

dando

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 октомври 2016 - 15:31

Здравейте,

 

Обръщам се към Вас с един въпрос, на който така и не успях да намеря отговор след доста обстойно търсене.

Първо малко background инфо: W208 CLK200 Kompressor, 2000 г., Facelift, двигател 111.956 с автоматична скоростна кутия + ГИ BRC, монтиран в Италия.

 

Проблемът е следния: Дроселовата клапа /тази при въздушния филтър/ air recirculatin flap или bypass flap, която затваря при определени обороти за да сработи компресора зацикля. Под „зацикля“ имам предвид, че остава отворена и не променя позицията си при промяна в оборотите. Въпросната клапа съм я свалял и почиствал и съм сигурен, че проблема не е от нея.  Откакто наскоро застудя почна да ми дава ядове. На няколко пъти я „нулирам“ по начин описан на много места като “Learning in recirculated air flap actuator”, но след като загася автомобила и пак запаля след 10-ина минути съм на същото дередже. От тук стигам до извода, че проблема не е в клапата, но в сигнала, подаван от ECU към нея или по-скоро от грешна информация подавана на ECU от други сензори по веригата.

 

Въпросът ми е ламбда сондата /първата, преди катализатора/ играе ли роля тук, тъй като на последната диагностика точно тя ми даде някакъв проблем и също така, възможно ли е промените в температурата навън да оказват влияние точно при тази ламбда сонда. Също бих искал да попитам дали въпросната ламбда сонда е идентична при различните модели /преди/след  facelift, CLK230, CLK320 и т.н./

 

Благодаря предварително!


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 октомври 2016 - 00:32

Виж сега...

Ламбдата е проблемна => газовата ти прави каквото си иска => адаптациите на бензиновото ЕКУ са някъде в нищото, автоматът и неговите...

Почни със сонда, ресет на адаптации на бензиновия и седене далеч от копчето на газта, докато не елиминираш проблема.

 

И после адаптации и на газовата.

Дали са еднакви, само EPC знае. АКо искаш, прати ми VIN на ЛС и ще ти проверя на кои други модели се слага твоята сонда.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 10 октомври 2016 - 07:16

http://forums.mbclub...рани-автомобили


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 октомври 2016 - 17:22

Колега, ето отговора на ЛС-то: "на кои коли се слагат ламбдите, според твоя VIN".

VIN-a ти не го пускам умишлено в темата и съм го изрязал от картинката.

Не знам защо пише Japan горе... по VIN-a ти излиза така.

 

Прикачен файл  1.JPG   88,53K   28 Брой сваляния

Прикачен файл  A0015403817 - rear lambda.pdf   29,4K   23 Брой сваляния

Прикачен файл  A0015405017 - front lambda.pdf   30,59K   15 Брой сваляния


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 dando

dando

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 октомври 2016 - 20:22

Здравейте,

Благодаря за отзивите!

Бих искал да Ви информирам относно развитието по отстраняването на проблема.

Така... значи смених ламбда сондата, нулирах ECU, изключих газовата...проблема продължи.

От там почнах по веригата : EGR клапан – работи, сензор на разпределителен вал – работи, MAF сензор – чист...и накрая майстора ми каза, че самата клапа е за смяна. Но спомена, че има и хора, които ги разглобяват и оправят... Реших, че преди да се хвърля да търся и купувам „нова“ клапа да видя какво става с тази. Хванах се, свалих я и я разглобих (нещо, което съм правил и преди с цел почистване). Вътре освен моторчето и зъбните колела има 4 бр. „четки“, които се движат по потенциометри и съответно дават информация към ECU за позицията на клапата. Това, което направих е да огъна леко тези „четки“ нагоре с цел да има по-добър контакт с потенциометрите.  Сглобих всичко и отново нулирах ECU.

Това го направих в събота 29.10.2016 г. От тогава всичко си работи както трябва, което ме води към мисълта, че проблема е бил точно в комуникацията между ECU и клапата на компресора.

П.П. Прилагам снимка на механизма на клапата (снимката са от нета, тъй като нямах възможност да документирам гореописаното), като съм оградил в червено въпросните „четки“, които леко огънах нагоре.

 

 

Прикачени файлове


  • 2

#6 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 31 октомври 2016 - 07:38

Не вярвам да е от това и пак ще се появи,дано не съм прав!


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#7 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 31 октомври 2016 - 13:30

В компа се намира драйвъра на тази клапа. Ако стои постоянно отворена значи транзистора там е заминал. Оправя се лесно, но ако това е твоя проблем тази клапа никога няма да се затваря. 


  • 0

#8 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 октомври 2016 - 14:31

А какъв е този EGR калапан на този двигател?!


