Здравейте,
Обръщам се към Вас с един въпрос, на който така и не успях да намеря отговор след доста обстойно търсене.
Първо малко background инфо: W208 CLK200 Kompressor, 2000 г., Facelift, двигател 111.956 с автоматична скоростна кутия + ГИ BRC, монтиран в Италия.
Проблемът е следния: Дроселовата клапа /тази при въздушния филтър/ air recirculatin flap или bypass flap, която затваря при определени обороти за да сработи компресора зацикля. Под „зацикля“ имам предвид, че остава отворена и не променя позицията си при промяна в оборотите. Въпросната клапа съм я свалял и почиствал и съм сигурен, че проблема не е от нея. Откакто наскоро застудя почна да ми дава ядове. На няколко пъти я „нулирам“ по начин описан на много места като “Learning in recirculated air flap actuator”, но след като загася автомобила и пак запаля след 10-ина минути съм на същото дередже. От тук стигам до извода, че проблема не е в клапата, но в сигнала, подаван от ECU към нея или по-скоро от грешна информация подавана на ECU от други сензори по веригата.
Въпросът ми е ламбда сондата /първата, преди катализатора/ играе ли роля тук, тъй като на последната диагностика точно тя ми даде някакъв проблем и също така, възможно ли е промените в температурата навън да оказват влияние точно при тази ламбда сонда. Също бих искал да попитам дали въпросната ламбда сонда е идентична при различните модели /преди/след facelift, CLK230, CLK320 и т.н./
Благодаря предварително!