Здравейте колеги, след дълго безаварийно каране дойде и ред за някой друг проблем. Днес като смених маслото и вдигнахме колата за да се огледа майстора видя, че задния ляв амортисьор си е заминал. Следва смяна и въпроса ми е дали следва да се смени и заден десен заедно с левия? Колата е W164 БЕЗ въздушното окачване.

Смяна на изпуснал амортисьор
Started by Klimfilt, 08 Sep 2016 - 15:28:19
19 replies to this topic
#1
Posted 08 September 2016 - 15:28
#2
Posted 08 September 2016 - 16:00
Сменяш само този който е изтекъл
#3
Posted 08 September 2016 - 16:03
Аз бих сменил и двата или поне да проверя другия дали има луфтове или износване на стеблото.
#4
Posted 08 September 2016 - 16:09
Grosmaster* Това малко ме успокой по отношение на финансовия резултат. Попитах дали не се сменяват 2х2 заради 4matic-a. А иначе огледахме веднага и другия, но на пръв поглед не показваше да е заминал или тръгнал. Но преди смяната му/им ще отида и на тест за амортисьори. Ако може да ми препоръчате и къде да отида за такива тестове, защото четох, че някои сервизи мерят поведението на цялото окачване, а други самият амортисьор.
П.С. Някой да има представа за добър и качествен замесител на оригиналните?
#5
Posted 08 September 2016 - 16:55
Ще изкажа лично мнение.
Каква е гаранцията,
че новия амортисьор е със същите характеристики като останалия стар? Просто нулева.
Цената на човешкия живот два амортисьора ли струва?
Винаги се сменят по двойки.
Който си сменя само изпусналия просто прави упражнение за малоумници и весели самоубийци.
Колега, взел си хубава кола, която би трябвало да поддържаш като хората.
Все едно вместо хубаво месо да вземеш за децата си кренвирши на промоция.
Е това не го разбирам.
Карайте колело тогава или ходете пеш!
Не икономисвайте от неща, от които зависи вашия живот и този на останалите на пътя.
Извинявам се за острия тон, но тези в пунктовете за ГТП в 99% от случаите са директно за разстрел.
Затова се трепем като мухи по пътищата.
Поздрави!
Edited by sv_trener, 08 September 2016 - 16:56 .
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#6
Posted 08 September 2016 - 16:56
Задължително поне за всеки мост.
#7
Posted 08 September 2016 - 18:53
Не само, че няма гаранция новия мутресьор да е като стария, ами точно обратното. Има гаранции, че единия е нов а другия стар и поведението им е коренно различно.
Само малко попресили нещата с човешкия живот и мутресьора, да прав си, препоръчитемно е да се сменят всички заедно, ако не е възможно поне по двойки, ама чак човешки животи... Все още има коли и без мутресьори и не мрат много в тях.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Само малко попресили нещата с човешкия живот и мутресьора, да прав си, препоръчитемно е да се сменят всички заедно, ако не е възможно поне по двойки, ама чак човешки животи... Все още има коли и без мутресьори и не мрат много в тях.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Edited by mradulov, 08 September 2016 - 18:54 .
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#8
Posted 08 September 2016 - 19:05
Задължително се сменяват двата за да са еднакви, иначе ако другия е изпуснал (най-логично е) ще натовари повече новия, а стария нов няма да стане и тогава вече ще купиш два нови + един преди това = 3 амортисьора. Ако си го окършил от към пари по-добре купи един втора ръка за временно отколкото да батисаш новия. Естествено не е препоръчително (амове, накладки, дискове и окачване като цяло се сменя само с ново) ,но няма никакъв смисъл да купиш е
ЕДИН нов амртисьор.
ЕДИН нов амртисьор.
NO PAIN - NO GAIN!
#9
Posted 08 September 2016 - 19:07
Теоретично и в някакъв процент тренера е абсолютно прав,защото в дадена екстремна ситуация(завой с дупки,аквапланинг,избягване на препятствие(лосов тест))лош амортисьор може да преобърне каруцата.
#10
Posted 08 September 2016 - 19:12
Да, но тогава статиската ще пише- шофьор утрепал се от несъобразена скорост или недостатъчно умения ( което в повечето случаи е така), а не утрепал се от икономия на един амортисьор
.

#11
Posted 08 September 2016 - 19:37
Grosmaster* Това малко ме успокой по отношение на финансовия резултат. Попитах дали не се сменяват 2х2 заради 4matic-a. А иначе огледахме веднага и другия, но на пръв поглед не показваше да е заминал или тръгнал. Но преди смяната му/им ще отида и на тест за амортисьори. Ако може да ми препоръчате и къде да отида за такива тестове, защото четох, че някои сервизи мерят поведението на цялото окачване, а други самият амортисьор.
П.С. Някой да има представа за добър и качествен замесител на оригиналните?
Производителя никъде не е отбелязал да се сменят два амортисьора при изпуснал един на мост. Отделно, при калибриран стенд за амортисьори, нов автомобил след 1г. пробег и 40 000км. десните (логично сещате се защо) са с 10-20% по амортизирани от левите. Амортисьорите са в стойности, но реално са по-износени. Обаче какво става когато ти е изпуснал един, отиваш при "майстор" (сервиз) и той ти казва двата задължително и тн.... и започва да ти чете лекции като Тренера за безопасност и тн.... Лошо няма ако са ти по 100-200лв. бройката, може и 4-те да смениш, но ако са ти по 3 500лв. броя к'во правим драги "майсторе" пълним ви гушите. Същата работа е и с рециклираните боклуци, ама да не отваряме темата че е банална.
Моя съвет е ако може да намериш хубаво калибриран стенд, да видиш състоянието на всичките, вероятно ако не си го сменял и десния ти е заминал, но виж преди това стойностите. Ако е в норми над 60-70% си го карай, но ако е под 50% го сменяй.
По добре един нов оригинален от колкото два aftermarket без никакво качество и съмнителни гаранции...
#12
Posted 08 September 2016 - 19:38
Колеги, благодаря за отговорите и съветите. Няма да задълбавам в отклоненията за хубавата кола и икономията от това и онова. Дали съм я купил за 50 000 или 5000 лв, аз съм ги дал и аз я поддържам колата. Въпроса не се върти основно около парите, да 320лв за един Феби в изневиделица ми звучат лошо. Няма да ме събори толкова много и разход от 600 за два амортисьора, но въпроса е дали наистина е задължителна смяната и на двата. Днес като забелязах омасления веднага огледах всички останали, е не видях да има наченки да изпускат (не претендирам за някакво набито око или спец по окачването). Но да сменям и съседния заради презумпцията, че след като единия е изпуснал значи и другия е на път някак си не ми се вижда обоснован разход. Правих подобно упражнение с предишното 4х4 и накрая третия го подарих. Там по препоръка на официалния сервиз на Сузуки ми казаха, че трябва да се сменят и 4те заедно, заради бързите и бавните предавки + блокажа на средния диф. И ми твърдяха усилено, че се износват абсолютно равномерно и 4-те. Е смених само задните (единия от задните беше изпуснал) и я карах още 2 години, ми не изпуснаха грам. Веднага бързам да уточня, наясно съм с факта, че Сузуки Гранд Витара и МЛ-а са доста различни джипки, но амортисьорите са си амортисьори.
Поправете ме ако греша, но ако аморт. не изпуска, маслото в него не би следвало да се изпарява, а пружина нямам на задния. Тоест единственото което се износва с годините е гумата и от там и протичат. Защо тогава поведението на по-стария да е толкова по-различно от това на чисто новия?
EDIT: Поразрових се относно аморт. за колата и се оказа, че аморт. ги прави Феби. Като имало два варианта Comfort i Heavy Duty. Заводски, тези без Еърматика излизали с Комфорт-а, но от чужди форуми видях, че повечето ги сменят с HD заради дупките, а като знам какви са дупките там и какви са тук почти не се замислям... Лошото е че не успях да открия дали започва да вози още по-твърдо. Аз затова попитах и за стенд, който да е изпробван от колеги и да отида да ми измерят състоянието на аморт. Предпочитам да дам 10-20-30лв за единия тест и да се убедя, че имам още за смяна, отколкото директно да взимам поне още един.
Edited by Klimfilt, 08 September 2016 - 19:51 .
#13
Posted 08 September 2016 - 19:54
Ами... по твоята логика... за какво вобще ще купуваш нов... щом както казваш, ако не е изтекъл си е ОК и поведението му не би трябвало да е ТОЛКОВА по-различно от новия.... иди до някоя морга и си вземи един непротекъл за 20 лева и си карай и си сФиркай...
Edited by koleto_70, 08 September 2016 - 19:54 .
#14
Posted 09 September 2016 - 06:06
Колега,
И в двигателя има масло и разни гуми, що го сменяш, като не тече?
Всяко нещо си има живот, маслото също, метала също. В рамките на тоя живот нещото си върши работата, а след края му, не е ясно кога ще спре да си върши работата и дали я върши както се очаква.
Както писах и преди, според мен няма драма да смениш един мутресьор, но колегите са прави, има голяма вероятност скоро да купуваш още два нови. Освен това, вероятно караш колата в това състояние доста дълго и си се стреснал щото си погледнал, ако не беше гледал нямаше да разбереш. Аз бих покарал без да пипам нищо(по-разумно каране) докато се подготвя финансово и бих ги сменил всички или поне по двойки, предни и после задни.
В крайна сметка ти си водача и ти ще си решиш.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
И в двигателя има масло и разни гуми, що го сменяш, като не тече?
Всяко нещо си има живот, маслото също, метала също. В рамките на тоя живот нещото си върши работата, а след края му, не е ясно кога ще спре да си върши работата и дали я върши както се очаква.
Както писах и преди, според мен няма драма да смениш един мутресьор, но колегите са прави, има голяма вероятност скоро да купуваш още два нови. Освен това, вероятно караш колата в това състояние доста дълго и си се стреснал щото си погледнал, ако не беше гледал нямаше да разбереш. Аз бих покарал без да пипам нищо(по-разумно каране) докато се подготвя финансово и бих ги сменил всички или поне по двойки, предни и после задни.
В крайна сметка ти си водача и ти ще си решиш.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#15
Posted 09 September 2016 - 08:42
То и спирачните дискове,шарнирите,втулките,пружини и накрайниците се продават по единично,но се сменят комплект на дадената ос нищо,че от ляво са износени повече от колкото от дясно поради ред причини.Наскоро едно приятелче-колега от службата имаше същата дилема(финансова) смени само левия преден и след определено време му протече и дясния - та масрафа му излезе двойно.
Да не забравяме,че караме коли на по 10+години които са имали забележки при техническия преглед в дадена "бяла" държава и собственика й вместо да извади няколко евра я продава и си взима нова от магазина.А ние включително и мoя милост влизаме в дилемата примерно: "всички филтри ли да сменя или само въздушния".Бедни сме,но караме лъскави гробници.
Извинете ме за по-острия тон!


1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users