  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#9 Vento

Vento

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 13 Мнения:
  • Град:Пловдив

Публикувано 31 октомври 2016 - 15:06

Доколкото аз успях да се запозная в последните седмици с всички проблеми и специфики на тези коли и мотори - рано или късно се стига до неизбежната смяна на дроселова клапа с НОВА. Като цена ми обявиха около 600лв., запознатите да кажат реално ли е или е много.


  • 0

#10 dando

dando

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 ноември 2016 - 11:42

Здравейте,

Доколкото разбирам /поправете ме ако бъркам/, EGR клапан /Exhaust Gas Recirculation Valve/ при студен двигател се отваря и вкарва обратно част от изгорелите газове във въздушния поток. При мен /двигател 111.956/ се намира от дясна страна /като застана с лице към колата/ в задната част на двигателя, точно до основната дроселова клапа. Прилагам снимки от интернет, тъй като съм в командировка и няма как да снимам аз.

Относно цената и аз мисля, че чисто нова клапа е около 600 лв., ако не и повече и за това се надявам да съм решил проблема  :unsure 

 

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  egr valve.jpg   55,37K   33 Брой сваляния
  • Прикачен файл  engine.jpg   80,47K   35 Брой сваляния

  • 1

#11 gamensh

gamensh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Град:Пловдив

Публикувано 08 януари 2017 - 17:00

Здравйте, колеги. Малко да раздвижа темата. 230компр. 197к.с. М111.982 , също с ГИ като колегата, но ръчка (което не е от значение). Проблема с клапата се появи преди около седмица, когато паднаха температурите. Закачихме я днес на компа, и ми извади грешка в 1вата ламбда сонда и по конкретно някакво нейно подгряване доколкото разбрах. Направихме адаптация на клапата и се оправи (уж). Когато си сложа ръката на дупката където е тръбата от възд. кутия прави вакуум, а преди това не правеше. Колата ускорява малко повече, но не е това което беше. Извади ми моментна грешка с дебитомера, но след изтриване на грешката и каране не я извади повече, на живите данни с подаване на газ показваше увеличаване на дебита, който измерва. АГР-а е наред. Имам 2 въпроса към по-запознати. Трябва ли клапата да затваря когато колата се форсира на място, или трябва да се движи колата? И възможно ли е този проблем със сондата да е от студеното време?


  • 0

#12 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 09 януари 2017 - 09:04

В компа се намира драйвъра на тази клапа. Ако стои постоянно отворена значи транзистора там е заминал. Оправя се лесно, но ако това е твоя проблем тази клапа никога няма да се затваря.

Да добавя че транзистора или т.н.Мосфет който ръководи клапата го има на Бошовския компютър,но в Сименсовия(фейслифтовите) го няма,така че е излишно да го разглоявате.Съмнявам се че проблема е в клапата,много рядко да дефектира,като логиката е че са с еднаква конструкция с дросела който работи по активно а е здрав.Надявам се колегата с проблема да сподели дали изключва още,иначе по статистика проблемите са в инсталацията.Досега от 10 такива проблема само един не сме оправили още,като там е сменена клапата и го прави,но ще го решим и там проблема не е космическа апаратура.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#13 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 09 януари 2017 - 15:21

@gamensh тази грешка с подгрева на първата сонда няма общо с клапата нито с времето. Има два варианта на проблема - заминал подгрев в сондата или проблем в инсталацията до нея. По-вероятен е първия вариант - той се решава със смяна на сондата.


  • 0

#14 Stefan Sabev

Stefan Sabev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Банско
  • Автомобил:
    Е200

Публикувано 10 януари 2017 - 17:36

И дебитомера и ламбда сондите са консуматив!
Сменят се на определени километри (около 90-100 000)
Гледали сте я на диагностика, "набила" е грешка дебитомер, след това сте изтрили грешката и ..... оправихте дебитомета ли?????
А какви са стойностите на дебитомера на свободен ход и в движение???
Диагностиката НЕ е гумичка за изтриване на грешки, всъщност за някои е....


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#15 gamensh

gamensh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Град:Пловдив

Публикувано 10 януари 2017 - 20:03

Естествено че не е. На празен ход 11кг/ч. при подаване на леко газ вдигна 13, може и повече да е било, но аз поне това видях...мисълта ми е че при следващи няколко паления на колата и няколко пробни кръгчета, не се появи като грешка. Опитвам да разбера естеството на проблема и да го отстраня с възможно най-малко пари както теб и всеки един. Ако за да ми върви колата трябва дебитомер и ламда- сменям ги, но да ги сменя и се окажа че проблема продължава...

Изпратено от моят SM-A510F с помощта на Tapatalk
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни